Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #5 (Reggae zonder Bob)!
zoeken in:
0
geplaatst: 16 februari 2021, 22:15 uur
Zojuist een eerste snelle luisterbeurt. Ik herkende maar 2 liedjes. Tot in de finale.
1
geplaatst: 17 februari 2021, 16:33 uur
Nuclear Seasons (2011)
You’re the One (2013)
You (Ha Ha Ha) (2013)
Break the Rules (2014)
3AM (Pull Up) (feat. MØ) (2017)
1 Night (met Mura Masa) (2017)*
Out of My Head (feat. Tove Lo & ALMA) (2017)*
White Mercedes (2019)*
February 2017 (feat. Clairo & Yaeji) (2019)*
i finally understand (2020)*
You’re the One (2013)
You (Ha Ha Ha) (2013)
Break the Rules (2014)
3AM (Pull Up) (feat. MØ) (2017)
1 Night (met Mura Masa) (2017)*
Out of My Head (feat. Tove Lo & ALMA) (2017)*
White Mercedes (2019)*
February 2017 (feat. Clairo & Yaeji) (2019)*
i finally understand (2020)*
0
geplaatst: 17 februari 2021, 16:36 uur
Ik wil in de finale meedoen, maar dan moet I Love It nog wel meedoen natuurlijk al 3 tegenstemmen
1
geplaatst: 17 februari 2021, 16:50 uur
Nuclear Seasons (2011)
You’re the One (2013)
You (Ha Ha Ha) (2013)
SuperLove (2013)
Break the Rules (2014)
Doing It (feat. Rita Ora) (2014)
No Angel (2018)
Official (2019)
detonate (2020)*
i finally understand (2020)*
You’re the One (2013)
You (Ha Ha Ha) (2013)
SuperLove (2013)
Break the Rules (2014)
Doing It (feat. Rita Ora) (2014)
No Angel (2018)
Official (2019)
detonate (2020)*
i finally understand (2020)*
1
geplaatst: 17 februari 2021, 19:02 uur
Kwam eigenlijk maar tot 6 liedjes die ik niet in de finale hoefde te zien. De rest doet een beetje pijn om hier te noemen:
I Love It (met Icona Pop) (2012)
You’re the One (2013)
You (Ha Ha Ha) (2013)
Break the Rules (2014)
Doing It (feat. Rita Ora) (2014)
Fancy (met Iggy Azalea) (2014)
1 Night (met Mura Masa) (2017)*
3AM (Pull Up) (feat. MØ) (2017)
No Angel (2018)
White Mercedes (2019)*
I Love It (met Icona Pop) (2012)
You’re the One (2013)
You (Ha Ha Ha) (2013)
Break the Rules (2014)
Doing It (feat. Rita Ora) (2014)
Fancy (met Iggy Azalea) (2014)
1 Night (met Mura Masa) (2017)*
3AM (Pull Up) (feat. MØ) (2017)
No Angel (2018)
White Mercedes (2019)*
1
geplaatst: 17 februari 2021, 19:20 uur
You’re the One (2013)
3AM (Pull Up) (feat. MØ) (2017)
1 Night (met Mura Masa) (2017)*
Track 10 (2017)
No Angel (2018)
February 2017 (feat. Clairo & Yaeji) (2019)*
White Mercedes (2019)*
claws (2020)
i finally understand (2020)*
visions (2020)
Helaas is ze de laatste jaren flink afgegleden en dan die afschuwelijke autotune. Jammer, Charli.
Maar nog jammerlijker dat de duo presentatie met die andere hottie, Rita Ora, zo vaak is genoemd. Topnummer (en dito clip).
3AM (Pull Up) (feat. MØ) (2017)
1 Night (met Mura Masa) (2017)*
Track 10 (2017)
No Angel (2018)
February 2017 (feat. Clairo & Yaeji) (2019)*
White Mercedes (2019)*
claws (2020)
i finally understand (2020)*
visions (2020)
Helaas is ze de laatste jaren flink afgegleden en dan die afschuwelijke autotune. Jammer, Charli.
Maar nog jammerlijker dat de duo presentatie met die andere hottie, Rita Ora, zo vaak is genoemd. Topnummer (en dito clip).
0
geplaatst: 17 februari 2021, 20:03 uur
Einde van de eliminatieronde, met dank aan de elf deelnemers. Tien liedjes kregen minstens zes tegenstemmen en zijn daarmee uitgeschakeld. Vooral de vroege periode moest eraan geloven, terwijl haar jongste album ruimschoots overeind bleef. Focus en Gone kregen geen enkele tegenstem. Helaas zijn twee van mijn persoonlijke favorieten gesneuveld (White Mercedes en You’re the One), maar dat is nu eenmaal het spel. Zo dadelijk start ik de finale op.
8x You (Ha Ha Ha) (2013)
8x You’re the One (2013)
7x Break the Rules (2014)
7x Doing It (feat. Rita Ora) (2014)
7x 3AM (Pull Up) (feat. MØ) (2017)
7x 1 Night (met Mura Masa) (2017)*
7x February 2017 (feat. Clairo & Yaeji) (2019)*
7x i finally understand (2020)*
7x White Mercedes (2019)*
6x No Angel (2018)
8x You (Ha Ha Ha) (2013)
8x You’re the One (2013)
7x Break the Rules (2014)
7x Doing It (feat. Rita Ora) (2014)
7x 3AM (Pull Up) (feat. MØ) (2017)
7x 1 Night (met Mura Masa) (2017)*
7x February 2017 (feat. Clairo & Yaeji) (2019)*
7x i finally understand (2020)*
7x White Mercedes (2019)*
6x No Angel (2018)
1
geplaatst: 17 februari 2021, 20:05 uur
Oei, vergeten dat het al 20u was (maar het zou zo te zien weinig hebben uitgemaakt, ik had No Angel op 7 gezet en waarschijnlijk nog enkele finalisten op 6.)
Wat een slagveld van de oudere nummers
Wat een slagveld van de oudere nummers
0
geplaatst: 17 februari 2021, 20:08 uur
FINALE
https://static.miraheze.org/allthetropeswiki/thumb/3/35/Charli-XCX-impuse.jpg/350px-Charli-XCX-impuse.jpg
Twintig liedjes hebben het slagveld overleefd. Charli zet zich schrap voor een zinderende eindronde. Stel uit onderstaande lijst je persoonlijke top 10 samen. Commentaar is welkom, maar moet niet.
