Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #5 (Reggae zonder Bob)!
zoeken in:
0
geplaatst: 16 april 2022, 08:45 uur
11. Indiscipline
35 punten, 9 keer genoemd
10. One More Red Nightmare
38 punten, 8 keer genoemd
We overschrijden de grens van de top 10 met de tweede van vijf Discipline-songs en de eerste van drie Red-nummers.
35 punten, 9 keer genoemd
10. One More Red Nightmare
38 punten, 8 keer genoemd
We overschrijden de grens van de top 10 met de tweede van vijf Discipline-songs en de eerste van drie Red-nummers.
2
geplaatst: 16 april 2022, 08:57 uur
9. Frame by Frame *
41 punten, 8 keer genoemd
8. Elephant Talk
42 punten, 9 keer genoemd
7. In the Wake of Poseidon
43 punten, 9 keer genoemd
6. Thela Hun Ginjeet*
49 punten, 10 keer genoemd, nummer 1 van wendyvortex
Een lijvige update nu van 4 nummers, waar we meteen de titeltrack van Poseidon krijgen én de drie resterende Discipline-nummers. Die waren zeer aan elkaar gewaagd, maar uiteindelijk is het - misschien een beetje verrassend - Thela Hun Ginjeet die de hoogste score laat optekenen. ‘t Is gelijk ook het best presterende nummer dat niet in de startlijst van dit spelletje stond, het beste post-70's nummer van KC en pas de eerste song in de finale die een nummer 1-positie kreeg. Knappe prestatie van deze fan favourite! Wisten jullie trouwens dat Thela Hun Ginjeet een anagram is van ‘heat in the jungle’ (en zo verwijst naar stadscriminaliteit)? Broeierig is het liedje in elk geval!
41 punten, 8 keer genoemd
8. Elephant Talk
42 punten, 9 keer genoemd
7. In the Wake of Poseidon
43 punten, 9 keer genoemd
6. Thela Hun Ginjeet*
49 punten, 10 keer genoemd, nummer 1 van wendyvortex
Een lijvige update nu van 4 nummers, waar we meteen de titeltrack van Poseidon krijgen én de drie resterende Discipline-nummers. Die waren zeer aan elkaar gewaagd, maar uiteindelijk is het - misschien een beetje verrassend - Thela Hun Ginjeet die de hoogste score laat optekenen. ‘t Is gelijk ook het best presterende nummer dat niet in de startlijst van dit spelletje stond, het beste post-70's nummer van KC en pas de eerste song in de finale die een nummer 1-positie kreeg. Knappe prestatie van deze fan favourite! Wisten jullie trouwens dat Thela Hun Ginjeet een anagram is van ‘heat in the jungle’ (en zo verwijst naar stadscriminaliteit)? Broeierig is het liedje in elk geval!
1
geplaatst: 16 april 2022, 09:04 uur
5. 21st Century Schizoid Man
74 punten, 13 keer genoemd, nummer 1 van Arno en EvilDrSmith
We nemen een flinke sprong in het puntenaantal, naar mijn eigen nummer 1. Dus hoopte ik stiekem op nog wat meer succes voor de opener van hun debuutplaat. Een fantastische, krankzinnige anti-Vietnamoorlogtrack die progrock verweeft met jazz en metal. Niet toevallig dus dat EvilDrSmith met deze referentie kwam (waarvoor dank!):
Zelf ga ik voor deze liveversie van King Crimson uit 2015:
74 punten, 13 keer genoemd, nummer 1 van Arno en EvilDrSmith
We nemen een flinke sprong in het puntenaantal, naar mijn eigen nummer 1. Dus hoopte ik stiekem op nog wat meer succes voor de opener van hun debuutplaat. Een fantastische, krankzinnige anti-Vietnamoorlogtrack die progrock verweeft met jazz en metal. Niet toevallig dus dat EvilDrSmith met deze referentie kwam (waarvoor dank!):
EvilDrSmith schreef:
Voor liefhebbers van '21st Century': deze mannen wisten er in de 21e eeuw een nog maniakalere, hysterische en schizofrenere versie van te maken. Sensationeel om live te ervaren: ik had er een week later nog nekherniaklachten van.
Voor liefhebbers van '21st Century': deze mannen wisten er in de 21e eeuw een nog maniakalere, hysterische en schizofrenere versie van te maken. Sensationeel om live te ervaren: ik had er een week later nog nekherniaklachten van.
