Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #5 (Reggae zonder Bob)!
zoeken in:
1
geplaatst: 12 augustus 2021, 12:18 uur
Vanmorgen 20 nummers geluisterd (4 vielen bij voorbaat af) en daaruit mijn top 10 samengesteld:
1. Mad Love's Comin'
2. The Vanilla Queen
3. She flies on Strange Wings
4. Just a Little Bit of Peace in My Heart
5. I've just lost somebody
6. Twilight Zone
7. Going to the Run
8. Radar Love
9. Instant Poetry
10. Kill Me (Ce Soir)
1. Mad Love's Comin'
2. The Vanilla Queen
4. Just a Little Bit of Peace in My Heart
5. I've just lost somebody
6. Twilight Zone
7. Going to the Run
8. Radar Love
9. Instant Poetry
10. Kill Me (Ce Soir)
1
geplaatst: 12 augustus 2021, 12:49 uur
1. When the Lady Smiles
2. Quiet Eyes*
3. The Devil Made Me Do It
4. Buddy Joe
5. Long Blond Animal
6. Twilight Zone
7. Another 45 Miles
8. Radar Love
9. Sleepwalkin'
10. Weekend Love
Hun rockers vind ik het fijnst.
2. Quiet Eyes*
3. The Devil Made Me Do It
4. Buddy Joe
5. Long Blond Animal
6. Twilight Zone
7. Another 45 Miles
8. Radar Love
9. Sleepwalkin'
10. Weekend Love
Hun rockers vind ik het fijnst.
1
geplaatst: 12 augustus 2021, 13:02 uur
Just ok.
1. Just a Little Bit of Peace in My Heart
2. Just Like Vince Taylor*
3. Weekend Love
4. Another 45 Miles
5. Bombay*
6. Buddy Joe
7. Ce Soir
8. Radar Love
9. Twilight Zone
10. Holy Holy Life
2. Just Like Vince Taylor*
3. Weekend Love
4. Another 45 Miles
5. Bombay*
6. Buddy Joe
7. Ce Soir
8. Radar Love
9. Twilight Zone
10. Holy Holy Life
1
geplaatst: 12 augustus 2021, 13:33 uur
Mijn 10:
01 Twilight Zone
02 Weekend Love
03 Long Blond Animal
04 Just a Little Bit of Peace in My Heart
05 When the Lady Smiles
06 The Devil Made Me Do It
07 Sound of the Screaming Day
08 Radar Love
09 Candy's Going Bad*
10 Back Home
Toen ik serieus muziek begon te volgen was de Earring net hot vanwege het NEWS album. In mijjn allereerste eigen hitparade stonden ze op 2 en 3 met Clear Night, Moonlight en When the Lady Smiles. Dat blijkt overigens wel meteen het top van succes bij mij te zijn, die 2 singles (die beide ook nog op 1 gestaan hebben dat jaar trouwens). Opvolgende singles scoorden minder. Maar er vile natuurlijk ook nog een hele historie te ontdekken, onder andere Twilight Zone en Radar Love via Veronica's Top 100 allertijden.
Ik heb ze denk ik een keer of 5 live gezien, op 1 keer na allemaal ingeplugd, die Naked Truth albums doen me weinig. Die keer wel unplugged was trouwens een verrassing op een bedrijfsfeest
Gouden tijden van de ICT sector. De laatste 2x was beide in TivoliVredenburg, nog geen jaar ertussen geloof ik, met een redelijk gelijke setlist.
Long Blond Animal is natuurlijk een live favoriet, de versie op Something Heavy Going Down blijft geweldig (en in het echt natuurlijk ook) maar ook de album/single-versie mag er zeker zijn
Just a Little Bit... heb ik eigenlijk vooral ontdekt door de cover van Nancy Boyd, wie m'n bijdragen van de weeklijstjes van 1990 heeft gevolgd heeft kunnen zien dat die de nummer 1 nog haalde (overigens is die geproduceerd door George zelf).