Nuclear Seasons (2011)
I Love It (met Icona Pop) (2012)
SuperLove (2013)
Boom Clap (2014)
Fancy (met Iggy Azalea) (2014)
Vroom Vroom (2016)
Boys (2017)*
Backseat (feat. Carly Rae Jepsen) (2017)
Out of My Head (feat. Tove Lo & ALMA) (2017)*
Track 10 (2017)
Focus (2018)*
1999 (feat. Troye Sivan) (2018)
Gone (feat. Christine and the Queens) (2019)
Official (2019)
pink diamond (2020)*
forever (2020)
claws (2020)
detonate (2020)*
c2.0 (2020)*
visions (2020)
Verdeling per album:
1x True Romance (2013)
1x Sucker (2014)
3x Pop 2 (2017)
3x Charli (2019)
6x how i’m feeling now (2020)
DEADLINE: Vrijdag 20.00h
https://static.miraheze.org/allthetropeswiki/thumb/3/35/Charli-XCX-impuse.jpg/350px-Charli-XCX-impuse.jpg
Twintig liedjes hebben het slagveld overleefd. Charli zet zich schrap voor een zinderende eindronde. Stel uit onderstaande lijst je persoonlijke top 10 samen. Commentaar is welkom, maar moet niet.
Nuclear Seasons (2011)
I Love It (met Icona Pop) (2012)
SuperLove (2013)
Boom Clap (2014)
Fancy (met Iggy Azalea) (2014)
Vroom Vroom (2016)
Boys (2017)*
Backseat (feat. Carly Rae Jepsen) (2017)
Out of My Head (feat. Tove Lo & ALMA) (2017)*
Track 10 (2017)
Focus (2018)*
1999 (feat. Troye Sivan) (2018)
Gone (feat. Christine and the Queens) (2019)
Official (2019)
pink diamond (2020)*
forever (2020)
claws (2020)
detonate (2020)*
c2.0 (2020)*
visions (2020)
Verdeling per album:
1x True Romance (2013)
1x Sucker (2014)
3x Pop 2 (2017)
3x Charli (2019)
6x how i’m feeling now (2020)
DEADLINE: Vrijdag 20.00h
0
geplaatst: 17 februari 2021, 21:17 uur
Ai, No Angel is wel een pijnlijke. Maar wel leuk dat er nog wat oudjes het hebben overleefd. Ik zag mijn persoonlijke favo SuperLove al sneuvelen.
0
geplaatst: 17 februari 2021, 23:35 uur
No Angel is inderdaad zonde maar verder toch wel een heel erg prima uitslag. Vooral blij dat Backseat zich mooi revancheert tov twee weekjes terug
1
geplaatst: 18 februari 2021, 00:07 uur
1. Track 10
2. 1999
3. I love it
4. Fancy
5. Pink diamond
6. Boys
7. Vroom Vroom
8. Gone
9. C2.0
10. Claws
2. 1999
3. I love it
4. Fancy
5. Pink diamond
6. Boys
7. Vroom Vroom
8. Gone
9. C2.0
10. Claws
1
geplaatst: 18 februari 2021, 15:28 uur
1. Track 10 (2017)
2. Official (2019)
3. Gone (feat. Christine and the Queens) (2019)
4. Vroom Vroom (2016)
5. pink diamond (2020)
6. claws (2020)
7. 1999 (feat. Troye Sivan) (2018)
8. Focus (2018)
9. Out of My Head (feat. Tove Lo & ALMA) (2017)
10. c2.0 (2020)
Wat een tiental... Leve Charli!
2. Official (2019)
3. Gone (feat. Christine and the Queens) (2019)
4. Vroom Vroom (2016)
5. pink diamond (2020)
6. claws (2020)
7. 1999 (feat. Troye Sivan) (2018)
8. Focus (2018)
9. Out of My Head (feat. Tove Lo & ALMA) (2017)
10. c2.0 (2020)
Wat een tiental... Leve Charli!
1
geplaatst: 18 februari 2021, 16:45 uur
1. I Love It (met Icona Pop) (2012)
2. Boom Clap (2014)
3. Fancy (met Iggy Azalea) (2014)
4. Gone (feat. Christine and the Queens) (2019)
5. Track 10 (2017)
6. SuperLove (2013)
7. forever (2020)
8. Backseat (feat. Carly Rae Jepsen) (2017)
9. visions (2020)
10. 1999 (feat. Troye Sivan) (2018)
2. Boom Clap (2014)
3. Fancy (met Iggy Azalea) (2014)
4. Gone (feat. Christine and the Queens) (2019)
5. Track 10 (2017)
6. SuperLove (2013)
7. forever (2020)
8. Backseat (feat. Carly Rae Jepsen) (2017)
9. visions (2020)
10. 1999 (feat. Troye Sivan) (2018)
1
geplaatst: 18 februari 2021, 17:05 uur
1. detonate (2020)*
2. Vroom Vroom (2016)
3. Boom Clap (2014)
4. Track 10 (2017)
5. Official (2019)
6. c2.0 (2020)*
7. Fancy (met Iggy Azalea) (2014)
8. Nuclear Seasons (2011)
9. claws (2020)
10. I Love It (met Icona Pop) (2012)
Ik mis toch wel wat toppers, onder andere uit het album Sucker, maar er blijft genoeg over voor een stevige top 10.
2. Vroom Vroom (2016)
3. Boom Clap (2014)
4. Track 10 (2017)
5. Official (2019)
6. c2.0 (2020)*
7. Fancy (met Iggy Azalea) (2014)
8. Nuclear Seasons (2011)
9. claws (2020)
10. I Love It (met Icona Pop) (2012)
Ik mis toch wel wat toppers, onder andere uit het album Sucker, maar er blijft genoeg over voor een stevige top 10.
2
geplaatst: 18 februari 2021, 17:14 uur
Tot vrijdagavond 20.00h kun je je top 10 nog indienen. Let op voor de strikte deadline!
