MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #5 (Reggae zonder Bob)!

zoeken in:
Laat ik er ook maar wat van zeggen

1. Last Nite
2. Is This It
3. Brooklyn Bridge to Chorus
4. Reptilia
5. Someday
6. You Only Live Once
7. Hard to Explain
8. Juicebox
9. Machu Picchu
10. Bad Decisions

11. What Ever Happened?
12. Barely Legal*
13. New York City Cops
14. Under Cover of Darkness
15. Take It Or Leave It*
16. Trying Your Luck*
17. 12:51
18. The Modern Age*
19. Soma*
20. The Adults Are Talking

Alle 20 zelfs jordidj1, oh my. Nieuw faffie bandje?

Johnny Marr schreef:
Alle 20 zelfs jordidj1, oh my. Nieuw faffie bandje?

Na wat luisterbeurten heb ik alle nummers in excel gepleurd en toen gevoelsmatig per song gekeken waar die zou moeten eindigen. Dus nee, geen nieuwe faffie band. Wel eens dat Is This It een toffe plaat is.

1. New York City Cops
2. Someday
3. Under Cover of Darkness
4. Barely Legal*
5. Hard to Explain
6. You Only Live Once
7. Take It Or Leave It*
8. The Modern Age*
9. Last Nite
10. Reptilia

1. Under Cover of Darkness
2. Someday
3. Reptilia
4. Juicebox
5. New York City Cops
6. Hard to Explain
7. Last Nite
8. Machu Picchu
9. The Adults Are Talking
10. You Only Live Once

Ik heb een weekje niet op de website gekeken, door een examen gisterenavond, en heb hier dus wel een interessant topic gemist! Bedankt om me hier te taggen, Johnny Marr.

Een Strokes top 10 maken, vind ik ontzettend moeilijk. Om te beginnen staan mijn 2 favoriete Strokes nummers niet in de lijst, met name Fear of Sleep en 15 Minutes. Maar daarnaast vind ik The Strokes ook zéér constant op een hoog niveau. In tegenstelling tot wat vele andere vinden...

De top 3 zou denk ik altijd de top 3 zijn (misschien in een andere volgorde), maar de plekken daaronder zouden binnen 2 weken misschien helemaal omgegooid of ingewisseld kunnen zijn.

1. Last Nite
2. Brooklyn Bridge to Chorus
3. New York City Cops
4. Is This It
5. What Ever Happened?
6. The Adults Are Talking
7. You Only Live Once
8. Under Cover of Darkness
9. Hard to Explain
10. Take It Or Leave It*

1. 12:51
2. Last Nite
3. Someday
4. Bad Decisions
5. Hard to Explain
6. Brooklyn Bridge to Chorus
7. Under Cover of Darkness
8. You Only Live Once
9. Trying Your Luck*
10. Reptilia

ranja schreef:
The Strokes; ik zag ze lang geleden op Metropolis, in een tent die behoorlijk vol stond. Gave muziek maar halverwege ben ik toch weggelopen want op het hoofdpodium stond tegelijkertijd My Vitriol en die wilde ik ook graag zien, onhandige planning. Het debuutalbum van de Strokes heb ik wel gekocht, daarna was ik er eigenlijk vrij snel klaar mee, best ok maar meer niet.

Grappig, daar was ik ook. Maar ik heb The Strokes toen helemaal niet gezien, maar ben gelijk naar My Vitriol gegaan. Later heb ik ze nog wel een keer gezien op Primavera Sound, maar dat was wel behoorlijk potsierlijk, zo over the top was het.

herman schreef:

Grappig, daar was ik ook.

De jaren dat ik in Rotterdam woonde ben ik regelmatig naar Metropolis geweest. Vanuit Utrecht ook nog een paar keer maar op een bepaald moment kwam daar De Beschaving wat wel eens in hetzelfde weekend viel (1x beide gedaan, dat was wel vemoeiend) en daarna eigenlijk niet meer geweest ondanks dat de Beschaving helaas al een poos niet meer bestaat.

1. Hard to Explain
2. Someday
3. Last Nite
4. Under Cover of Darkness
5. Reptilia
6. Barely Legal
7. Bad Decisions
8. The Modern Age
9. You Only Live Once
10. New York City Cops

herman schreef:
Grappig, daar was ik ook.

ik heb ze daar ook gezien op 1 juli 2001, ook halverwege naar My Vitriol gegaan, maar daar had ik later wel spijt van. The Strokes stonden volgens mij niet eens op de lijst met aankondigingen en hadden toen nog geen plaat uit.

likeahurricane schreef:
(quote)

ik heb ze daar ook gezien op 1 juli 2001, ook halverwege naar My Vitriol gegaan, maar daar had ik later wel spijt van. The Strokes stonden volgens mij niet eens op de lijst met aankondigingen en hadden toen nog geen plaat uit.