Weekend Love heb ik ook altijd een zwak voor gehad, al vanaf de eerste keer dat ik die - ik denk in Arbeidsvitaminen - hoorde. Heerlijk nummer wat ze helaas beide keren in TiVre niet speelden.
01 Twilight Zone
02 Weekend Love
03 Long Blond Animal
05 When the Lady Smiles
06 The Devil Made Me Do It
07 Sound of the Screaming Day
08 Radar Love
09 Candy's Going Bad*
10 Back Home
Toen ik serieus muziek begon te volgen was de Earring net hot vanwege het NEWS album. In mijjn allereerste eigen hitparade stonden ze op 2 en 3 met Clear Night, Moonlight en When the Lady Smiles. Dat blijkt overigens wel meteen het top van succes bij mij te zijn, die 2 singles (die beide ook nog op 1 gestaan hebben dat jaar trouwens). Opvolgende singles scoorden minder. Maar er vile natuurlijk ook nog een hele historie te ontdekken, onder andere Twilight Zone en Radar Love via Veronica's Top 100 allertijden.
Ik heb ze denk ik een keer of 5 live gezien, op 1 keer na allemaal ingeplugd, die Naked Truth albums doen me weinig. Die keer wel unplugged was trouwens een verrassing op een bedrijfsfeest
Gouden tijden van de ICT sector. De laatste 2x was beide in TivoliVredenburg, nog geen jaar ertussen geloof ik, met een redelijk gelijke setlist. Long Blond Animal is natuurlijk een live favoriet, de versie op Something Heavy Going Down blijft geweldig (en in het echt natuurlijk ook) maar ook de album/single-versie mag er zeker zijn
Just a Little Bit... heb ik eigenlijk vooral ontdekt door de cover van Nancy Boyd, wie m'n bijdragen van de weeklijstjes van 1990 heeft gevolgd heeft kunnen zien dat die de nummer 1 nog haalde (overigens is die geproduceerd door George zelf).
Weekend Love heb ik ook altijd een zwak voor gehad, al vanaf de eerste keer dat ik die - ik denk in Arbeidsvitaminen - hoorde. Heerlijk nummer wat ze helaas beide keren in TiVre niet speelden.
1
geplaatst: 12 augustus 2021, 13:48 uur
Golden Earring staat op nummer 10 van mijn favoriete artiesten. Hieronder wat toelichting in mijn top 10 Golden Earring songs:
1. Twilight Zone
Top 10 hit in de USA en naar mijn mening het beste nummer ooit gemaakt door een Nederlandse band. Vooral de langere album versie van bijna 8 minuten vind ik weergaloos mooi en kan er elke keer weer van genieten. Bas, gitaar, drums en zang perfect! Twilight Zone staat op het album Cut (1982), dat in zijn geheel erg goed is. Overigens had de vinyl single indertijd ook een mooie b-kant: King Dark.
2. She Flies on Strange Wings
Eerst viel het kwartje bij mij nog niet zo bij dit nummer maar toen ik vorig jaar in de lockdown mij nog verder in Golden Earring ging verdiepen ontdekte ik de schoonheid van dit nummer. Heerlijk opzwepend nummer maar dan ook hierbij vooral de langere albumversie (op Seven Tears uit 1971).
3. Back Home
Dit nummer heb ik genomineerd voor de MuMe Top 2000 en heeft de eindlijst gehaald. Back Home was de eerste nummer 1 hit in Nederland voor de Golden Earring van het album Golden Earring uit 1970. Lekkere gitaar en fluit riffs. Barry Hay ook op zijn vocaal best.
4. Quiet Eyes *
Geweldig nummer van het album The Hole (1986). Bijzonder was ook de zwart-wit videoclip van Anton Corbijn met daarin Dolf Brouwers (Sjef van Oekel) in de hoofdrol.
