Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #5 (Reggae zonder Bob)!
zoeken in:
1
geplaatst: 16 februari 2022, 21:05 uur
De lijnen zijn gesloten! Ik heb alvast goed nieuws voor Dance Lover. 4 keer genoemd worden was niet voldoende om af te vallen dus Formidable Cool zit al zeker in de finale.
0
geplaatst: 16 februari 2022, 21:08 uur
Deze songs zijn meer dan 5 keer genoemd en vallen onherroepelijk af.
9 Space & Time
8 Sadboy
8 Swallowtail
6 No Hard Feelings
6 The Wonderwhy
Dan hebben we een ex-aequo met zes songs dus we gaan nog even een tiebreak spelen. Nog vier songs moeten afvallen.
5 After the Zero Hour
5 Lipstick on the Glass
5 Lisbon
5 Planet Hunter
5 Smile
5 Your Loves Whore
9 Space & Time
8 Sadboy
8 Swallowtail
6 No Hard Feelings
6 The Wonderwhy
Dan hebben we een ex-aequo met zes songs dus we gaan nog even een tiebreak spelen. Nog vier songs moeten afvallen.
5 After the Zero Hour
5 Lipstick on the Glass
5 Lisbon
5 Planet Hunter
5 Smile
5 Your Loves Whore
0
geplaatst: 16 februari 2022, 21:10 uur
Er mogen van onderstaande zes nog twee nummers naar de finale.
Tiebreak: Geef de twee nummers die jij het liefst in de finale wil zien 2 en 1 punt(en).
2 After the Zero Hour
1 Planet Hunter
Lipstick on the Glass
Lisbon
Smile
Your Loves Whore
Deadline: 23u vanavond
Tiebreak: Geef de twee nummers die jij het liefst in de finale wil zien 2 en 1 punt(en).
2 After the Zero Hour
1 Planet Hunter
Lipstick on the Glass
Lisbon
Smile
Your Loves Whore
0
geplaatst: 16 februari 2022, 21:29 uur
4 After the Zero Hour
2 Smile +2
2 Lisbon +1
1 Planet Hunter
0 Lipstick on the Glass
0 Your Loves Whore
4 After the Zero Hour
2 Smile +2
2 Lisbon +1
1 Planet Hunter
0 Lipstick on the Glass
0 Your Loves Whore
0
geplaatst: 16 februari 2022, 21:37 uur
4 After the Zero Hour
3 Planet Hunter +2
2 Smile
2 Lisbon
1 Your Loves Whore +1
0 Lipstick on the Glass
4 After the Zero Hour
3 Planet Hunter +2
2 Smile
2 Lisbon
1 Your Loves Whore +1
0 Lipstick on the Glass
0
geplaatst: 16 februari 2022, 22:19 uur
5 Planet Hunter +2
4 After the Zero Hour
3 Smile +1
2 Lisbon
1 Your Loves Whore
0 Lipstick on the Glass
5 Planet Hunter +2
4 After the Zero Hour
3 Smile +1
2 Lisbon
1 Your Loves Whore
0 Lipstick on the Glass
0
geplaatst: 16 februari 2022, 22:36 uur
6 Planet Hunter +1
5 Smile +2
4 After the Zero Hour
2 Lisbon
1 Your Loves Whore
0 Lipstick on the Glass
6 Planet Hunter +1
5 Smile +2
4 After the Zero Hour
2 Lisbon
1 Your Loves Whore
0 Lipstick on the Glass
0
geplaatst: 16 februari 2022, 22:39 uur
7 Planet Hunter +1
5 Smile
4 After the Zero Hour
2 Lisbon
3 Your Loves Whore 2
0 Lipstick on the Glass
7 Planet Hunter +1
5 Smile
4 After the Zero Hour
2 Lisbon
3 Your Loves Whore 2
0 Lipstick on the Glass
0
geplaatst: 16 februari 2022, 22:47 uur
7 Planet Hunter
7 Smile +2
4 Your Loves Whore +1
4 After the Zero Hour
2 Lisbon
0 Lipstick on the Glass
7 Planet Hunter
7 Smile +2
4 Your Loves Whore +1
4 After the Zero Hour
2 Lisbon
0 Lipstick on the Glass
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 16 februari 2022, 22:51 uur
8 Smile +1
7 Planet Hunter
6 Your Loves Whore +2
4 After the Zero Hour
2 Lisbon
0 Lipstick on the Glass
8 Smile +1
7 Planet Hunter
6 Your Loves Whore +2
4 After the Zero Hour
2 Lisbon
0 Lipstick on the Glass
2
geplaatst: 16 februari 2022, 23:12 uur
GREATEST HITS OF WOLF ALICE
Ronde 3: Finale
Wolf Alice bracht tot nu toe drie albums uit. Het tweede album Visions of a Life is het best vertegenwoordigd met zeven songs. Debuutalbum My Love Is Cool heeft zes songs in de finale en Blue Weekend dat vorig jaar uitkwam vier. Drie songs (Blush, Heavenly Creatures en Moaning Lisa Smile) stonden op EP's die voor het eerste album werden uitgebracht.
