Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #5 (Reggae zonder Bob)!
zoeken in:
0
geplaatst: 3 oktober 2020, 12:57 uur
07. BAD HABIT (2013)
( 44 PUNTEN, 10X GENOEMD )
Een dikke Top 10 plek lag niet geheel in de lijn der verwachtingen gezien de strubbelingen van dit nummer om zich te kwalificeren voor de finale. Een euvel waar ook ''The Runner'' last van had. En zie nu waar deze 2 nummers staan. Voor mij is dit nummer echt een groeier gebleken. Ik kon mijn vinger lang niet op de juiste plek leggen waar dit mij aan deed denken; die fijne dromerige weidse productie, maar ineens wist ik het ''The Temper Trap - Sweet Disposition''!
( 44 PUNTEN, 10X GENOEMD )
Een dikke Top 10 plek lag niet geheel in de lijn der verwachtingen gezien de strubbelingen van dit nummer om zich te kwalificeren voor de finale. Een euvel waar ook ''The Runner'' last van had. En zie nu waar deze 2 nummers staan. Voor mij is dit nummer echt een groeier gebleken. Ik kon mijn vinger lang niet op de juiste plek leggen waar dit mij aan deed denken; die fijne dromerige weidse productie, maar ineens wist ik het ''The Temper Trap - Sweet Disposition''!
0
geplaatst: 3 oktober 2020, 13:03 uur
06. TWO STEPS TWICE (2008) #01 van Arno
( 59 PUNTEN, 8X GENOEMD )
In niemandsland stabiel op #06 vinden we een van de eerste grote wapenfeiten die de FOALS met ons deelden. Live is dit een absolute winnaar, wellicht dat hij daarom wat beter uit de verf komt dan zijn jaargenoten. Slechts 8 x genoemd, maar wel met zeer hoge noteringen.
( 59 PUNTEN, 8X GENOEMD )
In niemandsland stabiel op #06 vinden we een van de eerste grote wapenfeiten die de FOALS met ons deelden. Live is dit een absolute winnaar, wellicht dat hij daarom wat beter uit de verf komt dan zijn jaargenoten. Slechts 8 x genoemd, maar wel met zeer hoge noteringen.
1
geplaatst: 3 oktober 2020, 13:10 uur
05. MOUNTAIN AT MY GATES (2015)
( 72 PUNTEN, 12X GENOEMD )
Een formidabele Top 5 plek voor dit nummer leek haast voorbestemd te zijn. Werd niet genoemd tijdens de eliminatieronde en kon de absolute toppers in de finale relatief lang bijbenen. Een Top 4 overigens die bizar dicht op elkaar staat........
( 72 PUNTEN, 12X GENOEMD )
Een formidabele Top 5 plek voor dit nummer leek haast voorbestemd te zijn. Werd niet genoemd tijdens de eliminatieronde en kon de absolute toppers in de finale relatief lang bijbenen. Een Top 4 overigens die bizar dicht op elkaar staat........
1
geplaatst: 3 oktober 2020, 13:18 uur
04. MY NUMBER (2013) #01 van 50tracks, SanderT & JoaMuse
( 86 PUNTEN, 14X GENOEMD )
3 #01 noteringen en samen met de uiteindelijke #01 het meeste genoemd van alle nummers en toch was het uiteindelijk niet genoeg voor een podiumplek. Laat esteban & Titmeister het maar niet horen! Wellicht vinden jullie troost als ik zeg dat 1 lijstje de boel helemaal om had kunnen gooien.
Overigens hadden alleen Johnny Marr en ik dit nummer niet in onze Top 10 staan......
( 86 PUNTEN, 14X GENOEMD )
3 #01 noteringen en samen met de uiteindelijke #01 het meeste genoemd van alle nummers en toch was het uiteindelijk niet genoeg voor een podiumplek. Laat esteban & Titmeister het maar niet horen! Wellicht vinden jullie troost als ik zeg dat 1 lijstje de boel helemaal om had kunnen gooien.

Overigens hadden alleen Johnny Marr en ik dit nummer niet in onze Top 10 staan......