5. Just a Little Bit of Peace in My Heart
Eerst wist ik niet dat dit van een Nederlandse band was. George Kooymans schreef dit nummer na liefdesverdriet. Just a Little Bit of Peace in My Heart staat op het dubbelalbum On the Double uit 1968.
6. Buddy Joe
7. When the Lady Smiles
8. Radar Love
9. The Vanilla Queen
10. Bombay*
Nummers die de eindlijst niet hebben gehaald maar die ik erg goed vind zijn:
Distant Love, N.E.W.S., Secrets, Future, Are You Receiving Me, Why Do I en - als Hagenees natuurlijk ook - de EP The Hague
1. Twilight Zone
Top 10 hit in de USA en naar mijn mening het beste nummer ooit gemaakt door een Nederlandse band. Vooral de langere album versie van bijna 8 minuten vind ik weergaloos mooi en kan er elke keer weer van genieten. Bas, gitaar, drums en zang perfect! Twilight Zone staat op het album Cut (1982), dat in zijn geheel erg goed is. Overigens had de vinyl single indertijd ook een mooie b-kant: King Dark.
Eerst viel het kwartje bij mij nog niet zo bij dit nummer maar toen ik vorig jaar in de lockdown mij nog verder in Golden Earring ging verdiepen ontdekte ik de schoonheid van dit nummer. Heerlijk opzwepend nummer maar dan ook hierbij vooral de langere albumversie (op Seven Tears uit 1971).
3. Back Home
Dit nummer heb ik genomineerd voor de MuMe Top 2000 en heeft de eindlijst gehaald. Back Home was de eerste nummer 1 hit in Nederland voor de Golden Earring van het album Golden Earring uit 1970. Lekkere gitaar en fluit riffs. Barry Hay ook op zijn vocaal best.
4. Quiet Eyes *
Geweldig nummer van het album The Hole (1986). Bijzonder was ook de zwart-wit videoclip van Anton Corbijn met daarin Dolf Brouwers (Sjef van Oekel) in de hoofdrol.
Eerst wist ik niet dat dit van een Nederlandse band was. George Kooymans schreef dit nummer na liefdesverdriet. Just a Little Bit of Peace in My Heart staat op het dubbelalbum On the Double uit 1968.
6. Buddy Joe
7. When the Lady Smiles
8. Radar Love
9. The Vanilla Queen
10. Bombay*
Nummers die de eindlijst niet hebben gehaald maar die ik erg goed vind zijn:
Distant Love, N.E.W.S., Secrets, Future, Are You Receiving Me, Why Do I en - als Hagenees natuurlijk ook - de EP The Hague

1
geplaatst: 12 augustus 2021, 15:08 uur
10 More Points For Human Rights 
1. Ce Soir
2. Twilight Zone
3. Bombay
4. Back Home
5. Radar Love
6. She Flies On Strange Wings
7. The Vanilla Queen
8. When The Lady Smiles
9. Mad Love's Comin'
10. Buddy Joe

1. Ce Soir
2. Twilight Zone
3. Bombay
4. Back Home
5. Radar Love
6. She Flies On Strange Wings
7. The Vanilla Queen
8. When The Lady Smiles
9. Mad Love's Comin'
10. Buddy Joe
1
geplaatst: 12 augustus 2021, 15:45 uur
dynamo d schreef:
Eerst viel het kwartje bij mij nog niet zo bij dit nummer maar toen ik vorig jaar in de lockdown mij nog verder in Golden Earring ging verdiepen ontdekte ik de schoonheid van dit nummer. Heerlijk opzwepend nummer maar dan ook hierbij vooral de langere albumversie (op Switch uit 1971).
Seven Tears 2. She Flies on Strange Wings
Eerst viel het kwartje bij mij nog niet zo bij dit nummer maar toen ik vorig jaar in de lockdown mij nog verder in Golden Earring ging verdiepen ontdekte ik de schoonheid van dit nummer. Heerlijk opzwepend nummer maar dan ook hierbij vooral de langere albumversie (op Switch uit 1971).

