Muziek / Muziekgames / Artiesten KO's #5: Slowdive
zoeken in:
0
geplaatst: 2 december 2022, 19:08 uur
1-2
Al vaker gezegd dat wat mij betreft Rust Never Sleeps zijn beste album is. Alles culmineert daar qua songwriting en qua spel. Ook de opbouw van het album zelf, eerst solo akoestisch, waarna er steeds meer lagen worden toegevoegd (zoals op Pocahontas) en we via een volledige akoestische band op Sail Away overgaan naar kant 2 met Crazy Horse, met als eerste Powderfinger en ten slotte eindigend in wat proto-grunge genoemd mag worden (Hey Hey, My My) de elektrische tegenhanger van de opener van deze plaat.
Thrasher is dan mijn favoriete nummer van deze plaat, met misschien wel zij beste tekst ook, cryptisch en wereld scheppend die je zo voor je ziet maar toch in nevelen gehuld blijft.
Al vaker gezegd dat wat mij betreft Rust Never Sleeps zijn beste album is. Alles culmineert daar qua songwriting en qua spel. Ook de opbouw van het album zelf, eerst solo akoestisch, waarna er steeds meer lagen worden toegevoegd (zoals op Pocahontas) en we via een volledige akoestische band op Sail Away overgaan naar kant 2 met Crazy Horse, met als eerste Powderfinger en ten slotte eindigend in wat proto-grunge genoemd mag worden (Hey Hey, My My) de elektrische tegenhanger van de opener van deze plaat.
Thrasher is dan mijn favoriete nummer van deze plaat, met misschien wel zij beste tekst ook, cryptisch en wereld scheppend die je zo voor je ziet maar toch in nevelen gehuld blijft.
1
geplaatst: 2 december 2022, 19:18 uur
Hoe kan trouwens birds nog in de lijst staan? Ohio had toch gewonnen?
Artiesten KO's #5: Neil Young (live) - MusicMeter.nl
0
geplaatst: 2 december 2022, 19:28 uur
likeahurricane schreef:
Excel foutje, my bad...
14. I am a Child (live Rust) Vs. Ohio (4 Way Street)
Vs.
En 0-1
0
geplaatst: 2 december 2022, 20:37 uur
Nou, dat ging vlot!
15. Cowgirl in the Sand (Live at the Fillmore East 1970) Vs. Love and Only Love (Way Down in the Rust Bucket)
Vs.
15. Cowgirl in the Sand (Live at the Fillmore East 1970) Vs. Love and Only Love (Way Down in the Rust Bucket)
Vs.
0
geplaatst: 2 december 2022, 20:38 uur
Laatst voor het eerst in tijden weer eens beluisterd, blijft een ijzersterke uitvoering, één van de favorieten voor de eindoverwinning wat mij betreft...
1-0
1-0
0
geplaatst: 2 december 2022, 21:47 uur
En dan de laatste voordat we aan de 8e finales beginnen!
16. Out on the Weekend (Tuscaloosa) Vs. On the Way Home (4 Way Street)
Vs.
16. Out on the Weekend (Tuscaloosa) Vs. On the Way Home (4 Way Street)
Vs.
0
geplaatst: 2 december 2022, 21:48 uur
De harmoniezang van Crosby & Nash maakt dit nummer. En dat terwijl het origineel door Richie Furay werd gezongen!
0-1
0-1
0
geplaatst: 2 december 2022, 22:02 uur
Net vandaag de 50th (
) Anniversary editie van Harvest toch maar aangeschaft. Vooral benieuwd naar de docu daarop. De cd met 7 minuten muziek is een nieuw dieptepunt wat mij betreft. Hoewel hij het met World Record ook al bont maakte daar het op twee cd's uit te brengen, terwijl dat prima op één had gekund 
1-1
) Anniversary editie van Harvest toch maar aangeschaft. Vooral benieuwd naar de docu daarop. De cd met 7 minuten muziek is een nieuw dieptepunt wat mij betreft. Hoewel hij het met World Record ook al bont maakte daar het op twee cd's uit te brengen, terwijl dat prima op één had gekund 
1-1
0
geplaatst: 2 december 2022, 22:11 uur
Bonk schreef:
Net vandaag de 50th (
1-1
Net vandaag de 50th (
1-1
In de LP box is dat een 7" EP vandaar.