Beautifully Unconventional
Blush
Bros
Delicious Things
Don't Delete the Kisses
Fluffy
Formidable Cool
Freazy
Giant Peach
Heavenly Creatures
Heavenward
How Can I Make It Ok?
Moaning Lisa Smile
Planet Hunter
Silk
Smile
The Last Man on Earth
Visions of a Life
You're a Germ
Yuk Foo
Stel uit deze lijst je top 10 samen!
Begeleidende stukjes zijn welkom, mogelijk verwerk ik ze in de presentatie.
Deadline: vrijdag 20:30
Ronde 3: Finale
Wolf Alice bracht tot nu toe drie albums uit. Het tweede album Visions of a Life is het best vertegenwoordigd met zeven songs. Debuutalbum My Love Is Cool heeft zes songs in de finale en Blue Weekend dat vorig jaar uitkwam vier. Drie songs (Blush, Heavenly Creatures en Moaning Lisa Smile) stonden op EP's die voor het eerste album werden uitgebracht.
Beautifully Unconventional
Blush
Bros
Delicious Things
Don't Delete the Kisses
Fluffy
Formidable Cool
Freazy
Giant Peach
Heavenly Creatures
Heavenward
How Can I Make It Ok?
Moaning Lisa Smile
Planet Hunter
Silk
Smile
The Last Man on Earth
Visions of a Life
You're a Germ
Yuk Foo
Stel uit deze lijst je top 10 samen!
Begeleidende stukjes zijn welkom, mogelijk verwerk ik ze in de presentatie.
Deadline: vrijdag 20:30
2
geplaatst: 16 februari 2022, 23:29 uur
Ik heb elk nummer ook van een YouTubelink voorzien, waarvan de meeste een clip hebben. Ik vind Wolf Alice best wat leuke en uiteenlopende video's hebben. Zo heeft Bros een mooie clip die een jeugdvriendschap weergeeft, spat de liefde ervan af in Don't Delete the Kisses, is de clip van Freazy heerlijk geflipt, You're a Germ erg tof voor horrorfans, en wordt in Blush en How Can I Make It Ok? getoond dat iedereen zichzelf moet kunnen zijn. Veel luister- én kijkplezier dus!
Oh ja DjFrankie en andere liefhebbers van de originele versie, de link van Bros in de finalepost gaat naar de oude versie.
Oh ja DjFrankie en andere liefhebbers van de originele versie, de link van Bros in de finalepost gaat naar de oude versie.

1
geplaatst: 17 februari 2022, 08:55 uur
1. Visions of a Life
2. Yuk Foo
3. Don't Delete the Kisses
4. How Can I Make It Ok?
5. Planet Hunter
6. Formidable Cool
7. You're a Germ
8. Fluffy
9. Giant Peach
10. Silk
Vooral fan van het stevigere Wolf Alice-materiaal, als ik het zo bekijk.
Verder is dit een heel sterke finale. Ik mis alleen Your Loves Whore (zeker top 10), Turn to Dust (zeker top 5) en The Wonderwhy (zeker top 3).
2. Yuk Foo
3. Don't Delete the Kisses
4. How Can I Make It Ok?
5. Planet Hunter
6. Formidable Cool
7. You're a Germ
8. Fluffy
9. Giant Peach
10. Silk
Vooral fan van het stevigere Wolf Alice-materiaal, als ik het zo bekijk.
Verder is dit een heel sterke finale. Ik mis alleen Your Loves Whore (zeker top 10), Turn to Dust (zeker top 5) en The Wonderwhy (zeker top 3).