0
geplaatst: 12 augustus 2021, 15:49 uur
dynamo d schreef:
4. Quiet Eyes *
Bijzonder was ook de zwart-wit videoclip van Anton Corbijn met daarin Dolf Brouwers (Sjef van Oekel) in de hoofdrol.
Jonge Bart Chabot had ook nog een best aandeel.4. Quiet Eyes *
Bijzonder was ook de zwart-wit videoclip van Anton Corbijn met daarin Dolf Brouwers (Sjef van Oekel) in de hoofdrol.
1
geplaatst: 12 augustus 2021, 15:58 uur
Helaas zijn veel persoonlijke favorieten gesneuveld. Ik moest nu lichtelijk moeite doen om er 10 te vinden die ik écht te gek vind. Niet dat ze slecht zijn maar wel erg voorspelbaar. Nou vooruit daar gaan we:
01. When the Lady Smiles (album versie)
02. Quiet Eyes* (album versie al is die op Naked II ook érg goed))
03. Mad Love's Comin'* (close call tussen de album versie en die op The naked truth. Beide bloedmooi)
04. She flies on Strange Wings (de live versie van Naked II vind ik nog altijd fantastisch)
05. Bombay* (zie Quiet eyes)
06. Twilight Zone (album versie en niet die vervelende ellenlange live uitvoering)
07. Going to the Run (album versie. Live hebben ze dit nummer nooit dezelfde feel kunnen geven vind ik)
08. Back Home (single versie blijft het mooiste wat mij betreft)
09. Buddy Joe (de live versie zoals op 2nd live staat is onverwoestbaar)
10. Long Blond Animal (de live versie van Something heavy is en blijft de mooiste)
01. When the Lady Smiles (album versie)
02. Quiet Eyes* (album versie al is die op Naked II ook érg goed))
03. Mad Love's Comin'* (close call tussen de album versie en die op The naked truth. Beide bloedmooi)
04. She flies on Strange Wings (de live versie van Naked II vind ik nog altijd fantastisch)
05. Bombay* (zie Quiet eyes)
06. Twilight Zone (album versie en niet die vervelende ellenlange live uitvoering)
07. Going to the Run (album versie. Live hebben ze dit nummer nooit dezelfde feel kunnen geven vind ik)
08. Back Home (single versie blijft het mooiste wat mij betreft)
09. Buddy Joe (de live versie zoals op 2nd live staat is onverwoestbaar)
10. Long Blond Animal (de live versie van Something heavy is en blijft de mooiste)
2
geplaatst: 12 augustus 2021, 16:22 uur
Bonk schreef:
WELKOM BIJ DE FINALE VAN DE GREATEST HITS VAN GOLDEN EARRING(S)!
(afbeelding)
Maar liefst 36(!) users hadden er geen moeite mee om 10 nummers van de grootste Nederlandse rockband ooit weg te stemmen. Dat leverde natuurlijk een slagveld op.
Ik teken protest aan!.......... had er zeer grote moeite mee!
Hopelijk doet iedereen weer mee! De bijgewerkte spotifylijst:
Greatest Hits Golden Earring | Spotify - open.spotify.com
WELKOM BIJ DE FINALE VAN DE GREATEST HITS VAN GOLDEN EARRING(S)!
(afbeelding)
Maar liefst 36(!) users hadden er geen moeite mee om 10 nummers van de grootste Nederlandse rockband ooit weg te stemmen. Dat leverde natuurlijk een slagveld op.
Ik teken protest aan!.......... had er zeer grote moeite mee!