Klopt, volgens mij alleen een ep'tje met The Modern Age. Ik was eind augustus op vakantie in Engeland en daar stonden de platenzaken helemaal vol met promotiemateriaal van het debuut. In Nederland was er eigenlijk helemaal niet zoveel aandacht voor The Strokes.

1. Last Nite
2. Someday
3. Take It Or Leave It*
4. Machu Picchu
5. Under Cover of Darkness
6. New York City Cops
7. Hard to Explain
8. Reptilia
9. You Only Live Once
10. 12:51

1. Under Cover of Darkness
2. The Adults Are Talking
3. Someday
4. Last Nite
5. Bad Decisions
6. Soma*
7. 12:51
8. Brooklyn Bridge to Chorus
9. Machu Picchu
10. You Only Live Once

1 Under Cover of Darkness
2 Hard to Explain
3 Reptilia
4 Machu Picchu
5 Brooklyn Bridge to Chorus
6 Someday
7 Last Nite
8 The Modern Age*
9 Juicebox
10 Is This It

Ik stem nog voor de deadline JM

1. Last Nite
2. Someday
3. The Adults Are Talking
4. Brooklyn Bridge to Chorus
5. Hard to Explain
6. New York City Cops
7. Machu Picchu
8. You Only Live Once
9. Reptilia
10. 12:51

Johnny Marr

Geen topfavoriet van me deze band, maar dat ze een heleboel leuke liedjes gemaakt hebben staat buiten kijf natuurlijk. Ik leerde ze kennen toen OOR ze eind 2009 op 1 zette in hun decenniumtoplijst, nog voor Kid A en consorten. Zouden ze dat nu nog altijd vinden

1. New York City Cops
2. Last Nite
3. Reptilia
4. 12:51
5. Machu Picchu
6. Hard to Explain
7. Someday
8. The Adults Are Talking
9. Is This It
10. Take It Or Leave It*

11. Under Cover of Darkness
12. Bad Decisions
13. Brooklyn Bridge to Chorus
14. You Only Live Once
15. Soma*
16. Barely Legal*
17. What Ever Happened?
18. The Modern Age*
19. Juicebox
20. Trying Your Luck*

Na een extra luisterbeurt toch beslist om mijn top 10 een beetje om te gooien. Breinbrekertje hoor.

Johnny Marr

1. Barely Legal*
2. Hard to Explain
3. Reptilia
4. You Only Live Once
5. New York City Cops
6. Machu Picchu
7. Someday
8. The Adults Are Talking
9. Last Nite
10. Soma

1. Last Nite
2. Is This It
3. Juicebox
4. The Adults are Talking
5. Take It Or Leave It
6. Hard to Explain
7. Reptilia
8. New York City Cops
9. What Ever Happened?
10. Machu Picchu

Presentatie komt er zo aan, alvast bedankt voor de talrijke opkomst!

Ben nog volop aan het rekenen, maar ik zou eerst willen eten, mag het effe ja?

Tja dan maar even een Stroke intermezzo.

My father had a stroke last night. While he was in his bed in the ER with slurred speech and half his face paralyzed, the nurse comes in and asks, "So, what brings you here tonight?"
"The ambulance", he says.

Dan ga ik eerst effe zwemmen in het openluchtbad: vandaag voor het eerst weer open.

Breaststroke
Het wordt tijd dat Johnny hier begint.

Rudi S schreef:
Breaststroke
Het wordt tijd dat Johnny hier begint.

Jammer, nu gaat het nog twee uur langer duren.

GREATEST HITS OF THE STROKES - DE FINALE UITSLAG PRESENTATIE DINK

Alright, hier komt ie dan, de slightly hungover presentatie, ik zal eens een pogingkje wagen. Eerst nog even de obligate bandfoto:

https://www.dansendeberen.be/wp-content/uploads/the-strokes-1.jpg

De bubbling-under:

20. TRYING YOUR LUCK | 24 punten | 3x genoemd | Nr. 1 van: niemand

19. WHAT EVER HAPPENED? | 24 punten | 9x genoemd | Nr. 1 van: niemand

18. BAD DECISIONS | 28 punten| 7x genoemd | Nr. 1 van: niemand

17. JUICEBOX | 46 punten | 9x genoemd | Nr. 1 van: niemand

16. BROOKLYN BRIDGE TO CHORUS | 48 punten | 12x genoemd | Nr. 1 van: niemand

15. SOMA | 55 punten | 11x genoemd | Nr. 1 van: niemand

14. THE ADULTS ARE TALKING | 57 punten | 13x genoemd | Nr. 1 van: niemand

13. IS THIS IT | 59 punten | 14x genoemd | Nr. 1 van: niemand

12. TAKE IT OR LEAVE IT | 62 punten | 13x genoemd | Nr. 1 van: niemand

11. MACHU PICCHU | 75 punten | 17x genoemd | Nr. 1 van: JoaMuse en Mausie

Oh me oh my wat een bandje hé, kijk die bubbling-under dan eens shinen. Wat een stel geweldige nummers hebben deze mannen toch bij elkaar geschreven... Top 10 wordt vervolgd!!