0
geplaatst: 3 oktober 2020, 13:27 uur
03. INHALER (2013) #01 van dynamo d, Johnny Marr & Dance Lover
( 92 PUNTEN, 13X GENOEMD )
De jaren 2013 en 2015 domineren de Top 5. De strijd om de eerste plaats was eigenlijk constant een virtuele dans tussen de huidige Top 4 waarbij ''Inhaler'' vooral op het laatst met veel pressie sterk op kwam zetten. Het bleek net niet genoeg voor de overwinning van deze absolute sloper, maar een podiumplek smaakt zeker niet bitterzoet.
( 92 PUNTEN, 13X GENOEMD )
De jaren 2013 en 2015 domineren de Top 5. De strijd om de eerste plaats was eigenlijk constant een virtuele dans tussen de huidige Top 4 waarbij ''Inhaler'' vooral op het laatst met veel pressie sterk op kwam zetten. Het bleek net niet genoeg voor de overwinning van deze absolute sloper, maar een podiumplek smaakt zeker niet bitterzoet.
1
geplaatst: 3 oktober 2020, 13:35 uur
02. SPANISH SAHARA (2010) #01 van Outlaw104, 123poetertjes, MRDammann, Gretz & Choconas
( 94 PUNTEN, 13X GENOEMD )
Veruit de meeste #01 noteringen brengen zilver op de plank voor deze subtiele diamant. Ik ken iemand die zich nog wel eens even achter zijn oren zal krabben.......Want dit nummer strandt op slechts 1(!) punt van de uiteindelijke, redelijk verrassende winnaar.
( 94 PUNTEN, 13X GENOEMD )
Veruit de meeste #01 noteringen brengen zilver op de plank voor deze subtiele diamant. Ik ken iemand die zich nog wel eens even achter zijn oren zal krabben.......Want dit nummer strandt op slechts 1(!) punt van de uiteindelijke, redelijk verrassende winnaar.
0
geplaatst: 3 oktober 2020, 13:41 uur
01. WHAT WENT DOWN (2015) #01 van VladTheImpaler & WhyNotSmile
( 95 PUNTEN, 14X GENOEMD )
Daar waar de favorieten net misgrepen, is het de underdog die er met de grote hoofdprijs vandoor gaat. Deze genadeloze SLOOPKOGEL mag zich gedurende komende tijd het meest geliefde veulens nummer noemen op ons forum. Minder #01 noteringen dan de favorieten, maar wel het vaakst genoemd samen met ''My Number''.
( 95 PUNTEN, 14X GENOEMD )
Daar waar de favorieten net misgrepen, is het de underdog die er met de grote hoofdprijs vandoor gaat. Deze genadeloze SLOOPKOGEL mag zich gedurende komende tijd het meest geliefde veulens nummer noemen op ons forum. Minder #01 noteringen dan de favorieten, maar wel het vaakst genoemd samen met ''My Number''.
2
geplaatst: 3 oktober 2020, 13:44 uur
Nogmaals dank allemaal voor jullie participatie!
Ik geef de beurt graag door aan catdog voor de Lady Gaga editie.
Ik geef de beurt graag door aan catdog voor de Lady Gaga editie.
1
geplaatst: 3 oktober 2020, 13:45 uur
JAAAA! Wat een mooie winnaar, een regelrechte adrenalinebom/energiebom. Niet zien aankomen maar wat een dikke track.
Bedankt voor de organisatie van de greatest hits van deze fijne band, Dance Lover! Ik wil ze nu echt wel eens live zien, treden ze binnenkort nog eens op?
Bedankt voor de organisatie van de greatest hits van deze fijne band, Dance Lover! Ik wil ze nu echt wel eens live zien, treden ze binnenkort nog eens op?

1
geplaatst: 3 oktober 2020, 13:50 uur
Heel fijn dat Spanish Sahara niet gewonnen heeft. Bedankt voor de organisatie Dance Lover.
1
geplaatst: 3 oktober 2020, 14:27 uur
Stefani Joanne Angelina Germanotta. Geboren en getogen als een ware New Yorker raakte ze al op jonge leeftijd geïnspireerd door alle glitter en glamour die de stad te bieden had. Tegenslagen kende ze in haar jeugd genoeg maar ze moest en zou het maken, net als de dames die haar voorgingen zoals Marisa Tomei en Liza Minnelli waarvan ze erg groot fan was. Het werden jaren van flink zwoegen en uitzoeken hoe ze zich het best kon marketen. Vanwege haar excentrieke persoonlijkheid kreeg ze door producer Rob Fusari al snel haar nu welbekende artiestennaam. Haar muziek begon vorm te krijgen door het samenwerken met producer RedOne maar de radio stations moesten er niets van weten. Ze vonden het te "gewaagd", te "dance-georienteerd" en te "underground". Daarop had ze te zeggen: "My name is Lady Gaga, I've been on the music scene for years, and I'm telling you, this is what's next."