Hopelijk doet iedereen weer mee! De bijgewerkte spotifylijst:
Greatest Hits Golden Earring | Spotify - open.spotify.com
1
Zack
geplaatst: 12 augustus 2021, 16:31 uur
1. Twilight Zone
2. Just a Little Bit of Peace in My Heart
3. Radar Love
4. Ce Soir
5. Back Home
6. When the Lady Smiles
7. Instant Poetry
8. Going to the Run
9. She flies on Strange Wings
10. Buddy Joe
3. Radar Love
4. Ce Soir
5. Back Home
6. When the Lady Smiles
7. Instant Poetry
8. Going to the Run
9. She flies on Strange Wings
10. Buddy Joe
1
geplaatst: 12 augustus 2021, 16:45 uur
1. The Vanilla Queen
2. She flies on Strange Wings
3. Radar Love
4. Mad Love's Comin'*
5. Ce Soir
6. Twilight Zone
7. Holy Holy Life
8. Instant Poetry
9. Quiet Eyes*
10. Just a Little Bit of Peace in My Heart
Ik schuif mijn voorkeur niet onder stoelen of banken.
Earring: 1971 t/m 1977 geniet mijn voorkeur. Eind 60er jaren ook uitstekende singles die wat bombastisch aan doen.
Obscuurder waren ze een aantal jaren in de 70's en dat is ook wel terug te vinden met singles als Ce Soir en het wat onderschatte Instant Poetry, die misschien net even te snel na Radar Love werd gebracht.
De 80's waren zeker niet slecht en daarom ook Twilight Zone en zeker ook Quiet Eyes terecht in mijn Top 10.
Heel benieuwd naar de definitieve Top 10!
2. She flies on Strange Wings
3. Radar Love
4. Mad Love's Comin'*
5. Ce Soir
6. Twilight Zone
7. Holy Holy Life
8. Instant Poetry
9. Quiet Eyes*
Ik schuif mijn voorkeur niet onder stoelen of banken.
Earring: 1971 t/m 1977 geniet mijn voorkeur. Eind 60er jaren ook uitstekende singles die wat bombastisch aan doen.
Obscuurder waren ze een aantal jaren in de 70's en dat is ook wel terug te vinden met singles als Ce Soir en het wat onderschatte Instant Poetry, die misschien net even te snel na Radar Love werd gebracht.
De 80's waren zeker niet slecht en daarom ook Twilight Zone en zeker ook Quiet Eyes terecht in mijn Top 10.
Heel benieuwd naar de definitieve Top 10!
0
geplaatst: 12 augustus 2021, 16:45 uur
het valt mij op dat veel deelnemers het op volgorde zetten, mag natuurlijk maar das voor mij nog onmogelijker. Dus de mijne is in willekeurige volgorde.
Sterker..... mag ik morgen weer een lijste inleveren? Grote kans dat er dan andere nummers tussen staan!
For now:
Bombay
Candy's Going Bad
Kill Me (Ce Soir)
Going To The Run (Mijn Lijflied toen ik nog motor reed.....)
Just A Little Peace In My Heart
Long Blond Animal
Mad Love's Comin'
Radar Love
She Flies On Strange Wings
Twilight Zone (alleen al omdat met dit nummer Golden Earring zo lang bestaan heeft)
En ik ga met vielip mee dat veel nummers live nog sterker uit de bus komen..... om het nog pittiger te maken......
Sterker..... mag ik morgen weer een lijste inleveren? Grote kans dat er dan andere nummers tussen staan!

For now:
Bombay
Candy's Going Bad
Kill Me (Ce Soir)
Going To The Run (Mijn Lijflied toen ik nog motor reed.....)
Just A Little Peace In My Heart
Long Blond Animal
Mad Love's Comin'
Radar Love
She Flies On Strange Wings
Twilight Zone (alleen al omdat met dit nummer Golden Earring zo lang bestaan heeft)
En ik ga met vielip mee dat veel nummers live nog sterker uit de bus komen..... om het nog pittiger te maken......

0
geplaatst: 12 augustus 2021, 16:52 uur
OzzyLoud schreef:
het valt mij op dat veel deelnemers het op volgorde zetten, mag natuurlijk maar das voor mij nog onmogelijker. Dus de mijne is in willekeurige volgorde.