1
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 17 februari 2022, 19:43 uur
1 Bros
2 Don't Delete the Kisses
3 The Last Man on Earth
4 Beautifully Unconventional
5 Blush
6 Fluffy
7 How Can I Make It Ok?
8 Moaning Lisa Smile
9 You're a Germ
10 Yuk Foo
2 Don't Delete the Kisses
3 The Last Man on Earth
4 Beautifully Unconventional
5 Blush
6 Fluffy
7 How Can I Make It Ok?
8 Moaning Lisa Smile
9 You're a Germ
10 Yuk Foo
1
geplaatst: 17 februari 2022, 19:46 uur
1. The Last Man on Earth
2. Smile
3. Giant Peach
4. Don't Delete the Kisses
5. Beautifully Unconventional
6. How Can I Make It Ok?
7. Moaning Lisa Smile
8. You're a Germ
9. Formidable Cool
10. Delicious Things
2. Smile
3. Giant Peach
6. How Can I Make It Ok?
7. Moaning Lisa Smile
8. You're a Germ
9. Formidable Cool
10. Delicious Things
3
geplaatst: 17 februari 2022, 20:51 uur
Toffe GH van een van mijn favoriete bands (#8 as we speak). Bijna alle 20 een schot in de roos, dus moeilijk om een selectie te maken, maar daar komt 'ie:
1. Don't Delete The Kisses
Er kan maar één nummer van Wolf Alice op 1 staan en het is niet geheel verrassend dat ik kies voor Don't Delete The Kisses. Ik vraag me oprecht af of het de band lukt om deze track ooit nog te overtreffen. Als ik het kenmerkende intro hoor gaat mijn hart al sneller kloppen. Dan volgt de engelenzang (of zeg maar liever: engelengefluister) van Ellie Roswell. Voor mij het mooiste liefdeslied aller tijden. De verschillende kleine verhaaltjes zijn herkenbaar voor iedere luisteraar. De continue vertwijfeling: houdt hij/zij wel echt van mij? "What if it's not meant for me?"
2. Bros
Coming Of Age-liedje zonder de grote imposante gebaren. Ook hier houdt Ellie het klein met het prachtige stukje vanaf "Oh, jump that 43" als hoogtepunt. Uiteraard: #teamareyourlightson
3. Delicious Things
Mijn favoriete nummer van het meest recente album. Het melancholische refrein vind ik een lust voor het oor. Fraai hoe het nummer met grote dromen begint ("And I'm alive, I feel like Marilyn Monroe"), maar dat de vertelster tijdens haar LA-reis toch een beetje heimwee krijgt en verlangt naar huis ("Hey, is Mum there? It's just me, I felt like calling").
3,5. Sadboy
Snap niet dat deze niet door is, maar theatrale allemansvriend Last Man On Earth wel.
4. Formidable Cool
Visions Of A Life is mijn favoriete Wolf Alice-album en dat komt vooral doordat de songs individueel allemaal goed werken, maar dat er ook weer veel samenhang is. Formidable Cool is een mengelmoes van alle bekende Wolf Alice stijlen en is indierock op z'n best. Het schuurt precies genoeg, maar nergens verliest de band grip en het blijft allemaal redelijk binnen de lijntjes. Topnummer.
Formidable Cool en Beautifully Unconventional liggen qua stijl erg dicht tegen elkaar aan. Luister ik de één, dan volgt ook automatisch de ander. Het gitaarspel vind ik hier tof, maar het overstuurde van Formidable Cool prikkelt net wat meer.
6. Smile
Hier krijg ik een grote glimlach van op mijn gezicht. Typisch Wolf Alice-nummer natuurlijk, vooral het refrein, en ja, het is misschien een beetje een format, maar het nummer zit gewoon steengoed in elkaar. Vooral de manier waarop Ellie zingt. Zwoel, sexy en niet te weerstaan als luisteraar.
7. Planet Hunter
Songs over de kosmos hebben automatisch een streepje voor, want ik ben een enorme ruimtefreak (what's in the username). Als tiener had ik een enorme 10" telescoop en tuurde ik op koude winternachten naar de sterrenhemel. Als 'planet hunter' zocht ik altijd even de bekende planeten op, zoals Jupiter met z'n vier grote manen en natuurlijk Saturnus met de kenmerkende ringen. Nu ik aan de kust woon mis ik de echt donkere nachten - damn you lichtvervuiling - maar dankzij een nummer als Planet Hunter stijg ik op en voelt het alsof ik door de ruimte reis.
8. How Can I Make It OK?
Een warmbloedig nummer dat op het eind mooi open bloeit. Van grote waarde op het album, want Safe From Heartbreak vind ik een heel matig nummer en dan is het maar goed dat How Can I Make It OK volgt.
9. Yuk Foo
Smile en Yuk Foo liggen niet ver bij elkaar vandaan, maar waar bij Smile het zonnetje doorbreekt, is het hier schreeuwen in de grot. Heerlijk!! Yuk Foo was ook van groot belang als het gaat om het succes van Don't Delete The Kisses. De perfecte wingman. Het contrast met de tweede single - Don't Delete The Kisses - kon niet groter zijn.