123poetertjes, aerobag, ArthurDZ, catdog, dynamo d, EttaJamesBrown, Gretz, JoaMuse, Johnny Marr, jordidj1, Koenr, Poeha, Teunnis, TornadoEF5...
123poetertjes, aerobag, ArthurDZ, catdog, dynamo d, EttaJamesBrown, Gretz, JoaMuse, Johnny Marr, jordidj1, Koenr, Poeha, Teunnis, TornadoEF5...
1
geplaatst: 18 februari 2021, 17:43 uur
1. visions (2020)
2. pink diamond (2020)*
3. forever (2020)
4. SuperLove (2013)
5. detonate (2020)*
6. Boys (2017)*
7. claws (2020)
8. Gone (feat. Christine and the Queens) (2019)
9. 1999 (feat. Troye Sivan) (2018)
10. Track 10 (2017)
2. pink diamond (2020)*
3. forever (2020)
4. SuperLove (2013)
5. detonate (2020)*
6. Boys (2017)*
7. claws (2020)
8. Gone (feat. Christine and the Queens) (2019)
9. 1999 (feat. Troye Sivan) (2018)
10. Track 10 (2017)
1
geplaatst: 18 februari 2021, 19:15 uur
1. Gone (feat. Christine and the Queens) (2019)
2. visions (2020)
3. detonate (2020)*
4. forever (2020)
5. claws (2020)
6. 1999 (feat. Troye Sivan) (2018)
7. I Love It (met Icona Pop) (2012)
8. Vroom Vroom (2016)
9. Boom Clap (2014)
10. pink diamond (2020)*
11. c2.0 (2020)*
12. Official (2019)
13. Boys (2017)*
2. visions (2020)
3. detonate (2020)*
4. forever (2020)
5. claws (2020)
6. 1999 (feat. Troye Sivan) (2018)
7. I Love It (met Icona Pop) (2012)
8. Vroom Vroom (2016)
9. Boom Clap (2014)
10. pink diamond (2020)*
11. c2.0 (2020)*
12. Official (2019)
13. Boys (2017)*
1
geplaatst: 18 februari 2021, 19:37 uur
1. Nuclear Seasons (2011)
2. Boom Clap (2014)I
3. SuperLove (2013)
4. Backseat (feat. Carly Rae Jepsen) (2017)
5. forever (2020
6. )pink diamond (2020)*
7. Fancy (met Iggy Azalea) (2014)
8. Vroom Vroom (2016)
9. Track 10 (2017)
10. detonate (2020)*
2. Boom Clap (2014)I
3. SuperLove (2013)
4. Backseat (feat. Carly Rae Jepsen) (2017)
5. forever (2020
6. )pink diamond (2020)*
7. Fancy (met Iggy Azalea) (2014)
8. Vroom Vroom (2016)
9. Track 10 (2017)
10. detonate (2020)*
1
geplaatst: 18 februari 2021, 20:53 uur
Terwijl ik me al aan het voorbereiden ben voor Harlecoreweekend/-week stuitte ik op deze huge Danny edit:
ILY2 (Danny L Harle Euphoria Edit) - Charli XCX - YouTube
EDIT: Deze zijn ook wel geinig:
Charli XCX - Secret (Shh) (Danny L Harle Remix) - YouTube Whethan - Love Gang feat. Charli XCX (Danny L Harle Remix) (Official Audio) - YouTube
En als ik dan toch bezig ben, wil ik deze demo ook nog even delen:
Charli XCX - Up and Down (Prod Danny L Harle) - YouTube
En wat betreft mijn top-10: er wordt hard aan gewerkt
ILY2 (Danny L Harle Euphoria Edit) - Charli XCX - YouTube
EDIT: Deze zijn ook wel geinig:
Charli XCX - Secret (Shh) (Danny L Harle Remix) - YouTube Whethan - Love Gang feat. Charli XCX (Danny L Harle Remix) (Official Audio) - YouTube
En als ik dan toch bezig ben, wil ik deze demo ook nog even delen:
Charli XCX - Up and Down (Prod Danny L Harle) - YouTube
En wat betreft mijn top-10: er wordt hard aan gewerkt
1
geplaatst: 18 februari 2021, 23:35 uur
Gone is één van de beste nummers ooit gemaakt, dat jullie 't ff weten. Wat jij, Superbitch?
2
geplaatst: 19 februari 2021, 12:43 uur
omg die meid gooit er vandaag nog even een nieuwe featuring uit, speciaal voor ons
1
geplaatst: 19 februari 2021, 12:48 uur
01. Gone (feat. Christine and the Queens) (2019)
02. Boom Clap (2014)
03. Track 10 (2017)
04. Boys (2017)*
05. claws (2020)
06. visions (2020)
07. Fancy (met Iggy Azalea) (2014)
08. 1999 (feat. Troye Sivan) (2018)
09. Backseat (feat. Carly Rae Jepsen) (2017)
10. I Love It (met Icona Pop) (2012)
11. forever (2020)
12. pink diamond (2020)*
13. c2.0 (2020)*
14. Out of My Head (feat. Tove Lo & ALMA) (2017)*
15. detonate (2020)*
16. Vroom Vroom (2016)
17. Focus (2018)*
18. Nuclear Seasons (2011)
19. Official (2019)
20. SuperLove (2013)
02. Boom Clap (2014)
03. Track 10 (2017)
04. Boys (2017)*
05. claws (2020)
06. visions (2020)
07. Fancy (met Iggy Azalea) (2014)
08. 1999 (feat. Troye Sivan) (2018)
09. Backseat (feat. Carly Rae Jepsen) (2017)
10. I Love It (met Icona Pop) (2012)
11. forever (2020)
12. pink diamond (2020)*
13. c2.0 (2020)*
14. Out of My Head (feat. Tove Lo & ALMA) (2017)*
15. detonate (2020)*
16. Vroom Vroom (2016)
17. Focus (2018)*
18. Nuclear Seasons (2011)
19. Official (2019)
20. SuperLove (2013)
1
geplaatst: 19 februari 2021, 12:57 uur
Ik ben pas serieus naar Charli XCX beginnen luisteren met de laatste twee platen (waarbij vooral haar laatste erg goed bleek te zijn) en die nummers blijken toch vooral mijn favorieten te zijn.
