menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #5 (Def Leppard)

zoeken in:
2 Bird on the Buffalo (Angus Stone)
Broken Brights (Angus Stone)
2 The Beast
4 Who Do You Think You Are +1
1 Main Street

Kijk ik even aan hoe snel het gaat, maar ga uit van 23:59 deadline vanavond.

3 Bird on the Buffalo (Angus Stone) +1
2 The Beast
4 Who Do You Think You Are
1 Main Street

In alle eerlijkheid, de muziek van deze Stones is mij toch wat ontgaan. Ik herken amper nummers. Maar wel mooi zeg! Ik haak aan in de finale, tegen dan kan ik hopelijk wat meer luisteren.

pfffff, broken brights nog geen enkel punt. dat kan natuurlijk niet

3 Bird on the Buffalo (Angus Stone)
2 The Beast
2 Main Street +1

Johnny Marr schreef:
pfffff, broken brights nog geen enkel punt. dat kan natuurlijk niet
Niet zo mekkeren met je stem op Who Do You Think You Are. Wat een goede keus is though. Zou toch wel de leukste aanvulling zijn qua stijl.

stoepkrijt schreef:
(quote)
Niet zo mekkeren met je stem op Who Do You Think You Are. Wat een goede keus is though. Zou toch wel de leukste aanvulling zijn qua stijl.

was hartverscheurende keuze, maar al spijt van. broken brights is nog net ietsje mooier na herbeluistering.

4 Bird on the Buffalo (Angus Stone) +1
2 The Beast
2 Main Street

4 Bird on the Buffalo (Angus Stone)
1 Broken Brights (Angus Stone) +1
2 The Beast
2 Main Street

1 Broken Brights (Angus Stone)
3 The Beast +1
2 Main Street

1 Broken Brights (Angus Stone)
4 The Beast +1
2 Main Street

Van deze nummers mag er nog eentje door. Welke?
Geef een +1

2 Broken Brights (Angus Stone) +1
4 The Beast
2 Main Street

Wat doen we toch een partijtje moeilijk met z'n allen hier

Zo hoort het ook, stuk voor stuk heerlijke nummers!

Ga ik waarschijnlijk wel harten breken als ik een beslissing moet nemen

Van deze nummers mag er nog eentje door. Welke?
Geef een +1

2 Broken Brights (Angus Stone)
4 The Beast
3 Main Street +1

Laat ik dan maar gewoon keihard zijn: Who Do You Think You Are stond als eerste op 4 punten, dus die gaat mee naar de finale.

GREATEST HITS OF ANGUS & JULIA STONE - FINALE

Zo gaan we de laatste ronde met deze twintig toppers:

https://lastfm.freetls.fastly.net/i/u/770x0/3bf8801b9d6c4449c4fab2e44d703e0e.jpg#3bf8801b9d6c4449c4fab2e44d703e0e

A Heartbreak
And the Boys
Big Jet Plane
Black Crow
By The Horns (Julia Stone)
Chateau
Crash and Burn
Death Defying Acts
Draw Your Swords
For You
Grizzly Bear
Heart Beats Slow
Hold On
It's All Okay (Julia Stone)
Just A Boy
Santa Monica Dream
The Devil's Tears
Who Do You Think You Are
Winter on the Weekend (Julia Stone)
Yellow Brick Road

Pak bovenstaande nummers bij de hoorns en maak een leuke top 10, deadline hiervoor is vrijdagavond 20:00.
Leuke anecdotes zijn altijd welkom

Ben ook benieuwd of de vijf nummers die niet genoemd werden in de eliminatieronde, ook daadwerkelijk de top 5 gaan vormen!

Spotify-lijst is up-to-date:

Angus & Julia Stone GH on Spotify - open.spotify.com

Toch opvallend dat Julia solo hier maar liefst drie nummers over de streep trekt, terwijl Angus al zijn drie ijzers reeds kwijt is. Over het algemeen wordt het werk van Angus toch beter gewaardeerd dan dat van zijn zus, ook hier op MusicMeter. Het kan verkeren.

Choconas schreef:
Toch opvallend dat Julia solo hier maar liefst drie nummers over de streep trekt, terwijl Angus al zijn drie ijzers reeds kwijt is. Over het algemeen wordt het werk van Angus toch beter gewaardeerd dan dat van zijn zus, ook hier op MusicMeter. Het kan verkeren.

Ja zeer opmerkelijk. Broken Brights is voor mij het beste album wat zij los van elkaar of samen gemaakt hebben. De genomineerde liedjes van Julia zijn mooi, maar toch zijn al haar solo albums het minste in hun discografie. Goed dat is mijn mening.

