MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 1983

zoeken in:
Edgar18 schreef:
Je moet hem even open klikken Rudi S. Dan zie je bij Engeland 1984 staan, maar bij Amerika, Canada en Australië 1983.

Ah, maar ik dacht omdat wij toen lid van de Europese gemeenschap waren ik naar Engeland moest kijken

Tijd voor een nieuwe nominatie, Edgar18?

Mooi jaar trouwens: enkele topnummers uitgebracht dit jaar die top-200 bij me scoren. Ik hoop dat er nog een aantal leuke nominaties volgen.

53 (als ik het goed zie) Philip Glass - The Grid

spotify:track:64VYy2f9QBx26P1YjNQrEc

54. Bob Dylan - Jokerman

Nieuwe ronde?

Welja.

55. Rufus & Chaka Khan - Ain't Nodoby

johannesA
56. Grandmaster Flash & The Furious Five- The Message

Kan iemand een link verzorgen?

57. Sonic Youth - Kill Yr Idols spotify:track:7h11bXXfAeNvvNDIGno9XW

58. China Crisis - Wishful Thinking spotify:track:11HLyzoCyx8hXKXVmrg1Sy

johannesA schreef:

spotify:track:50ihy7COwjbYPeclLbpLet

johannesA
Dankjewelranja

59. Metallica - The Four Horsemen spotify:track:5RrnDgjoFxDINI5aFQPZXt

60. The Waterboys - A Girl Called Johnny spotify:track:2EF94Cbk5QW28tY95e1DtW

61. ESG - My Love For You spotify:track:3vNKixmCxeRPhbYq1T47sE

62. David Bowie - China Girl spotify:track:5Ei9o2fHEnfHb84YrPuz4v

63. The Waterboys - December spotify:track:6iYoiV1eGvJlrssirA93ZY

64. Mark Stewart + the Maffia - Learning to Cope with Cowardice spotify:track:4WkUqz7wcC1xwym8Y3fCwk

Ben ik nu net te laat?

Voor het geval van niet:

65. The Chameleons - Don't Fall spotify:track:262mPGjCFLQoHE38LYHiCJ

Johnny Marr schreef:
Nieuwe ronde?
U vraagt, anderen profiteren

SBube schreef:
Ben ik nu net te laat?

Voor het geval van niet:

65. The Chameleons - Don't Fall spotify:track:262mPGjCFLQoHE38LYHiCJ
Ik hoop van niet maar vrees van wel. Uitstekend nummer overigens, wilde ik aanvankelijk nomineren.

DjFrankie (moderator)
johannesA schreef:

Deed al in 1982 mee

DjFrankie schreef:
(quote)

Deed al in 1982 mee

Doe dan Don't Fall in de plaats en we zijn los. Ik had niet echt een nominatie meer klaarstaan Simon77 dus niet zo erg Niet zo m'n jaar.

Da's weer zo typisch. Zit ik een hele dag uit te kijken om een nominatie te posten, ben ik even anderhalf uur bezig en zijn de resterende plekjes opgevuld.

Dat Dio niet genomineerd is, is trouwens een enorm gemis in dit jaar. Holy Diver is toch echt wel een klassieker.

DjFrankie (moderator)
dumb_helicopter schreef:
Da's weer zo typisch. Zit ik een hele dag uit te kijken om een nominatie te posten, ben ik even anderhalf uur bezig en zijn de resterende plekjes opgevuld.

hier ook

DjFrankie (moderator)
Was zelfs als 8ste geeindigd

Edgar18 schreef:
Song van het Jaar 1982:

8. Grandmaster Flash & The Furious Five - The Message

Poeha schreef:
50. Tears For Fears - Change

Kan alleen even niet op Spotify (niet op mobiel). Is er iemand zo lief om... ?
Nou dan doe'k het zelf wel, jullie zijn niet lief

50. Tears For Fears - Change spotify:track:2JhIaeltCDCcp02K936tgx

dumb_helicopter schreef:

Dat Dio niet genomineerd is, is trouwens een enorm gemis in dit jaar. Holy Diver is toch echt wel een klassieker.

Hier idem dito. Eens over Holy Diver, dat vind ik zelfs als niet-liefhebber van het genre een absolute klassieker. Ik mis vooral ook Cybotron en Brian Eno. Helaas krijgen we weer een sloot standaardnamen als Bowie, Sonic Youth en 2x Waterboys. Beetje creativiteit bij het nomineren mag best wel eens...

dumb_helicopter schreef:
Ik heb je bericht nog wel geliked als stille hint dat je weer mocht...

Titmeister schreef:
(quote)

Hier idem dito. Eens over Holy Diver, dat vind ik zelfs als niet-liefhebber van het genre een absolute klassieker. Ik mis vooral ook Cybotron en Brian Eno. Helaas krijgen we weer een sloot standaardnamen als Bowie, Sonic Youth en 2x Waterboys. Beetje creativiteit bij het nomineren mag best wel eens...

Haha, op A Girl Called Johnny na zijn dat echt geen nummers die vaak aan games meedoen toch. Doen we deze games om elkaar te proberen imponeren met onze obscure muzieksmaken, nee toch?

ArthurDZ schreef:
(quote)

Haha, op A Girl Called Johnny na zijn dat echt geen nummers die vaak aan games meedoen toch. Doen we deze games om elkaar te proberen imponeren met onze obscure muzieksmaken, nee toch?

Nee, dat is precies mijn punt. Er worden vaak in verschillende jaren dezelfde artiesten genomineerd, met andere nummers. Heeft niks met obscuriteit of tof doen met smaak te maken, maar gewoon eens wat anders nomineren, voor de variatie enzo. Maar goed, dat moet iedereen lekker zelf weten, lijkt me vooral iets waar ik me aan stoor namelijk...

Gast
geplaatst: vandaag om 07:02 uur

geplaatst: vandaag om 07:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.