De nummers uit haar beginjaren kende ik nauwelijks. Ik had niet gedacht dat ze me zouden liggen, maar ze vielen me toch best goed mee.
Ik kan dan ook 10 uitstekende nummers in een top 10 gieten (vooral de top 4 is fantastisch). Een slecht nummer zat er eigenlijk niet in de finale. Alhoewel, I Love It is echt helemaal geruïneerd door Schild & Vrienden, die associatie krijg ik niet meer los
1. claws (2020)
2. Out of My Head (feat. Tove Lo & ALMA) (2017)*
3. visions (2020)
4. forever (2020)
5. Official (2019)
6. Focus (2018)*
7. Track 10 (2017)
8. Fancy (met Iggy Azalea) (2014)
9. SuperLove (2013)
10. 1999 (feat. Troye Sivan) (2018)
De nummers uit haar beginjaren kende ik nauwelijks. Ik had niet gedacht dat ze me zouden liggen, maar ze vielen me toch best goed mee.
Ik kan dan ook 10 uitstekende nummers in een top 10 gieten (vooral de top 4 is fantastisch). Een slecht nummer zat er eigenlijk niet in de finale. Alhoewel, I Love It is echt helemaal geruïneerd door Schild & Vrienden, die associatie krijg ik niet meer los
1. claws (2020)
2. Out of My Head (feat. Tove Lo & ALMA) (2017)*
3. visions (2020)
4. forever (2020)
5. Official (2019)
6. Focus (2018)*
7. Track 10 (2017)
8. Fancy (met Iggy Azalea) (2014)
9. SuperLove (2013)
10. 1999 (feat. Troye Sivan) (2018)
1
geplaatst: 19 februari 2021, 13:49 uur
Had graag nog SuperLove genoemd, maar die komt er helaas niet meer aan te pas met het geweld van haar recentere werk.
01. claws (2020)
02. detonate (2020)*
03. Vroom Vroom (2016)
04. Boys (2017)*
05. pink diamond (2020)*
06. Official (2019)
07. c2.0 (2020)*
08. Focus (2018)*
09. Gone (feat. Christine and the Queens) (2019)
10. visions (2020)
01. claws (2020)
02. detonate (2020)*
03. Vroom Vroom (2016)
04. Boys (2017)*
05. pink diamond (2020)*
06. Official (2019)
07. c2.0 (2020)*
08. Focus (2018)*
09. Gone (feat. Christine and the Queens) (2019)
10. visions (2020)
0
geplaatst: 19 februari 2021, 14:07 uur
arcade monkeys schreef:
Alhoewel, I Love It is echt helemaal geruïneerd door Schild & Vrienden, die associatie krijg ik niet meer los
Auw . Link?Alhoewel, I Love It is echt helemaal geruïneerd door Schild & Vrienden, die associatie krijg ik niet meer los
Aarde aan Teunnis: vergeet je lijstje deze keer niet!
1
geplaatst: 19 februari 2021, 14:34 uur
Liedje werd gebruikt bij racistische memes, als je googelt op Schild en Vrienden en I Love It vind je wel artikels die het vermelden.
6
geplaatst: 19 februari 2021, 16:35 uur
1. visions (2020)
2. Track 10 (2017)
Er zijn flink wat overeenkomsten tussen Track 10 en visions, naast dat ze in gelijke mate krankzinnig geniaal zijn. Allebei sluiten ze een album - of in het geval van Track 10 een mixtape - af. In beide gevallen nemen ze die rol ook serieus, door zowel tekstueel als muzikaal te fungeren als conclusie. Het hoofdthema van Pop 2, mislukte en ongezonde liefdes. Conclusie: every time I fuck it up, I blame it on your love. Het thema van how i'm feeling now mag duidelijk zijn, namelijk corona. Of preciezer, hoe Charli omgaat met de isolatie die hoort bij de coronacrisis. De conclusie is dit keer een stuk positiever, vol hoop en optimisme: I got pictures in my mind. I can see it so clearly, see it all so bright. Muzikaal gezien zijn het ook echte conclusies van de bijbehorende albums. Ze gebruiken op hun eigen manier het gehele klankenpalet van de voorgaande nummers. In het geval van Track 10 zijn dat veel stembewerkingen en dromerige haast angelieke klanken, gecontrasteerd met rauwe harde beuken. Op visions zorgt dat voor veel meer instrumentale vervorming, een helderder stemgeluid, meer partybeats en vooral veel frustaties eruit rammen. De twee nummers hebben ook een soortgelijke opbouw. Het begint kalm, waarna Charli er steeds meer emotie ingooit en het nummer naar een climax toewerkt. Nadat je denkt dat die bereikt is gaat Charli voor een tweede deel waarin écht alle remmen losgaan. Genius koppelt het (geheel terecht) aan deze quote van haar over een heel ander nummer (Drugs): I always really enjoy intros & outros, so the idea of a track appearing to fade out, then suddenly coming back in an even cleaner & harder way was something that I’ve always wanted to try out. Nou, dat is haar dus meerdere keren heel aardig gelukt. Daarmee einidgen zowel how i'm feeling now als Pop 2 met een "bang". En geen kleintje ook. Zijn dit de twee beste nummers ooit gemaakt in de laatste pakweg vijf jaar? Ik denk het haast wel.
3. forever (2020)
Charli's schrijftalenten moet je niet onderschatten. Dat toont forever wel. Een liefdesballade die, ondanks dat het voor de helft bestaat uit Charli die zingt dat ze van hem houdt, nergens cheesy, te klef of zoetsappig wordt. Als je de hele tekst erbij pakt kun je zien dat het ook wel wat slimmer in elkaar zit dan alleen I will always love you. Daarnaast zijn het ook allemaal zinnetjes die op een briljante manier in je hoofd blijven: all my feelings, feelings, feelings for you, knew I'd be here, be here, be here with you.
