MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Elvis Aaron Presley K.O.

zoeken in:
jeb777 schreef:
Ik had The Wonder of You op mijn bruiloft, maar toch... 8-6

Dan gaan wij als Wonder of You stemmers nu even contact met jouw vrouw opnemen.

8-7

Ik ga hem nog spannend maken.

Arbeidsdeskundige Zackkunnen jullie ff de knoop doorhakken?? Heb zin an de finale...

De finale zal ook tot de negen gaan overigens. Tien is een mooi rond getal en finalewaardig, maar ik vrees dat we daar gewoon te weinig deelnemers voor hebben (hoe bedoel je Elvis is ondergewaardeerd in Nederland/België? ).

Mocht de knoop nog worden doorgehakt vanavond, ook voor de finale geldt: rond 10.00 morgenvroeg zal deze dan opgestart worden.

Hoe vaak staat Elvis in de ladder bijvoorbeeld? En met welke nummers?
Sowieso is oude muziek (van voor 1964 - juist Elvis' glorietijd) erg ondergewaardeerd hier op MuMe.
Maar ook in dit topic, zie de finale

'De ladder' is een begrip dat ik vaak voorbij heb zien komen in verschillend topics, maar nooit echt van geregistreerd heb wat het is. Hoe dan ook: ik vermoed 0 of maximaal 1?

Shaky schreef:
'De ladder' is een begrip dat ik vaak voorbij heb zien komen in verschillend topics, maar nooit echt van geregistreerd heb wat het is. Hoe dan ook: ik vermoed 0 of maximaal 1?

'Onze' top 2000. Dus die van MuMe. Zou je eens moeten proberen
Maar ook wel interessant hoe vaak Elvis in de landelijke top 2000 staat, en met welke nummers...

Edit: Net even gecheckt 6 keer Elvis in onze top 2000, maar wel drie keer met een andere achternaam

De drie Presley's staan op
1909: Hertbreak Hotel
1267: In The Ghetto
770: Suspicious Minds

Deze twee uit de kleine finale en My Boy worden dus in elk geval zwaar onderschat.

Je hoeft mij niet te overtuigen van muziek van voor 1964 Johan, zie mijn stemmen
Maar absoluut: bepaalde stromingen muziek of bepaalde jaartallen worden als minderwaardig bestempeld. Veel 'jaartal-zeikerds' inderdaad, wat ik nooit begrepen heb. Bij elk nummer dat ik hoor gaat het mij om wat ik hoor en voel; zou me worst wezen welk jaartal daaraan vastgeplakt zit, of dat nu 1918 is of 2020. Ach ja, so be it.

Hier in dit topic zijn we gelukkig allemaal gelijkgestemd op één gebied: we dragen de muziek van Elvis een warm hart toe.

johan de witt schreef:

De drie Presley's staan op
1909: Hertbreak Hotel
1267: In The Ghetto
770: Suspicious Minds

Dat valt me nog reuze mee, had ik oprecht niet verwacht.

Inderdaad, al mogen het er van mij een stuk meer zijn.
In de Top 2000 van Radio 2 staat hij overigens maar 5 keer, dat vind ik wel shocking voor de King...
Maar ook daar moeten ze muziek van voor 1964 niet geloof ik.

johan de witt schreef:

...hmm... dus misschien toch maar eens met een clubje mee gaan doen bij De Ladder

Ik denk dat het minder met waardering te maken heeft, maar meer met leeftijd. Hoe érg dat ook klinkt, ik vrees dat de eens zo iconische Elvis nu al een beetje vergeten is. Dat mensen er gewoon niet meer in aanraking mee komen. Ik hoor hem héél zelden op de radio, zelfs niet op zenders als Nostalgie. Ik durf wedden dat veel mensen van mijn leeftijd of jonger niet één song kunnen noemen.

Onlangs ook gemerkt dat veel twintigers niet écht weten wie Michael Jackson is, toch ook wel één van dé grootste artiesten. Ja, die rare Willy Wonka die iets met kindjes zou doen, maar zijn muziek? Hetzelfde merk ik bij ooit als onsterfelijk verklaarde bands als The Beatles. Maar velen van ons moet je ook niet vragen naar de iconen uit de jaren 40 of 50, dus vreemd vind ik het niet. Het gaat erg snel allemaal ... Het schuift onvermijdelijk op. Ik merk dat ook met film, waar het naar mijn gevoel nóg sneller gaat.

johan de witt schreef:
In de Top 2000 van Radio 2 staat hij overigens maar 5 keer, dat vind ik wel shocking voor de King...
Maar ook daar moeten ze muziek van voor 1964 niet geloof ik.