10. Freazy
Hier hoor je duidelijk al een beetje de latere Wolf Alice. Herkenbare drumpartij, de echo's vallen in het rond en het refrein krijg je niet uit je hoofd. En keihard meebrullen met "Hands on the clock, no I ain't watchin' them either".
11. Giant Peach
Echt zo'n nummer dat je live moet horen. Hier te luisteren vanaf 22 minuten (https://www.youtube.com/watch?v=umcDsQR7-Ys&t=7s). Tijdens de lockdown was dit stream-concert een verrukkelijk voorproefje voor het concert later dit jaar in Utrecht.
En voor de volledigheid:
12. Moaning Lisa Smile
13. Visions Of A Life
14. Silk
15. Heavenly Creatures
16. Blush
17. You're A Germ
18. Fluffy
19. Heavenward
20. The Last Man On Earth
1. Don't Delete The Kisses
Er kan maar één nummer van Wolf Alice op 1 staan en het is niet geheel verrassend dat ik kies voor Don't Delete The Kisses. Ik vraag me oprecht af of het de band lukt om deze track ooit nog te overtreffen. Als ik het kenmerkende intro hoor gaat mijn hart al sneller kloppen. Dan volgt de engelenzang (of zeg maar liever: engelengefluister) van Ellie Roswell. Voor mij het mooiste liefdeslied aller tijden. De verschillende kleine verhaaltjes zijn herkenbaar voor iedere luisteraar. De continue vertwijfeling: houdt hij/zij wel echt van mij? "What if it's not meant for me?"
2. Bros
Coming Of Age-liedje zonder de grote imposante gebaren. Ook hier houdt Ellie het klein met het prachtige stukje vanaf "Oh, jump that 43" als hoogtepunt. Uiteraard: #teamareyourlightson
3. Delicious Things
Mijn favoriete nummer van het meest recente album. Het melancholische refrein vind ik een lust voor het oor. Fraai hoe het nummer met grote dromen begint ("And I'm alive, I feel like Marilyn Monroe"), maar dat de vertelster tijdens haar LA-reis toch een beetje heimwee krijgt en verlangt naar huis ("Hey, is Mum there? It's just me, I felt like calling").
3,5. Sadboy
Snap niet dat deze niet door is, maar theatrale allemansvriend Last Man On Earth wel.
4. Formidable Cool
Visions Of A Life is mijn favoriete Wolf Alice-album en dat komt vooral doordat de songs individueel allemaal goed werken, maar dat er ook weer veel samenhang is. Formidable Cool is een mengelmoes van alle bekende Wolf Alice stijlen en is indierock op z'n best. Het schuurt precies genoeg, maar nergens verliest de band grip en het blijft allemaal redelijk binnen de lijntjes. Topnummer.
Formidable Cool en Beautifully Unconventional liggen qua stijl erg dicht tegen elkaar aan. Luister ik de één, dan volgt ook automatisch de ander. Het gitaarspel vind ik hier tof, maar het overstuurde van Formidable Cool prikkelt net wat meer.
6. Smile
Hier krijg ik een grote glimlach van op mijn gezicht. Typisch Wolf Alice-nummer natuurlijk, vooral het refrein, en ja, het is misschien een beetje een format, maar het nummer zit gewoon steengoed in elkaar. Vooral de manier waarop Ellie zingt. Zwoel, sexy en niet te weerstaan als luisteraar.
7. Planet Hunter
Songs over de kosmos hebben automatisch een streepje voor, want ik ben een enorme ruimtefreak (what's in the username). Als tiener had ik een enorme 10" telescoop en tuurde ik op koude winternachten naar de sterrenhemel. Als 'planet hunter' zocht ik altijd even de bekende planeten op, zoals Jupiter met z'n vier grote manen en natuurlijk Saturnus met de kenmerkende ringen. Nu ik aan de kust woon mis ik de echt donkere nachten - damn you lichtvervuiling - maar dankzij een nummer als Planet Hunter stijg ik op en voelt het alsof ik door de ruimte reis.
8. How Can I Make It OK?
Een warmbloedig nummer dat op het eind mooi open bloeit. Van grote waarde op het album, want Safe From Heartbreak vind ik een heel matig nummer en dan is het maar goed dat How Can I Make It OK volgt.
9. Yuk Foo
Smile en Yuk Foo liggen niet ver bij elkaar vandaan, maar waar bij Smile het zonnetje doorbreekt, is het hier schreeuwen in de grot. Heerlijk!! Yuk Foo was ook van groot belang als het gaat om het succes van Don't Delete The Kisses. De perfecte wingman. Het contrast met de tweede single - Don't Delete The Kisses - kon niet groter zijn.