4. Backseat (feat. Carly Rae Jepsen) (2017)
Briljante productie van A. G. Cook en EasyFun. Die laatste is zwaar onderschat binnen de PC Music-community. Ik denk ook dat ik zijn hand hoor in de twee elementen waardoor ik zo hou van deze productie. Het eerste is dat de productie in het eerste gedeelte een soort van achterwaarts lijkt te lopen. Daardoor schuurt het nummer meer dan de meeste nummers van Charli. Het tweede is de manier waarop de outro ontspoort. Met die hoge toontjes. Leg dat maar eens naast Be Your USA. En dit nummer krijgt ook nog pluspunten voor de beste it's Charli, baby!
5. SuperLove (2013)
Op slag verliefd was ik toen ik eind 2013 SuperLove hoorde. Buiten I Love It had ik nog niks van haar gehoord en op dat moment was er bij mij nog niet de kennis dat I Love It geschreven was door Charli. Volgens mij heb ik ergens ook meteen de voorspelling gedaan dat deze dame wel eens heel groot kon gaan worden. De voldoening dat die voorspelling uitkwam was er zo goed als niet, omdat ik de singles na SuperLove nogal vond tegenvallen. Achteraf wil ik Fancy nog wel geweldig noemen, maar eigenlijk blijf ik niet erg enthousiast over de meeste singles uit 2014 en 2015. Naar verluid was het oorspronkelijke idee dat SuperLove de blauwdruk zou worden voor het geluid op Sucker. Maar toen schreef ze Boom Clap, werd dat een gigantisch succes en moesten alle plannen voor het album opnieuw gemaakt worden. Als dat niet was gebeurd, was Sucker me misschien beter bevallen, maar was de kans ook veel kleiner dat ze daarna het roer 180 graden omgooide. Uiteindelijk is dus alles goed gekomen.
6. Boys (2017)*
Ik heb nog nooit over "boys" gedroomd, maar ik kan dit nummer wél dromen. Oorwurm van heb ik me jou daar. En dat telefoonbliepje elke keer na boys, mijn god wat aanstekelijk. Het nummer heeft verder niet zo heel veel om het lijf, maar soms is dat ook helemaal niet nodig.
7. c2.0 (2020)*
Click was leuk, de No Boys Remix nog veel leuker, maar c2.0 is next level, so legit. De opbouw naar de eerste verse is fantastisch gedaan. En dan blijkt ze de tekst van wat oorspronkelijke een echte posse-track was, ook nog te hebben geüpdate naar de coronatijden, waardoor er een enorm ontroerend nummer tevoorschijn komt. Geheel in thema met het album beschrijft ze hoe ze in isolatie zijnde denkt over haar kliek. Zat ik daar maar in. Dan had ze mij ook gemist
8. pink diamond (2020)*
I just wanna go real hard. Pink diamond in the dark. Als je muziek moet bedenken bij deze zin, dan is een heftige SOPHIE-track wel een logische. Alleen is dit niet SOPHIE, maar A. G. Cook met zijn beste SOPHIE-imitatie. Of misschien is het Dijon, maar van die vent heb ik nog nooit gehoord (behalve dan dat hij hier co-produceert). Het album waar van tevoren al veel te veel over werd gesproken en een hoog risico had om tegen te vallen, verraste me dus direct bij de eerste tonen. Het was de opmaat voor vele luisterbeurten, waarbij de fascinatie voor het album groeide en groeide. Nog even groeien en how i'm feeling now mag in mijn top-10.
9. Focus (2018)*
Ik vrees dat ik Focus een beetje kapot heb gespeeld. Focus behaalt deze negende plek vooral op basis van resultaten uit het verleden. Voorheen vond ik dit één van haar allerbeste nummer. Nu heb ik gek genoeg bij dit nummer de meeste moeite om er iets leuks over te schrijven. Ik denk dat ik het refrein een beetje beu ben. De productie is classic A. G. Cook zou je zeggen. En dan klopt ook wel, alleen hebben ene Jack & Coke ook meegeproduceerd en geschreven. Wikipedia vertelt mij dat hun eerste succesnummer even doodleuk Loreen's Euphoria is. Je kan je carrière minder starten. Recent hebben ze ook twee nummers met Carly Rae Jepsen gemaakt. Focus is de enige samenwerking met Charli.
10. Gone (feat. Christine and the Queens) (2019)
Ik denk dat het aan het voorgaande werk van Christine and the Queens ligt, maar mijn verstand vind dit nummer een stuk beter dan mijn gevoel. Christine and the Queens was niet de gastartiest waar ik van tevoren om stond te springen en dat heeft er denk ik toe geleid dat ik nooit echt een klik met dit nummer heb gehad. Maar met de jaren wordt een mens wijzer. Niet alleen dit nummer is in waardering gestegen, ook Christine and the Queens heb ik nu een stuk meer mee dan twee jaar terug. Wat dit nummer initieel ook niet heeft geholpen is dat de eerste helft niet spettert. Mijn huidige mening is dat het tweede gedeelte goddelijk is en dus een plekje in mijn top-10 onvermijdelijk, ondanks dat het nummer wat traag op gang komt.
11. Official (2019)
Charli op haar meest breekbaar en daarmee meteen ook op haar meest schattig. Ze zingt hier op een hele andere manier over de liefde dan op Pop 2. De verliefdheid die ze ervaarde tijdens het schrijven van Charli was blijkbaar een ander soort dan voorheen. Daardoor is ze voorzichtiger, angstiger, maar ook oprechter en extreem schattig. Heette ik maar Huck Kwong...
12. claws (2020)
Het gemenere tweelingbroertje van forever. Net wat rauwere productie en Charli klinkt hier wat minder lief en wat meer obsessed. Die switch is ook te zien in de producers. Waar A. G. Cook en BJ Burton wat meer een dromerig klankenpallet hebben, is het nu de beurt aan de wat meer aggresieve Dylan Brady. Brady is van het duo 100 gecs, die in 2020 ook een gigantisch succesjaar hadden. Sterker nog, ik denk dat de combi how i'm feeling now en de opmars van 100 gecs er voor hebben gezorgd dat het genre definitief op de kaart staat en niet snel weg zal gaan.
