Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #5 (Reggae zonder Bob)!
zoeken in:
0
geplaatst: 30 april 2021, 21:57 uur
Train in Vain? Ik heb afgelopen weken London Calling vaak gedraaid in m’n boodschappenautootje. Heb de link nooit gelegd. Dat moet ik zeker nogmaals doen.
Dank voor deze editie.
Dank voor deze editie.
0
geplaatst: 30 april 2021, 22:02 uur
Bedankt Superbitch, ik had vandaag hun nieuwe single in mijn persoonlijke release radar van Spotify, dus dat geeft wel aan wat ik deze week vooral heb beluisterd 

0
geplaatst: 30 april 2021, 23:32 uur
Dank je Superbitch voor het organiseren van deze Best of. Ook dank aan alle mede stemmers. Duidelijk dat het eerste/oude werk toch het beste bevalt. Persoonlijk vind ik het jammer dat mijn favoriet van hun debuut As heaven is wide er niet bij stond maar verder weinig klagen. Heb 'm weer eens gedraaid vanavond en is inderdaad behoorlijk tijdloos en sterk.
Over een paar jaar weer naar de 30th anniversary tour in 013
Over een paar jaar weer naar de 30th anniversary tour in 013

1
geplaatst: 1 mei 2021, 00:35 uur
1
geplaatst: 1 mei 2021, 11:04 uur
4
geplaatst: 1 mei 2021, 12:01 uur
Na een aantal alternatieve helden wordt het nu weer eens tijd voor een echt hitkanon!
Kylie Ann wordt in 1968 in Melbourne, Australië geboren als dochter van een accountant en voormalige balletdanseres. Via een tante krijgt een 10-jarige Kylie een rolletje in een soapserie, waarna nog wat werk in de televisiewereld volgt. Uiteindelijk krijgt ze een grotere rol in de serie Neighbours, die razend populair wordt. Een aflevering, waar het karakter van Kylie trouwt met het karakter van ene Jason Donovan wordt in het VK door 20 miljoen mensen bekeken.
In de tussentijd is Kylie ook begonnen met het opnemen van liedjes en krijgt zij een platencontract aangeboden als zij tijdens een benefietoptreden met andere Neighbours-sterren The Locomotion opvoert. Vanaf dan gaat het hard en reigt Kylie met hulp van producers Stock, Aitken & Waterman de ene hit na de andere. Poptimist pur sang Bob Stanley is in zijn boek Yeah Yeah Yeah uiterst lovend over de SAW-hitfabriek, die in de tweede helft van de jaren '80 de hitlijsten domineerde en waarvan Kylie de vaandeldraagster is: "SAW took the underground, married it to light entertainment, and became - with their hit rate and production line at least - the closest thing to Motown that Britain has ever produced.
Daarmee hield het echter nog niet op voor Kylie, wiens naam in de aboriginal-taal Noongar boomerang betekent. Popsterren komen, popsterren gaan, maar Kylie bleek een blijvertje. Inmiddels scoort zij al bijna 30+ jaar hits. Halverwege jaren '90 scoorde zij met name in het buitenland grote hits met een wat alternatiever geluid (Confide In Me) en een voorzichtige comeback begin jaren '00 bleek de voorbode van misschien wel haar allergrootste hitsuccessen. Anno 2021 is zij nog steeds actief, getuige het recente DISCO-album en samenwerkingen met o.a. Dua Lipa.
Tijd om haar muziek dus eens nader onder de loep te nemen!
De startlijst bestaat uit 20 van haar grootste hits in Nederland, die ik hier op chronologische volgorde heb gezet. Aan jullie de taak nog 10 nummers hierbij te zoeken. De 10 meest genoemde nummers gaan dan mee naar de volgende ronde.
The loco-motion
I should be so lucky
Especially for you (ft. Jason Donovan)
Hand on your heart
Never too late
Tears on my pillow
Better the devil you know
Confide in me
Where the wild roses grow (ft. Nick Cave & The Bad Seeds)
Kids (ft. Robbie Williams)
Spinning around
Can't get you out of my head
In your eyes
