Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #5 (Reggae zonder Bob)!
zoeken in:
1
geplaatst: 19 april 2022, 21:56 uur
Waar je ook voor kiest (maar ik zou voor 5 toevoegen gaan), ik haak in principe wel aan in de finale.
1
geplaatst: 19 april 2022, 22:51 uur
Ik kan mijn lijstje wel aanvullen tot 5, heb je daar iets aan ranja? Dan kun je scenario 1 misschien spelen met iets minder nummers.
edit:
bij deze een volledig nominatielijstje:
La Chanson des Vieux Cons
Pourtant
L'Amour En Soi
Just As Long As You Are There
Natural High
edit:
bij deze een volledig nominatielijstje:
Pourtant
L'Amour En Soi
Just As Long As You Are There
Natural High
1
geplaatst: 19 april 2022, 22:56 uur
Op basis van Joe le Taxi ga ik graag naar de finalelijst luisteren 

0
geplaatst: 19 april 2022, 23:41 uur
Nu zijn er 3 die 3x genoemd zijn, die voeg ik dan wel toe en dan doen we meteen de finale met 23 nummers.
Natural High
Pourtant
Ik zal morgenochtend wel een nieuwe lijst posten
Natural High
Pourtant
Ik zal morgenochtend wel een nieuwe lijst posten
0
geplaatst: 20 april 2022, 08:18 uur
Greatest Hits of Vanessa Paradis - Finale
https://ronnydeschepper.files.wordpress.com/2017/12/03-gelukkig-nieuwjaar-vanuit-gent.jpg
Zoals hier boven al benoemd geen 2e ronde maar meteen de finale waarbij 3 nummers worden toegevoegd aan de startlijst.
Be My Baby
Ces mots simples
Commando
Dis lui toi que je t'aime
Divine idylle
Dès que j'te vois
Il y a
Joe le taxi
Kiev
La Chanson des Vieux Cons*
La Seine (met -M-)
Les espaces et les sentiments
Love Song
Ma pétroleuse
Marilyn & John
Mi amor
Natural High*
Pas besoin de permis (met Benjamin Biolay)
Pourtant*
Que fait la vie ?
Sunday Mondays
Tandem
Vague à l'âme sœur
op Spotify:
(alleen Ma petroleuse niet op spotify - youtube link in de lijst)
Uit deze lijst mag je een top 10 maken. Vrijdagavond na 20 uur komt dan de uitslag.
Ik hoop op genoeg lijstjes om er een mooie lijst uit te kunnen maken. Aan de muziek ligt het niet.
https://ronnydeschepper.files.wordpress.com/2017/12/03-gelukkig-nieuwjaar-vanuit-gent.jpg
Zoals hier boven al benoemd geen 2e ronde maar meteen de finale waarbij 3 nummers worden toegevoegd aan de startlijst.
Be My Baby
Ces mots simples
Commando
Dis lui toi que je t'aime
Divine idylle
Dès que j'te vois
Il y a
Joe le taxi
Kiev
La Chanson des Vieux Cons*
La Seine (met -M-)
Les espaces et les sentiments
Love Song
Ma pétroleuse
Marilyn & John
Mi amor
Natural High*
Pas besoin de permis (met Benjamin Biolay)
Pourtant*
Que fait la vie ?
Sunday Mondays
Tandem
Vague à l'âme sœur
op Spotify:
(alleen Ma petroleuse niet op spotify - youtube link in de lijst)
Uit deze lijst mag je een top 10 maken. Vrijdagavond na 20 uur komt dan de uitslag.
Ik hoop op genoeg lijstjes om er een mooie lijst uit te kunnen maken. Aan de muziek ligt het niet.
1
geplaatst: 20 april 2022, 14:52 uur
Die drummer bij 'Ma Pétroleuse'
Alsof hij in een rauwe garagepunkmetalband speelt. Heel vermakelijk.