13. Vroom Vroom (2016)
Het PC Music-vuurtje is bij mij gaan branden begin 2014. SOPHIE had de zomer ervoor het buitengewoon geniale BIPP uitbracht en kwam op het laatste moment nog langs bij het topic Song van het Jaar 2013. Ik denk dat ik ergens eind 2014 definitief geobsedeerd was over het label PC Music en alle aanverwanten. Toen ik hoorde dat SOPHIE ging samenwerken met Charli, kende ik Charli alleen nog van dat ene fantastische hitje dat geen hitje werd (SuperLove) en de tegenvallende hitjes die wel hitjes werden. De EP Vroom Vroom viel me helaas een klein beetje tegen in vergelijking met ander PC Music-werk uit die tijd. Ik stapte dus nog niet definitief terug op de bandwagen van Charli. Maar de potentie zag ik er wel in, dus ging ik vanaf dan Charli in de gaten houden. De rest is geschiedenis.
14. detonate (2020)*
Niet het meest spectaculaire nummer van how i'm feeling now, maar wel een nummer dat eigenlijk alles goed doet (behalve opvallen dan). Als losstaande track doet ie me daarom wat minder dan op het album. Ik vermoed dat dit live wel heel goed uit gaat pakken.
15. Nuclear Seasons (2011)
In het begin van haar carrière heeft ze veel samengewerkt met Ariel Rechtshaid, een producer die in dezelfde tijd o.a. meewerkte aan Usher's Climax en Sky Ferreira's Everything Is Embarrasing (Gretz-alarm). De combinatie zorgde voor goed materiaal een een begin van de hype die er rondom Charli begon te ontstaan. Zelf was ze wel tevreden over het resultaat, maar niet over het proces. Ze wilde wat meer zelf de touwtjes in handen nemen en ging vaker zelfstandig aan de slag (wat leidde tot twee nummers die hier nog voorbij gaan komen). Uiteindelijk besloot ze de samenwerking te stoppen. Ze is Ariel erg dankbaar, maar uiteindelijk was hij dus niet veel meer dan een bruikbare pion in de start van haar carrière.
16. 1999 (feat. Troye Sivan) (2018)
Hét feestnummer van Charli post-Sucker. Ik vind hem eigenlijk altijd wel grappig. Al is hij wel erg simpel. Ik heb daarom de voorkeur voor de EASYFUN-remix, die het muzikaal net wat spannender weet te maken.
17. Fancy (met Iggy Azalea) (2014)
Ik ben altijd wel gecharmeerd van Iggy Azalea. Ze is misschien een beetje een dom Australisch hillbilly-meisje, maar swag heeft ze wel. Charli kan moeiteloos mee qua swagniveau en daarmee is dit een leuke samenwerking geworden.
18. I Love It (met Icona Pop) (2012)
Onbewust mijn eerste kennismaking, al zal dat wel voor veel mensen gelden. Het jaar 2012 was peak-studententijd. Zuipen alsof je leven er vanaf hing. Of misschien eerder je lever... Anyway, in de kroegen zong ik dit nummer altijd luidkeels mee en ook als ik weer eens dronken achter de dj-booth stond kwam hij wel eens voorbij. Charli zelf heeft trouwens ook een goed verhaal bij: Red Bull: A Conversation With… Charli XCX - YouTube. Dat hele interview is een aanrader. Zelden zo'n goed geïnformeerde interviewer gehoord, die ook nog eens daadwerkelijk interessante vragen stelt. Alleen is hij wel een beetje fanb0i.
19. Out of My Head (feat. Tove Lo & ALMA) (2017)*
Waar Focus pas recent een beetje tegen gaat zitten, is dat proces bij Out of My Head al heel veel verder gevorderd. Ik vond dit initieel nog één van de beste nummers van Pop 2, maar ondertussen is dit samen met Porsche het smetje op de mixtape. Het nummer wil niet echt lekker van start gaan. Nadat we voor het eerst het refrein van ALMA horen zou het nummer zich verder moeten ontwikkelen, maar helaas gaan we weer terug naar dezelfde structuur. Op den duur begint dat refrein te jeuken. Daarmee is eigenlijk alleen de brug ergens na twee minuten een verstandige beslissing in de opbouw van het nummer. En dat terwijl A. G. Cook én SOPHIE zich ermee bemoeid hebben. Ik denk dat als Cook hier nog eens aan gaat sleutelen - dat gaat Sophie helaas niet meer lukken - het wel een topper kan worden.
20. Boom Clap (2014)
Och, wat ben ik voorspelbaar. De mainstreamdoorbraak onderaan zetten. Ik kan mezelf verdedigen door te zeggen dat er vele nummers van Charli slechter zijn, maar dat die simpelweg niet in de finale zijn gekomen. Maar eigenlijk ben ik gewoon een hele vervelende hipster, die er niet mee om kan gaan als het gepeupel MIJN artiesten alleen maar kennen van "dat ene nummer". En met die houding maak ik natuurlijk nooit een kans bij Charli
2. Track 10 (2017)
Er zijn flink wat overeenkomsten tussen Track 10 en visions, naast dat ze in gelijke mate krankzinnig geniaal zijn. Allebei sluiten ze een album - of in het geval van Track 10 een mixtape - af. In beide gevallen nemen ze die rol ook serieus, door zowel tekstueel als muzikaal te fungeren als conclusie. Het hoofdthema van Pop 2, mislukte en ongezonde liefdes. Conclusie: every time I fuck it up, I blame it on your love. Het thema van how i'm feeling now mag duidelijk zijn, namelijk corona. Of preciezer, hoe Charli omgaat met de isolatie die hoort bij de coronacrisis. De conclusie is dit keer een stuk positiever, vol hoop en optimisme: I got pictures in my mind. I can see it so clearly, see it all so bright. Muzikaal gezien zijn het ook echte conclusies van de bijbehorende albums. Ze gebruiken op hun eigen manier het gehele klankenpalet van de voorgaande nummers. In het geval van Track 10 zijn dat veel stembewerkingen en dromerige haast angelieke klanken, gecontrasteerd met rauwe harde beuken. Op visions zorgt dat voor veel meer instrumentale vervorming, een helderder stemgeluid, meer partybeats en vooral veel frustaties eruit rammen. De twee nummers hebben ook een soortgelijke opbouw. Het begint kalm, waarna Charli er steeds meer emotie ingooit en het nummer naar een climax toewerkt. Nadat je denkt dat die bereikt is gaat Charli voor een tweede deel waarin écht alle remmen losgaan. Genius koppelt het (geheel terecht) aan deze quote van haar over een heel ander nummer (Drugs): I always really enjoy intros & outros, so the idea of a track appearing to fade out, then suddenly coming back in an even cleaner & harder way was something that I’ve always wanted to try out. Nou, dat is haar dus meerdere keren heel aardig gelukt. Daarmee einidgen zowel how i'm feeling now als Pop 2 met een "bang". En geen kleintje ook. Zijn dit de twee beste nummers ooit gemaakt in de laatste pakweg vijf jaar? Ik denk het haast wel.