10. Freazy
Hier hoor je duidelijk al een beetje de latere Wolf Alice. Herkenbare drumpartij, de echo's vallen in het rond en het refrein krijg je niet uit je hoofd. En keihard meebrullen met "Hands on the clock, no I ain't watchin' them either".
11. Giant Peach
Echt zo'n nummer dat je live moet horen. Hier te luisteren vanaf 22 minuten (https://www.youtube.com/watch?v=umcDsQR7-Ys&t=7s). Tijdens de lockdown was dit stream-concert een verrukkelijk voorproefje voor het concert later dit jaar in Utrecht.
En voor de volledigheid:
12. Moaning Lisa Smile
13. Visions Of A Life
14. Silk
15. Heavenly Creatures
16. Blush
17. You're A Germ
18. Fluffy
19. Heavenward
20. The Last Man On Earth
1
geplaatst: 17 februari 2022, 22:09 uur
1. Heavenly Creatures
2. Delicious Things
3. The Last Man on Earth
4. Bros
5. You're a Germ
6. Freazy
7. Smile
8. Blush
9. Planet Hunter
10. Don't Delete the Kisses
2. Delicious Things
3. The Last Man on Earth
4. Bros
5. You're a Germ
6. Freazy
7. Smile
8. Blush
9. Planet Hunter
1
geplaatst: 18 februari 2022, 00:22 uur
1. Beautifully Unconventional
2. The Last Man On Earth
3. Blush
4. Silk
5. Fluffy
6. How Can I Make It OK?
7. You're a Germ
8. Heavenward
9. Planet Hunter
10. Bros
De TOP zou er morgen helemaal anders kunnen uit zien, 't is een beetje de mood van 't moment.
2. The Last Man On Earth
3. Blush
4. Silk
5. Fluffy
6. How Can I Make It OK?
7. You're a Germ
8. Heavenward
9. Planet Hunter
10. Bros
De TOP zou er morgen helemaal anders kunnen uit zien, 't is een beetje de mood van 't moment.

4
geplaatst: 18 februari 2022, 12:03 uur
1. Don't Delete the Kisses
Twee jaar op rij mijn meest beluisterde nummer op Spotify. Tja, betrapt. Die intro volstaat al om in extase uit te barsten. En dan moet dat refrein nog komen. Pure ontlading, en dat met een één van de meest hartverscheurende zinnen uit de muziekgeschiedenis: 'What if it's not meant for me?' Het perfecte nummer is geen formule, maar een geheel dat meer is dan de som der delen.
2. Heavenly Creatures
Het was een barre decemberavond in 2014, de verwarming op mijn studentenkamer kuchte en hoestte, in een artikel over de genomineerden voor BBC's Sound of 2015 ontdekte ik dit. Plots werd het weer warm. The beginning of a beautiful friendship. Of love, moet ik eigenlijk zeggen.
3. Giant Peach
De rockende, oorsuizende kant van de groep. Het enige nummer van Wolf Alice dat mijn papa goed vindt. Ook zijn tegenargument als ik zeg dat hij enkel naar muziek uit de vorige eeuw luistert: 'Ik heb toch Peach van Alice Dinges in mijn verzameling!'
4. Silk
De ene keer bezweert Ellie je met haar stem als een Keltische hogepriesteres, dan weer klinkt ze alsof ze eigenhandig alle zielen van zondaars naar de hel meesleurt, heb ik ooit geschreven. Hier is ze op haar bezwerendst. Een nummer dat blijft nazinderen.
5. The Last Man on Earth
Na Visions of a Life was het lang wachten op nieuw werk van Wolf Alice. Heel lang wachten. En toen kondigden ze aan dat ze op de BBC hun nieuwe single zouden voorstellen. Ik zat aan de radio gekluisterd. Ook dit is de dromerige kant van de groep. Een heel belezen groep, trouwens, net als in zoveel van hun nummers verwijzen ze hier naar boeken. Jammer dat Lisbon is gesneuveld voor de finale, een prachtlied dat niks te maken heeft met de Portugese hoofdstad, maar met het boek The Virgin Suicides.
6. You're a Germ
Er zit een donkere kant aan Wolf Alice, en dan heb ik het niet over iets morbide. Ze hebben een fascinatie voor het magische, het ongrijpbare, het occulte, geleend uit boeken en horrorfilms. Dat is het duidelijkst in de videoclip van You're a Germ: een knetterend ongegeneerd griezelfestijn dat perfect past bij het nummer.