Ik had toevallig vorige week nog 'Love Songs' in mijn handen (prachtige vormgeving!), die ik een paar jaar geleden in een uitverkoop had gekocht. Maar nooit geluisterd. Iets waar Vanessa op dit forum vaker tegenaan lijkt te lopen. Of het bij mij anders gaat worden, betwijfel ik, want ik ben de komende dagen op een festival. Misschien vandaag, anders gaat 't 'em niet worden.
Succes in ieder geval! Of moet ik, gezien het povere aantal reacties, zeggen: sterkte!
Alsof hij in een rauwe garagepunkmetalband speelt. Heel vermakelijk. Ik had toevallig vorige week nog 'Love Songs' in mijn handen (prachtige vormgeving!), die ik een paar jaar geleden in een uitverkoop had gekocht. Maar nooit geluisterd. Iets waar Vanessa op dit forum vaker tegenaan lijkt te lopen. Of het bij mij anders gaat worden, betwijfel ik, want ik ben de komende dagen op een festival. Misschien vandaag, anders gaat 't 'em niet worden.
Succes in ieder geval! Of moet ik, gezien het povere aantal reacties, zeggen: sterkte!

1
geplaatst: 20 april 2022, 15:39 uur
EvilDrSmith schreef:
Alsof hij in een rauwe garagepunkmetalband speelt. Heel vermakelijk.
Alsof hij in een rauwe garagepunkmetalband speelt. Heel vermakelijk. De soundtrack is beter dan de film waar die uit komt
Soundtrack staat eigenlijk op naam van Little Rabbits wat wel een aardige rock'n'roll band is en waarbij Vanessa een aantal nummers zingt (en de hoofdrol in de film heeft). De instrumentale nummers van de soundtrack vind ik ook best ok.Of de drummer in de clip/film ook de drummer van Little Rabbits is of een acteur durf ik zo niet te zeggen.
0
geplaatst: 20 april 2022, 18:26 uur
Toch even de tijd genomen. Eigenlijk had ik helemaal niks met Vanessa, juist vanwege 'Joe Le Taxi' dat ik een kinderachtige draak vind, een soort Sandra Kim voor ontluikende puberseks (beetje voelen, beetje zoenen: c'est ça), maar ik verwacht/hoopte dat ze door de jaren heen niet op dat gespeeld naïef-kinderlijke niveau is blijven hangen. En dat blijkt, inderdaad (en natuurlijk), zeker het geval. Toch jammer dat door zo'n nummer je een artiest links laat liggen en je niet weet wat je mist.
Er zit verrassend veel smaakvol spul tussen dat van mijn leeftijdsgenoot (ze is welgeteld vijf dagen ouder dan ik). Al reken ik hierin de cover van 'Be My Baby' niet mee: het nut om dit nummer op identieke wijze te kopiëren van The Ronettes ontgaat mij volledig. Maar dat blijkt dus een nummer uit haar eerste periode te zijn (t/m 1992). Een periode die me, afgaande op de aanwezige nummers, niks doet: dat kinderlijke stemmetje staat me enorm tegen. Ook het op zich best lekkere Lenny Kravitz-nummer, 'Natural High', wordt ontsierd door haar prepuberale stemgeluid. Terwijl ze daar al volwassen is. Ze zou het eigenlijk eens opnieuw moeten opnemen.
Pas vanaf 'Bliss' uit 2000, dertien jaar na 'Joe Le Taxi', maar vooral sinds 'Divinidylle' (2007), blijkt ze vocaal, en muzikaal, een stuk gerijpter. Al zit dat kinderlijk hijgerige er soms nog wel in ('Divine Idylle'). Of wacht, dat noemt men natuurlijk een zuchtmeisje: om de schijn van illegale fantasietjes tijdens haar minderjarige oeuvre te verbloemen. Terwijl ze bij 'Divine Idylle' al 34 is. In 'Dès que j'te vois', ook uit 2007, komt de sensualiteit op een meer volwassen manier tot uiting. Bevalt me stukken beter. Het nummer zelf ook.
