MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #5 (Reggae zonder Bob)!

zoeken in:
1. Sober To Death*
2. Drunk Drivers / Killer Whales
3. The Ballad of the Costa Concordia
4. Strangers
5. High To Death*
6. Cosmic Hero*
7. Fill in the Blank
8. Beach Life-In-Death
9. Vincent
10. Unforgiving Girl (She's Not An)*

Uit mijn voorlopige top tien van de eliminatieronde heeft alleen Can't Cool Me Down het niet gehaald. Sober to Death profiteert hier van.

There Must Be More Than Blood vind ik met voorsprong het beste nummer, maar wordt erg weinig genoemd tot nu toe . Drunk Drivers profiteert van de fantastische tweede helft Killer Whales en Fill in the Blank is dan weer met afstand de nummer drie. Daarna worden de verschillen heel snel kleiner.

1. There Must Be More Than Blood
3. Fill in the Blank
4. Vincent
5. The Ballad of the Costa Concordia
6. Cute Thing
7. 1937 State Park*
8. Bodys
9. Destroyed By Hippie Powers*
10. Sober To Death*

1. The Ballad of the Costa Concordia
3. Bodys
4. Vincent
5. Unforgiving Girl (She's Not An)*
6. Destroyed By Hippie Powers*
7. Fill in the Blank
8. Cosmic Hero*
9. Famous Prophets (Stars)
10. 1937 State Park*

dix
Dit is waarschijnlijk de artiest waarvan ik het aanwijzen van mijn absolute favoriet het allermakkelijkst vindt:

1. Vincent
2. Beach Life-In-Death
3. There Must Be More Than Blood
4. Drunk Drivers / Killer Whales
5. Something Soon
6. Fill In The Blank
7. 1937 State Park
8. Maud Gone
9. Strangers
10. The Ballad Of The Costa Concordia

Ik had Weightlifters wel een plek in mijn lijst gegund.

1 Fill in the Blank
2 Vincent
3 Drunk Drivers / Killer Whales
4 There Must Be More Than Blood
5 Cute Thing
6 Unforgiving Girl (She's Not An)
7 War Is Coming (If You Want It)
8 Beach Life-In-Death
9 Destroyed By Hippie Powers
10 The Ballad of the Costa Concordia

Tja, ik weet niet precies wat ik ervan moet denken. Dit vond ik aardig:

1. Drunk Drivers / Killer Whales
2. High To Death*
4. Destroyed By Hippie Powers*
5. Bodys
6. 1937 State Park*
7. The Ballad of the Costa Concordia
8. Strangers
9. Maud Gone
10. Fill in the Blank

Zie jullie morgen bij Pukkelpop 1991, The 30th Anniversary!

1. Destroyed By Hippie Powers*
2. The Ballad of the Costa Concordia
3. Bodys
5. Beach Life-In-Death
6. Famous Prophets (Stars)
7. There Must Be More Than Blood
8. Fill in the Blank
9. Maud Gone
10. Vincent

1. Bodys
3. Cosmic Hero
4. Famous Prophets (Stars)
5. Vincent
6. The Ballad of the Costa Concordia
7. High To Death
8. Fill in the Blank
9. Cute Thing
10. Destroyed By Hippie Powers

Op voorhand had ik nooit durven dromen dat ik nog 2 nummers boven het epische The Ballad of the Costa Concordia zou plaatsen.

1. Bodys
2. Beach Life-In-Death
3. The Ballad of the Costa Concordia
4. There Must Be More Than Blood
5. Drunk Drivers / Killer Whales
6. High To Death*
7. Vincent
8. Famous Prophets (Stars)
6. Sober To Death*
10. Cosmic Hero*

1. Drunk Drivers / Killer Whales
2. Bodys
3. Vincent
4. Cosmic Hero*
5. Fill in the Blank
6. Unforgiving Girl (She's Not An)*
7. The Ballad of the Costa Concordia
8. 1937 State Park*
9. Something Soon
10. Maud Gone

01. Fill in the Blank
02. Drunk Drivers / Killer Whales
03. Bodys
04. Destroyed By Hippie Powers*
05. The Ballad of the Costa Concordia
06. Vincent
07. Famous Prophets (Stars)
08. Cosmic Hero*
09. Cute Thing
10. 1937 State Park*

Al een heel fijn bandje op plaat, maar zoals hier al eerder vermeld live helemaal geweldig.

1. Famous Prophets (Stars)
2. The Ballad of the Costa Concordia
5. Cosmic Hero*
6. 1937 State Park*
7. Bodys
8. Unforgiving Girl (She's Not An)*
9. Fill in the Blank
10. War Is Coming (If You Want It)

Alright, ik begin met tellen! Tot strakjes!