Morgen weer een lijstje inleveren mag zeker

Maar dan toch graag, hoe lastig ook, wel in volgorde van 1 tot 10 omdat de punten bepaalt die de afzonderlijke nummers gaan krijgen en dat weer de volgorde van de uiteindelijke top 24 bepaalt. Dus ik wil het je niet te moeilijk maken... maar dan heb je ook eer van je moeilijke keuzes omdat je punten dan mee tellen

2
geplaatst: 12 augustus 2021, 16:57 uur
Bonk schreef:
Maar dan toch graag, hoe lastig ook, wel in volgorde van 1 tot 10 omdat de punten bepaalt die de afzonderlijke nummers gaan krijgen en dat weer de volgorde van de uiteindelijke top 24 bepaalt. Dus ik wil het je niet te moeilijk maken... maar dan heb je ook eer van je moeilijke keuzes omdat je punten dan mee tellen
(quote)

O..M..G
tot morgen
1
geplaatst: 12 augustus 2021, 17:42 uur
Leuke band, al zet ik ze zelf nooit op (laatste keer was denk ik een vorige keer dat er hier een GE GH werd georganiseerd, nog in de Dazzler-tijd). Niets waar ik van achterover val, maar veel fijne hitjes.
Toch tof dat jullie Nederlanders echt zo’n rockmonument à la The Rolling Stones hadden, in België debuteerden de eerste classic bands die het lang hebben volgehouden naar mijn gevoel pas in de late jaren ’70, vroege jaren ’80. De kleinkunstartiesten en bands als Wallace Collection van daarvoor waren toch voornamelijk van de briljante flitsen.
1. When the Lady Smiles
3. Radar Love
4. Twilight Zone
5. Another 45 Miles
6. Mad Love's Comin'*
7. Weekend Love
8. The Devil Made Me Do It
9. Back Home
10. Holy Holy Life
11. Bombay*
12. Buddy Joe
13. Candy's Going Bad*
14. Sound of the Screaming Day
15. Just Like Vince Taylor*
16. Quiet Eyes*
17. Sleepwalkin'
18. Instant Poetry
19. Ce Soir
20. The Vanilla Queen
21. Long Blond Animal
22. She flies on Strange Wings
23. I've just lost somebody*
24. Going to the Run
Toch tof dat jullie Nederlanders echt zo’n rockmonument à la The Rolling Stones hadden, in België debuteerden de eerste classic bands die het lang hebben volgehouden naar mijn gevoel pas in de late jaren ’70, vroege jaren ’80. De kleinkunstartiesten en bands als Wallace Collection van daarvoor waren toch voornamelijk van de briljante flitsen.
1. When the Lady Smiles
3. Radar Love
4. Twilight Zone
5. Another 45 Miles
6. Mad Love's Comin'*
7. Weekend Love
8. The Devil Made Me Do It
9. Back Home
10. Holy Holy Life
11. Bombay*
12. Buddy Joe
13. Candy's Going Bad*
14. Sound of the Screaming Day
15. Just Like Vince Taylor*
16. Quiet Eyes*
17. Sleepwalkin'
18. Instant Poetry
19. Ce Soir
20. The Vanilla Queen
21. Long Blond Animal
22. She flies on Strange Wings
23. I've just lost somebody*
24. Going to the Run
1
geplaatst: 12 augustus 2021, 17:49 uur
Je zou haast zeggen dat She Flies on Strange Wings en The Vanilla Queen een twee-eenheid op een Earring album zijn. Opvallend hoe vaak ze gezamenlijk onder elkaar in een lijst voorkomen.