Het mooiste zijn toch vooral de ingetogen nummers waar ze met een meer volwassen zwoelheid een prachtig broeierige, licht melancholische sfeer neerzet. Volgende week ga ik een paar dagen met mijn vriendin naar Parijs: deze Top 10, waarvan met de name de eerste vijf, neem ik mee in mijn Spotifylijst. De nummer 1 is een very close call: ik heb toch 'Il Y A' gekozen, maar morgen zou ik net zo goed voor 'La Seine' kunnen kiezen.
Kortom: dank dat je mij hebt weten te triggeren om voor het eerst in al die jaren eens serieus naar Vanessa te luisteren. Vind ik haar toch een betere zangeres dan haar Nederlandse naamgenoot.
1. Il Y A (doet me qua sfeer lichtjes denken aan 'Le Vent Nous Portera' van Noir Desir. Héél heel lichtjes.)
2. & M - La Seine
3. Ces mots simples
4. La Chanson des Vieux Cons
5. Kiev (zou ik beïnvloed zijn door de actualiteiten?)
6. Les Espaces et Les Sentiments
7. Vague à l'âme Sœur
8. Dès Que J'te Vois
9. Love Song (in dit clipje moet ik per ongeluk een paar keer sterk denken aan Toni Willé. Sorry!
)
10. Mi Amor (voor mijn vriendin, die erg into Vive La Fête is, waar dit nummer een beetje tegenaan schurkt)
Bubbling under:
Ma Pétroleuse
Que Fait La Vie
Pourtant
Tandem (het enige nummer van de lijst uit haar beginperiode dat me wel bevalt. De nogal expliciete videoclip helpt hierin mogelijk mee.
)
Er zit verrassend veel smaakvol spul tussen dat van mijn leeftijdsgenoot (ze is welgeteld vijf dagen ouder dan ik). Al reken ik hierin de cover van 'Be My Baby' niet mee: het nut om dit nummer op identieke wijze te kopiëren van The Ronettes ontgaat mij volledig. Maar dat blijkt dus een nummer uit haar eerste periode te zijn (t/m 1992). Een periode die me, afgaande op de aanwezige nummers, niks doet: dat kinderlijke stemmetje staat me enorm tegen. Ook het op zich best lekkere Lenny Kravitz-nummer, 'Natural High', wordt ontsierd door haar prepuberale stemgeluid. Terwijl ze daar al volwassen is. Ze zou het eigenlijk eens opnieuw moeten opnemen.
Pas vanaf 'Bliss' uit 2000, dertien jaar na 'Joe Le Taxi', maar vooral sinds 'Divinidylle' (2007), blijkt ze vocaal, en muzikaal, een stuk gerijpter. Al zit dat kinderlijk hijgerige er soms nog wel in ('Divine Idylle'). Of wacht, dat noemt men natuurlijk een zuchtmeisje: om de schijn van illegale fantasietjes tijdens haar minderjarige oeuvre te verbloemen. Terwijl ze bij 'Divine Idylle' al 34 is. In 'Dès que j'te vois', ook uit 2007, komt de sensualiteit op een meer volwassen manier tot uiting. Bevalt me stukken beter. Het nummer zelf ook.
Het mooiste zijn toch vooral de ingetogen nummers waar ze met een meer volwassen zwoelheid een prachtig broeierige, licht melancholische sfeer neerzet. Volgende week ga ik een paar dagen met mijn vriendin naar Parijs: deze Top 10, waarvan met de name de eerste vijf, neem ik mee in mijn Spotifylijst. De nummer 1 is een very close call: ik heb toch 'Il Y A' gekozen, maar morgen zou ik net zo goed voor 'La Seine' kunnen kiezen.
Kortom: dank dat je mij hebt weten te triggeren om voor het eerst in al die jaren eens serieus naar Vanessa te luisteren. Vind ik haar toch een betere zangeres dan haar Nederlandse naamgenoot.