Love at first sight
Come into my world
Slow
Red blooded woman
I believe in you
In my arms
Wow
Deadline: maandagavond 20 uur.
Taglijst: in ieder geval aERodynamIC, vigil, NewYorkCityLight, catdog, Gretz, Poeha en wellicht ook ranja en Superbitch. The_CrY, musicfriek en wie weet ook wel bart1989, pureshores en Fathead. En heel misschien zelfs wel Madonna. En wie weet Rudi S en EttaJamesBrown?
Kylie Ann wordt in 1968 in Melbourne, Australië geboren als dochter van een accountant en voormalige balletdanseres. Via een tante krijgt een 10-jarige Kylie een rolletje in een soapserie, waarna nog wat werk in de televisiewereld volgt. Uiteindelijk krijgt ze een grotere rol in de serie Neighbours, die razend populair wordt. Een aflevering, waar het karakter van Kylie trouwt met het karakter van ene Jason Donovan wordt in het VK door 20 miljoen mensen bekeken.
In de tussentijd is Kylie ook begonnen met het opnemen van liedjes en krijgt zij een platencontract aangeboden als zij tijdens een benefietoptreden met andere Neighbours-sterren The Locomotion opvoert. Vanaf dan gaat het hard en reigt Kylie met hulp van producers Stock, Aitken & Waterman de ene hit na de andere. Poptimist pur sang Bob Stanley is in zijn boek Yeah Yeah Yeah uiterst lovend over de SAW-hitfabriek, die in de tweede helft van de jaren '80 de hitlijsten domineerde en waarvan Kylie de vaandeldraagster is: "SAW took the underground, married it to light entertainment, and became - with their hit rate and production line at least - the closest thing to Motown that Britain has ever produced.
Daarmee hield het echter nog niet op voor Kylie, wiens naam in de aboriginal-taal Noongar boomerang betekent. Popsterren komen, popsterren gaan, maar Kylie bleek een blijvertje. Inmiddels scoort zij al bijna 30+ jaar hits. Halverwege jaren '90 scoorde zij met name in het buitenland grote hits met een wat alternatiever geluid (Confide In Me) en een voorzichtige comeback begin jaren '00 bleek de voorbode van misschien wel haar allergrootste hitsuccessen. Anno 2021 is zij nog steeds actief, getuige het recente DISCO-album en samenwerkingen met o.a. Dua Lipa.
Tijd om haar muziek dus eens nader onder de loep te nemen!
De startlijst bestaat uit 20 van haar grootste hits in Nederland, die ik hier op chronologische volgorde heb gezet. Aan jullie de taak nog 10 nummers hierbij te zoeken. De 10 meest genoemde nummers gaan dan mee naar de volgende ronde.
The loco-motion
I should be so lucky
Especially for you (ft. Jason Donovan)
Hand on your heart
Never too late
Tears on my pillow
Better the devil you know
Confide in me
Where the wild roses grow (ft. Nick Cave & The Bad Seeds)
Kids (ft. Robbie Williams)
Spinning around
Can't get you out of my head
In your eyes
Love at first sight
Come into my world
Slow
Red blooded woman
I believe in you
In my arms
Wow
Deadline: maandagavond 20 uur.
Taglijst: in ieder geval aERodynamIC, vigil, NewYorkCityLight, catdog, Gretz, Poeha en wellicht ook ranja en Superbitch. The_CrY, musicfriek en wie weet ook wel bart1989, pureshores en Fathead. En heel misschien zelfs wel Madonna. En wie weet Rudi S en EttaJamesBrown?
2
geplaatst: 1 mei 2021, 12:17 uur
0
geplaatst: 1 mei 2021, 12:31 uur
Poeha schreef:
Wouldn't Change a Thing
Step Back in Time
What Do I Have to Do?
Put Yourself in My Place
On a Night Like This
Like a Drug
Cosmic
Golden
Maar eigenlijk zijn het allemaal hartjes.
Deze moeten sowieso mee, aanvulling volgt nog.
Wouldn't Change a Thing
Step Back in Time
What Do I Have to Do?
Put Yourself in My Place
On a Night Like This
Like a Drug
Cosmic