Zelf ga ik voor deze liveversie van King Crimson uit 2015:
1
geplaatst: 16 april 2022, 09:07 uur
4. Red
78 punten, 13 keer genoemd, nummer 1 van Choconas
Eén plaats en vier punten hoger vinden we Red, titeltrack van het gelijknamige album. Een instrumentale mokerslag waar ik telkens weer van moet bekomen. En zeggen dat ie er bijna niet was geweest, aldus Robert Fripp: "After we had just recorded the track "Red" we played it back and Bill said, 'I don't get it, but if you tell me it's good, I trust you.' ... I said, 'We don't have to use it.' John was in no doubt: 'We'll use it.'" Gelukje!
78 punten, 13 keer genoemd, nummer 1 van Choconas
Eén plaats en vier punten hoger vinden we Red, titeltrack van het gelijknamige album. Een instrumentale mokerslag waar ik telkens weer van moet bekomen. En zeggen dat ie er bijna niet was geweest, aldus Robert Fripp: "After we had just recorded the track "Red" we played it back and Bill said, 'I don't get it, but if you tell me it's good, I trust you.' ... I said, 'We don't have to use it.' John was in no doubt: 'We'll use it.'" Gelukje!
1
geplaatst: 16 april 2022, 09:16 uur
3. Epitaph
114 punten, 14 keer genoemd, nummer 1 van Teunnis, Shaky, motel matches, Simon77, 50tracks en DjFrankie
Het werd al snel duidelijk welke drie nummers zouden strijden om de overwinning. Epitaph kreeg liefst 36 punten meer dan nummer vier Red. Waar de Schizoid Man op KC’s debuutplaat vooral jazz en metal opzocht, gaat Epitaph een meer folky toer op met die meanderende mellotron. Resultaat is een lange, pakkende trip die een aanklacht vormt tegen de Koude Oorlog.
114 punten, 14 keer genoemd, nummer 1 van Teunnis, Shaky, motel matches, Simon77, 50tracks en DjFrankie
Het werd al snel duidelijk welke drie nummers zouden strijden om de overwinning. Epitaph kreeg liefst 36 punten meer dan nummer vier Red. Waar de Schizoid Man op KC’s debuutplaat vooral jazz en metal opzocht, gaat Epitaph een meer folky toer op met die meanderende mellotron. Resultaat is een lange, pakkende trip die een aanklacht vormt tegen de Koude Oorlog.
5
geplaatst: 16 april 2022, 09:22 uur
2. Starless
125 punten, 17 keer genoemd, nummer 1 van vigil, Rudi S, Casartelli, Brunniepoo, laxus11 en Bonk
De lange, afsluitende track van Red, gecomponeerd door zanger-bassist John Wetton, eindigt als runner-up in onze King Crimson Greatest Hits. Aanvankelijk was deze song bedoeld als titeltrack van Starless and Bible Black. Maar omdat de bandleden niet tevreden waren over het resultaat, stelden ze de release uit. Na wat aanpassingen en toevoegingen - onder andere het epische slotstuk - kreeg hij gelukkig een tweede leven op Red. En terecht, want deze knaller werd door alle 17 deelnemers genoemd.
1. The Court of the Crimson King
130 punten, 17 keer genoemd, nummer 1 van ranboy
En ook de uiteindelijke winnaar stond in iedereens finalelijstje. Maar heel opvallend: terwijl Starless en Epitaph elk bij maar liefst 6 users op nummer 1 stonden, is dat voor The Court enkel het geval bij ranboy. Maar hij kreeg wel enorm veel 2e en 3e plaatsen, waardoor hij uiteindelijk 5 punten meer scoort dan Starless.
De afsluiter van de bijna gelijknamige debuutplaat is dan ook de signature song van King Crimson. Het nummer werd gecomponeerd door Ian McDonald, die in de band ook onder meer de blaasinstrumenten en mellotron voor zijn rekening nam. De man overleed in februari 2022 en krijgt op deze manier toch een mooi eerbetoon op MuMe.
125 punten, 17 keer genoemd, nummer 1 van vigil, Rudi S, Casartelli, Brunniepoo, laxus11 en Bonk
De lange, afsluitende track van Red, gecomponeerd door zanger-bassist John Wetton, eindigt als runner-up in onze King Crimson Greatest Hits. Aanvankelijk was deze song bedoeld als titeltrack van Starless and Bible Black. Maar omdat de bandleden niet tevreden waren over het resultaat, stelden ze de release uit. Na wat aanpassingen en toevoegingen - onder andere het epische slotstuk - kreeg hij gelukkig een tweede leven op Red. En terecht, want deze knaller werd door alle 17 deelnemers genoemd.