1. Il Y A (doet me qua sfeer lichtjes denken aan 'Le Vent Nous Portera' van Noir Desir. Héél heel lichtjes.)
2. & M - La Seine
3. Ces mots simples
4. La Chanson des Vieux Cons
5. Kiev (zou ik beïnvloed zijn door de actualiteiten?)
6. Les Espaces et Les Sentiments
7. Vague à l'âme Sœur
8. Dès Que J'te Vois
9. Love Song (in dit clipje moet ik per ongeluk een paar keer sterk denken aan Toni Willé. Sorry!
)10. Mi Amor (voor mijn vriendin, die erg into Vive La Fête is, waar dit nummer een beetje tegenaan schurkt)
Bubbling under:
Ma Pétroleuse
Que Fait La Vie
Pourtant
Tandem (het enige nummer van de lijst uit haar beginperiode dat me wel bevalt. De nogal expliciete videoclip helpt hierin mogelijk mee.
)
3
geplaatst: 20 april 2022, 18:33 uur
Haar Be My Baby is toch een ander nummer dan die van The Ronettes.
2
geplaatst: 20 april 2022, 18:48 uur
motel matches schreef:
Haar Be My Baby is toch een ander nummer dan die van The Ronettes.
Krijg nou wat? Wat suf van mij. Ik dacht in eerste instantie zelfs nog wat anders: "Wat een natuurgetrouwe kopie van The Supremes. Why?" En toen ik ging zoeken op de titel, om toch nog even te verifiëren, zag ik The Ronettes staan met die songtitel, i.p.v. The Supremes. Haar Be My Baby is toch een ander nummer dan die van The Ronettes.
Toen dacht ik, iets te snel dus: Oh, ik vergis me. Het is niet van de Supremes, maar Ronettes.
Maar het blijkt dus een dubbele vergissing: dié 'Be My Baby' is natuurlijk die overbekende tearjerker.
Ik zie nu dat Vanessa's 'Be My Baby' een compositie is van Lenny Kravitz. Voor Vanessa. Dus destijds gewoon een nieuw nummer: niks geen cover. Maar ik ken het nummer wel. Wellicht zat het nummer dus al dertig jaar in mijn hoofd en heb ik het altijd geassocieerd met Diana Ross & The Supremes. Rare kronkel. Alhoewel: de Phil Spector-phillysound ligt er natuurlijk wel driedubbeldik bovenop. Evenzogoed: sorry Vanessa en Lenny!
En dank motel matches.

1
geplaatst: 20 april 2022, 18:53 uur
Be My Baby was best een grote hit hier (en in Europa) dus daar ken je het waarschijnlijk gewoon van zonder te realiseren dat dat dezelfde zangeres als Joe la Taxi was 
Ik ging even aan mezelf twijfelen
zou ik het al 30 jaar niet door gehad hebben.... maar nee.

Ik ging even aan mezelf twijfelen
zou ik het al 30 jaar niet door gehad hebben.... maar nee.
0
geplaatst: 20 april 2022, 23:43 uur
Mooie stem heeft ze, en toch ken ik maar weinig van haar werk. Onderstaand lijstje is daarom ook erg met de natte vinger want ik heb de meeste nummers maar één keer geluisterd, maar beter dan niets?
1. Commando
2. Sunday Mondays
3. Ces mots simples
4. La Seine (met -M-)
5. Kiev
6. Dès que j'te vois
7. Love Song
8. Ma pétroleuse
9. Mi amor
10. Vague à l'âme sœur
1. Commando
2. Sunday Mondays
3. Ces mots simples
4. La Seine (met -M-)
5. Kiev
6. Dès que j'te vois
7. Love Song
8. Ma pétroleuse
9. Mi amor
10. Vague à l'âme sœur
1
geplaatst: 21 april 2022, 20:20 uur
In de 80s en 90s vond ik Vanessa wel goed, maar haar 3e album is al van 1992 dus dat was best een poos geleden toen ik op franse tv ineens de clip van Commando zag (2000). Met het bijbehorende album Bliss heb ik haar helemaal herontdekt en ben toen ook haar eerdere albums gaan kopen en er volgden meer nieuwe albums, zowel studio als live...
