menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #5 (PC Music & Friends)!

zoeken in:
Bedankt voor je uitgebreide en eigenzinnige toelichting, Teunnis, al is het vreemd dat je net bij je nummer 1 niks schrijft. Te mooi voor woorden?

Over drie uur verstrijkt de de deadline en het is nog redelijk spannend.

Superbitch schreef:
Bedankt voor je uitgebreide en eigenzinnige toelichting, Teunnis, al is het vreemd dat je net bij je nummer 1 niks schrijft. Te mooi voor woorden?

Tekstje gaat over nummers 1 én 2. Omdat ze allebei van een andere planeet zijn zo mooi.

Ik ben eigenlijk niet echt fan van Charli XCX (bv. nog nooit een heel album geluisterd van haar), maar toch had ik even zin om mijn geschiedenis met Charli neer te schrijven. Mijn kennismaking met Charli XCX is zoals bij wellicht velen I Love It van Icona Pop geweest, meerbepaald toen die De Afrekening binnen kwam. Ik weet nog dat ik het een opvallende nieuwkomer vond, een nogal atypisch nummer voor de rockgeoriënteerde lijst. Een banger waar ik meteen razend enthousiast over was. In het Afrekeningtopic zien we ook dat arcade monkeys ook voor Schild en Vrienden al niet zo enthousiast was en dat hipster herman er al heel vroeg bij was.

JIMtv en TMF bestonden in 2014 al niet meer, maar toch denk ik dat ik via een clipzender voor het eerst in aanraking kwam met solosongs van Charli XCX. Het Nederlandse Xite was toen (en nu nog steeds) de enige tv-zender waarop ik nog muziekvideo's kon zien. Tenzij misschien MENT tv, maar daar ga ik verder maar over zwijgen. Boom Clap en Break the Rules leerde ik dus o.a. door Xite kennen, die eerste vond ik heerlijk en die tweede ook wel geinig. Break the Rules is trouwens een nummer waar Charli zelf niet zo enthousiast over is. Gek genoeg speelde ze het wel 219 keer live. Wel lief dan van Charli om een nummer dat ze zelf haat toch te spelen om het publiek te plezieren. Lezen jullie mee, Radiohead?

Over live gesproken: ik heb Charli XCX live gezien! In 2017 op Rock Werchter meerbepaald. Toen zat ze kort door de bocht gesteld een beetje in een overgang van commerciële pop naar meer experimentele songs. Maar live had Charli die transformatie nog niet echt gemaakt en was het vooral fun maken met platte beats. Hits. Huppelen. Klaar. vat het best goed samen, al was het concert wat mij betreft wel gewoon heel wat leuker dan die schamele 1 ster doet vermoeden.

De laatste jaren zet ik de singles van Charli meestal wel in m'n playlist maar echt een grote klik heb ik niet met haar recente werk, al kan ik er zeker wel van genieten. Persoonlijk ben ik als popliefhebber meer van de meezingers dan van de meer geavanceerde producties dus de "oude" grote hits staan lekker bovenaan en Doing It had ik er ook nog heel graag bijgehad.

1. I Love It (met Icona Pop) (2012)
2. Boom Clap (2014)
3. Vroom Vroom (2016)
4. visions (2020)
5. 1999 (feat. Troye Sivan) (2018)
6. Backseat (feat. Carly Rae Jepsen) (2017)
7. claws (2020)
8. forever (2020)
9. Out of My Head (feat. Tove Lo & ALMA) (2017)*
10. Track 10 (2017)

Deze blijft ook goed. Charli die het moet doen met een stel saaie Duitsers.

Superbitch schreef:
Over drie uur verstrijkt de de deadline en het is nog redelijk spannend.

Ja, best wel. Zou Gretz om vijf voor acht denken "Oja, ik moet nog een lijstje inleveren, laat ik maar gaan luisteren?" of is ie er op tijd bij?

Poek schreef:
(quote)

Ja, best wel. Zou Gretz om vijf voor acht denken "Oja, ik moet nog een lijstje inleveren, laat ik maar gaan luisteren?" of is ie er op tijd bij?

Nee, ik ga nu even een paar uur non-stop Charli draaien

Net voor de ontknoping toch ook nog even zeggen dat ik het jammer vind dat niemand van jullie Delicious naar waarde schat. Zelfs die Tommy Cash-verse heb ik erg leren waarderen. Banger.