En ze had gelijk. Haar eerste single 'Just Dance' werd in eerste instantie genegeerd maar kreeg al snel tractie vanuit het publiek waardoor de single een nieuwe kans kreeg en een wereldwijde #1 hit werd. Sindsdien... ja, je moet onder een steen geleefd hebben wil je niet weten wat daarna is gekomen. Met haar excentrieke uiterlijk, haar uitlokkende stage-performance, en sterke pen wist Lady Gaga niet alleen hit na hit te scoren maar ook een geheel nieuwe generatie aan zich te binden. Kon je je plek niet helemaal vinden in de maatschappij dan bood Lady Gaga een plek voor je. Niet voor niets noemde ze haar fans haar "Little Monsters". Het maakt niet uit wat voor freak je bent, wear it proud because you were born this way. Met de komst van Gaga werden weer flinke stappen gezet in de agenda van de LGBT community.
In haar inmiddels 12-jaar durende carriere heeft Gaga zich meerdere malen opnieuw uitgevonden, een nieuwe schare fans aan zich gebonden en heeft ze zich bewezen in muziek, film, tv en mode. Een Grammy, een Emmy, een Oscar, een Guiness World Record, Women of the Year. Ze heeft het allemaal. Stefani "Gaga" Germanotta is een kameleon. Niet voor niets werd ze al pril in haar carriere vergeleken met de Queen of Pop. Inmiddels heeft ze door de jaren heen laten zien dat ze zich ook kan onderscheiden van de Queen of Pop en blijft Lady Gaga, ondanks wisselend hitsucces, één van dé artiesten van het moment.
Dit jaar verscheen haar zesde studioalbum: "Chromatica" en leverde de monsterhit 'Rain on Me', een samenwerking met Ariana Grande, op. Onlangs roofde ze nog de MTV VMA's leeg en bracht ze haar spraakmakende nieuwe video uit voor de single '911'. Gaga is nog lang niet klaar.
Tijd om haar hits in het zonnetje te zetten. Het spreekt weer voor zich: de selectielijst hieronder van 20 tracks moet aangevuld worden met 10 andere tracks. Jullie hebben hiervoor tot Maandagavond 20:00 de tijd. Good luck!
https://gritdaily.com/wp-content/uploads/2020/03/Albumism_LadyGaga_MainImage1.jpg
Alejandro
Always Remember Us This Way
Applause
Bad Romance
Born This Way
Do What U Want (feat. R. Kelly)
Judas
Just Dance (feat. Colby O'Donis)
LoveGame
Million Reasons
Paparazzi
Perfect Illusion
Poker Face
Rain on Me (feat. Ariana Grande)
Shallow (with Bradley Cooper)
Stupid Love
Telephone (feat. Beyoncé)
The Cure
The Edge of Glory
The Lady Is a Tramp (with Tony Bennett)
Vul bovenstaande 20 tracks aan met 10 andere tracks die volgens jou écht niet mogen ontbreken.
Deadline: Maandag 5 oktober, 20:00 uur
andré Arbeidsdeskundige Arrie Dance Lover Dwejkk_ Edgar18 Emile93 Fathead GrafGantz Gretz herman jeroentjuhh johan de witt Johnny Marr jordidj1 laxus11 lowieke LucM luigifort Marzipaintree Mb. musicfriek NewYorkCityLight Ploppesteksel Poeha Poek pureshores Reijersen Rudi S sheep67 Superbitch Teunnis thelion Titmeister
En ook ieder ander die ik vergeten ben in het tag-rondje: jullie zijn natuurlijk ook van harte welkom. Bij Mother Monster is er plek voor iedereen.