1. The Court of the Crimson King
130 punten, 17 keer genoemd, nummer 1 van ranboy
En ook de uiteindelijke winnaar stond in iedereens finalelijstje. Maar heel opvallend: terwijl Starless en Epitaph elk bij maar liefst 6 users op nummer 1 stonden, is dat voor The Court enkel het geval bij ranboy. Maar hij kreeg wel enorm veel 2e en 3e plaatsen, waardoor hij uiteindelijk 5 punten meer scoort dan Starless.
De afsluiter van de bijna gelijknamige debuutplaat is dan ook de signature song van King Crimson. Het nummer werd gecomponeerd door Ian McDonald, die in de band ook onder meer de blaasinstrumenten en mellotron voor zijn rekening nam. De man overleed in februari 2022 en krijgt op deze manier toch een mooi eerbetoon op MuMe.

1
geplaatst: 16 april 2022, 09:33 uur
Dank Arno! Mooie presentatie en goede gelegenheid voor mij om nog weer eens wat verder in het oeuvre van KC te duiken! 

1
geplaatst: 16 april 2022, 09:33 uur
Mooie lijst. Geen verrassende nummer 1, daar kon je vergif op innemen, maar voor mij wel opvallend dat Epitaph het aflegt tegen Starless. En toch ook wel bijzonder dat Starless het zelfs de gedoodverfde nummer 1 nog knap lastig maakte. Had ik nog bijna een slok gif moeten slikken...
Nogmaals dank voor de organisatie, Arno
Nogmaals dank voor de organisatie, Arno
1
geplaatst: 16 april 2022, 09:50 uur
Bedankt Arno voor deze week. Was een mooie gelegenheid om eens wat dieper in deze band te duiken.
1
geplaatst: 16 april 2022, 11:46 uur
Daar sluit ik me helemaal bij aan, bedankt Arno! Voor mij de bevestiging dat ik het album Red eens wat vaker moet beluisteren, blij dat het titelnummer hier de beste van de rest is geworden.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 16 april 2022, 12:10 uur
Dank Arno,
Had Larks' Tongues in Aspic wel een iets grotere status toegedicht dan de 13e plek voor de eerste helft, maar het volk heeft gesproken.
Had Larks' Tongues in Aspic wel een iets grotere status toegedicht dan de 13e plek voor de eerste helft, maar het volk heeft gesproken.
1
geplaatst: 16 april 2022, 21:50 uur
https://images0.persgroep.net/rcs/dpv20ruB2X9riN87M6ydxhJvZGw/diocontent/57319932/_crop/29/84/501/283/_fitwidth/763?appId=93a17a8fd81db0de025c8abd1cca1279&quality=0.8
Greatest Hits of Vanessa Paradis
Vanessa Paradis scoorde in 1987 een europese hit met Joe le Taxi, ze was toen nog geen 15.
Inmiddels zijn we 35 jaar verder (au) en wie snel rekent kan zien dat dit betekent dat Vanessa dit jaar 50 wordt. In december pas overigens.
Een score van 7 studio albums in die 35 jaar lijkt niet heel veel; ze heeft daarnaast ook een stuk of 4 live albums en zingt wel eens op een soundtrack van een van haar eigen films.
Genoeg muziek in elk geval voor een Greatest Hits, hopelijk is er wat animo
Ik heb een zo eerlijk mogelijke verdeling gemaakt over alle albums en losse singles of Greatest Hits nummers wat de volgende 20 oplevert in de startlijst
Be My Baby
Ces mots simples
Commando
Dis lui toi que je t'aime
Divine idylle
Dès que j'te vois
Il y a
Joe le taxi
Kiev
La Seine (met -M-)
Les espaces et les sentiments
Love Song
Ma pétroleuse
Marilyn & John
Mi amor
Pas besoin de permis (met Benjamin Biolay)
Que fait la vie ?
Sunday Mondays
Tandem
Vague à l'âme sœur
Wat ik jammer en onhandig vind is dat haar album Bliss niet op Spotify staat. De 2 singles die ik daarvan gekozen heb staan wel op een compilatie maar als er anderen gekozen worden dan die dus grotendeels niet. Maar goed we doen het er maar mee.
