Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #5 (Reggae zonder Bob)!
zoeken in:
2
geplaatst: 28 januari 2022, 19:40 uur
1. Definitive Gaze
2. Shot by Both Sides
3. My Tulpa *
4. The Great Beautician in the Sky *
5. The Light Pours Out of Me
6. Parade *
7. Permafrost
8. Motorcade
9. A Song from Under the Floorboards
10. Rhythm Of Cruelty *
2. Shot by Both Sides
3. My Tulpa *
4. The Great Beautician in the Sky *
5. The Light Pours Out of Me
6. Parade *
7. Permafrost
8. Motorcade
9. A Song from Under the Floorboards
10. Rhythm Of Cruelty *
2
geplaatst: 29 januari 2022, 10:58 uur
Op de valreep nog mijn lijstje, mijn excuses daarvoor. Oorspronkelijk had ik gisteren willen stemmen, maar ik had zo'n drukke dag achter de rug dat ik daar de puf niet meer voor had. In plaats daarvan heb ik zo'n beetje de gehele zaterdagochtend met Magazine doorgebracht en dat was bepaald niet onaangenaam!
Ik denk dat ik Magazine heb leren kennen via Permafrost, maar dat zou ook The Light Pours Out of Me of Shot by Both Sides kunnen zijn. Ik heb me destijds ook wel eens gewaagd aan een compilatiealbum, maar pas jaren later ben ik ook echt de albums gaan luisteren. De eerste twee albums althans, The Correct Use of Soap heb ik deze week pas uit de kast getrokken. Wat mij betreft een goed en schromelijk onderschat album, dus dat is voor mij meteen de grootste winst van deze Greatest Hits. Jammer dat Stuck van dat album hier totaal geen potten kon breken, dat is wel één van mijn nieuwe favorieten. Al zijn de grootste toppers nog steeds wel de drie nummers die ik ook het langste ken. The Light Pours Out of Me trekt uiteindelijk aan het langste eind, waanzinnig krachtig postpunknummer dat nog altijd staat als een huis.
01. The Light Pours Out of Me
02. Permafrost
03. Shot by Both Sides
04. Motorcade
05. Definitive Gaze
06. Feed the Enemy
07. Back to Nature
08. Philadelphia
09. Sweetheart Contract *
10. Believe That I Understand *
Ik denk dat ik Magazine heb leren kennen via Permafrost, maar dat zou ook The Light Pours Out of Me of Shot by Both Sides kunnen zijn. Ik heb me destijds ook wel eens gewaagd aan een compilatiealbum, maar pas jaren later ben ik ook echt de albums gaan luisteren. De eerste twee albums althans, The Correct Use of Soap heb ik deze week pas uit de kast getrokken. Wat mij betreft een goed en schromelijk onderschat album, dus dat is voor mij meteen de grootste winst van deze Greatest Hits. Jammer dat Stuck van dat album hier totaal geen potten kon breken, dat is wel één van mijn nieuwe favorieten. Al zijn de grootste toppers nog steeds wel de drie nummers die ik ook het langste ken. The Light Pours Out of Me trekt uiteindelijk aan het langste eind, waanzinnig krachtig postpunknummer dat nog altijd staat als een huis.
01. The Light Pours Out of Me
02. Permafrost
03. Shot by Both Sides
04. Motorcade
05. Definitive Gaze
06. Feed the Enemy
07. Back to Nature
08. Philadelphia
09. Sweetheart Contract *
10. Believe That I Understand *
2
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 januari 2022, 11:01 uur
21. Recoil *
Album: Real Life
Aantal punten: 1
Aantal lijstjes: 1
Hoogste positie: 10
Aantal punten: 1
Hoogste positie: 10
herman schreef:
Zal niet vaak gebeurd zijn hier dat een album integraal de finale haalt, maar Real Life doet het.
