Muziek / Muziekgames / Soul K.O. (Songs)
zoeken in:
0
geplaatst: 21 mei 2020, 20:45 uur
[quote]Edgar18 schreef:

/quote]
'
' als in 'o mijn hemel, hoe hebben we die versie niet kunnen nomineren en deze van Luther wel', mag ik toch hopen....... als jij wilt beweren dat die van Millie onderdoet voor die van Luther denk ik dat je automatisch gediskwalificeerd bent als Soul-luisteraar
Luther is smooth en brengt het nummer sexy, maar Millie is gekwetst, het doet haar pijn, is boos en stort haar hart uit. No contest, Millie met een straatlengte.
ow, ff edit voordat we in een zinloze discussie terechtkomen
: Luthers versie is natuurlijk gewoon geweldig, mijn voorkeur gaat echter uit naar Millie. Live and let live, ieder z'n ding, etc.
De song is gewoon ijzersterk. En nu weer stemmen: hoppa!
(quote)

/quote]
'
' als in 'o mijn hemel, hoe hebben we die versie niet kunnen nomineren en deze van Luther wel', mag ik toch hopen....... als jij wilt beweren dat die van Millie onderdoet voor die van Luther denk ik dat je automatisch gediskwalificeerd bent als Soul-luisteraar
Luther is smooth en brengt het nummer sexy, maar Millie is gekwetst, het doet haar pijn, is boos en stort haar hart uit. No contest, Millie met een straatlengte.ow, ff edit voordat we in een zinloze discussie terechtkomen
: Luthers versie is natuurlijk gewoon geweldig, mijn voorkeur gaat echter uit naar Millie. Live and let live, ieder z'n ding, etc. De song is gewoon ijzersterk. En nu weer stemmen: hoppa!
0
geplaatst: 21 mei 2020, 20:57 uur
Kom maar op met die diskwalificatie 
Luther, met op z'n minst een paar huizen ertussen. Wat jij een sexy voordracht noemt, noem ik ingetogen en gekweld. Een voordracht die voor mij meer recht doet aan de song dan de op momenten licht hysterische zielenpijn van Millie Jackson. Verder vind ik de subtiele instrumentatie op het origineel mooier.

Luther, met op z'n minst een paar huizen ertussen. Wat jij een sexy voordracht noemt, noem ik ingetogen en gekweld. Een voordracht die voor mij meer recht doet aan de song dan de op momenten licht hysterische zielenpijn van Millie Jackson. Verder vind ik de subtiele instrumentatie op het origineel mooier.
0
geplaatst: 21 mei 2020, 21:02 uur
Hmm... nee, kan niks vinden Edgar18... schijnbaar mogen we er een andere zienswijze op nahouden 
Maar wacht ff, even voor de goede orde: je vindt de versie van Millie dan toch wel op zijn minst 'ook goed'?

Maar wacht ff, even voor de goede orde: je vindt de versie van Millie dan toch wel op zijn minst 'ook goed'?
0
geplaatst: 21 mei 2020, 21:08 uur
Shaky schreef:
Uiteraard! Ik vind het een schitterende soulsong, in welke versie ook. Ik heb ze zelfs beide op vinyl. Het verschil zit hem voor mij in de authenticiteit/ het gevoel. Millies versie klinkt voor mij een beetje als een kunstje (noem het overdreven, al dekt dat woord de lading ook niet helemaal), terwijl ik het origineel juist oprecht vind overkomen. Maar wacht ff, even voor de goede orde: je vindt de versie van Millie dan toch wel op zijn minst 'ook goed'?
Zou ik er een cijfer opplakken dan zou het (ongeveer) 8,0 om 8,7 zijn.
0
geplaatst: 21 mei 2020, 21:28 uur
3-6
30. Bobby Womack - Across 110th Street vs. Sam Dees - The Show Must Go On
30. Bobby Womack - Across 110th Street vs. Sam Dees - The Show Must Go On
0
geplaatst: 21 mei 2020, 22:14 uur
6-3
31. Sly & the Family Stone - Family Affair vs. Isaac Hayes - Walk on By
31. Sly & the Family Stone - Family Affair vs. Isaac Hayes - Walk on By
0
geplaatst: 21 mei 2020, 23:31 uur
32. Curtis Mayfield - Pusherman vs. Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face
1-0
1-0
* denotes required fields.