I always think about you when I'm high.

Die had ik - ondanks Tommy Cash - ook wel even mogen benoemen bij de eervolle vermeldingen ja.

Hier ook nog een gouden feature van Charli (en Tinashe)

Gretz zal haast moeten maken...

1. SuperLove (2013)
2. Boom Clap (2014)
3. I Love It (met Icona Pop) (2012)
4. 1999 (feat. Troye Sivan) (2018)
5. Out of My Head (feat. Tove Lo & ALMA) (2017)*
6. Nuclear Seasons (2011)
7. Fancy (met Iggy Azalea) (2014)
8. Vroom Vroom (2016)
9. Boys (2017)*
10. Backseat (feat. Carly Rae Jepsen) (2017)

11. Gone (feat. Christine and the Queens) (2019)

Geef mij maar haar vroegere meer poppy kant. Die autotune shizzle is niks voor mij.

Doing It, Break the Rules, worden node gemist.

1. Boom Clap (2014)

Pretentieloze pop at it finest, maar ook gewoon omdat ik nog steeds bijzonder blij word van de videoclip, de bijbehorende film en een paar goede herinneringen aan de zomervakantie van 2014 _ Ik zou zeker niet willen beweren dat dit Charli's artistieke hoogtepunt is, maar ik rangschik op het gevoel dat de nummers me geven
You (Ha Ha Ha)

2. Gone (feat. Christine and the Queens) (2019)

Epische samenwerking, kan Johnny Marr uitgebreid toelichten.

3. Backseat (feat. Carly Rae Jepsen) (2017)
4. Focus (2018)*
5. visions (2020)
i finally understand
6. forever (2020)
7. Nuclear Seasons (2011)
You're the One
8. 1999 (feat. Troye Sivan) (2018)
Doing It (feat. Rita Ora)
9. claws (2020)
10. Boys (2017)*

Break the Rules
11. SuperLove (2013)
12. Official (2019)
13. I Love It (met Icona Pop) (2012)
14. pink diamond (2020)*
15. detonate (2020)*

Gretz schreef:

2. Gone (feat. Christine and the Queens) (2019)

Epische samenwerking, kan Johnny Marr uitgebreid toelichten.

AAAAAAAAAAAAAAA CHARLI GENOT!!!

Blijkt dat ik Charli's poppy kant behoorlijk goed kan pruimen, zeker de bovenste zes nummers zet ik ook voor mijn lol nog op. Pas bij dat experimentele autotunegedrocht van vorig jaar ging het wat mij betreft echt helemaal mis tussen Charli en mij.

01. SuperLove (2013)
02. 1999 (feat. Troye Sivan) (2018)
03. Nuclear Seasons (2011)
04. I Love It (met Icona Pop) (2012)
05. Gone (feat. Christine and the Queens) (2019)
06. Boom Clap (2014)
07. Official (2019)
08. Focus (2018)*
09. Vroom Vroom (2016)
10. Out of My Head (feat. Tove Lo & ALMA) (2017)*

It’s Charli baby. Bij een GH schrijf ik graag stukjes. Dat deed ik o.a. bij Regina. Bij Eefje. Bij Carly. Bij Grimes. Nelly uiteraard. En nu ook bij Charli. Charli verdient dit. Charli is een heldin.

Ik ram hem nu alvast op de post omdat tijd, en typ hier en daar nog een stukje erbij omdat mogelijk. Een levend document over een dame die het leven viert. Allen of niet alleen, dat boeit niet.