Die nummers kunnen allicht niet allemaal even hoog scoren. Deze Sturm und Drang-bijdrage pakt dankzij een 10e plek van de organisator net één puntje mee.Zal niet vaak gebeurd zijn hier dat een album integraal de finale haalt, maar Real Life doet het.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 januari 2022, 11:04 uur
20. Philadelphia
Album: The Correct Use of Soap
Aantal punten: 3
Hoogste positie: 8
Aantal punten: 3
Hoogste positie: 8
johan de witt schreef:
11-21 ook nog uitstekend.
Zonder meer. Maar het duurde tot 2 minuten voor de deadline voordat Philadelphia de eer nog net redde.11-21 ook nog uitstekend.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 januari 2022, 11:08 uur
19. Burst *
Aantal punten: 7
Aantal lijstjes: 3
Hoogste positie: 7
Op 19 vinden we de 2e bijdrage van Real Life; net als Recoil is deze er ook in ronde 1 bij genomineerd. In 3 finalelijstjes kreeg hij een bescheiden notering.
Aantal punten: 7
Op 19 vinden we de 2e bijdrage van Real Life; net als Recoil is deze er ook in ronde 1 bij genomineerd. In 3 finalelijstjes kreeg hij een bescheiden notering.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 januari 2022, 11:10 uur
18. Believe That I Understand *
Album: Secondhand Daylight
Aantal punten: 9
Aantal punten: 9
herman schreef:
Van Second Hand Daylight ontbreken 2 nummers en ook precies de 2 minste nummers van het album. Ook dat is tamelijk uniek hier.
Correctie: er ontbreken er 3. Dan houd je er nog steeds 6 over en Believe That I Understand is de eerste die we daarvan tegenkomen. Daarvoor moest hij zich, als enige finaledeelnemer, in beide tiebreaks handhaven, maar dat is dus gelukt.Van Second Hand Daylight ontbreken 2 nummers en ook precies de 2 minste nummers van het album. Ook dat is tamelijk uniek hier.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 januari 2022, 11:13 uur
17. Rainy Season [Howard Devoto]
Album: Jerky Versions of the Dream
Aantal punten: 11
Aantal lijstjes: 2
Hoogste positie: 2
Album: Jerky Versions of the Dream
Aantal punten: 11
Aantal lijstjes: 2
motel matches schreef:
Die soloplaat van Howard kende ik nog niet, dus Rainy Season was een leuke ontdekking.
Het is ook meteen de enige solo-escapade die de lijst haalt. Een bescheiden 17e plaats, maar toch…Die soloplaat van Howard kende ik nog niet, dus Rainy Season was een leuke ontdekking.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 januari 2022, 11:15 uur
16. Model Worker *
Aantal punten: 13
Hoogste positie: 3
Aantal punten: 13
AstroStart schreef:
Lichte voorkeur voor de latere albums, omdat het geluid iets elektronischer en strakker is.
Zoals op Model Worker, het 2e van in totaal 5 nummers van The Correct Use of Soap dat we tegenkomen.Lichte voorkeur voor de latere albums, omdat het geluid iets elektronischer en strakker is.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 januari 2022, 11:19 uur
15. The Great Beautician in the Sky *
Aantal punten: 14
Aantal lijstjes: 4
Hoogste positie: 4
Aantal punten: 14
AstroStart schreef:
De verrassing was het carnivalesque The Great Beautician in the Sky, tof nummer.
Daar dachten kennelijk nog een paar mensen zo over. Een 15e plek is het resultaat.De verrassing was het carnivalesque The Great Beautician in the Sky, tof nummer.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 januari 2022, 11:24 uur
14. My Tulpa *
Aantal punten: 17
Aantal punten: 17
motel matches schreef:
Moeilijke keus, want alle 21 goed.
He, dat heb ik eerder gelezen.Moeilijke keus, want alle 21 goed.
1
geplaatst: 29 januari 2022, 11:26 uur
Casartelli schreef:
Maar het duurde tot 2 minuten voor de deadline voordat Philadelphia de eer nog net redde.
Maar het duurde tot 2 minuten voor de deadline voordat Philadelphia de eer nog net redde.
