menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #5 (Yo La Tengo)

zoeken in:
Nog even de hele lijst op een rijtje:

1. Cesária Évora - Sodade
2. Fela Kuti & The Africa '70 - Gentleman
3. Super Mama Djombo - Festival
4. Amadou & Mariam - Sénégal Fast Food
5. William Onyeabor - Fantastic Man
6. Ali Farka Touré - Savane
7. Fela Kuti & The Africa '70 - Water No Get Enemy
8. Salif Keita - Madan
9. Rokia Traoré - Dounia
10. Marijata - I Walk Alone
11. Fatoumata Diawara - Nterini
12. Roberto Fonseca feat. Fatoumata Diawara - Bibisa
13. Orchestra Baobab - Mouhamadou Bamba
14. Fela Kuti & The Africa '70 - Zombie
15. Alpha Blondy - Brigadier Sabari
16. Tinariwen - Assàwt
17. Tamikrest - Itous
18. Fatoumata Diawara - Sowa
19. Mory Kante - Yé Ké Yé Ké
20. Orchestre Poly-Rythmo - Ne Te Faches Pas
21. Amadou et Mariam - Sabali
22. Alpha Blondy - Jérusalem
23. Ali Farka Touré & Toumani Diabaté - Ruby
24. Bombino - Amidinine
25. Vadou Game - Pas Contente
26. Orchestre Baobab - Utru Horas
27. Fela Kuti & The Africa '70 - Confusion
28. Super Mama Djombo - Dissan na m'bera
29. Osibisa - Music For Gong
30. Bembeya Jazz National - Armée Guinéenne

Wie terug wil luisteren en/of verder wil grasduinen in de Westafrikaanse muziek, deze schatkist met nagenoeg alle nummers die hier langsgekomen zijn.
Greatest Hits of West-Africa on Spotify - open.spotify.com

En wie de finalisten nog eens terug wil horen:

Dank jullie wel allemaal voor het enthousiasme en de fijne muziek!

En dan geef ik bij deze het stokje door aan dumb_helicopter, met een muurschildering uit de buurt:

https://live.staticflickr.com/2075/5719194575_1e103bf97e_b.jpg

Wat een heerlijke muzikale reis, Herman. Ik heb de laatste 3 dagen bijna niets anders gedraaid.

Ik houd van treurige muziek. Ben niet voor niets Etta James.

Hier ook een week lang heel veel Afrikaanse muziek gedraaid. En er is nog zoveel te ontdekken...

Sodade

Mag de anderstalige ook winnen imho

Super, dank je wel herman voor deze heerlijke reis naar West Afrika.
Geweldige winnaar...ik heb heel lang zitten twijfelen wie ik op 1 zou zetten, Fela Kuti of Cesaria Evora, uiteindelijk voor de eerste gekozen maar het had net zo goed andersom kunnen zijn. Beide met recht wereldnummers!!!

Wat een prachtig podium is het geworden, zeker wel een van de sterkste podia die ik tot nog toe tijdens de Greatest Hits voorbij heb zien komen. Dank je wel voor het organiseren van dit Afrikaanse feestje, herman! Ik heb ervan genoten en zal de finalelijst en de complete lijst de komende tijd nog regelmatig opzetten.

jordidj1 schreef:
Sodade

Mag de anderstalige ook winnen imho

Regel het maar!

Die Spotify-lijsten ga ik zeker nog bezoeken, herman. Blij dat deze ronde langsgekomen is.

Morgen Muse, mijn favoriete band.

Thanks herman voor deze veelzijdige editie. Het was leuk grasduinen in de nummers die ik nog niet kende. Ik hoop dat mijn favorieten ook nog lang mee kunnen gaan in de Anderstalige

herman schreef:
Hier ook een week lang heel veel Afrikaanse muziek gedraaid. En er is nog zoveel te ontdekken...

Zeker , bedankt voor een fijne reis door West Afrika , met voor mij als hoogtepunt een bezoek aan de " woestijn blues" .

herman bedankt voor deze fijne editie en de toffe finalepresentatie! Het is een prachtige lijst geworden, met uiteindelijk een verwachte en terechte nummers 1 en 2, maar ik ben toch ook wel erg blij met de goede score van Festival. Had al besloten dat ik hem volgend jaar maar eens voor de Ladder ga nomineren.

https://img.20mn.fr/BNELQyAaSbe7t0cc4EQBVw/640x410_groupe-rock-britannique-muse.jpg

MUSE

Tijd voor weer een compleet andere richting in het muzikale spectrum: Muse. Waar ze eerst als een doorslagje van Radiohead werden gezien en daarna als een Queen 2.0 is ondertussen toch duidelijk dat ze vooral zeer sterk zichzelf zijn. Muse is één van de rockbands waarbij je zo goed als direct aan de sound kan horen dat zij het zijn. Dit gecombineerd met een uitstekende livereputatie met alle toeters en bellen maakt dat ze al meer dan twee decennia een groep zijn die bovenaan de verzoeklijstjes staat voor festivals en optredens. Interessant detail is dat ze net als U2 nog steeds in dezelfde bezetting spelen als bij aanvang.