Voor mij geen probleem, zoals ik ook al zei bij het album zelf, vind ik dat bonus tracks een eigen schijf moeten hebben. Dat er dat dan meer dan 3 hadden moeten zijn is een ander verhaal...
Dat gezegd hebbende stonden de bonus tracks van Gold Rush 50 wél op dezelfde CD als het album.
0
geplaatst: 2 december 2022, 22:25 uur
Daar gaat het mij vooral om. Een cd met 3 bonusnummers die samen net 7 minuten beslaan, slaat volgens mij echt nergens op. Met een beetje creativiteit kun je die echt wel wat verder vullen.
Ik heb vandaag ook net de special edition van The Beach Boys van Sail om Sailor en Holland aangeschaft. Als ik zie hoe gevuld die cd's zijn. Maar goed, dit moet eigenlijk ergens anders natuurlijk qua discussie

1
geplaatst: 3 december 2022, 08:10 uur
Bonk schreef:
Ik heb vandaag ook net de special edition van The Beach Boys van Sail om Sailor en Holland aangeschaft. Als ik zie hoe gevuld die cd's zijn. Maar goed, dit moet eigenlijk ergens anders natuurlijk qua discussie
Moet hier ook kunnen want onze Neil was op een gegeven moment ook een On thn beach Boy

4-1 en klaar.
0
geplaatst: 3 december 2022, 08:15 uur
Met dank aan mijn mede vroege vogel zijn we dan toe aan de 8e finales!
We gaan wederom tot 4 stemmen (vanaf de kwartfinales 5, halve 6, finale 7).
Dit zijn de partijen:
1. Like a Hurricane (Weld) Vs. Mellow My Mind (Roxy 1973)
2. Powderfinger (Live Rust) Vs. On the Beach (Archives Vol. II, met CSNY in 1974)
3. Cortez the Killer (Weld) Vs. My My, Hey Hey (out of the Blue) (Live Rust)
4. Down by the River (Live at the Fillmore East 1970) Vs. Old Man (Massey Hall)
5. After the Gold Rush (Live Rust) Vs. Southern Man (4 Way Street)
6. Rockin' in the Free World (Weld) Vs. Stringman (Unplugged)
7. Thrasher (Rust Never Sleeps) Vs. Ohio (4 Way Street)
8. Cowgirl in the Sand (Live at the Fillmore East 1970) Vs. Out on the Weekend (Tuscaloosa)
We gaan wederom tot 4 stemmen (vanaf de kwartfinales 5, halve 6, finale 7).
Dit zijn de partijen:
2. Powderfinger (Live Rust) Vs. On the Beach (Archives Vol. II, met CSNY in 1974)
3. Cortez the Killer (Weld) Vs. My My, Hey Hey (out of the Blue) (Live Rust)
4. Down by the River (Live at the Fillmore East 1970) Vs. Old Man (Massey Hall)
5. After the Gold Rush (Live Rust) Vs. Southern Man (4 Way Street)
6. Rockin' in the Free World (Weld) Vs. Stringman (Unplugged)
7. Thrasher (Rust Never Sleeps) Vs. Ohio (4 Way Street)
8. Cowgirl in the Sand (Live at the Fillmore East 1970) Vs. Out on the Weekend (Tuscaloosa)
0
geplaatst: 3 december 2022, 08:17 uur
Vs.
En 1-0
Vs.
En 1-0
0
geplaatst: 3 december 2022, 08:20 uur
Oei, een grote finale kanshebber tegen een (andere) persoonlijke favoriet.
Tja toch, maar eigenlijk vind ik die van Live Rust nog wat mooier.
2-0
2-0
1
geplaatst: 3 december 2022, 08:22 uur
Rudi S schreef:
2-0
2-0
Valt wat voor te zeggen, maar de eindsolo van Weld trekt hem voor mij over de streep.
(ik verwacht in Archives Vol. III ook een erg goede versie uit 1976 die eigenlijk al op Odeon Budokan had moeten staan en al eerder te zien was op de DVD-A van American Stars 'n' Bars)
0
geplaatst: 3 december 2022, 09:21 uur
Liefst 4-0! Welk nummer kan Like a Hurricane nog verslaan?
Vs.
En 1-0
Vs.
En 1-0
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.