Muziek / Muziekgames / Soul K.O. (Songs)
zoeken in:
0
geplaatst: 31 mei 2020, 20:19 uur
AbleMable schreef:
En dat mis ik toch echt in Dock Of The Bay.
Je kunt Tenderness niet vergelijken met Dock of the Bay. De insteek van the Dock is heel anders, het is niet het type liedje voor 'emotie uit de tenen'.En dat mis ik toch echt in Dock Of The Bay.
Ik vind het jammer dat sommige soulliefhebbers wat neerbuigend doen over Dock of the Bay. Het is een heel ander soort nummer dan Tenderness, I've Been Loving You of These Arms, maar daarom niet minder fantastisch.
1
geplaatst: 31 mei 2020, 20:21 uur
9-8
Ik vind Dock of the Bay deels zó ontzettend mooi en ontroerend omdat het zo 'klein' wordt gehouden en Otis zo ingetogen zingt.
8. Bill Withers - Ain't No Sunshine vs. Stevie Wonder - Living for the City
1-0
Ik vind Dock of the Bay deels zó ontzettend mooi en ontroerend omdat het zo 'klein' wordt gehouden en Otis zo ingetogen zingt.
8. Bill Withers - Ain't No Sunshine vs. Stevie Wonder - Living for the City
1-0
0
geplaatst: 31 mei 2020, 20:22 uur
Ik vind Dock en t fijn nummer. Ik heb alleen nooit zo goed begrepen waarom het vaak gezien wordt als hét beste soulnummer gezien de hoogste/hoge positie in top2000's, de Zwarte Lijst, etc.
1
geplaatst: 31 mei 2020, 20:37 uur
Reijersen schreef:
Ik vind Dock en t fijn nummer. Ik heb alleen nooit zo goed begrepen waarom het vaak gezien wordt als hét beste soulnummer gezien de hoogste/hoge positie in top2000's, de Zwarte Lijst, etc.
Ik denk dat dit (deels) komt door het moment van uitgave. Het postume nummer kort na Otis tragische en te vroege dood. Dit zal vast en zeker hebben bijgedragen aan de status van het nummer. Ik vind Dock en t fijn nummer. Ik heb alleen nooit zo goed begrepen waarom het vaak gezien wordt als hét beste soulnummer gezien de hoogste/hoge positie in top2000's, de Zwarte Lijst, etc.
Afgelopen top 2000 was Back to Black het hoogste (semi-)soulnummer. Daarachter Cold Little Heart, The Dock of the Bay, Respect en I Say a Little Prayer. De zwarte lijst is drie keer aangevoerd door Otis Redding en drie keer door Marvin Gaye (2x What's Going On, 1x Let's Get it On).
Oh ja, kiezen tussen Ain't No Sunshine en Living for the City is k*t. Toch maar 2-1.
0
Arbeidsdeskundige
geplaatst: 31 mei 2020, 23:05 uur
De loting voor de volgende ronde kan plaatsvinden Edgar18 

0
geplaatst: 31 mei 2020, 23:18 uur
Acht kwartfinalisten, acht verschillende namen. Dat is zeker geen vanzelfsprekendheid op deze site. Een vrouw heeft zich tussen de mannelijke soulkanonnen Otis, Curtis, Sam, Marvin, Bill, Bobby en James in gewurmd. Ik zou eerder Ann, Aretha, Marlena of Candi verwacht hebben, maar het is de relatief onbekende Jean Plum met het schitterende Back to You geworden. Kan ze na James Carr, O.V. Wright en Al Green nog een man aan haar zegekar binden?
1. Curtis Mayfield - Superfly vs. Marvin Gaye - What's Going On
2. Bobby Womack - Across 110th Street vs. Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
3. Jean Plum - Back to You vs. Bill Withers - Ain't No Sunshine
4. Otis Redding - (Sittin' on) the Dock of the Bay vs. James Carr - The Dark End of the Street
Tot de tien, met een verschil van één.
2. Bobby Womack - Across 110th Street vs. Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
3. Jean Plum - Back to You vs. Bill Withers - Ain't No Sunshine
4. Otis Redding - (Sittin' on) the Dock of the Bay vs. James Carr - The Dark End of the Street
Tot de tien, met een verschil van één.
0
geplaatst: 31 mei 2020, 23:19 uur
1-0
1-0
* denotes required fields.