1
geplaatst: 12 augustus 2021, 17:58 uur
1. Twilight Zone
2. Another 45 Miles
3. Just a Little Bit of Peace in My Heart
4. When the Lady Smiles
5. She flies on Strange Wings
6. Radar Love
7. Going to the Run
8. Bombay*
9. Back Home
10. Buddy Joe
2. Another 45 Miles
3. Just a Little Bit of Peace in My Heart
4. When the Lady Smiles
5. She flies on Strange Wings
6. Radar Love
7. Going to the Run
8. Bombay*
9. Back Home
10. Buddy Joe
1
geplaatst: 12 augustus 2021, 19:19 uur
Mijn waardering voor Golden Earring wordt gedomineerd door de live plaat uit 1977 met Eelco Gelling. Die heb ik destijds grijs gedraaid en vind ik nog steeds fantastisch. Mijn favoriete nummer op die plaat haalt hier de tweede stek. De toppositie is natuurlijk voor Radar Love, vanwege de wereldberoemde riff en het weergaloze begin van de song.
1. Radar Love
2. Mad Love's Comin'*
4. The Vanilla Queen
6. Ce Soir
7. Another 45 Miles
8. Candy's Going Bad*
9. Back Home
10. Twilight Zone
1. Radar Love
2. Mad Love's Comin'*
4. The Vanilla Queen
6. Ce Soir
7. Another 45 Miles
8. Candy's Going Bad*
9. Back Home
10. Twilight Zone
1
geplaatst: 12 augustus 2021, 19:43 uur
Dit is mijn top 10 uit de selectie. Helaas heeft een aantal albumparels de selectie niet gehaald en is de keuze beperkt tot de bekende hits. Er kan moeiteloos een top 50 worden samengesteld, ze hebben zoveel moois gemaakt.
2. She flies on strange wings
3. Another 45 Miles
4. Quiet eyes
5. Twilight Zone
6. Radar Love
7. Buddy Joe
8. Ce soir
9. Sleepwalkin'
10. Bombay
2. She flies on strange wings
3. Another 45 Miles
4. Quiet eyes
5. Twilight Zone
6. Radar Love
7. Buddy Joe
8. Ce soir
9. Sleepwalkin'
10. Bombay
1
geplaatst: 12 augustus 2021, 19:46 uur
1. When the Lady Smiles
2. Radar Love
3. Twilight Zone
4. Candy's Going Bad*
5. Going to the Run
6. Quiet Eyes*
7. Another 45 Miles
8. Mad Love's Comin'*
9. Sleepwalkin'
2. Radar Love
3. Twilight Zone
4. Candy's Going Bad*
5. Going to the Run
6. Quiet Eyes*
7. Another 45 Miles
8. Mad Love's Comin'*
9. Sleepwalkin'
1
geplaatst: 12 augustus 2021, 19:57 uur
1. Going To The Run
2. Back Home
3. She Flies On Strange Wings
4. Weekend Love
5. Radar Love
6. Twilight Zone
7. Another 45 Miles
8. Bombay
9. The Devil Made Me Do It
10. Long Blond Animal
2. Back Home
3. She Flies On Strange Wings
4. Weekend Love
5. Radar Love
6. Twilight Zone
7. Another 45 Miles
8. Bombay
9. The Devil Made Me Do It
10. Long Blond Animal
1
geplaatst: 12 augustus 2021, 21:29 uur
1. Radar Love
2. When the Lady Smiles
3. She Flies on Strange Wings
4. The Vanilla Queen
5. Twilight Zone
6. Another 45 Miles
7. Bombay*
8. Instant Poetry
9. Buddy Joe
10. Sound Of the Screaming Day
2. When the Lady Smiles
3. She Flies on Strange Wings
4. The Vanilla Queen
5. Twilight Zone
6. Another 45 Miles
7. Bombay*
8. Instant Poetry
9. Buddy Joe
10. Sound Of the Screaming Day
1
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 12 augustus 2021, 22:03 uur
1 Bombay
2 Long Blond Animal
3 Weekend Love
4 Twilight Zone
5 When the Lady Smiles
6 Back Home
7 Sound of the Screaming Day
8 Just a Little Bit of Peace in My Heart
9 The Devil Made Me Do It
10 I've just lost somebody
2 Long Blond Animal
3 Weekend Love