Ook Ma petroleuse staat helaas niet op spotify dus daarvan de youtube link.
wel op spotify:
Nu mogen jullie 5-10 nummers nomineren die jullie graag mee willen laten doen.
Je hebt hiervoor de tijd tot maandagavond 20 uur (richttijd)
Greatest Hits of Vanessa Paradis
Vanessa Paradis scoorde in 1987 een europese hit met Joe le Taxi, ze was toen nog geen 15.
Inmiddels zijn we 35 jaar verder (au) en wie snel rekent kan zien dat dit betekent dat Vanessa dit jaar 50 wordt. In december pas overigens.
Een score van 7 studio albums in die 35 jaar lijkt niet heel veel; ze heeft daarnaast ook een stuk of 4 live albums en zingt wel eens op een soundtrack van een van haar eigen films.
Genoeg muziek in elk geval voor een Greatest Hits, hopelijk is er wat animo

Ik heb een zo eerlijk mogelijke verdeling gemaakt over alle albums en losse singles of Greatest Hits nummers wat de volgende 20 oplevert in de startlijst
Be My Baby
Ces mots simples
Commando
Dis lui toi que je t'aime
Divine idylle
Dès que j'te vois
Il y a
Joe le taxi
Kiev
La Seine (met -M-)
Les espaces et les sentiments
Love Song
Ma pétroleuse
Marilyn & John
Mi amor
Pas besoin de permis (met Benjamin Biolay)
Que fait la vie ?
Sunday Mondays
Tandem
Vague à l'âme sœur
Wat ik jammer en onhandig vind is dat haar album Bliss niet op Spotify staat. De 2 singles die ik daarvan gekozen heb staan wel op een compilatie maar als er anderen gekozen worden dan die dus grotendeels niet. Maar goed we doen het er maar mee.
Ook Ma petroleuse staat helaas niet op spotify dus daarvan de youtube link.
wel op spotify:
Nu mogen jullie 5-10 nummers nomineren die jullie graag mee willen laten doen.
Je hebt hiervoor de tijd tot maandagavond 20 uur (richttijd)
0
geplaatst: 16 april 2022, 21:56 uur
De topictitel mag aangepast worden, moderatoren Casartelli, cosmic kid of Soledad.
(gekopieerd van de vorige)
(gekopieerd van de vorige)
0
geplaatst: 16 april 2022, 23:56 uur
Ik hoop in de finale aan te haken, voor het nomineren kom ik kennis te kort. Ik moet al redelijk wat van de startlijst beluisteren omdat ik t niet ken.
0
geplaatst: 17 april 2022, 15:05 uur
1
geplaatst: 17 april 2022, 18:32 uur
La Vague à Lames
Natural High
Just As Long As You Are There
La Chanson des Vieux Cons
Pourtant
Maxou
Le Cactus (live)
Mogen het alleen hits zijn? Zag laatst in een soort gelijk topic over Fleetwood Mac allerlei albumstracks voorbij komen. Dus als dat laatste ook mag, nomineer ik heel graag nog:
Your Love Has Got a Handle On My Mind
La La La Song
L'au-delà
Natural High
Pourtant
Maxou
Le Cactus (live)
Mogen het alleen hits zijn? Zag laatst in een soort gelijk topic over Fleetwood Mac allerlei albumstracks voorbij komen. Dus als dat laatste ook mag, nomineer ik heel graag nog:
Your Love Has Got a Handle On My Mind
La La La Song
L'au-delà
1
geplaatst: 17 april 2022, 18:38 uur
Gert1980 schreef:
Alles mag hoor (sowieso heeft ze in nederland maar een stuk of 4 hits dus dan ben je snel klaar), albumtracks, b-kantjes, soundtrack bijdragen etc.
1
geplaatst: 18 april 2022, 10:03 uur
Helaas zit ik al op 10. Maar op Best Of & Variations staat vanaf track 23 ook een hoop moois, samenwerkingen, soundtracks en ander bijzonder materiaal dat slecht te bemachtigen was.
Ik heb het al ergens bij een album review gezegd, maar deze vrouw verdient meer bekendheid.
Ik heb het al ergens bij een album review gezegd, maar deze vrouw verdient meer bekendheid.
0
geplaatst: 18 april 2022, 11:45 uur
Gert1980 schreef:
Helaas zit ik al op 10. Maar op Best Of & Variations staat vanaf track 23 ook een hoop moois, samenwerkingen, soundtracks en ander bijzonder materiaal dat slecht te bemachtigen was.