3. forever (2020)
Charli's schrijftalenten moet je niet onderschatten. Dat toont forever wel. Een liefdesballade die, ondanks dat het voor de helft bestaat uit Charli die zingt dat ze van hem houdt, nergens cheesy, te klef of zoetsappig wordt. Als je de hele tekst erbij pakt kun je zien dat het ook wel wat slimmer in elkaar zit dan alleen I will always love you. Daarnaast zijn het ook allemaal zinnetjes die op een briljante manier in je hoofd blijven: all my feelings, feelings, feelings for you, knew I'd be here, be here, be here with you.
4. Backseat (feat. Carly Rae Jepsen) (2017)
Briljante productie van A. G. Cook en EasyFun. Die laatste is zwaar onderschat binnen de PC Music-community. Ik denk ook dat ik zijn hand hoor in de twee elementen waardoor ik zo hou van deze productie. Het eerste is dat de productie in het eerste gedeelte een soort van achterwaarts lijkt te lopen. Daardoor schuurt het nummer meer dan de meeste nummers van Charli. Het tweede is de manier waarop de outro ontspoort. Met die hoge toontjes. Leg dat maar eens naast Be Your USA. En dit nummer krijgt ook nog pluspunten voor de beste it's Charli, baby!
5. SuperLove (2013)
Op slag verliefd was ik toen ik eind 2013 SuperLove hoorde. Buiten I Love It had ik nog niks van haar gehoord en op dat moment was er bij mij nog niet de kennis dat I Love It geschreven was door Charli. Volgens mij heb ik ergens ook meteen de voorspelling gedaan dat deze dame wel eens heel groot kon gaan worden. De voldoening dat die voorspelling uitkwam was er zo goed als niet, omdat ik de singles na SuperLove nogal vond tegenvallen. Achteraf wil ik Fancy nog wel geweldig noemen, maar eigenlijk blijf ik niet erg enthousiast over de meeste singles uit 2014 en 2015. Naar verluid was het oorspronkelijke idee dat SuperLove de blauwdruk zou worden voor het geluid op Sucker. Maar toen schreef ze Boom Clap, werd dat een gigantisch succes en moesten alle plannen voor het album opnieuw gemaakt worden. Als dat niet was gebeurd, was Sucker me misschien beter bevallen, maar was de kans ook veel kleiner dat ze daarna het roer 180 graden omgooide. Uiteindelijk is dus alles goed gekomen.
6. Boys (2017)*
Ik heb nog nooit over "boys" gedroomd, maar ik kan dit nummer wél dromen. Oorwurm van heb ik me jou daar. En dat telefoonbliepje elke keer na boys, mijn god wat aanstekelijk. Het nummer heeft verder niet zo heel veel om het lijf, maar soms is dat ook helemaal niet nodig.
7. c2.0 (2020)*
Click was leuk, de No Boys Remix nog veel leuker, maar c2.0 is next level, so legit. De opbouw naar de eerste verse is fantastisch gedaan. En dan blijkt ze de tekst van wat oorspronkelijke een echte posse-track was, ook nog te hebben geüpdate naar de coronatijden, waardoor er een enorm ontroerend nummer tevoorschijn komt. Geheel in thema met het album beschrijft ze hoe ze in isolatie zijnde denkt over haar kliek. Zat ik daar maar in. Dan had ze mij ook gemist
8. pink diamond (2020)*
I just wanna go real hard. Pink diamond in the dark. Als je muziek moet bedenken bij deze zin, dan is een heftige SOPHIE-track wel een logische. Alleen is dit niet SOPHIE, maar A. G. Cook met zijn beste SOPHIE-imitatie. Of misschien is het Dijon, maar van die vent heb ik nog nooit gehoord (behalve dan dat hij hier co-produceert). Het album waar van tevoren al veel te veel over werd gesproken en een hoog risico had om tegen te vallen, verraste me dus direct bij de eerste tonen. Het was de opmaat voor vele luisterbeurten, waarbij de fascinatie voor het album groeide en groeide. Nog even groeien en how i'm feeling now mag in mijn top-10.
9. Focus (2018)*
Ik vrees dat ik Focus een beetje kapot heb gespeeld. Focus behaalt deze negende plek vooral op basis van resultaten uit het verleden. Voorheen vond ik dit één van haar allerbeste nummer. Nu heb ik gek genoeg bij dit nummer de meeste moeite om er iets leuks over te schrijven. Ik denk dat ik het refrein een beetje beu ben. De productie is classic A. G. Cook zou je zeggen. En dan klopt ook wel, alleen hebben ene Jack & Coke ook meegeproduceerd en geschreven. Wikipedia vertelt mij dat hun eerste succesnummer even doodleuk Loreen's Euphoria is. Je kan je carrière minder starten. Recent hebben ze ook twee nummers met Carly Rae Jepsen gemaakt. Focus is de enige samenwerking met Charli.
10. Gone (feat. Christine and the Queens) (2019)
Ik denk dat het aan het voorgaande werk van Christine and the Queens ligt, maar mijn verstand vind dit nummer een stuk beter dan mijn gevoel. Christine and the Queens was niet de gastartiest waar ik van tevoren om stond te springen en dat heeft er denk ik toe geleid dat ik nooit echt een klik met dit nummer heb gehad. Maar met de jaren wordt een mens wijzer. Niet alleen dit nummer is in waardering gestegen, ook Christine and the Queens heb ik nu een stuk meer mee dan twee jaar terug. Wat dit nummer initieel ook niet heeft geholpen is dat de eerste helft niet spettert. Mijn huidige mening is dat het tweede gedeelte goddelijk is en dus een plekje in mijn top-10 onvermijdelijk, ondanks dat het nummer wat traag op gang komt.