Mea culpa (my tulpa?), maar blij dat die nu in elk geval niet op de allerlaatste plek eindigde. Mijn favoriete nummer op het Zeep-album dat hier meedeed.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 januari 2022, 11:30 uur
13. Sweetheart Contract *
Aantal punten: 25
Aantal punten: 25
herman schreef:
Het latere werk geeft vooral aan hoe veelzijdig Devoto en de rest was, maar het is altijd moeilijk muziek die je net ontdekt hebt te vergelijken met muziek die al ruim 20 jaar in je systeem zit.
Er waren verder genoeg deelnemers bij wie The Correct Use of Soap wel voldoende in het systeem zat. Dat het aantal finalenummers nog van 3 tot 5 opgekrikt werd, is best een beetje opmerkelijk als je de MusicMeterstatistieken ernaast legt.Het latere werk geeft vooral aan hoe veelzijdig Devoto en de rest was, maar het is altijd moeilijk muziek die je net ontdekt hebt te vergelijken met muziek die al ruim 20 jaar in je systeem zit.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 januari 2022, 11:33 uur
12. Back to Nature
Aantal punten: 27
Aantal lijstjes: 5
Aantal punten: 27
Aantal lijstjes: 5
herman schreef:
Toch is dat tweede album mijn favoriet. Ooit leren kennen via Mansun's Paul Draper, die me in de jaren '90 zijn album top 5 tipte (Prince' Parade was daar ook nog een verrassende plaat in).
Waarvan akte. Het epische Back to Nature vinden we op 12.Toch is dat tweede album mijn favoriet. Ooit leren kennen via Mansun's Paul Draper, die me in de jaren '90 zijn album top 5 tipte (Prince' Parade was daar ook nog een verrassende plaat in).
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 januari 2022, 11:37 uur
11. Parade *
Aantal punten: 29
Aantal lijstjes: 6
Aantal punten: 29
vigil schreef:
En een eervolle vermelding voor het instrumentele gedeelte in Parade!
Voor mij is Parade vooralsnog het nummer dat Real Life net van de 5* afhoudt, maar ik zal me nog eens op deze eervolle vermelding richten.En een eervolle vermelding voor het instrumentele gedeelte in Parade!
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 januari 2022, 11:41 uur
10. Feed the Enemy
Aantal punten: 36
vigil schreef:
Ik heb deze editie blijkbaar links laten liggen... Nou ja, een sterke finalelijst zo te zien en ik had Castles in Spain ook alleen niet kunnen redden. Thin Air misschien wel en dat is bijzonder spijtig te noemen, voor mij een Top 5 kandidaat.
Dan hebben we altijd Feed the Enemy nog. Secondhand Daylight had nog 4 ijzers in het vuur en de eerste daarvan opent de top-10. De nummers van The Armoury Show hebben inderdaad de eliminatieronde niet overleefd en dat geldt eveneens voor de nummers van Luxuria en de laatste twee albums van Magazine zelf.Ik heb deze editie blijkbaar links laten liggen... Nou ja, een sterke finalelijst zo te zien en ik had Castles in Spain ook alleen niet kunnen redden. Thin Air misschien wel en dat is bijzonder spijtig te noemen, voor mij een Top 5 kandidaat.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 januari 2022, 11:45 uur
9. Because You're Frightened
Aantal lijstjes: 7
AstroStart schreef:
Heel lastig ranken. Alle 21 smaken bijzonder goed. Er zat niet één skipmoment bij.
He, dat heb ik eerder gelezen. The Correct Use of Soap verraste dus enigszins met 5 nummers in de finale. De opener van dat album is wel al de 4e die we ervan tegenkomen.Heel lastig ranken. Alle 21 smaken bijzonder goed. Er zat niet één skipmoment bij.
2
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 januari 2022, 11:48 uur
8. Cut Out Shapes
Aantal punten: 39
Nummer 1 van: herman, motel matches en shinybeast
Slechts 4 stemmers namen Cut Out Shapes in hun lijstje op, maar dat waren wel meteen 4 dikke podiumplekken. Het levert dit misschien toch een beetje verborgen nummer van Secondhand Daylight een best verrassende 8e plaats op.