Voor de startlijst heb ik gekeken naar het aantal stemmen op de albums, waarbij de albums uit de eerste jaren beter scoren dan die van de afgelopen jaren. Of dit correct is, is aan jullie aan uit te maken, want naast deze 20 nummers ben ik op zoek naar nog 10 andere nummers die mee mogen naar de volgende ronde. Iedereen mag nog 10 nummers nomineren van wie het schromelijk ongepast was dat ze niet in de startlijst stonden.

Algorithmn
Bliss
Citizen Erased
Hysteria
Knights of Cydonia
Madness
Muscle Museum
New Born
Plug In Baby
Reapers
Resistance
Starlight
Stockholm Syndrome
Sunburn
Supermassive Black Hole
Supremacy
Time Is Running Out
Unintended
Unnatural Selection
Uprising

Deadline: Maandag 6 juli om 19u00

jordidj1 of cosmic kid, zouden jullie de topictitel kunnen aanpassen? Thanks!

Butterflies and Hurricanes
Feeling Good
Invincible
Map of the Problematique
Mercy
MK Ultra
Showbizz
Sing for Absolution
Space Dementia
Undisclosed Desires

Nogmaals dank om het over te nemen, dumb_helicopter, alsook om mijn suggestie te volgen.

Survival
Psycho
Map of the Problematique
City of Delusion
United States of Eurasia
MK Ultra
Revolt
The Dark Side
Pressure
The Void

Damn, ik kom makkelijk nog 10 nummers méér nomineren. Survival is toch wel één van mijn grote favorieten, ik hoop dat die het haalt.

Ik schuif later deze week aan bij dit Muse-feestje. De dosering luistert nogal nauw.

Apocalypse Please
Glorious
Guiding light
Map of the Problematique
MK Ultra
Neutron Star Collision (Love is Forever)
Showbizz
Sing for Absolution
Space Dementia

De nummer 1 had ik liever eerder weggestemd gezien en het is jammer dat West-Afrikaanse hiphop genegeerd werd, maar verder een mooie greatest hits, bedankt Herman!

Van Muse kocht ik begin van de eeuw een T-shirt die ik vaak gedragen heb. Helaas ken ik geen goede nummers van na het tweede album, dus een top tien maken gaat een uitdaging worden.

Bedankt voor deze mooie Greatest Hits herman. Was leuk om eens in deze voor mij veelal onbekende nummers te duiken. Prachtige top 5 in elk geval.

Nu dan Muse, wordt ook weer een mooi weekje. Eén van mijn favoriete artiesten in mijn late tienerjaren en mijn eerste echte concert waar ik heen ging was ook van hen.

Ik heb hier vannacht zelfs even over gedroomd. De startlijst bevatte een aantal rare titels en onder meer Bliss, Plug In Baby en New Born ontbraken. Wat een toestanden! Gelukkig heeft dumb_helicopter in het echt wel zijn werk goed gedaan.

Geen tijd gehad voor de finale maar wel een fantastische editie! Thanks herman!

MUSE! Nice. Puike startlijst, maar deze tien ontbreken jammer genoeg

Feeling Good
Hyper Music
Invincible
Map of the Problematique
Pressure
Psycho
Showbiz
Sing for Absolution
Space Dementia

Apocalypse Please
Dead Star
Futurism
Hyper Music
In Your World
Psycho
Showbizz
Sing for Absolution
Take a Bow

Assassin
Dead Inside
Hyper Music
Mercy
Sing for Absolution
Space Dementia
The Dark Side
Thoughts of a Dying Atheist
United States of Eurasia (+Collateral Damage)

Cave
Dead Inside
Map of the Problematique
Micro Cuts
Showbiz
Sing For Absolution
Space Dementia
Survival
Take a Bow
The Handler

Casartelli (moderator)
Exo-Politics
Falling Away with You
Falling Down
Map of the Problematique
Showbiz
Sing for Absolution
Space Dementia
Take a Bow
Undisclosed Desires

Muse. Waanzinnig sterke band - tot halverwege hun discografie dan toch. Ik kom zeker vandaag of morgen nog met een lijstje.

herman bedankt voor deze muzikale trip, heerlijk om de de West-Afrikaanse muziek weer eens iets uit pluizen, al is deze regio natuurlijk niet te vangen in +/- 40 liedjes. Ik kan trouwens iedereen die compilatie-albums van Analog Africa aanraden, fijne selecties per land en genre die zowel de bekende als de onbekende groepen op een podium zetten.

Apocalypse Please
Butterflies & Hurricanes
City of Delusion
Dead Star
Feeling Good
Hyper Music
Map of the Problematique
Showbiz
Sing for Absolution
Space Dementia

Gast
geplaatst: vandaag om 17:37 uur

geplaatst: vandaag om 17:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.