Golden
Maar eigenlijk zijn het allemaal hartjes.
Deze moeten sowieso mee, aanvulling volgt nog.
Als organisator moet ik natuurlijk objectief blijven
, maar heel blij dat je PYiMP noemt.
Die staat er bij mij ook zeker tussen straks.
2
geplaatst: 1 mei 2021, 12:42 uur
Tuurlijk doe ik mee, je moet een onbeantwoorde liefde niet straffen door niet mee te doen 
Put Yourself in My Place
2 Hearts
Got to be Certain
In Denial (Kylie & Pet Shop Boys)
It's No Secret
Put Your Hands Up
Shocked
Step Back in Time
Where Is the Feeling?
Wouldn't Change a Thing
Kylie & PSB: https://youtu.be/dapJiWu7NV4

Put Yourself in My Place

2 Hearts
Got to be Certain

In Denial (Kylie & Pet Shop Boys)

It's No Secret

Put Your Hands Up
Shocked
Step Back in Time

Where Is the Feeling?

Wouldn't Change a Thing
Kylie & PSB: https://youtu.be/dapJiWu7NV4
0
geplaatst: 1 mei 2021, 12:55 uur
vigil schreef:
Tuurlijk doe ik mee, je moet een onbeantwoorde liefde niet straffen door niet mee te doen

Jij kan over dit soort dingen waarschijnlijk nog heel veel leren van Dreetje Hazes

2
geplaatst: 1 mei 2021, 13:07 uur
Rudi S schreef:
Jij kan over dit soort dingen waarschijnlijk nog heel veel leren van Dreetje Hazes
(quote)
Dat opblaasvarken kan volgens mij meer een hele hoop van mij leren!
1
geplaatst: 1 mei 2021, 13:10 uur
Zeker niet te lang overdenken; ik vroeg me wel meteen af of er een manier was om Dannii mee te laten doen, dat is er, weliswaar met (schijnbaar) een kerstliedje.
100 Degrees (with Dannii Minogue)
Give Me Just a Little More Time
Got to be Certain
It's No Secret
Made in Heaven
On a Night Like This
Put Yourself in My Place
Step Back in Time
What Do I Have to Do?
Wouldn't Change a Thing
100 Degrees (with Dannii Minogue)
Give Me Just a Little More Time
Got to be Certain
It's No Secret
Made in Heaven
On a Night Like This
Put Yourself in My Place
Step Back in Time
What Do I Have to Do?
Wouldn't Change a Thing
0
geplaatst: 1 mei 2021, 13:20 uur
Waarin verschillen deze twee? Ik ken dan blijkbaar toch niet alles van haar oeuvre 

0
geplaatst: 1 mei 2021, 13:23 uur
Poeha schreef:
(quote)
Waarin verschillen deze twee? Ik ken dan blijkbaar toch niet alles van haar oeuvre
Ha, een gekopieerd van jou en een getypt. Kan ik er nog een bij bedenken