7. Planet Hunter
Niet alleen horror, ook sciencefiction passeert in het oeuvre van de groep. Wat een opbouw hier, van een klaterende gitaar naar een epische sfeer die het universum vult. Of ben ik nu aan het overdrijven?
8. Bros
'Toch wel wat puberaal,' merkte een saaie concertganger op toen ik Wolf Alice in Antwerpen zag en ze na You're a Germ meteen Bros speelden. Zo zie ik het niet: de groep behoudt gewoon het enthousiasme dat te veel mensen door ouder te worden verliezen. Bros is een heerlijke ode aan een jeugdvriendschap.
9. Beautifully Unconventional
De jaren '50-achtige videoclip van de groep. De gitaren klinken ook een tikje rockabilly-achtig, maar toch is het helemaal Wolf Alice.
10. Delicious Things
Toen Blue Weekend uitkwam, zat ik uiteraard klaar om de klok van 23:59 naar 00:00 te zien verspringen en meteen op Spotify het album aan te klikken (de cd met T-shirt en gesigneerde poster erbij zou nog dagen onderweg zijn - stomme Brexit). Ik was niet meteen overtuigd, vooral omdat eerste nummer The Beach geen opener die naam waardig is. Het album begint pas écht met dit verhaal over een nachtelijke odyssee in de Hollywood Hills, dat Ellie zo breekbaar zingt alsof ze het enkel in jouw oor fluistert.
Twee jaar op rij mijn meest beluisterde nummer op Spotify. Tja, betrapt. Die intro volstaat al om in extase uit te barsten. En dan moet dat refrein nog komen. Pure ontlading, en dat met een één van de meest hartverscheurende zinnen uit de muziekgeschiedenis: 'What if it's not meant for me?' Het perfecte nummer is geen formule, maar een geheel dat meer is dan de som der delen.
2. Heavenly Creatures
Het was een barre decemberavond in 2014, de verwarming op mijn studentenkamer kuchte en hoestte, in een artikel over de genomineerden voor BBC's Sound of 2015 ontdekte ik dit. Plots werd het weer warm. The beginning of a beautiful friendship. Of love, moet ik eigenlijk zeggen.
3. Giant Peach
De rockende, oorsuizende kant van de groep. Het enige nummer van Wolf Alice dat mijn papa goed vindt. Ook zijn tegenargument als ik zeg dat hij enkel naar muziek uit de vorige eeuw luistert: 'Ik heb toch Peach van Alice Dinges in mijn verzameling!'
4. Silk
De ene keer bezweert Ellie je met haar stem als een Keltische hogepriesteres, dan weer klinkt ze alsof ze eigenhandig alle zielen van zondaars naar de hel meesleurt, heb ik ooit geschreven. Hier is ze op haar bezwerendst. Een nummer dat blijft nazinderen.
5. The Last Man on Earth
Na Visions of a Life was het lang wachten op nieuw werk van Wolf Alice. Heel lang wachten. En toen kondigden ze aan dat ze op de BBC hun nieuwe single zouden voorstellen. Ik zat aan de radio gekluisterd. Ook dit is de dromerige kant van de groep. Een heel belezen groep, trouwens, net als in zoveel van hun nummers verwijzen ze hier naar boeken. Jammer dat Lisbon is gesneuveld voor de finale, een prachtlied dat niks te maken heeft met de Portugese hoofdstad, maar met het boek The Virgin Suicides.
6. You're a Germ
Er zit een donkere kant aan Wolf Alice, en dan heb ik het niet over iets morbide. Ze hebben een fascinatie voor het magische, het ongrijpbare, het occulte, geleend uit boeken en horrorfilms. Dat is het duidelijkst in de videoclip van You're a Germ: een knetterend ongegeneerd griezelfestijn dat perfect past bij het nummer.
7. Planet Hunter
Niet alleen horror, ook sciencefiction passeert in het oeuvre van de groep. Wat een opbouw hier, van een klaterende gitaar naar een epische sfeer die het universum vult. Of ben ik nu aan het overdrijven?
8. Bros
'Toch wel wat puberaal,' merkte een saaie concertganger op toen ik Wolf Alice in Antwerpen zag en ze na You're a Germ meteen Bros speelden. Zo zie ik het niet: de groep behoudt gewoon het enthousiasme dat te veel mensen door ouder te worden verliezen. Bros is een heerlijke ode aan een jeugdvriendschap.
9. Beautifully Unconventional
De jaren '50-achtige videoclip van de groep. De gitaren klinken ook een tikje rockabilly-achtig, maar toch is het helemaal Wolf Alice.