Toen ze met het album Divinidylle ging toeren kreeg ik zin om ergens heen te gaan, ze werd in Brussel aangekondigd en aangezien ik toen in Rotterdam woonde vond ik dat wel te doen. Wel met 1 overnachting trouwens. Ik had niet verwacht dat ze nog eens in Nederland zou komen, franstalig België zou wel het noordelijkst zijn. Maar nee, een paar jaar later kwam ze toch ineens in Paradiso met de Love Song tour. Natuurlijk ben ik daar ook geweest, dat was bepaald niet uitverkocht. Ze speelde ook meer oude nummers dan toen in Brussel, misschien omdat ze niet of nauwelijks eerder hier geweest was? Erg gaaf in elk geval.
Toen ze met het album Divinidylle ging toeren kreeg ik zin om ergens heen te gaan, ze werd in Brussel aangekondigd en aangezien ik toen in Rotterdam woonde vond ik dat wel te doen. Wel met 1 overnachting trouwens. Ik had niet verwacht dat ze nog eens in Nederland zou komen, franstalig België zou wel het noordelijkst zijn. Maar nee, een paar jaar later kwam ze toch ineens in Paradiso met de Love Song tour. Natuurlijk ben ik daar ook geweest, dat was bepaald niet uitverkocht. Ze speelde ook meer oude nummers dan toen in Brussel, misschien omdat ze niet of nauwelijks eerder hier geweest was? Erg gaaf in elk geval.
0
geplaatst: 21 april 2022, 20:22 uur
En dan dus ook mijn lijst, soms ook gebaseerd op live versies. Joe le Taxi bijvoorbeeld, elke tour een andere stijl dus hoort er toch wel gewoon bij.
01 Be My Baby
02 Dis lui toi que je t'aime
03 Que fait la vie?
04 Dès que j'te vois
05 Commando
06 Pourtant
07 Kiev
08 Marilyn & John
09 Tandem
10 Joe le taxi
01 Be My Baby
02 Dis lui toi que je t'aime
03 Que fait la vie?
04 Dès que j'te vois
05 Commando
06 Pourtant
07 Kiev
08 Marilyn & John
09 Tandem
10 Joe le taxi
0
geplaatst: 22 april 2022, 08:03 uur
0
geplaatst: 22 april 2022, 09:05 uur
ranja schreef:
IK hoop nog op lijstjes vandaag van Gert1980, Bonk, herman, vigil, DjFrankie, Dance Lover en wie weet meer.
IK hoop nog op lijstjes vandaag van Gert1980, Bonk, herman, vigil, DjFrankie, Dance Lover en wie weet meer.
Ja en ik hoop op een leuke vriend, liefst ook vandaag nog, maar ja zo werkt het leven niet...
Maar serieus, ik vind een top 10 maken zo lastig. Of het nu qua artiesten en albums is in je profiel of zoals nu even een top 10 van één artiest, ik vind het verdomd lastig.
Ik ga er dan ook maar gewoon 10 noemen die op dit moment te binnen schieten, want vraag het mij morgen en het lijstje is weer heel anders:
1. Cest Mots Simples
2. Dis-Lui Toi Que Je T'aime
3. Marilyn et John
4. Be My Baby
5. Pourtant
6. La Seine
7. Tu Me Manques
8. La Chanson des Vieux Cons
9. Your Love Has Got a Handle On My Mind
10. Il Y a
Én niet meer over nadenken en plaatsen!
0
geplaatst: 22 april 2022, 09:57 uur
Gert1980 schreef:
Ik ga er dan ook maar gewoon 10 noemen die op dit moment te binnen schieten, want vraag het mij morgen en het lijstje is weer heel anders:
Het is natuurlijk wel de bedoeling dat die 10 in de lijst staan die we met z'n 3en hebben samengesteld
Nou ja ik de eerste 20 en samen met jou en herman nog 3 er bij 
0
geplaatst: 22 april 2022, 15:49 uur
Ik heb en ken maar drie albums van haar. En ik weet de titels niet oud mijn hoofd. Ik ga ze weer even beluisteren en de titels opschrijven...