En wilt jordidj1 dan ook meteen de topic-titel aanpassen? x
En ze had gelijk. Haar eerste single 'Just Dance' werd in eerste instantie genegeerd maar kreeg al snel tractie vanuit het publiek waardoor de single een nieuwe kans kreeg en een wereldwijde #1 hit werd. Sindsdien... ja, je moet onder een steen geleefd hebben wil je niet weten wat daarna is gekomen. Met haar excentrieke uiterlijk, haar uitlokkende stage-performance, en sterke pen wist Lady Gaga niet alleen hit na hit te scoren maar ook een geheel nieuwe generatie aan zich te binden. Kon je je plek niet helemaal vinden in de maatschappij dan bood Lady Gaga een plek voor je. Niet voor niets noemde ze haar fans haar "Little Monsters". Het maakt niet uit wat voor freak je bent, wear it proud because you were born this way. Met de komst van Gaga werden weer flinke stappen gezet in de agenda van de LGBT community.
In haar inmiddels 12-jaar durende carriere heeft Gaga zich meerdere malen opnieuw uitgevonden, een nieuwe schare fans aan zich gebonden en heeft ze zich bewezen in muziek, film, tv en mode. Een Grammy, een Emmy, een Oscar, een Guiness World Record, Women of the Year. Ze heeft het allemaal. Stefani "Gaga" Germanotta is een kameleon. Niet voor niets werd ze al pril in haar carriere vergeleken met de Queen of Pop. Inmiddels heeft ze door de jaren heen laten zien dat ze zich ook kan onderscheiden van de Queen of Pop en blijft Lady Gaga, ondanks wisselend hitsucces, één van dé artiesten van het moment.
Dit jaar verscheen haar zesde studioalbum: "Chromatica" en leverde de monsterhit 'Rain on Me', een samenwerking met Ariana Grande, op. Onlangs roofde ze nog de MTV VMA's leeg en bracht ze haar spraakmakende nieuwe video uit voor de single '911'. Gaga is nog lang niet klaar.
Tijd om haar hits in het zonnetje te zetten. Het spreekt weer voor zich: de selectielijst hieronder van 20 tracks moet aangevuld worden met 10 andere tracks. Jullie hebben hiervoor tot Maandagavond 20:00 de tijd. Good luck!
https://gritdaily.com/wp-content/uploads/2020/03/Albumism_LadyGaga_MainImage1.jpg
Alejandro
Always Remember Us This Way
Applause
Bad Romance
Born This Way
Do What U Want (feat. R. Kelly)
Judas
Just Dance (feat. Colby O'Donis)
LoveGame
Million Reasons
Paparazzi
Perfect Illusion
Poker Face
Rain on Me (feat. Ariana Grande)
Shallow (with Bradley Cooper)
Stupid Love
Telephone (feat. Beyoncé)
The Cure
The Edge of Glory
The Lady Is a Tramp (with Tony Bennett)
Vul bovenstaande 20 tracks aan met 10 andere tracks die volgens jou écht niet mogen ontbreken.
Deadline: Maandag 5 oktober, 20:00 uur
andré Arbeidsdeskundige Arrie Dance Lover Dwejkk_ Edgar18 Emile93 Fathead GrafGantz Gretz herman jeroentjuhh johan de witt Johnny Marr jordidj1 laxus11 lowieke LucM luigifort Marzipaintree Mb. musicfriek NewYorkCityLight Ploppesteksel Poeha Poek pureshores Reijersen Rudi S sheep67 Superbitch Teunnis thelion Titmeister
En ook ieder ander die ik vergeten ben in het tag-rondje: jullie zijn natuurlijk ook van harte welkom. Bij Mother Monster is er plek voor iedereen.
En wilt jordidj1 dan ook meteen de topic-titel aanpassen? x

1
geplaatst: 3 oktober 2020, 14:29 uur
Ok x
Nomineren wordt lastig, maar finale gaat zeker lukken. Ik zal 123poetertjes maar taggen voordat 'ie dit ook weer vergeet
Nomineren wordt lastig, maar finale gaat zeker lukken. Ik zal 123poetertjes maar taggen voordat 'ie dit ook weer vergeet
0
geplaatst: 3 oktober 2020, 14:29 uur
Shit, te laat met mijn lijstje. Extra zuur aangezien mijn lijstje What Went Down naar de 4e plek had verwezen en de juiste 3 nummers op het podium had gekregen...
0
geplaatst: 3 oktober 2020, 14:36 uur
Hierbij nog een Spotify linkje. ‘Do What U Want’ is in zijn originele versie, dankzij het R. Kelly schandaal, niet meer op Spotify te vinden dus deze is opgevangen met de Christina Aguilera versie.