10. THE MODERN AGE | 79 punten | 15x genoemd | Nr. 1 van: andré, likeahurricane en El Ninjo

De naamgever van de gelijknamige debuutrelease / EP van The Strokes. Instant classic natuurlijk. Sloeg in als een bom!

9. BARELY LEGAL | 81 punten | 15x genoemd | Nr. 1 van: The Eraser

VERRASSINGK! The homie The Eraser kwam ff op het allerlaatste met een nummer 1 positie voor deze knaller van het debuut. Oh my, dit vind ik wel heel verrassend hoor, had deze zeker niet in de top 10 verwacht. Wel leuk dat ie het haalt hoor, alles op Is This It is natuurlijk steengoed!

8. 12:51 | 93 punten | 18x genoemd | Nr. 1 van: Simon77

Vurige opener van Room On Fire, krijg je meteen zin in het album. Eén van hun pronkstukjes hoor, mocht wel nog hoger hebben geëindigd van mij.

7. UNDER COVER OF DARKNESS | 99 punten | 16x genoemd | Nr. 1 van: Jizze, EttaJamesBrown en dumb_helicopter

Enorme bokkensprong in punten nu naar een uberclassic van de beroertes. Komt van hun - voor mij - met afstand zwakste album Angles. Enkel de eerste twee nummers maken dat album de moeite waard, vind ik nogmaals. Dat riff tho, ohme ohmy. Check die drie eerste posities dan, en terecht verdamme want ik had deze ook stevig in m'n top 10 staan.

6. NEW YORK CITY COPS | 100 punten | 17x genoemd | Nr. 1 van: arcade monkeys en ArrrrrrrthurDZ

Puntje meer vinden we deze kraker. NEW YORK CITY COOOOPS AAAAINT TOOOOO SMAAAAAART. Nuff said.

5. YOU ONLY LIVE ONCE | 101 punten | 19x genoemd | Nr. 1 van: MRDammann en aerobag

Puntje meer vinden we deze kraker. En alweer een stevige verrassingk dink hoor. Deze kan ik nooit onthouden, maar als hij dan weer es voorbijkomt is hij toch wel weer heul erg lekker. Alleen geen top 10 materiaal voor mij, maar hey, wie ben ik hé. JM, that's right.

Ho, Johnny gaat hard

En dan nu de crème de la crème, de te verwachten vier natuurlijk:

4. SOMEDAY | 165 punten | 26x genoemd | Nr. 1 van: niemand

U leest het goed, bij niemand op 1. Maar check die mad bokkesprong in punten weer, bijna door iedereen genoemd ook en terecht want wat een briljantje is dit.

3. HARD TO EXPLAIN | 173 punten | 28x genoemd | Nr. 1 van: Choconas en Poek

Tja, wat maakt dit nummer zo goed? Moeilijk uit te leggen.............. Maar m'n bloed kookte weer toen deze voorbijkwam op spotify, achterlijk goed gewoon.

2. REPTILIA | 173 punten | 29x genoemd | Nr. 1 van: mezelf en Arno Gouden duo

Dé guitar hero classic en voor mij toch wel hun allerbeste. Wat een drive hé ohmy. DAT BASS. Alleen stoere boy JoaMuse en tough girl EttaJamesBrown namen deze niet op in hun top 10, maar hoe dan?? Eén luttele keer meer genoemd dan HtEx en daarom staat deze op een welverdiende tweede plaats!

En verwachte goud gaat naar... *drumroffel*

1. LAST NITE | 218 punten | 28x genoemd | Nr. 1 van: oh my where to begin. Nou ja van Rudi S, aERodynamIC, Superbitch, Mastroianni... ook nog van ranja, VladTheImpaler, die dekselse jordidj1, ZERO, Hedser, Tom Traubert en die malle Gretz ook nog met z'n kaulo deadlinebek

https://img.discogs.com/MW6n8H8M4Hyu3EFVfKG5Eu9sRng=/fit-in/599x600/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(90)/discogs-images/R-918683-1174128663.jpeg.jpg

Eén keer minder genoemd ook dan Reptilia, maar al die eerste plaatsen hey, natuurlijk wint deze wat dachten jullie? Heel eerlijk, ik had in het begin wat stiekeme hoop voor Reptilia maar het mocht niet zijn. Ach ja, hij is het meest genoemd dus voor mij is Reptilia de stiekeme ekte ekte winnaar

Bedankt aan alle 31 enthousiaste deelnemers om mee te spelen, en tot binnenkort bij de editie van Def Leppard? Ligt een beetje in hetzelfde straatje, toch?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:37 uur

geplaatst: vandaag om 15:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.