0
geplaatst: 22 april 2022, 15:51 uur
01. Sunday Mondays
02. Kiev
03. Be My Baby
04. Commando
05. Il y a
06. Tandem
07. La Chanson des Vieux Cons*
08. Que fait la vie ?
09. Vague à l'âme sœur
10. Mi amor
11. Pourtant*
12. Dis lui toi que je t'aime
13. Marilyn & John
14. Joe le taxi
15. Les espaces et les sentiments
16. Ces mots simples
17. Divine idylle
18. Pas besoin de permis (met Benjamin Biolay)
19. Natural High*
20. La Seine (met -M-)
21. Dès que j'te vois
22. Ma pétroleuse
23. Love Song
02. Kiev
03. Be My Baby
04. Commando
05. Il y a
06. Tandem
07. La Chanson des Vieux Cons*
08. Que fait la vie ?
09. Vague à l'âme sœur
10. Mi amor
11. Pourtant*
12. Dis lui toi que je t'aime
13. Marilyn & John
14. Joe le taxi
15. Les espaces et les sentiments
16. Ces mots simples
17. Divine idylle
18. Pas besoin de permis (met Benjamin Biolay)
19. Natural High*
20. La Seine (met -M-)
21. Dès que j'te vois
22. Ma pétroleuse
23. Love Song
0
geplaatst: 22 april 2022, 16:28 uur
DIt was echt best wel heel fijn! Kende Vanessa al een beetje, vooral van naam maar de laatste maanden ook een paar keer Divinidylle gedraaid en dit met veel plezier, tof plaatje. Het heerlijke La Seine had ook best wat spins achter haar naam voor deze GH-week. Wist verder ook totaal niet dat Be My Baby en Joe le Taxi van dezelfde artieste afkomstig zijn.
Goed, ik heb de finalelijst een keertje of drie/vier in z'n volledigheid gedraaid dus ik kan inmiddels de liedjes een beetje van elkaar onderscheiden maar deze toptien is daarin vooral een vrij blurry momentopname. In elk geval genoeg moois om verder te ontdekken. Thanks Arjan!
1. La Seine (met -M-)
2. Divine Idylle
3. La Chanson des Vieux Cons
4. Dès que j'te vois
5. Les Espaces et Les Sentiments
6. Il y a
7. Pourtant
8. Kiev
9. Commando
10. Joe le taxi
Goed, ik heb de finalelijst een keertje of drie/vier in z'n volledigheid gedraaid dus ik kan inmiddels de liedjes een beetje van elkaar onderscheiden maar deze toptien is daarin vooral een vrij blurry momentopname. In elk geval genoeg moois om verder te ontdekken. Thanks Arjan!
1. La Seine (met -M-)
2. Divine Idylle
3. La Chanson des Vieux Cons
4. Dès que j'te vois
5. Les Espaces et Les Sentiments
6. Il y a
7. Pourtant
8. Kiev
9. Commando
10. Joe le taxi
0
geplaatst: 22 april 2022, 17:31 uur
Ik kende voor deze week alleen haar 4 hitjes en vooral die geschreven door Lenny Kravitz vielen bij herbeluistering toch wat tegen. Gelukkig geldt dat niet voor de nummers die ik deze week ontdekt heb, dus netto kom ik er goed vanaf. Erg fijne muziek; oftewel ranja bedankt!
1. Kiev
2. Divine idylle
3. Marilyn & John
4. Ces mots simples
5. Les espaces et les sentiments
6. Il y a
7. Commando
8. Vague à l'âme sœur
9. La Seine (met -M-)
10. Dès que j'te vois
1. Kiev
2. Divine idylle
3. Marilyn & John
4. Ces mots simples
5. Les espaces et les sentiments
6. Il y a
7. Commando
8. Vague à l'âme sœur
9. La Seine (met -M-)
10. Dès que j'te vois
0
geplaatst: 22 april 2022, 17:38 uur
Laat ik het maar gewoon zeggen: mijn verwachtingen waren van tevoren niet al te hoog, maar ik ben blij verrast door de afspeellijst met ruim vijf kwartier Vanessa Paradis. Fijne stem, maar vooral ook erg sterke liedjes, niet zelden refererend aan de Beatles. Dit was een prettige nadere kennismaking met de Franse zangeres, die ik hiervoor nog slechts van de hitjes kende. Bedankt voor het organiseren, ranja!