10. Delicious Things
Toen Blue Weekend uitkwam, zat ik uiteraard klaar om de klok van 23:59 naar 00:00 te zien verspringen en meteen op Spotify het album aan te klikken (de cd met T-shirt en gesigneerde poster erbij zou nog dagen onderweg zijn - stomme Brexit). Ik was niet meteen overtuigd, vooral omdat eerste nummer The Beach geen opener die naam waardig is. Het album begint pas écht met dit verhaal over een nachtelijke odyssee in de Hollywood Hills, dat Ellie zo breekbaar zingt alsof ze het enkel in jouw oor fluistert.
2
geplaatst: 18 februari 2022, 15:00 uur
1. Lipstick on the Glass
2. Safe from Heartbreak (If You Never Fall in Love)
1. Delicious Things
2. Silk
3. Don't Delete The Kisses
4. Smile
5. How Can I Make It OK?
6. The Last Man On Earth
7. Moaning Lisa Smile
8. Freazy
9. Bros (nieuwe versie)
10. Visions Of A Life
Ik ga kapot van genot tijdens Delicious Things, AAAAA. Waarom heb ik dit album niet eerder ontdekt Gretz? Zeg het me. Anders had ie zeker m'n top 10 gehaald van 2021!
Verder is de albumversie van Bros de enige voor mij, en wil ik toch nog even Safe from Heartbreak (If You Never Fall in Love) benoemen als één van hun allerbeste nummers. Ik mis ook de twee strandjes (The Beach en The Beach II). Bedankt voor de organisatie, JoaMuse!
2. Safe from Heartbreak (If You Never Fall in Love)
1. Delicious Things
2. Silk
3. Don't Delete The Kisses
4. Smile
5. How Can I Make It OK?
6. The Last Man On Earth
7. Moaning Lisa Smile
8. Freazy
9. Bros (nieuwe versie)
10. Visions Of A Life
Ik ga kapot van genot tijdens Delicious Things, AAAAA. Waarom heb ik dit album niet eerder ontdekt Gretz? Zeg het me. Anders had ie zeker m'n top 10 gehaald van 2021!
Verder is de albumversie van Bros de enige voor mij, en wil ik toch nog even Safe from Heartbreak (If You Never Fall in Love) benoemen als één van hun allerbeste nummers. Ik mis ook de twee strandjes (The Beach en The Beach II). Bedankt voor de organisatie, JoaMuse!
1
geplaatst: 18 februari 2022, 15:59 uur
1. How Can I Make It OK?
2. The Last Man on Earth
3. Don’t Delete the Kisses
4. Bros
5. Smile
6. Delicious Things
7. Heavenly Creatures
8. Planet Hunter
9. Visions of a Life
10. Beautifully Unconventional
2. The Last Man on Earth
3. Don’t Delete the Kisses
4. Bros
5. Smile
6. Delicious Things
7. Heavenly Creatures
8. Planet Hunter
9. Visions of a Life
10. Beautifully Unconventional
2
geplaatst: 18 februari 2022, 16:59 uur
Geen tijd meer voor stukjes helaas, maar uiteraard lever ik wel gaarne een bijdrage. Vloeken in de PBH-kerk maar op dit moment is Heavenly Creatures mijn absolute favoriet *vloert mezelf in tokkelgoodness*
1. Heavenly Creatures
2. Don't Delete the Kisses
3. Blush
4. Bros
5. Planet Hunter
6. Freazy
7. Giant Peach
8. Heavenward
9. Fluffy
10. Yuk Foo
Sky Musings, Soapy Water, St. Purple & Green en Your Loves Whore hadden nog hoge ogen gegooid.
1. Heavenly Creatures
2. Don't Delete the Kisses
3. Blush
4. Bros
5. Planet Hunter
6. Freazy
7. Giant Peach
8. Heavenward
9. Fluffy
10. Yuk Foo
Sky Musings, Soapy Water, St. Purple & Green en Your Loves Whore hadden nog hoge ogen gegooid.
1
geplaatst: 18 februari 2022, 17:05 uur
1
geplaatst: 18 februari 2022, 18:22 uur
1. Planet Hunter
2. Beautifully Unconventional
3. Silk
4. Delicious Things
5. Freazy
6. Heavenly Creatures
7. Blush
8. How Can I Make It Ok?
9. The Last Man on Earth
10. Giant Peach
2. Beautifully Unconventional
3. Silk
4. Delicious Things
5. Freazy
6. Heavenly Creatures
7. Blush
8. How Can I Make It Ok?
9. The Last Man on Earth
10. Giant Peach
1
geplaatst: 18 februari 2022, 19:53 uur
Luisterende JoaMuse
[quote= 7060655]Zeker en vast mijn favoriete liedje van 2017, want het is om te watertanden zo mooi! Waarschijnlijk ook het nummer dat (het proces van verliefd) worden het allerbeste beschrijft, haast tot in absolute perfectie. Elke keer als ik naar Don't Delete the Kisses luister verbaas ik me weer hoe raak de lyrics van ELlie Rowsell in dit epos zijn. Voeg daar haar prachtige, zoetgevooisde parlando-zanglijnen aan toe en je kunt me definitief afv(l)oeren!