4 Twilight Zone
5 When the Lady Smiles
6 Back Home
7 Sound of the Screaming Day
8 Just a Little Bit of Peace in My Heart
9 The Devil Made Me Do It
10 I've just lost somebody
1
geplaatst: 13 augustus 2021, 00:39 uur
01. Twilight Zone
02. Just a Little Bit of Peace in My Heart
03. Bombay*
04. The Vanilla Queen
05. Weekend Love
06. Radar Love
07. When the Lady Smiles
08. Candy's Going Bad*
09. Buddy Joe
10. Mad Love's Comin'*
02. Just a Little Bit of Peace in My Heart
03. Bombay*
04. The Vanilla Queen
05. Weekend Love
06. Radar Love
07. When the Lady Smiles
08. Candy's Going Bad*
09. Buddy Joe
10. Mad Love's Comin'*
0
geplaatst: 13 augustus 2021, 08:34 uur
Signals schreef:
Helaas heeft een aantal albumparels de selectie niet gehaald en is de keuze beperkt tot de bekende hits
Dat is dan misschien ook het manco van dit topic, maar het is in eerste instantie opgezet vanuit het oogpunt van de hits. Daar bestaat een startlijst meestal uit en dan is het aan een ieder om die startlijst aan te vullen. Vaak d.m.v. die genoemde albumparels of "leftover" hits. Nadeel van die albumparels is dat dat voor iedereen weer andere zijn.Helaas heeft een aantal albumparels de selectie niet gehaald en is de keuze beperkt tot de bekende hits
0
geplaatst: 13 augustus 2021, 09:36 uur
01 Holy Holy Life
02 Back Home
03 She flies on Strange Wings
05 Radar Love
06 Buddy Joe
07 Candy's Going Bad
08 The Vanilla Queen
09 Instant Poetry
10 Just Like Vince Taylor (wel live, 1977)
Dé ultieme single van de Golden Earring, Holy holy life.
En niet eens op een album gezet in die tijd, een single gold nog als een volwaardige geluidsdrager en werd dus net zo gemakkelijk uitgebracht als een nummer dat al op een album stond.
Het is een mooie band om singles van te sparen. Het is niet altijd even gemakkelijk en soms moet het van ver komen. Zo heb ik Candy's going bad (niet uitgebracht in NL) in Engeland gekocht.
Buddy Joe vond ik aanvankelijk minder maar heeft alles weten in te halen. Het intro is voor mij net zo beroemd als dat van Smoke on the Water van Deep Purple.
02 Back Home
03 She flies on Strange Wings
05 Radar Love
06 Buddy Joe
07 Candy's Going Bad
08 The Vanilla Queen
09 Instant Poetry
10 Just Like Vince Taylor (wel live, 1977)
Dé ultieme single van de Golden Earring, Holy holy life.
En niet eens op een album gezet in die tijd, een single gold nog als een volwaardige geluidsdrager en werd dus net zo gemakkelijk uitgebracht als een nummer dat al op een album stond.
Het is een mooie band om singles van te sparen. Het is niet altijd even gemakkelijk en soms moet het van ver komen. Zo heb ik Candy's going bad (niet uitgebracht in NL) in Engeland gekocht.
Buddy Joe vond ik aanvankelijk minder maar heeft alles weten in te halen. Het intro is voor mij net zo beroemd als dat van Smoke on the Water van Deep Purple.
1
geplaatst: 13 augustus 2021, 12:11 uur
1. Twilight Zone
2. Radar Love
4. The Vanilla Queen
6. When the Lady Smiles
7. Another 45 Miles
8. Back Home
9. Candy's Going Bad*
10. Ce Soir
2. Radar Love
4. The Vanilla Queen
6. When the Lady Smiles
7. Another 45 Miles
8. Back Home
9. Candy's Going Bad*
10. Ce Soir
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.