01. Dès que j'te vois
02. Joe le taxi
03. Pourtant*
04. Que fait la vie ?
05. Kiev
06. Ces mots simples
07. Les espaces et les sentiments
08. Vague à l'âme sœur
09. Love song
10. La chanson des vieux cons*
11. Natural high*
Edit: dubbele nummer 5 verwijderd, Natural high valt nu buiten de boot
01. Dès que j'te vois
02. Joe le taxi
03. Pourtant*
04. Que fait la vie ?
05. Kiev
06. Ces mots simples
07. Les espaces et les sentiments
08. Vague à l'âme sœur
09. Love song
10. La chanson des vieux cons*
11. Natural high*
Edit: dubbele nummer 5 verwijderd, Natural high valt nu buiten de boot
1
geplaatst: 22 april 2022, 18:08 uur
Dit had ik bijna volledig gemist. Maandag stond de titel nog op King Crimson, en ik kreeg geen tag. Gelukkig staan de beste dingen er nog in. Ik mis enkel La Vague à l'âme (1990).
1. Be My Baby: Haar Engelstalige album, gemaakt met Lenny Kravitz, bevat speelse bubblegum pop met een funky en uitdagend kantje.
2. Tandem: Serge Gainsbourg stak hier een woordspeling in: tant d'm. Variations sur le même t'aime vind ik haar beste Franstalige album.
3. Sunday Mondays
4. Dis lui toi que je t'aime
5. Marilyn & John
6. Natural High*
7. Commando
8. Divine idylle
9. Joe le taxi
10. Les espaces et les sentiments
1. Be My Baby: Haar Engelstalige album, gemaakt met Lenny Kravitz, bevat speelse bubblegum pop met een funky en uitdagend kantje.
2. Tandem: Serge Gainsbourg stak hier een woordspeling in: tant d'm. Variations sur le même t'aime vind ik haar beste Franstalige album.
3. Sunday Mondays
4. Dis lui toi que je t'aime
5. Marilyn & John
6. Natural High*
7. Commando
8. Divine idylle
9. Joe le taxi
10. Les espaces et les sentiments
1
geplaatst: 22 april 2022, 18:43 uur
Superbitch schreef:
Dit had ik bijna volledig gemist. Maandag stond de titel nog op King Crimson, en ik kreeg geen tag.
Dit had ik bijna volledig gemist. Maandag stond de titel nog op King Crimson, en ik kreeg geen tag.
Dat is raar; ik had bij het verzoek om de naam te veranderen ook al het idee dat iets niet goed ging, dat is pas dinsdag aangepast volgens mij. Ik had je zondag wel genoemd, vandaag alleen degene die al iets hadden gepost sinds het begin.
0
geplaatst: 22 april 2022, 18:54 uur
11 nummers in een top 10
doortellen en nummer 10 laten vervallen?
0
geplaatst: 22 april 2022, 18:58 uur
Scherp, dat was me helemaal niet opgevallen! Dat gaat dan ten koste van het Lenny Kravitz-nummer.
Ik heb het ook aangepast in mijn oorspronkelijke bericht.
0
geplaatst: 22 april 2022, 19:16 uur
Helaas geen tijd gehad aandachtig te luisteren, maar heb de playlist wel een paar keer afgedraaid tijdens het werk de laatste uren. In de concentratie gaat er dan wel eens het e.e.a. langs me heen, maar vallen er gelukkig ook nog genoeg nummers positief op - naast de handvol hits die ik al behoorlijk goed ken.
L'Amour En Soi wordt wel gemist, had sowieso mijn top 4 wel gehaald en wellicht zelfs de 1e plek.
1. Be My Baby
2. Tandem
3. Joe le taxi
4. Marilyn & John
5. Ces mots simples
6, Sunday Mondays
7. Love Song
8. La Seine (met -M-)
9. Dis lui toi que je t'aime
10. Kiev
edit: toch nog een prima opkomst zo. Wel zo leuk.