1. Visions (Live at Appleville) (maar eigenlijk de gewone ook wel)

Jupp, ik fiets toch even deze versie de finale in, anders had ik hem ook wel genomineerd en ook zeker niet alleen ik. Dit omvat alles wat PC Music zo prachtig maakt. Hoe je dreamy piano plots je huis ontvoert en de boekenkast door je hond heen flikkert, zo klinkt ie. Alles ontspoort totaal en je kijkt er naar, en denkt: waarom ook niet? Ik ben toch alleen. Dit is zonder discussie één van de grootste partybangers ooit gemaakt maar toch absoluut géén gezelschapsnummer. Charli is door hogere krachten naar de aarden gezonden als stem voor introvertjes die gewoon lekker uit hun plaat gaan binnen de muren van hun eigen kamertje en de muren van hun hart. Daar waar alleen mensen die het waard zijn door kunnen prikken. Love introverts
De albumversie zou denk ik op drie hebben gestaan. Of op 2. Misschien ook wel gewoon bovenaan tho. Want ik heb mijn perceptie op dit nummer deze week eventjes van perspectief veranderd. Stel: die fenometastische megamix is de originele versie en 1) je wordt gevraagd een 350 tellen durende edit te maken, én 2) je bent een enorme eindbaas. Dan kom je hierop uit, een bom met zowel het ingetogene als het euforische zegevieren. Even de boel vergeten, in je lonely uppie opgesloten op je kamertje slash studiootje, weg van alles dat door COVID verboden is. En de wekker die je als een soort noodklok weer terugbrengt op die hellish aarde met al haar ongelijkheden en oneerlijkheden inbegrepen. Zelfs bubblegum bass hoeft geen happy end te hebben. Nu eventjes wel tho, een eerste plaats als een happy ever after. En net zoals dat deze post blijft bestaan totdat MuMe haar laatste adem uitblaast, zo blijft visions in diezelfde post ook de nummer 1. I love you forever.

2. claws
Die hook, like omg. Charli’s variant op I really really really really really really really like you maar bijnavoornaamgenoot (stay tuned, ze komt zo langs) toch wel net het randje van cheesy overtrad heeft Charli hier dus geen greintje kaas voor nodig, dat is echt fantastisch. Ergens is dit haar signatuur, een superkort nummer waar zo enorm veel gebeurt en alles staat net niet waar het moet staan zodat je blijft denken van: omg inderdaad, da’s ook een manier om dit aan te pakken. Iets waar haar quarantaineplaatje sowieso vol mee staat. Heel benieuwd hoe we hier over een jaar of dertig naar kijken

3. Backseat (feat. Carly Rae Jepsen)
Pop 2 is echt een mixtape zoals mixtapes mogen zijn. Een albumstempel kan, bewust of onbewust, toch een soort van last zijn op je creativiteit waardoor je toch sommige keuzes misschien niet kan maken wara je met een mixtape mee weg kan komen. Pop 2 is een gare verwarrende totale puinhoop en I fokking love it. Ergens hoort de mixtape ook gewoon als geheel in de finale. Ga je echter filteren op nummers zelf dan wordt het lastiger want sommige songs zijn door haar drieëntigtigmiljoenmiljard featurings toch wel heel erg uitgesproken en hard in your face. Ook zijn bepaalde featurings nogal verwarrend, en in een enkel geval zelfs vrij rampzalig (ja, ik heb het tegen jou Tommy Cash). In dat opzicht is het toch wel even een fijn rustpuntje om gewoon even een clean duet te hebben tussen twee gelijken, twee queens. Ik heb ooit wel eens een nummer van Carly Rae Jepsen geluisterd denk ik, en dat sprak me toch wel aan. En ja, ook hier levert ze. Dit is een archetypisch Carlynummer, maar ook een archetypisch Charlinummer. Knap hoe twee zulk eigenzinnige en toch ook wel verschillende artiesten, misschien wel de twee beste popartiesten van de afgelopen jaren (oké, ik ga mn darling Lorde ook niet buitensluiten) zo’n gulden middenweg hebben weten te vinden en wat passen ze mooi bij elkaar.

4. pink diamond
Een maniertje om je album te openen of niet dan? OF NIET DAN? Ik was gelijk wakker. Wat een razernij, zou zweren dat SOPHIE hier wat in de melk te brokkelen had, ook al staat ze hier niet bij vermeld. Maar A.G. Cook zal vast met haar in het achterhoofd aan de knopjes gedraaid hebben. Daaamn Cook, Charli, SOPHIE, wat een heldinnen zijn jullie toch alledrie. Het ga je goed Sophie, je engelenvleugels zullen zich nog lang over ons aardelingen uitspreiden.

