MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 1983

zoeken in:
Titmeister schreef:
(quote)

Doe jij anders maar Charlie, doe ik wel William Onyeabor

Deal

44. Liquid Liquid - Cavern spotify:track:6j370rNNGiu8zOnoSTioPk

Ik nomineer later vandaag.

45. Doe Maar - Nachtzuster spotify:track:2jiqyWQHMxjbTs0aPlugDT

46. Elvis Costello - Shipbuilding open.spotify.com

47. Tom Waits - 16 Shells from a Thirty-Ought Six spotify:track:62IheWhdETaG4YQa4Mm9z2

48. Iron Maiden - The Trooper spotify:track:4OROzZUy6gOWN4UGQVaZMF

83 gaat wel een interessant jaar worden voor mij. Voor Het MuMe Top 1000 Project #2 ben ik een album top 500 aan het opstellen, en op de shortlist van +/- 600 albums is 1983 met maar 3 kandidaten verreweg het minst vertegenwoordigd van alle jaren.

Benieuwd dus of het voor mij inderdaad een muzikaal mager jaar is, of dat ik tijdens de competitie nog iets moois weet te ontdekken

Een uitstekend jaar 1983 maar ik denk niet dat het spannend gaat worden. Volgens mij zal de eindstrijd gaan tussen de finalisten van de Knock-Out Songs 1983 Blue Monday - New Order en The The - Uncertain Smile.

Die laatste doet (nog) niet mee toch? Is ook uit 1982.

Klopt. Uncertain Smile is de winnaar van de Song van het Jaar 1982. Het nummer uit 1983 - zie ik hier nu - is This Is the Day. Die maakt volgens mij geen enkele kans en dan zal het dus gaan tussen Blue Monday van New Order en Metropolis van Anne Clark.

Wishful Thinking doet ook mee?

Nou, dit moet NO toch echt op z'n sloffen winnen hoor.

NO winnen, kom op Stars on 45 doe mee.

49. Billy Idol - Eyes Without a Face spotify:track:0pUVeEgZuNyFzIMKp67RbS

Ook erg fijn: China Girl, Owner of a Lonely Heart, Love Is a Battlefield en Red, Red Wine.

jordidj1 schreef:
Nou, dit moet NO toch echt op z'n sloffen winnen hoor.
Heb je wel gezien dat The Smiths ook meedoen!? (Met twee prima songs trouwens.)

Weer zo'n onmogelijk fantastisch 80's jaar, waarbij kiezen haast onmogelijk is.

Maar Nellie the Elephant is al automatisch genomineerd

50. Tears For Fears - Change

Kan alleen even niet op Spotify (niet op mobiel). Is er iemand zo lief om... ?

Eigenlijk wilde ik Chic - You Are Beautiful, maar die zal al helemaal geen kans maken.

Poeha schreef:

Eigenlijk wilde ik Chic - You Are Beautiful, maar die zal al helemaal geen kans maken.

Omdat er toch geen prijs is te winnen is dat ook helemaal niet belangrijk.

Ik geef eerder Chic punten dan TfF

aerobag schreef:
83 gaat wel een interessant jaar worden voor mij. Voor Het MuMe Top 1000 Project #2 ben ik een album top 500 aan het opstellen, en op de shortlist van +/- 600 albums is 1983 met maar 3 kandidaten verreweg het minst vertegenwoordigd van alle jaren.

Benieuwd dus of het voor mij inderdaad een muzikaal mager jaar is, of dat ik tijdens de competitie nog iets moois weet te ontdekken

Dit heb ik ook. Geen enkel 5* album en maar een paar 4,5*. Komt niet vaak voor.

Tinseltown in the Rain komt toch uit 1984 trouwens?

musicfriek schreef:
Ik geef eerder Chic punten dan TfF

+1

Johnny Marr schreef:

Lijkt mij ook, zowel single als album.

Edgar18 ?

51. The Scabs - Matchbox Car
spotify:track:333eALxCVc4FWjNaAy4MMv

aerobag schreef:

Midori Takada al es gecheckt?

52. Prince - Little Red Corvette spotify:track:4iozhXt27eMl39W5z7R8H6

jordidj1 schreef:
(quote)

Midori Takada al es gecheckt?

Dat is een van de drie

Johnny Marr schreef:
Volgens MuMe wel, maar dat lijkt een fout te zijn. In het uitslagen topic van de ladder houdt El Ninjo 1983 aan, en ook op RYM en Discogs wordt 1983 genoemd als releasejaar. Op mijn LP staat ook 1983 dus ik ga er vanuit dat dat het juiste jaar van uitgave is.

Edgar18 schreef:
(quote)
Volgens MuMe wel, maar dat lijkt een fout te zijn. In het uitslagen topic van de ladder houdt El Ninjo 1983 aan, en ook op RYM en Discogs wordt 1983 genoemd als releasejaar. Op mijn LP staat ook 1983 dus ik ga er vanuit dat dat het juiste jaar van uitgave is.

Het werd pas oktober 1984 een hit(je) in Nederland dus zo gek is 1984 niet.

Edgar18 schreef:
en ook op RYM en Discogs wordt 1983 genoemd als releasejaar.
.

Raar

The Blue Nile Albums: songs, discography, biography, and listening guide - Rate Your Music - rateyourmusic.com

The Blue Nile - Wikipedia - nl.m.wikipedia.org

Maar een platenhoes met 1983 is overtuigend dus door zou ik zeggen.

Je moet hem even open klikken Rudi S. Dan zie je bij Engeland 1984 staan, maar bij Amerika, Canada en Australië 1983.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:41 uur

geplaatst: vandaag om 01:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.