11. Official (2019)
Charli op haar meest breekbaar en daarmee meteen ook op haar meest schattig. Ze zingt hier op een hele andere manier over de liefde dan op Pop 2. De verliefdheid die ze ervaarde tijdens het schrijven van Charli was blijkbaar een ander soort dan voorheen. Daardoor is ze voorzichtiger, angstiger, maar ook oprechter en extreem schattig. Heette ik maar Huck Kwong...
12. claws (2020)
Het gemenere tweelingbroertje van forever. Net wat rauwere productie en Charli klinkt hier wat minder lief en wat meer obsessed. Die switch is ook te zien in de producers. Waar A. G. Cook en BJ Burton wat meer een dromerig klankenpallet hebben, is het nu de beurt aan de wat meer aggresieve Dylan Brady. Brady is van het duo 100 gecs, die in 2020 ook een gigantisch succesjaar hadden. Sterker nog, ik denk dat de combi how i'm feeling now en de opmars van 100 gecs er voor hebben gezorgd dat het genre definitief op de kaart staat en niet snel weg zal gaan.
13. Vroom Vroom (2016)
Het PC Music-vuurtje is bij mij gaan branden begin 2014. SOPHIE had de zomer ervoor het buitengewoon geniale BIPP uitbracht en kwam op het laatste moment nog langs bij het topic Song van het Jaar 2013. Ik denk dat ik ergens eind 2014 definitief geobsedeerd was over het label PC Music en alle aanverwanten. Toen ik hoorde dat SOPHIE ging samenwerken met Charli, kende ik Charli alleen nog van dat ene fantastische hitje dat geen hitje werd (SuperLove) en de tegenvallende hitjes die wel hitjes werden. De EP Vroom Vroom viel me helaas een klein beetje tegen in vergelijking met ander PC Music-werk uit die tijd. Ik stapte dus nog niet definitief terug op de bandwagen van Charli. Maar de potentie zag ik er wel in, dus ging ik vanaf dan Charli in de gaten houden. De rest is geschiedenis.
14. detonate (2020)*
Niet het meest spectaculaire nummer van how i'm feeling now, maar wel een nummer dat eigenlijk alles goed doet (behalve opvallen dan). Als losstaande track doet ie me daarom wat minder dan op het album. Ik vermoed dat dit live wel heel goed uit gaat pakken.
15. Nuclear Seasons (2011)
In het begin van haar carrière heeft ze veel samengewerkt met Ariel Rechtshaid, een producer die in dezelfde tijd o.a. meewerkte aan Usher's Climax en Sky Ferreira's Everything Is Embarrasing (Gretz-alarm). De combinatie zorgde voor goed materiaal een een begin van de hype die er rondom Charli begon te ontstaan. Zelf was ze wel tevreden over het resultaat, maar niet over het proces. Ze wilde wat meer zelf de touwtjes in handen nemen en ging vaker zelfstandig aan de slag (wat leidde tot twee nummers die hier nog voorbij gaan komen). Uiteindelijk besloot ze de samenwerking te stoppen. Ze is Ariel erg dankbaar, maar uiteindelijk was hij dus niet veel meer dan een bruikbare pion in de start van haar carrière.
16. 1999 (feat. Troye Sivan) (2018)
Hét feestnummer van Charli post-Sucker. Ik vind hem eigenlijk altijd wel grappig. Al is hij wel erg simpel. Ik heb daarom de voorkeur voor de EASYFUN-remix, die het muzikaal net wat spannender weet te maken.
17. Fancy (met Iggy Azalea) (2014)
Ik ben altijd wel gecharmeerd van Iggy Azalea. Ze is misschien een beetje een dom Australisch hillbilly-meisje, maar swag heeft ze wel. Charli kan moeiteloos mee qua swagniveau en daarmee is dit een leuke samenwerking geworden.
18. I Love It (met Icona Pop) (2012)
Onbewust mijn eerste kennismaking, al zal dat wel voor veel mensen gelden. Het jaar 2012 was peak-studententijd. Zuipen alsof je leven er vanaf hing. Of misschien eerder je lever... Anyway, in de kroegen zong ik dit nummer altijd luidkeels mee en ook als ik weer eens dronken achter de dj-booth stond kwam hij wel eens voorbij. Charli zelf heeft trouwens ook een goed verhaal bij: Red Bull: A Conversation With… Charli XCX - YouTube. Dat hele interview is een aanrader. Zelden zo'n goed geïnformeerde interviewer gehoord, die ook nog eens daadwerkelijk interessante vragen stelt. Alleen is hij wel een beetje fanb0i.
19. Out of My Head (feat. Tove Lo & ALMA) (2017)*
Waar Focus pas recent een beetje tegen gaat zitten, is dat proces bij Out of My Head al heel veel verder gevorderd. Ik vond dit initieel nog één van de beste nummers van Pop 2, maar ondertussen is dit samen met Porsche het smetje op de mixtape. Het nummer wil niet echt lekker van start gaan. Nadat we voor het eerst het refrein van ALMA horen zou het nummer zich verder moeten ontwikkelen, maar helaas gaan we weer terug naar dezelfde structuur. Op den duur begint dat refrein te jeuken. Daarmee is eigenlijk alleen de brug ergens na twee minuten een verstandige beslissing in de opbouw van het nummer. En dat terwijl A. G. Cook én SOPHIE zich ermee bemoeid hebben. Ik denk dat als Cook hier nog eens aan gaat sleutelen - dat gaat Sophie helaas niet meer lukken - het wel een topper kan worden.
20. Boom Clap (2014)
Och, wat ben ik voorspelbaar. De mainstreamdoorbraak onderaan zetten. Ik kan mezelf verdedigen door te zeggen dat er vele nummers van Charli slechter zijn, maar dat die simpelweg niet in de finale zijn gekomen. Maar eigenlijk ben ik gewoon een hele vervelende hipster, die er niet mee om kan gaan als het gepeupel MIJN artiesten alleen maar kennen van "dat ene nummer". En met die houding maak ik natuurlijk nooit een kans bij Charli
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.