1. Death Defying Acts
2. Crash and Burn
3. And the Boys
4. Yellow Brick Road
5. Draw Your Swords
6. A Heartbreak
7. Big Jet Plane
8. Grizzly Bear
9. Who Do You Think You Are
10.For You

Er zijn veel tranen gevloeid bij het luisteren van Down The Way na een stuk gelopen eerste relatie zo'n 9 jaar geleden. Vandaar dat dat album voor mij ook veel emotionele waarde heeft. Het Angus & Julia Stone album doet mij erg denken aan mijn periode in platenhuis het Oor. Een mooie tijd waar het album ook hoog in mijn eindejaarslijst terecht kwam. Toch weinig gehoord de laatste tijd. Live had ik eerst Angus solo gezien en dat vond ik ook verreweg het beste concert van wat ik van ze gezien heb.
Al met al hebben al deze ervaringen mij tot de volgende top 10 gebracht:

1. Draw Your Swords
2. For You
3. Yellow Brick Road
4. Hold On
5. Heart Beats Slow
6. Grizzly Bear
7. Crash And Burn
8. Black Crow
9. The Devil's Tears
10. Big Jet Plane (Teveel gehoord, waardoor ik 'm eigenlijk niet meer kan horen. Toch mag ie niet ontbreken)

Broken Brights, Bird On The Buffalo & Only A Woman van het album Broken Brights hadden normaliter zeker mijn top 10 gehaald.

1. Draw Your Swords
2. Just A Boy
3. For You
4. The Devil's Tears
5. Big Jet Plane
6. Yellow Brick Road
7. A Heartbreak
8. Heart Beats Slow
9. And the Boys
10. Crash and Burn

0. Broken Brights
1. Draw Your Swords
2. Yellow Brick Road
3. Crash and Burn
4. Who Do You Think You Are
5. Chateau
6. Death Defying Acts
7. A Heartbreak
8. Grizzly Bear
9. Just A Boy
10. Heart Beats Slow

11. Hold On

1. A Heartbreak
2. Grizzly Bear
3. Draw Your Swords
4. Crash and Burn
5. Yellow Brick Road
6. It's All Okay (Julia Stone)
7. By The Horns (Julia Stone)
8. Big Jet Plane
9. Black Crow
10. Winter on the Weekend (Julia Stone)

Mijn normale top 10 zou er heel anders hebben uitgezien met Oakwood op nr. 1. Alleen A Heartbreak zou (op nr. 2) in die top 10 hebben gestaan. Verder 9 andere nummers die de finale niet hebben gehaald.

Ik weet nog dat ik Angus & Julia voor het eerst hoorde en tegelijk ook zag, op tv in een muziekprogramma op nota bene de franse zender TV5. Intrigerend, zeker. In het interview na het 1e nummer deed de presentator z'n best zo goed mogelijk engels te praten, Julia kwebbelde er vrolijk op los en Angus leek zo'n beetje in z'n hoed te willen wegkruipen. Ze speelden Big Jet Plane, waarschijnlijk gevolgd na het interview door een cover zoals gebruikelijk in dat programma, dat zal dan misschien You're the One that I Want zijn geweest maar dat staat niet op youtube.
Ik heb de naam in elk geval onthouden. Toen Julia met haar soloalbum By the Horns kwam was ik extra geïnteresseerd en dat was ook de eerste die ik kocht. Toen kwam het album Angus & Julia Stone en dat veranderde alles, van een potentieel interssante naam naar een echte favoriet. Dat ze later optraden op BKS hielp ook, heerlijk optreden en gave muziek. Inmiddels heb ik alle albums. Het album Snow moest eerst even bezinken maar na een tweede optreden op BKS moest ik die ook hebben en vind ik nu eigenlijk ook beter dan de eerste 2.
Bij het beluisteren van de albums voor deze Greatest Hits was het wel een beetje veel en m'n waarderering per nummer leverde een overvloed aan 3½-ster nummers op. De nummers die ik er bij hun echt uit vind springen zijn degene waarbij de gitaar net wat harder staat en/of lekker meeslepend zijn. Dan mag Angus zelfs zingen. Bij m'n top 10 springt de top 3 en eigenlijk top 5 er wel uit - die hebben toch wel wat meer dan de nummers 6-10 al hebben die wel 4 sterren. Ik mis wel een paar nummers van Snow en nog een enkele van de self-titled die zich tussen de nummers 6 en 10 zouden kunnen hebben genesteld. Plus het prijsnummer van het soloalbum van Julia, Justine.

Het nummer Death Defying Acts - wow wat een nummer. Angus houdt z'n mond, dat is niet erg, en de muziek komt dicht bij Portishead in de buurt. Zonder enige twijfel mijn nummer 1; sterker nog voor de zaaf-lijstjes per jaar was het ook m'n algehele nummer 1 single van 2014.