1
geplaatst: 3 oktober 2020, 16:06 uur
Babylon
Boys Boys Boys
Dance in the Dark
Government Hooker
Monster
Scheiße
Teeth
The Fame
You and I
911
Boys Boys Boys
Dance in the Dark
Government Hooker
Monster
Scheiße
Teeth
The Fame
You and I
911
1
geplaatst: 3 oktober 2020, 19:33 uur
Vooral in haar beginperiode heb ik haar heel erg gevolgd. Ze is een excentrieke figuur die kunst, kitsch, opvallende verschijningen en sterke overtuigingen combineert. Muzikaal heeft ze veel variatie, gaande van electropop tot vocale jazz.
Anything Goes [met Tony Bennett]
Beautiful, Dirty, Rich
Eh, Eh (Nothing Else I Can Say)
Just Another Day
Look What I Found
Marry the Night
Sexxx Dreams
Sinner’s Prayer
The Fame
Til It Happens to You
Anything Goes [met Tony Bennett]
Beautiful, Dirty, Rich
Eh, Eh (Nothing Else I Can Say)
Just Another Day
Look What I Found
Marry the Night
Sexxx Dreams
Sinner’s Prayer
The Fame
Til It Happens to You
1
geplaatst: 3 oktober 2020, 19:49 uur
Alice
ARTPOP
Aura
Diamond Heart
Enigma
Government Hooker
Heavy Metal Lover
I'll Never Love Again
Is That Alright?
Look What I Found
ARTPOP
Aura
Diamond Heart
Enigma
Government Hooker
Heavy Metal Lover
I'll Never Love Again
Is That Alright?
Look What I Found
1
geplaatst: 3 oktober 2020, 22:41 uur
911
Babylon
Dance in the Dark
Disco Heaven
Donatella
Government Hooker
Retro, Dance, Freak
Sexxx Dreams
Sine from Above (with Elton John)
The Fame
Babylon
Dance in the Dark
Disco Heaven
Donatella
Government Hooker
Retro, Dance, Freak
Sexxx Dreams
Sine from Above (with Elton John)
The Fame
1
geplaatst: 4 oktober 2020, 10:08 uur
Graag gedaan! Dat ik de complete top 3 niet in mijn tiental had, geeft wel aan dat ik Foals na 1 beluistering nog niet doorgrond kan hebben. (Of ik heb echt een afwijkende smaak natuurlijk)
0
geplaatst: 4 oktober 2020, 10:21 uur
Ik ken enkel de overbekende hits. Laat ik in de finalerond maar aansluiten.
Voor Ronde 1 heb ik alleen A-Yo toe te voegen, maar ik weet niet of het is toegestaan om slechts 1 plaat in te brengen catdog ?
Voor Ronde 1 heb ik alleen A-Yo toe te voegen, maar ik weet niet of het is toegestaan om slechts 1 plaat in te brengen catdog ?
1
geplaatst: 4 oktober 2020, 11:46 uur
Neem ik gewoon mee hoor. Omdat praktisch alle singles wel genomineerd zijn en het wat lastiger wordt om te nomineren voor sommigen stel ik geen eisen aan het minimum aantal platen.
0
geplaatst: 4 oktober 2020, 13:24 uur
catdog bij het stemmen ga ik meedoen, het aandragen van 10 extra nummers gaat mij niet lukken want ik zit niet echt in haar backcatalogus 

0
geplaatst: 4 oktober 2020, 18:04 uur
911
Aura
Beautiful, Dirty, Rich
Government Hooker
Gypsy
Heavy Metal Lover
I'll Never Love Again
Joanne (Where Do You Think You're Goin')
Scheiße
Yoü and I
Aura
Beautiful, Dirty, Rich
Government Hooker
Gypsy
Heavy Metal Lover
I'll Never Love Again
Joanne (Where Do You Think You're Goin')
Scheiße
Yoü and I
1
geplaatst: 4 oktober 2020, 18:51 uur
Ik ken niet genoeg nummers om er 10 extra door te geven, maar het merendeel uit de finale zal ik wel kennen. Ik sta klaar met mijn haakje tegen dan.
0
geplaatst: 5 oktober 2020, 19:59 uur
Ik hou de lijnen nog even iets langer open. Jullie hebben tot vanavond 00:00 nog de tijd voor een nominatie 

1
geplaatst: 5 oktober 2020, 22:25 uur
ik zou er nog 9 kunnen nomineren dus gooi:
Marry the night
er maar bij
Marry the night
er maar bij

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.