5. Track 10
Ook een maniertje om je album af te sluiten of niet dan? OF NIET DAN? Ik blijf nog wel even wakker denk ik, even alles verwerken wat op me af is gekomen. Charli’s mixtape efkes samengevat. Wat een mafklapper

6. c2.0
7. forever
Deze neem ik even samen want de tijd dringt, en je mag de nummers van hifn ook best samen pakken omdat je dan pas goed de veelzijdigheid kan zien. Elk nummer voegt iets toe dat we nog niet eerder gehoord hebben. Op dit album, in Charli’s carrière en arguably zelfs in de hele fokking popmuziek. Nu ook weer deze twee pearlies. Haar clicks zijn FIRE en haar liefdespredikjes zijn snoezig, what's not to like?

8. Vroom Vroom.
Note to self: iets met Lavender Lamborghini en SOPHIE. En iets met baas. Iets met wtf. Iets met Paradise had ook de finale moeten halen. En iets met maar de finale zoals ie nu is is ook wel aweome hoor vroemvoremtoettoet. Iets met dat dit nummer ontiegelijk veel toffer is dan die kutvroemvroemoverheid (ja, ik heb gister Zembla gezien) Wacht, volgens mij hoef ik hier verder echt niks meer over te schrijven

9. Out Of My Head (feat. Tove Lo & ALMA)
Ook weer een clean rustpuntje in de zany wacky ongeslepen briljant Pop 2, en daardoor zeker niet minder fijn. Maar ik heb dan ook een behoorlijk zwak voor Tove. Handjes af van Tove, en handjes in de lucht voor Tove. En point je vingers dan ook even de lucht in, daar waar Sophies geest zweeft. We vergeten je niet, zelfs al noem je in deze post nog 1768874 keer dan is dat alsnog te weinig. Proost op jou.

10. Gone (feat. Christine and the Queens)
11. 1999 (feat, Troye Sivan)
Twee nummertjes van haar titelloze plaatje achter elkaar. Niet per se een album met haar grootste parels maar deze twee zijn allebei toch wel erg fijn. En erg aan elkaar gewaagd. Nu toch mijn voorkeur voor Gone dat ook gewoon niet kapot te krijgen is en die clip ook. Maar die drive van 1999 mag er ook zijn, vroom vroom wat een drive.

12. SuperLove
Deze had ik in mijn schraplijstje gezet. Ik spoor soms echt niet he? Misschien wel de fijnste ontdekking van deze week. Dat refrein, stomende Charli

13. detonate
gewoon cute. heel cute. dat deze zo laag staat zegt heel veel over de finale.

14. Focus
Mercedes en porsche halen het niet, maar wel het model dat tot een paar maanden terug nog braaf voor de deur stond hier bij mn oudertjes. Nu is dat niet de euhmm focus hier maar ik meld het toch even. Ok dit is weer een perfectie benaderend nummer, en perfectie bestaat niet dus eigenlijk is benadering al een soort perfectie op zich, mocht het dus bestaan. Snappie? Mijn focus uit zich trouwens zelden maar dan wel gelijk in een hypervorm. Zoals pop van mij ook vaak in hypervorm mag komen. Hyperpop

15. Boys
Jezus niek, hoe kan ik deze zo laag zetten? Ja, sorry jongens. Valt me nu tijdens het schrijven echt op hoe sweet heel veel van Charli's nummers toch zijn. Ik wil vrienden worden met Charli. Over haar boys praten en heel veel naar haar nummers luisteren. EN DIE BLIEPJES DAN AAAAHHHWW.
En nu nog even verder door hihi x

16. Nuclear Seasons
Een iets meer standaard popliedje maar dan wel zo eentje waar de meeste iets meer standaardartiesten toch wel flink hun best voor moeten doen om te maken. True Romance is trouwens een fijne ontdekkingstrip geweest, toch wel een flinke scheut beter dan Sucker...

17. Boom Clap
... al is Boom Clap nog wel nice. En het nummer waar ik Charli echt door heb leren kennen. Ja, I Love It kende ik al iets langer maar ik kon de Boom Clap-Charli daar pas een paar jaar geleden aan linken. Maar het kan dus blijkbaar erger lees ik nu. Destijds vond ik het al een heerlijk nononsense popnummer met van die fijne gatedrrrrreverrrrrrrb waar ik altijd zo prat op ga. Dus ja, toch nog steeds wel fijn.