1. Death Defying Acts
2. A Heartbreak
3. Heart Beats Slow
4. Who Do You Think You Are
5. Crash and Burn
6. By the Horns
7. Just a Boy
8. Big Jet Plane
9. Grizzly Bear
10. Hold On

Hoor het vandaag voor het eerst:

1. Winter on the Weekend
2. Just A Boy
3. Crash and Burn
4. And the Boys
5. By The Horns
6. Heart Beats Slow
7. Who Do You Think You Are
8. The Devil's Tears
9. Draw Your Swords
10. Black Crow

In 2011 had ik een vakantiejob als crewlid op Gent Jazz. Dat jaar stonden ook Angus en Julia er op de affiche.

Een vriend van me die er toen ook werkte was al een groot fan, en we kregen het zo geregeld dat wij dienst hadden bij de ingang van de backstage op het moment dat het optreden van broer en zus erop zat, zodat hij hen om een handtekening kon vragen. Toen het grote moment aanbrak durfde hij natuurlijk plots niet meer, dus toen heb ik hem bijna letterlijk naar A&J moeten sleuren (op dat moment kende ik ze helemaal niet zo goed, anders had ik zelf ook wel plankenkoorts gekregen vermoed ik).

Ze stonden toen nog aan het begin van hun carrière dus ze waren gelukkig erg benaderbaar, uiteindelijk hebben we nog een minuutje of vijf met hen gebabbeld. Of tenminste, Julia (spraakwatervalletje hoor) heeft even met ons gebabbeld, en af en toe kreeg ik er ook een woord tussen. Mijn collega durfde niet veel zeggen, en hoewel hij en ik helemaal geen bekend, super getalenteerd muziekduo waren (en het nog steeds niet zijn) wist ook Angus zichzelf niet echt een plaats te geven. Verlegen jongen!

Maar goed, even later liepen we met onze handtekeningen naar onze post terug, super trots dat we het als enige aangedurfd hadden om op hen af te stappen. Tot een half uurtje later plots crewmember na crewmember langs kwam lopen met handtekeningen van het duo. Wat bleek? Angus en Julia stonden ze bij de dienstingang naar hartenlust uit te dele aan iedere gewillige passant.

Sinds die gedenkwaardige avond ben ik de telgen Stone altijd met een half oog blijven volgen, zonder dat ik mezelf reken tot de echte liefhebbers overigens. Maar in deze GH-editie komt weer naar voren hoe sterk hun oeuvre is: alles is ongeveer van hetzelfde niveau, met een enkele uitschieter naar boven en naar beneden.

Die avond in 2011 was overigens de meest star packed uit mijn leven, want een eerdere poging van ons om nog voor het optreden een handtekening te fixen, eindigde ermee dat de roadie die Angus wel even voor ons zou komen brengen, in de plaats terugkwam met zowel Eric Stonestreet (Cameron uit Modern Family) als Rachel Taylor (Maggie uit Transformers), de toenmalige vriendin van Angus, die dacht dat we een handtekening van hààr wilden. En ik zo tactloos om eruit te flappen dat we eigenlijk Angus wilden hebben Rachel is met enige afstand de mooiste vrouw die ik ooit teleurgesteld heb.

1. Chateau
2. Just A Boy
3. Draw Your Swords
4. Yellow Brick Road
5. Santa Monica Dream
6. Hold On
7. Heart Beats Slow
8. A Heartbreak
9. It's All Okay (Julia Stone)
10. Grizzly Bear

Oh, en heerlijk dat Chateau dan toch naar de finale mocht! Merci mannen

Julia had dit toch wel beter kunnen afstemmen met onze jordidj1, me dunkt

Wel een fijn nummer

Break, a song by Julia Stone on Spotify - open.spotify.com

Het oudere werk van broer en zus wordt hier toch wel behoorlijk onderschat, slechts 1 nummer van het debuut en geen enkele van de EP's ervoor.

Anyway, Angus & Julia Stone, het blijft geweldige muziek. Ik leerde ze kennen bij het uitkomen van Down the Way en heb ze dat jaar meteen live gezien in Groningen. Een ontzettend sympathiek duo en een heerlijke live act. Een paar jaar later heb ik ze nog eens gezien in Utrecht.

Down the Way blijft hier favoriet, maar het debuut en de titelloze blijven ook heerlijk. Het laatste album vind ik dan weer wat minder, maar nog steeds genietbaar.

1. Yellow Brick Road
2. Draw Your Swords
3. The Devil's Tears
4. Heart Beats Slow
5. For You
6. Just A Boy
7. Big Jet Plane
8. Crash and Burn
9. Hold On
10. Death Defying Acts

Gast
geplaatst: vandaag om 00:42 uur

geplaatst: vandaag om 00:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.