L'Amour En Soi wordt wel gemist, had sowieso mijn top 4 wel gehaald en wellicht zelfs de 1e plek.
1. Be My Baby
2. Tandem
3. Joe le taxi
4. Marilyn & John
5. Ces mots simples
6, Sunday Mondays
7. Love Song
8. La Seine (met -M-)
9. Dis lui toi que je t'aime
10. Kiev
edit: toch nog een prima opkomst zo. Wel zo leuk.
0
geplaatst: 22 april 2022, 19:51 uur
Leuk om zo eens wat in het oeuvre van Vanessa Paradis te duiken en daar zaten best een paar aangename Franstalige liedjes bij.
1. Divine idylle
2. Que fait la vie ?
3. Ces mots simples
4. La Seine (met -M-)
5. Mi amor
6. Il y a
7. Vague à l'âme sœur
8. Pas besoin de permis (met Benjamin Biolay)
9. Be My Baby
10. Sunday Mondays
1. Divine idylle
2. Que fait la vie ?
3. Ces mots simples
4. La Seine (met -M-)
5. Mi amor
6. Il y a
7. Vague à l'âme sœur
8. Pas besoin de permis (met Benjamin Biolay)
9. Be My Baby
10. Sunday Mondays
0
geplaatst: 22 april 2022, 20:05 uur
Mooi dat er zo wat lijstjes komen, inmiddels al 10. Ik heb op zich geen haast, wie weet komt er nog wat en ik hoop sowieso op een aangepast lijstje van Gert1980 dus ik laat het nog even open staan; de uitslag komt wel vanavond in elk geval.
0
geplaatst: 22 april 2022, 22:44 uur
Ok, 10 lijstjes blijft het dan bij, jammer van die van Gert maar met 2 nummers die niet in de lijst staan kan ik die lastig meetellen.
Uitslag Greatest Hits Vanessa Paradis
16 Dis lui toi que je t'aime (18)
17 Pourtant* (17)
"" Vague à l'âme sœur (17)
19 Love Song (12)
20 Mi amor (10)
21 Natural High*(5)
22 Ma pétroleuse (3)
"" Pas besoin de permis (met Benjamin Biolay) (3)
De onderste 8 van de lijst bevat vooral nummers die hier en daar wat punten sprokkelden.Ook overigens mijn nummer 2 en dat is toch deels wel te danken aan de live versie zoals op de cd/dvd 'Au Zenith', eerste keer dat ik die zag vond ik wel indrukwekkend. Gezien de populariteit van het nummer bij concerten (ook in Brussel) had ik verwacht dat het een grotere hit geweest was, maar nee slechts plaats 41 in frankrijk.
Overigens blijkt Vanessa gek genoeg meer een album- dan singlesartiest als je naar het succes kijkt, alle albums top 10 en vaak nummer 1 in Frankrijk, singles maar een aantal die de top 10 haalden en maar 4 top 5 hits
Uitslag Greatest Hits Vanessa Paradis
16 Dis lui toi que je t'aime (18)
17 Pourtant* (17)
"" Vague à l'âme sœur (17)
19 Love Song (12)
20 Mi amor (10)
21 Natural High*(5)
22 Ma pétroleuse (3)
"" Pas besoin de permis (met Benjamin Biolay) (3)
De onderste 8 van de lijst bevat vooral nummers die hier en daar wat punten sprokkelden.Ook overigens mijn nummer 2 en dat is toch deels wel te danken aan de live versie zoals op de cd/dvd 'Au Zenith', eerste keer dat ik die zag vond ik wel indrukwekkend. Gezien de populariteit van het nummer bij concerten (ook in Brussel) had ik verwacht dat het een grotere hit geweest was, maar nee slechts plaats 41 in frankrijk.
Overigens blijkt Vanessa gek genoeg meer een album- dan singlesartiest als je naar het succes kijkt, alle albums top 10 en vaak nummer 1 in Frankrijk, singles maar een aantal die de top 10 haalden en maar 4 top 5 hits
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.