Klopt, ik vind niet alles even interessant en soms is het met beeld mooier dan van cd als het een tv-opname is, maar ook wel een hoop moois.
En inderdaad, haar 00s en 10s werk is nauwelijks bekend terwijl ze daar meer albums heeft uitgebracht dan in de 80s en 90s.
1
geplaatst: 18 april 2022, 11:46 uur
Hier meteen mijn bijdrage en ik hoop dat de titel snel aangepast wordt zodat er nog wat meer mensen getriggerd worden.
L'air du temps
L'incendie
La plage
La Vague à Lames
Maxou
Natural High
Ophélie
Pourtant
Tu pars comme on revient
L'air du temps
L'incendie
La plage
La Vague à Lames
Maxou
Natural High
Ophélie
Pourtant
Tu pars comme on revient
0
geplaatst: 18 april 2022, 11:48 uur
Overigens ben ik vanavond helemaal niet thuis dus vanavond 8 uur gaat ook niks worden. Eens kijken of ik het morgenochtend kan beslissen.
1
geplaatst: 18 april 2022, 22:12 uur
ranja schreef:
Overigens ben ik vanavond helemaal niet thuis dus vanavond 8 uur gaat ook niks worden.
Overigens ben ik vanavond helemaal niet thuis dus vanavond 8 uur gaat ook niks worden.

Of dit echt heel grappig is weet ik niet. Misschien ligt het aan die vijf gin tonic die ik op heb.

0
geplaatst: 18 april 2022, 22:51 uur
ranja schreef:
Hier meteen mijn bijdrage en ik hoop dat de titel snel aangepast wordt zodat er nog wat meer mensen getriggerd worden.
Casartelli is de hort op, dus het zal van cosmic kid of Soledad moeten komen.
0
geplaatst: 19 april 2022, 07:44 uur
de naam is aangepast, ik laat het toch vandaag nog openstaan, misschien dat er nog wat meer komt. Zo niet dan moet ik toch een alternatieve ronde 2 verzinnen 

0
geplaatst: 19 april 2022, 11:14 uur
Haar 90s singles vind ik vaak wel leuk, ondanks dat ik niet zo'n Lenny Kravitz-fan ben. Ken geen albums van haar, maar dat album uit 1990 zou ik toch eens op moeten zoeken gezien de sterke singles en de hand van Serge Gainsbourg erin.
Voor nu kan ik alleen deze noemen:
L'Amour En Soi
Natural High
Maar ik weet niet of je dit mee moet nemen, ben zelf niet zo'n fan van kleinere nominatielijstjes.
Voor nu kan ik alleen deze noemen:
L'Amour En Soi
Natural High
Maar ik weet niet of je dit mee moet nemen, ben zelf niet zo'n fan van kleinere nominatielijstjes.
1
geplaatst: 19 april 2022, 21:36 uur
Ik zit een beetje in dubio. Ik kan een paar dingen doen:
- 5 nummers die door zowel Gert1980 als mij genoemd zijn toevoegen en meteen met de finale van 25 beginnen
- 5 nummers die door zowel Gert als mij genoemd zijn toevoegen en de afvalronde spelen waar dan waarschijnlijk ook 2 of 3 lijstjes op komen.
- een voorselectie door mij te maken van de 5 minste bekende uit de startlijst, die samen met de 5 (of 6 als we de drie van herman ook meenemen) een shoot out laten spelen waarvan er 5 in de finale meedoen (met ook waarschijnlijk maar 2 of 3 deelnemers)
Ik voel wel voor het eerste
Ik laat het nog even open staan voor ideeën of alsnog een lijstje van een andere geïnteresseerde wat nog verschil kan maken.
- 5 nummers die door zowel Gert1980 als mij genoemd zijn toevoegen en meteen met de finale van 25 beginnen
- 5 nummers die door zowel Gert als mij genoemd zijn toevoegen en de afvalronde spelen waar dan waarschijnlijk ook 2 of 3 lijstjes op komen.
- een voorselectie door mij te maken van de 5 minste bekende uit de startlijst, die samen met de 5 (of 6 als we de drie van herman ook meenemen) een shoot out laten spelen waarvan er 5 in de finale meedoen (met ook waarschijnlijk maar 2 of 3 deelnemers)
Ik voel wel voor het eerste
Ik laat het nog even open staan voor ideeën of alsnog een lijstje van een andere geïnteresseerde wat nog verschil kan maken.Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.