Overigens heeft het nummer dus in 1989 6 weken inclusief I in m'n top 40 gestaan

Inmiddels aangepast
1
geplaatst: 1 mei 2021, 13:48 uur
Ik denk dat hij daar nog nooit van gehoord heb, al hoop ik dat Bridget m nog een beetje heeft onderwezen....
Bridget met de beste band
2
geplaatst: 1 mei 2021, 14:09 uur
Where Is the Feeling? (De single versie)
Where Has the Love Gone?
Falling
On a Night Like This
Fever
Chocolate
Obsession
Speakerphone
The One
Miss a Thing
Like a Drug, Better Than Today en Real Groove vallen net buiten de boot.
Veel kansloze nominaties verwacht ik. Ik heb een duidelijke voorkeur voor alles na 1994.
Where Has the Love Gone?
Falling
On a Night Like This
Fever
Chocolate
Obsession
Speakerphone
The One
Miss a Thing
Like a Drug, Better Than Today en Real Groove vallen net buiten de boot.
Veel kansloze nominaties verwacht ik. Ik heb een duidelijke voorkeur voor alles na 1994.
0
geplaatst: 1 mei 2021, 14:16 uur
Ik ben fan van haar 00s' periode. All the Lovers etc.
Moeten het 10 nominaties zijn of mag minder ook?
1
geplaatst: 1 mei 2021, 14:27 uur
NewYorkCityLight schreef:
Ik zie er wel een paar tussen die bij mij wel een grote kans maken. Ik zal de rest ook eens luisteren, want ben niet heel bekend met haar albumtracks.Veel kansloze nominaties verwacht ik. Ik heb een duidelijke voorkeur voor alles na 1994.
esteban schreef:
Ik ben altijd wel voorstander van 10 nominaties, wellicht kun je nog iets in andere lijstjes vinden?
Maar ik ben ook de beroerdste niet, dus als je er bv. minimaal 5 hebt vind ik het ook ok. Leuk als je meedoet

1
geplaatst: 1 mei 2021, 14:35 uur
All the Lovers
Get Outta My Way
Giving You Up
I Was Gonna Cancel
Into the Blue
Loveboat
Magic
Real Groove
Right Here, Right Now (with Giorgio Moroder)
The One
Get Outta My Way
Giving You Up
I Was Gonna Cancel
Into the Blue
Loveboat
Magic
Real Groove
Right Here, Right Now (with Giorgio Moroder)
The One
0
geplaatst: 1 mei 2021, 17:52 uur
herman schreef:
(quote)
Ik zie er wel een paar tussen die bij mij wel een grote kans maken. Ik zal de rest ook eens luisteren, want ben niet heel bekend met haar albumtracks. "'Miss a Thing' is the best pop song since 'Get Lucky' and 'Uptown Funk'". Aldus een random persoon op YT.
2
geplaatst: 1 mei 2021, 18:44 uur
Bedankt Superbitch
Dankzij dit Garbage weekje nu toch Not your kind of people and Strange little birds voor de fysiek
Het Bond nummer is de enige die ik nu niet meer echt wat vind, verder kan ik me wel vinden in de top 20, alleen jammer want in de latere albums zitten echt wat pareltjes en Garbage is een mekka voor de remixers, dat mag ik vast niet zeggen van luigifort
Dankzij dit Garbage weekje nu toch Not your kind of people and Strange little birds voor de fysiek
Het Bond nummer is de enige die ik nu niet meer echt wat vind, verder kan ik me wel vinden in de top 20, alleen jammer want in de latere albums zitten echt wat pareltjes en Garbage is een mekka voor de remixers, dat mag ik vast niet zeggen van luigifort
1
geplaatst: 1 mei 2021, 18:46 uur
En hier Kylie herman
Gevalletje teveel opties
What do I have to do
Finer feelings
Put yourself in my place
Where is the feeling
Breathe
Did it again
German Bold Italic (With Towa Tei)
Giving you up
Aphrodite
Timebomb
was Wow haar laatste single hit in Nederland?
Gevalletje teveel opties
What do I have to do
Finer feelings
Put yourself in my place
Where is the feeling
Breathe
Did it again
Giving you up
Aphrodite
Timebomb
2
geplaatst: 1 mei 2021, 18:57 uur
pureshores schreef:
En hier Kylie herman
Gevalletje teveel opties
What do I have to do
Finer feelings
Put yourself in my place
Where is the feeling
Breathe
Did it again
Giving you up
Aphrodite
Timebomb
En hier Kylie herman
Gevalletje teveel opties
What do I have to do
Finer feelings
Put yourself in my place
Where is the feeling
Breathe
Did it again
Giving you up
Aphrodite
Timebomb
Ze is ook nog een feature geweest op 'Higher' van Taio Cruz maar ik kan mij niet herinneren of dat de hit-versie geweest of de solo versie van Taio.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.