Rowsell vertelt over de heimelijke hunkering naar de persoon op wie ze stukje bij beetje smoorverliefd is geworden. Angst, verwarring, twijfel en ondraaglijke spanning strijden met gevoelens van geluk en opwinding. Vind hij/zij me wel leuk genoeg? Chaos in haar hoofd is het onvermijdelijke resultaat. Ondanks eerdere teleurstellingen ('what if it's not meant for me?') besluit ze, een paar dagen na hun laatste date, dat ze er VOL voor moet gaan. Al dagdromend ziet ze het contact uitgroeien tot iets moois. In het tweede verse geeft ze haar gevoelens eindelijk bloot en laat ze haar crush weten hoe graag ze hem ziet. Haar droom begint werkelijkheid te worden en ze ervaart een prachtige explosie van geluk. Op het eind schreeuwt ze het dan ook uit:
'Me and you were meant to be in love!'
Exemplarisch voor het sprongetje dat haar hart maakt nu ze éindelijk de bevestiging heeft dat het gelukzalige gevoel wederzijds is. [/quote]
2. Bros
3. The Last Man on Earth
4. Blush
5. Delicious Things
6. Planet Hunter
7. Heavenly Creatures
8. Freazy
9. Silk
10. How Can I Make It Ok?
[quote= 7060655]Zeker en vast mijn favoriete liedje van 2017, want het is om te watertanden zo mooi! Waarschijnlijk ook het nummer dat (het proces van verliefd) worden het allerbeste beschrijft, haast tot in absolute perfectie. Elke keer als ik naar Don't Delete the Kisses luister verbaas ik me weer hoe raak de lyrics van ELlie Rowsell in dit epos zijn. Voeg daar haar prachtige, zoetgevooisde parlando-zanglijnen aan toe en je kunt me definitief afv(l)oeren!
Rowsell vertelt over de heimelijke hunkering naar de persoon op wie ze stukje bij beetje smoorverliefd is geworden. Angst, verwarring, twijfel en ondraaglijke spanning strijden met gevoelens van geluk en opwinding. Vind hij/zij me wel leuk genoeg? Chaos in haar hoofd is het onvermijdelijke resultaat. Ondanks eerdere teleurstellingen ('what if it's not meant for me?') besluit ze, een paar dagen na hun laatste date, dat ze er VOL voor moet gaan. Al dagdromend ziet ze het contact uitgroeien tot iets moois. In het tweede verse geeft ze haar gevoelens eindelijk bloot en laat ze haar crush weten hoe graag ze hem ziet. Haar droom begint werkelijkheid te worden en ze ervaart een prachtige explosie van geluk. Op het eind schreeuwt ze het dan ook uit:
'Me and you were meant to be in love!'
Exemplarisch voor het sprongetje dat haar hart maakt nu ze éindelijk de bevestiging heeft dat het gelukzalige gevoel wederzijds is. [/quote]
2. Bros
3. The Last Man on Earth
4. Blush
5. Delicious Things
6. Planet Hunter
7. Heavenly Creatures
8. Freazy
9. Silk
1
geplaatst: 18 februari 2022, 20:09 uur
Toch wat weinig liefde hier voor de heerlijk rockende topnummers van Wolf Alice. Daar ga ik snel maar eens wat aan doen!
01. Giant Peach
02. Moaning Lisa Smile
03. Bros
04. Visions of a Life
05. Planet Hunter
06. Heavenly Creatures
07. Freazy
08. Silk
09. Smile
01. Giant Peach
02. Moaning Lisa Smile
03. Bros
04. Visions of a Life
05. Planet Hunter
06. Heavenly Creatures
07. Freazy
08. Silk
09. Smile
1
geplaatst: 18 februari 2022, 20:12 uur
1. The Last Man on Earth
2. Moaning Lisa Smile
3. Bros
6. You're a Germ
7. Smile
8. Formidable Cool
9. Giant Peach
2. Moaning Lisa Smile
3. Bros
6. You're a Germ
7. Smile
8. Formidable Cool
9. Giant Peach
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.