Greatest Hits of Car Seat Headrest: finale

19. War Is Coming (If You Want It) (14) (5)

Last night I dreamed that you'd murdered some kids
Gone up towards the border where the freaks live
I couldn't tolerate it, yet somehow I did
If it had been on TV, I would've changed the channel
And afterwards I lay awake for quite some time
And thought about opinions I'd kept
At five in the morning, I couldn't tolerate it
How many had died while I slept?

En de rode lantaarn gaat naar...

Ach ja, wel heel leuk dat deze non album single het ook nog gehaald heeft tussen al het andere geweld. Dat ik 'm nog het meeste punten gegeven heb, ach. Nemen we er dan maar gewoon bij!

18. Maud Gone (16) (6)
17. Something Soon (17) (4)
16. Strangers (18) (4)

Net iets verderop in de onderkant van de lijst, en elk netjes op een puntje van elkaar geëindigd: de enige drie afgevaardigden van major label-debuut Teens Of Style. Aangezien niks nada noppes van de onafhankelijk uitgebrachte CSH-platen die Will Toledo eerder al had uitgebracht de finale heeft gehaald, en dat er van meest recente plaat Making A Door Less Open ook maar één nummer meedoet, kunnen we wel stellen dat Teens Of Denial en Twin Fantasy hier met de populariteitsprijs mogen gaan lopen.

Van die eerste komen we nog 8 nummers tegen, van die tweede 6.

15. Unforgiving Girl (She's Not An)* (22) (6)
14. 1937 State Park* (28 (8)

Dan, op plekken 14 en 15, twee nummers van Teens Of Denial die toch niet helemaal meekonden met de rest. Wat ik zeker in het geval van Unforgiving Girl helemaal niet verwacht had, maar ja, de concurrentie was dan ook moordend.

Beide url's gaan naar opnames van KEPX-concert dat Will en de boys in 2016 gaven. Gigantische aanrader! Want inderdaad, hoe steengoed ze ook zijn op plaat, live is deze band pas echt briljant.

13. Sober To Death* (30) (6) en de nummer 1 van motel matches en mezelf
12. Cute Thing (37) (8)
11. High To Death* (40) (7)

We were wrecks before we crashed into each other

-

God
Give me Frank Ocean's voice
And James Brown's stage presence
I will be your rock, God, when you're rolling the dice

-

And I sat there on the steps
Considering death
There were only seconds left
Of the night

En teksten schrijven, dat kan ie ook, onze Will! Deze drie pareltjes van Twin Fantasy liepen de top 10 net mis. En als het een troost mag zijn motel matches, alle andere nummers die op 1 gezet zijn, staan wel in de top 10

10. Cosmic Hero* (43) (9)
9. Beach Life-In-Death (46) (8)

Cosmic Hero kende een erg trage start (was geloof ik het laatste nummer dat van iemand punten kreeg), maar slaagde er met een spurtje toch nog in de top 10 te halen. Beach Life-In-Death, één van de twee epossen op Twin Fantasy, bleef 'm echter nog net voor. Deze laatste is ook het hoogst genoteerde nummer dat door niemand op 1 is gezet.

Merk op dat alles al bij al best nog dicht bij elkaar ligt. Pas bij het aansnijden van de top 5 gaan we echt een serieus sprongetje in punten maken.

8. Destroyed By Hippie Powers* (47) (10) en de nummer 1 van Johnny Marr

Tell my mother I'm going home, I have been destroyed by hippie powers

Heerlijke meebruller van Teens Of Denial die dankzij een nummer 1 positie van Johnny Marr nog nipt aansluiting kon vinden bij de top 8.

7. Famous Prophets (Stars) (54) (9) en de nummer 1 van Bonk

En die andere epische 10 minutengrens-verpulverende Twin Fantasy kraker belandt hier op 7 dankzij een late nummer 1-positie van Bonk! Als begeleidend filmpje gewoon een random live-versie, wedden dat die ook gewoon geniaal is?

6. There Must Be More Than Blood (56) (8) en de nummer 1 van Simon77

Het enige nummer van Making A Door Less Open dat hier potten kon breken. En kijk, haalt deze toch maar mooi even een plek net buiten de top 5, mede dankzij de klaag-powers van Simon77... grapje natuurlijk want dit is ook gewoon een heel tof nummer dit, al heb ik het gevoel dat deze live nog net een tandje harder binnen gaat komen bij mij... hopelijk snel weer

5. Fill in the Blank (68) (13) en de nummer 1 van Verweggistan en Choconas

Openingsnummer van Teens Of Denial, dat op één nummer na de hele top 5 voor zijn rekening heeft genomen. Ook de eerste keer dat we meer dan tien punten omhoog gaan tussen twee nummers.