Nummer 1 van: herman, motel matches en shinybeast
Slechts 4 stemmers namen Cut Out Shapes in hun lijstje op, maar dat waren wel meteen 4 dikke podiumplekken. Het levert dit misschien toch een beetje verborgen nummer van Secondhand Daylight een best verrassende 8e plaats op.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 januari 2022, 11:51 uur
7. Rhythm Of Cruelty *
Aantal lijstjes: 8
Aantal lijstjes: 8
vigil schreef:
Wel vandaag ter voorbereiding voor dit lijstje nog even Secondhand Daylight en Real Life opgezet en dan heb je gelijk zo'n beetje de hele lijst wel gehad.
Allicht kon je dat wel een beetje aan zien komen. Ik heb er in de startlijst nog wat spreiding in geforceerd, maar de nominatieronde deed zijn verwachte werk. En waar ik net de 8e plek van Cut Out Shapes verrassend noemde, is de 7e plek van Rhythm of Cruelty misschien nog wel verrassender. Niet minder dan 8 van de 12 deelnemers maakten er ruimte voor in hun lijstje.Wel vandaag ter voorbereiding voor dit lijstje nog even Secondhand Daylight en Real Life opgezet en dan heb je gelijk zo'n beetje de hele lijst wel gehad.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 januari 2022, 11:54 uur
6. A Song from Under the Floorboards
Aantal punten: 41
Nummer 1 van: johan de witt
Aantal punten: 41
Nummer 1 van: johan de witt
herman schreef:
A Song from Under the Floorboards ken ik al wel langer, maar daar heb ik nooit echt iets in gehoord eigenlijk.
Daar dachten nog genoeg deelnemers anders over. 7 finaleplaatsen, waaronder eenmaal de allerhoogste, leverden de verwachte winnaar van The Correct Use of Soap een 6e plek op.A Song from Under the Floorboards ken ik al wel langer, maar daar heb ik nooit echt iets in gehoord eigenlijk.
2
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 januari 2022, 11:58 uur
5. Definitive Gaze
Aantal punten: 49
Aantal lijstjes: 9
Nummer 1 van: Arno
Aantal lijstjes: 9
Nummer 1 van: Arno
Casartelli schreef:
Definitive Gaze is de iconische opener van het album dat integraal meedoet in deze Greatest Hits editie (en waar ik ook zelf niet minder dan zes nummers van opgenomen heb).
Ja mensen, dit is toch iconisch… vond onder meer Arno ook.Definitive Gaze is de iconische opener van het album dat integraal meedoet in deze Greatest Hits editie (en waar ik ook zelf niet minder dan zes nummers van opgenomen heb).
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 januari 2022, 12:03 uur
4. Motorcade
Aantal lijstjes: 10
Hoewel Motorcade best als cultklassieker geldt, zou ik hem zelf niet op voorhand zo hoog ingeschaald hebben. Tegelijk is het ook weer niet echt tegenstrijdig met de nummerstatistieken bij het album; het geeft vooral aan hoe dominant Real Life ook in de hoogste regionen is.
Hoewel Motorcade best als cultklassieker geldt, zou ik hem zelf niet op voorhand zo hoog ingeschaald hebben. Tegelijk is het ook weer niet echt tegenstrijdig met de nummerstatistieken bij het album; het geeft vooral aan hoe dominant Real Life ook in de hoogste regionen is.
2
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 januari 2022, 12:10 uur
3. Shot by Both Sides
Aantal punten: 69
Aantal lijstjes: 11
Nummer 1 van: wendyvortex
We maken een forse sprong in de punten en landen op het podium. Dat Shot by Both Sides zo hoog staat, zal niet echt verrassen. Op één deelnemer na had iedereen hem in de lijst.
Aantal punten: 69
Aantal lijstjes: 11
Nummer 1 van: wendyvortex
We maken een forse sprong in de punten en landen op het podium. Dat Shot by Both Sides zo hoog staat, zal niet echt verrassen. Op één deelnemer na had iedereen hem in de lijst.