Ik weet niet waar jij gezocht hebt maar hij staat er 16x in en 1x met Junkie XL . Verder wel eens dat in de ladder wel meer Elvis mag staan

esteban schreef:
Hetzelfde merk ik bij ooit als onsterfelijk verklaarde bands als The Beatles.

Ik citeer één van mijn leerlingen toen ik een stukje van The Beatles speelde in de klas: 'meneer, kent u elk nummer van Boef? Nee toch, nou... waarom denkt u dan dat wij een of ander nummer van zo'n onbekend bandje kennen.'

esteban schreef:
Maar velen van ons moet je ook niet vragen naar de iconen uit de jaren 40 of 50

Ik kwam er laatst zelfs op deze site, deze MUZIEKsite, achter dat hier mensen rondwandelen die zelfs nog nooit van mijn nummer 2 in mijn artiesten top 10 hebben gehoord.

Ach ja, their loss. Kon me daar toen ik jonger was nog wel eens druk om maken. Maar ach, soit.

Shaky schreef:
(quote)

Ik kwam er laatst zelfs op deze site, deze MUZIEKsite, achter dat hier mensen rondwandelen die zelfs nog nooit van mijn nummer 2 in mijn artiesten top 10 hebben gehoord.

Ach ja, their loss. Kon me daar toen ik jonger was nog wel eens druk om maken. Maar ach, soit.

Ha ha. Jouw nummers 6 en 8 zeggen me dan oprecht weinig, moet ik eerlijk zeggen

laxus11 schreef:
(quote)

Ik weet niet waar jij gezocht hebt maar hij staat er 16x in en 1x met Junkie XL . Verder wel eens dat in de ladder wel meer Elvis mag staan

Ah, gelukkig! Hij ging bij mij maar tot 600 zag ik later.
16 keer is prima!

Shaky Ach, jouw nummer twee in je artiesten top 10 kon zich dat zelf vaak ook niet herinneren...

Die opmerking is wel het perfecte voorbeeld van zijn werkelijke geniaal opgebouwde imago, maar dat is weer een heel ander verhaal.
Maar inderdaad, die indruk wekte hij, en gelukkig weet jij dus wel wie hij is

johan de witt schreef:

Jouw nummers 6 en 8 zeggen me dan oprecht weinig, moet ik eerlijk zeggen

Blues, nog zo'n ondergeschoven kindje op MusicMeter

Shaky schreef:
Die opmerking is wel het perfecte voorbeeld van zijn werkelijke geniaal opgebouwde imago, maar dat is weer een heel ander verhaal.
Maar inderdaad, die indruk wekte hij, en gelukkig weet jij dus wel wie hij is

Nou de Stones, heeft Keith Richards eens verteld, waren behoorlijk onder de indruk van zijn inname achter de schermen bij zijn eigen TV show.

haha, blijft geweldig die aan- en afkondiging van Dean.

Voor de mensen die net inschakelen; dit is een Elvis Presley K.O. waar we ondertussen op het einde van de kleine finale zitten

Het staat op dit moment 8-7 in de battle Always on My Mind - The Wonder of You

De plaat die als eerste 9 stemmen heeft, wint deze troostprijs.

Sluit aan, stem mee, hoor erbij

Shaky schreef:
(quote)

Blues, nog zo'n ondergeschoven kindje op MusicMeter

Je hebt mij gelukkig aardig besmet met jouw Albert King virus via the Greatest Hits Of.

Ah super , erg leuk om te horen west.

Shaky schreef:

Hier in dit topic zijn we gelukkig allemaal gelijkgestemd op één gebied: we dragen de muziek van Elvis een warm hart toe.

Zeker mee eens! Al merk ik ook wel dat de Elvis op MuMe ook wel de echte fans zijn, en niet die hem 1x per jaar eens meepikken. Als ik even kijk in de top 100 artiesten staan we met +/- 120 gebruikers rond de 70e plek, terwijl alle andere artiesten boven en onder Elvis allemaal rond de 150/160 gebruikers hebben die de artiest in hun top 10 hebben staan. Al met al, als we dus ook nog 40 mensen erbij zouden hebben, zouden we vast en zeker naar de top 50 en misschien wel top 25 kunnen klimmen.

Arbeidsdeskundige
9-7

Arbeidsdeskundige
Finale kan beginnen.

Zaterdag 18 juli, 10.00: start van de finale.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:05 uur

geplaatst: vandaag om 21:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.