4. Vincent (72) (13) en de nummer 1 van dix

They got a portrait by Van Gogh
On the Wikipedia page
For clinical depression
Well, it helps to describe it
Yeah, it helps to describe it
Yeah, it helps to describe it...

Pure sadism! Pure sadism! Pure sadism! Pure sadism dat deze net voor de top 3 moet stranden, of niet dan dix? Beest van een nummer dat mijn introductie tot Car Seat Headrest was, toen ik in 2016 meedeed aan de MuMeAfrekening. Misschien een gelijkaardige ervaring van anderen hier aanwezig?

3. Bodys (87) (13) en de nummer 1 van MRDammann, Mastroianni en The Eraser

Eén van de beste ervaringen uit mijn leven was dit nummer live tijdens hun concert in de Vooruit te Gent eind 2018 (of eigenlijk gewoon praktisch dat hele concert), en ik denk niet dat ik hier overdrijf. Of doe ik dat wel, Johnny Marr en Kimmyboy? Hoe dan ook, deze tweelingfantasie is het enige nummer dat er nog in geslaagd is zich tussen al dat tienerontkenningsgeweld van de top 5 te wurmen. En dat het terecht is, verdorie!

2. The Ballad of the Costa Concordia (107) (17) en de nummer 1 van likeahurricane, Mathough en VladTheImpaler

How the hell was I supposed to steer this ship?

Car Seat Headrest zijn gewoon doctors in spanningsopbouw, dat bewijst deze klepper wel. Geniaal hoe hier naar dat fenomenale kookpunt wordt toegewerkt. De geweldige lyrics, grappig en triest tegelijkertijd in de beste Smiths-traditie, maken het helemaal af. Ook al zinkt het schip op het einde, het is hemels om hiervan aan boord te stappen.

1. Drunk Drivers / Killer Whales (133) (16) en de nummer 1 van wendyvortex, EttaJamesBrown en Gretz

Wat dus betekent dat Drunk Drivers/Killer Whales ons collectief favoriete CSH-nummer tot nu toe is, en met enige afstand ook nog! Naast drie nummer 1-posities, verzamelde deze prachtsong ook nog eens zes tweede plekken, wat wel het een en ander verklaart. Hoe dan ook, terechte winnaar!

Mag ik dan nog even iedereen bedanken voor het meenomineren, -elimineren, en -lijstjes maken? En EttaJamesBrown taggen om het stokje over te nemen?

Natuurlijk mag dat. In de loop van deze regenachtige ochtend gaan we langzaam beginnen met een heus festival: Pukkelpop 1991.

Pak alvast je tentje, rugzak, luchtbed en 12 blikken lauw bier voor de lange trip naar Hasselt, België. Of kort natuurlijk, mocht je daar ergens wonen. Tot zo!

Was een heerlijk weekje Car Seat Headrest met uiteindelijk een welverdiende winner. Heerlijk om ook die live-optredens te bekijken. Bedankt ArthurDZ

Je overdrijft zeker niet, Arthur. Wat een waanzinnig goed optreden was dat! Bedankt voor dit CSH-weekje.

https://images.eil.com/large_image/THE%5FRAMONES_PUKKELPOP%2B1991-622383.jpg

Het festivalseizoen is begonnen! En hoe kunnen we dat beter doen met The 30th Anniversary Edition of Pukkelpop 1991!

Destijds speelden de volgende toppers:

Nirvana (limbomaniacs op het laatste moment uitgevallen)
Ride
An Emotional Fish
Dinosaur JR
House of Love
Sonic Youth
Black Francis (op het laatste moment toegevoegd. Staat niet op de affiche)
The Pogues
The Ramones

Per band doe ik 2 liedjes om te starten. Voor de 2 headliners 3. Aangezien The Limbomaniacs uiteindelijk een ‘no show’ gaven, doen ze niet mee. Ook niet via nominaties. Voor de nominaties geldt 1 belangrijke regel: het had gespeeld kunnen zijn. Dus niets van In Utero of de recente albums van Dinosaur JR. Ik controleer overigens niets.

We starten met:

Polly
Come as you are
Vapour Trail
Paralised
Celebrate
Blue (Lace Virginia geschrapt, omdat het niet op Spotify staat)
Little Fury Things
The Wagon
Shine On
Christine
Teenage Riot
Dirty Boots
Velouria
Wave of Mutilation
Fiesta
Sayonara
Sunny Side of the Street
Blitzkrieg Bop
Sheena is a Punk Rocker
Rock ‘n’ Roll High School

Er zit geen diepere filosofie achter deze 20, behalve dat ik ze vaak leuk vind. Graag ontvang ik 10 aanvullingen op dit lijstje. Je hebt tot maandag 20:00 uur.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:26 uur

geplaatst: vandaag om 05:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.