2
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 januari 2022, 12:14 uur
2. Permafrost
Aantal punten: 72
Nummer 1 van: AstroStart, Rudi S, vigil
I Will Drug You
And Fuck You
On the Permafrost
Voor sommigen wellicht de verwachte winnaar. Aan 3 eerste plaatsen heeft het niet gelegen.
Aantal punten: 72
Nummer 1 van: AstroStart, Rudi S, vigil
I Will Drug You
And Fuck You
On the Permafrost
Voor sommigen wellicht de verwachte winnaar. Aan 3 eerste plaatsen heeft het niet gelegen.
3
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 januari 2022, 12:15 uur
1. The Light Pours Out of Me
Aantal punten: 74
Aantal lijstjes: 12
Nummer 1 van: andré, Casartelli, Choconas
Het was dus spannend aan de top. Uiteindelijk wint The Light Pours Out of Me met 2 puntjes verschil. Met in het begin vooral wat lagere noteringen kwam hij wat moeizaam op gang… uiteindelijk heeft-ie alsnog 3 nummer 1-posities en is het de enige die in alle lijstjes staat. Een verdiende winnaar van de Greatest Hits of Magazine al met al.
Aantal punten: 74
Aantal lijstjes: 12
Nummer 1 van: andré, Casartelli, Choconas
Het was dus spannend aan de top. Uiteindelijk wint The Light Pours Out of Me met 2 puntjes verschil. Met in het begin vooral wat lagere noteringen kwam hij wat moeizaam op gang… uiteindelijk heeft-ie alsnog 3 nummer 1-posities en is het de enige die in alle lijstjes staat. Een verdiende winnaar van de Greatest Hits of Magazine al met al.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 januari 2022, 12:16 uur
Ik dank 12 deelnemers voor hun bijdrage en geef het stokje over aan luigifort zodat hij de kroon op zijn marathonwerk kan zetten. Ook de organisator van volgende week tag ik vast even als service van de zaak.
Magazine was wel erg hip, ik zal volgende keer gewoon weer een onvervalste boomerband in de schijnwerpers zetten.
Intekenlijst. Informatie over het spel en over voorgaande edities: (links graag mee kopiëren)
Greatest Hits of - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
Lijst van Greatest Hits of...-edities - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
Let op: één inschrijving per persoon (uitgezonderd de GH-finale).
28 januari 2022 - luigifort (R.E.M.)
4 februari 2022 - TornadoEF5 (Sweet Trip)
11 februari 2022 - JoaMuse (Wolf Alice)
18 februari 2022 - Brunniepoo (Gillian Welch en Dave Rawlings)
25 februari 2022 - Hedser (Fleetwood Mac)
4 maart 2022 - Shaky (Raymond van het Groenewoud)
11 maart 2022 - Kees-Jan (Johnny Cash)
18 maart 2022 - 123poetertjes (FKA twigs)
25 maart 2022 - dynamo d (New Model Army)
1 april 2022 - Johnny Marr (Tortoise)
8 april 2022 - Arno (King Crimson)
15 april 2022 - ranja (nnb)
22 april 2022 - Superbitch (Ray Charles)
29 april 2022 - Bonk (Steven Wilson)
6 mei 2022 - Teunnis (Border Community)
13 mei 2022 - Poek (onder 2 minuten)
20 mei 2022 - ArthurDZ (Fugazi)
27 mei 2022 - Plastic Bitch House (Robyn)
03 juni 2022 - El Ninjo (Best of Vara's Verrukkelijke 15: 1983 - 1989)
10 juni 2022 - AstroStart (John Grant)
17 juni 2022 - jordidj1 (Death)
24 juni 2022 - catdog (The Weeknd)
1 juli 2022 - DjFrankie (nederlandse meidengroepen uit de jaren 70 en 80)
8 juli 2022 - dumb_helicopter (Nu Metal)
15 juli 2022 - Gebruiker43757 (Talk Talk)
22 juli 2022 - EttaJamesBrown (Nuggets)
29 juli 2022 - herman (Turn Up The Bass)
5 augustus 2022 - Outlaw104 (The Chameleons)
12 augustus 2022 - Casartelli (Foreigner)
9 september 2022 - Choconas (Michael Kiwanuka)
30 december 2022 - wendyvortex (Greatest Hits Finale 2022)
Magazine was wel erg hip, ik zal volgende keer gewoon weer een onvervalste boomerband in de schijnwerpers zetten.