18. Official
Denk dat ik hier vooral nog veel aan moet ontdekken, het wil nog niet volledig. Al zit de schoonheid er wel, dat voel ik en hoor ik stiekem ook wel. Misschien voor een volgende Charli GH, ooit?

19. Fancy (Iggy Azalea feat. Charli XCX)
Hard nummer, heel hard. Vind allen Charli's deel niet echt memorabel en het is een Charli GH met een geniale finale dus ja, vind je jezelf dan terug op plek 19. Jammer dan.

20. I Love It (Icona Pop feat. Charli XCX)
Iets te vaak gehoord op iets te foute aangelegenheden waardoor ik het eigenlijk niet echt heel goed kan noemen. Al blijft het ergens wel een banger.

Wat een week dit. Voor het eerst sinds de lockdown toch wat eenzaamheidsgevoelens die er behoorlijk inkickten en me best wel een Nate week bezorgden. Nu heeft iedereen het recht on even e'en weekje goes depri the zijn en Zo heeft ook iedereen recht op goede steun. Charli bleek dan ook een ultieme support om de boel een beetje funfunfun te houden. Hen deze week meer naar haar geluisterd dan ooit te voren. En meet van haar gehouden dan point tevoren. Dankjewel voir deze GH, het was het juiste moment. x

Ik kan me ook nog dat mooie moment uit mijn 2019 K.O. herinneren toen Johnny Marr Blame It on Your Love van Charli eruit stemde tegen Hoe het Danst van Marco, Armin en Davina.

Johnny Marr schreef:
(quote)

AAAAAAAAAAAAAAA CHARLI GENOT!!!

Twee jaar geleden op Pukkelpop Dancehall live GENOT, waar was jij dan? En jordidj1? Toch niet bij Kelis?

Charli XCX Concert Setlist at Pukkelpop 2019 on August 18, 2019 | setlist.fm

Charli hierna ook nog in Paradiso gezien in het najaar van 2019

Gretz schreef:
(quote)

Twee jaar geleden op Pukkelpop Dancehall live GENOT, waar was jij dan? En jordidj1? Toch niet bij Kelis?

Charli XCX Concert Setlist at Pukkelpop 2019 on August 18, 2019 | setlist.fm

Charli hierna ook nog in Paradiso gezien

OMG wat was ik nog jong en onwetend toen Kelis zo'n has-been, maar dat optreden was ook wel semi-leuk ofzo.

Hoe hard ben je uit je dak gegaan, hoe fanatiek heb je met je vlag staan zwaaien? X

Johnny Marr schreef:
(quote)

OMG wat was ik nog jong en onwetend toen Kelis zo'n has-been, maar dat optreden was ook wel semi-leuk ofzo.

Ik herinner me stiekem wel dat ik van jullie vroege aanwezigheid bij Kelis gebruik heb gemaakt om op tijd naar voren te sneaken voor de band die daarna optrad

Gretz schreef:
(quote)

Ik herinner me stiekem wel dat ik van jullie vroege aanwezigheid bij Kelis gebruik heb gemaakt om op tijd naar voren te sneaken voor de band die daarna optrad

Een Amerikaans bandje, toevallig?

catdog schreef:
Ik kan me ook nog dat mooie moment uit mijn 2019 K.O. herinneren toen Johnny Marr Blame It on Your Love van Charli eruit stemde tegen Hoe het Danst van Marco, Armin en Davina.

Hahaha, blame it on your love ken ik nog altijd niet tho, zou ik eens moeten beluisteren x

En de deadline is verstreken. Dat wordt nog even werk om die late stemmen te verwerken. Vanavond zijn jullie allemaal uitgenodigd op een online lockdownparty met als eregast… Charli XCX!

Superbitch schreef:
En de deadline is verstreken. Dat wordt nog even werk om die late stemmen te verwerken. Vanavond zijn jullie allemaal uitgenodigd op een online lockdownparty met als eregast… Charli XCX!

CSL op Beatsense zometeen? x

GREATEST HITS OF... CHARLI XCX
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61ESfOZePlL._SX679_.jpg

Een week lang verdiepte dit forum zich in het oeuvre van Charli XCX, dat na één luttel decennium reeds behoorlijk uitgebreid en zeer gevarieerd is. De meningen over wat haar beste werk is, lopen heel erg uiteen. Er zitten best wel wat verrassingen in de eindlijst. Zestien mensen hebben deelgenomen aan de finale, waarvoor dank. Zo dadelijk begint de XCX Countdown.