Intekenlijst. Informatie over het spel en over voorgaande edities: (links graag mee kopiëren)
Greatest Hits of - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
Lijst van Greatest Hits of...-edities - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
Let op: één inschrijving per persoon (uitgezonderd de GH-finale).
28 januari 2022 - luigifort (R.E.M.)
4 februari 2022 - TornadoEF5 (Sweet Trip)
11 februari 2022 - JoaMuse (Wolf Alice)
18 februari 2022 - Brunniepoo (Gillian Welch en Dave Rawlings)
25 februari 2022 - Hedser (Fleetwood Mac)
4 maart 2022 - Shaky (Raymond van het Groenewoud)
11 maart 2022 - Kees-Jan (Johnny Cash)
18 maart 2022 - 123poetertjes (FKA twigs)
25 maart 2022 - dynamo d (New Model Army)
1 april 2022 - Johnny Marr (Tortoise)
8 april 2022 - Arno (King Crimson)
15 april 2022 - ranja (nnb)
22 april 2022 - Superbitch (Ray Charles)
29 april 2022 - Bonk (Steven Wilson)
6 mei 2022 - Teunnis (Border Community)
13 mei 2022 - Poek (onder 2 minuten)
20 mei 2022 - ArthurDZ (Fugazi)
27 mei 2022 - Plastic Bitch House (Robyn)
03 juni 2022 - El Ninjo (Best of Vara's Verrukkelijke 15: 1983 - 1989)
10 juni 2022 - AstroStart (John Grant)
17 juni 2022 - jordidj1 (Death)
24 juni 2022 - catdog (The Weeknd)
1 juli 2022 - DjFrankie (nederlandse meidengroepen uit de jaren 70 en 80)
8 juli 2022 - dumb_helicopter (Nu Metal)
15 juli 2022 - Gebruiker43757 (Talk Talk)
22 juli 2022 - EttaJamesBrown (Nuggets)
29 juli 2022 - herman (Turn Up The Bass)
5 augustus 2022 - Outlaw104 (The Chameleons)
12 augustus 2022 - Casartelli (Foreigner)
9 september 2022 - Choconas (Michael Kiwanuka)
30 december 2022 - wendyvortex (Greatest Hits Finale 2022)
1
geplaatst: 29 januari 2022, 12:23 uur
Wow, mijn top 5 is de ook de gezamenlijke top 5 geworden! Krijg ik nou de mainstreamtrofee? 
Dank voor het organiseren van deze heerlijke hippe GH, Casartelli!

Dank voor het organiseren van deze heerlijke hippe GH, Casartelli!
1
geplaatst: 29 januari 2022, 12:40 uur
Hm, veel Real life in de top 5 ondanks dat de opvolger toch echt beter is 
Grote dank aan Casper voor het oprakelen van deze muziekjes.

Grote dank aan Casper voor het oprakelen van deze muziekjes.
1
geplaatst: 29 januari 2022, 12:43 uur
Dank voor het organiseren Casartelli en de mooie presentatie. Een prettige kennismaking met het brede repertoire van Magazine!
1
geplaatst: 29 januari 2022, 12:49 uur
Heb gisteren wel enige liedjes van Magazine beluisterd, maar ben niet aan een top 10 toegekomen. Ik zal in jullie toplijst verder grasduinen voor de pareltjes.
2
geplaatst: 29 januari 2022, 12:59 uur
Opvallende winnaar, ik had Shot by Both Sides wel bovenaan verwacht, maar deze is ook prachtig!
Benieuwd hoe de stand was geweest als luigifort mee had kunnen doen
Dank voor de mooie Magazine-week!
Benieuwd hoe de stand was geweest als luigifort mee had kunnen doen

Dank voor de mooie Magazine-week!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.