Een click op de titel geeft telkens een link naar YouTube.

20. c2.0 (2020)*
https://hollywoodmeasurement.com/wp-content/uploads/2020/04/Charli-XCX-Height-Weight-Bra-Size-Body-Measurements.jpg
Punten: 21
Aantal stemmen: 6
Songwriters: Charli XCX, Umru, Rothenberg, Thomas, Cash, Brady, Cook
Producer: A. G. Cook
Clique, clique, clique, clique, clique, clique,
Clique, clique, clique, clique, clique, clique.

Een eerste verrassing is meteen dat dit onderaan bengelt in de eindlijst. Het getal 20 past wel prima bij de titel en het jaartal. Het is een vervolg op het liedje Click van één jaar eerder. Het zinnetje “I’m next level so legit”, toen gezongen door Kim Petras, is een citaat. De rest is nieuw. Het is experimentele electropop met overlappende, gemanipuleerde stemmen en een futuristisch sfeertje. De tekst speelt met de isofonen click en clique.

Johnny Marr schreef:
(quote)

Een Amerikaans bandje, toevallig?

(quote)

Hahaha, blame it on your love ken ik nog altijd niet tho, zou ik eens moeten beluisteren x

Is de “afgemaakte” versie van Track 10 die hier in de finale meedeed. Maar wel iets minder vind ik zelf.

Gretz schreef:
(quote)

CSL op Beatsense zometeen? x

Is goed x

19. Out of My Head (feat. Tove Lo & ALMA) (2017)*
https://i.musicaimg.com/letras/500/2359761.jpg
Punten: 22
Songwriters: Charli XCX, SOPHIE, A. G. Cook, Tove Lo, ALMA
Producers: SOPHIE, A. G. Cook
Pills and potions and terrible things,
Heart on the floor when the telephone rings.

Dit liedje ontstond toen Charli XCX en de betreurde SOPHIE in Los Angeles samenwerkten aan enkele liedjes voor de Finse zangeres ALMA. Charli was zo enthousiast over dit nummer dat ze vroeg of ze het voor zichzelf mocht gebruiken. De Zweedse Tove Lo schreef en zong de eerste strofe; ALMA zingt het refrein. Het werd een single en een track op de mixtape Pop 2. In de oorspronkelijke betekenis was een mixtape een zelf samengestelde cassette. Later werd het een zelf geproduceerd album zonder promotieverplichtingen, maar tegenwoordig is de scheidslijn met een gewoon album vervaagd.

18. Focus (2018)*
http://assets-news-bcdn.dailyhunt.in/cmd/resize/400x400_60/fetchdata15/images/0a/e0/d3/0ae0d36ffa45c2ed44a0c7c20607d37b.jpg
Punten: 23
Songwriters: Charli XCX, A. G. Cook, Jack & Coke
Producers: A. G. Cook, Jack & Coke
Want 100% of your attention,
Want 100% so I'm in heaven.

Dit dansnummer is een van haar samenwerkingen met de Londense producer Alexander Guy Cook. Het is de helft van een dubbele single, naast No Angel. Charli eist alle aandacht voor zichzelf op in een stijl die het midden houdt tussen zingen en rappen.

Superbitch schreef:
Het werd een single en een track op de mixtape Pop 2. In de oorspronkelijke betekenis was een mixtape een zelf samengestelde cassette. Later werd het een zelf geproduceerd album zonder promotieverplichtingen, maar tegenwoordig is de scheidslijn met een gewoon album vervaagd.

Maybe I just wasn't sure people wanted it from me, honestly. Also, I'm signed to a major label, so the second you call something an album, there's all this stress and fear and pressure and scheduling. They're like, "Oh, she's putting an album out. When's Ed Sheeran releasing his album? We got to make sure it doesn't go anywhere near that," and all that. It's like a schedule. The second you just change the language to mixtape, nobody cares. So, I was just like, "Cool, I'm doing mixtapes then." Then it was just like there was no kind of logistical stress, even though it's the same thing. I mean, it's 10 original songs, it's artwork, it's features, it's whatever, it's the same.

Uit een interview met The Fader.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:09 uur

geplaatst: vandaag om 18:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.