menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #5 (Reggae zonder Bob)!

zoeken in:
avatar van luigifort
Pop is, op een paar missers na (Mofo, Miami oa.) en een paar minder memorabele nummers (Last Night on Earth oa) nog wel een fijn album van ze met genoeg pareltjes. Ik draai 'm alleen veels te weinig. Daarna werd het generic U2. All That...kocht ik nog (staan ook wel wat aardige nummers op), maar toen was het eigenlijk wel klaar. Atomic Bomb nooit gekocht. Horizon dan ineens weer wel in 2009 online op basis van de single, maar die viel erg tegen ook. Die daarna ook niet gekocht. Je zou kunnen zeggen dat ze tot 1997 relevant waren...

avatar van Renoir
Babyface
Elevation
Gone
Hold Me, Thrills Me, Kiss Me, Kill Me
Kite
Mofo
No Line on the Horizon
Sleep Like a Baby Tonight
The Ground Beneath Her Feet
The Hands That Built America

avatar van motel matches
Cedarwood Road
Hold Me, Thrills Me, Kiss Me, Kill Me
Last Night On Earth
Sleep Like a Baby Tonight
The First Time
The Ground Beneath Her Feet
The Wanderer
Unknown Caller
Wake Up Dead Man
White as Snow

avatar van Rudi S
Discotheque
Gone
Hold Me, Thrill Me, Kiss Me, Kill Me
In a Little While
Kite
Mofo 
Numb
No Line on the Horizon
The Ground Beneath Her Feet
Original of the Species

avatar van herman
Mofo vind ik juist geweldig. Had ook een Primal Scream nummer kunnen zijn.

avatar van johan de witt
Daarom juist

avatar van luigifort
herman schreef:
Mofo vind ik juist geweldig. Had ook een Primal Scream nummer kunnen zijn.

Vond ik destijds ook wel, maar is steeds minder geworden bij mij... id beetje Primal Scream Rip Off

Ik had liever de b side van Discotheque Holy Joe ipv Mofo op het album gezien...

Valt me tegen hoe weinig Do You Feel Loved wordt genoemd. Supertrack, mijn fave van het album, had een single moeten zijn!

avatar van luigifort
Ik kocht het Pop album op de dag dat ie uitkwam, tussen colleges door bij de kleine FRS op de Haarlemmerstraat. Het was een maandag, 12u/13u ging ie open (ja mensen zo ging dat toen nog ) Ik was 18 en sjaars. Ik draaide het album met mijn discman, koptelefoon op tijdens college, zo'n grote collegezaal in het LAK, viel toch niet op Vond het het beste album ooit op dat moment (maar dat heb ik vaker gezegd ) Liet een mede-student nog Gone horen weet ik nog met die up and down soaring gitaar, dat vond ik zo gaaf, hij ook btw

Nav dit album ze ook gezien in de Kuip die zomer, de enige keer dat ik ze zag. Het regende nog zelfs en het was niet helemaal uitverkocht. Was een heel gaaf concert btw. Op de cover van Radar Love na dan die ze deden Helaas speelden ze mijn fave The Fly niet

Met het album daarna had ik niet veel, had ook geen zin meer om ze te zien. Ik had wel graag bij Zoo TV geweest in 1992, maar toen was ik te jong (14)
Ging pas vanaf mijn 16/17 naar concerten...

Mijn eerste concert was trouwens Golden Earring, in de aula van onze school Eindexamenstunt van de betreffende lichting.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
luigifort schreef:
Ik had wel graag bij Zoo TV geweest in 1992, maar toen was ik te jong (14)
Ging pas vanaf mijn 16/17 naar concerten...


Dat was idd een belevenis, mijn 2de U2 concert na Werchter 1985. Ik was in Koln, met Stereo MC 's en Toten Hosen in het voorprogramma. Supergave show, en wel met The Fly

avatar van luigifort
Gelukkig had ik de Zoo TV live in Sydney VHS en heb ik die grijsgedraaid

avatar van Johnny Marr
Discothèque
Do You Feel Loved
In a Little While
Gone
Kite
Last Night On Earth
Love Is All We Have Left
Mofo
Numb
The Ground Beneath Her Feet

The Miracle (of Joey Ramone) en New York zijn ook nog heel mooi.

avatar van laxus11
Discothèque
Elevation
Hold Me, Thrill Me, Kiss Me, Kill Me
If God Will Send His Angels
Kite
Last Night on Earth
No Line on the Horizon
Ordinary Love
The Miracle (of Joey Ramone)
The Wanderer

avatar van herman
luigifort schreef:
Ik draaide het album met mijn discman, koptelefoon op tijdens college, zo'n grote collegezaal in het LAK, viel toch niet op

Haha, dat is wel heel erg. Maar kan het me voorstellen, heb ook wel eens college filmwetenschappen gehad in het LAK. Gigantische zaal en met het licht uit stukken film kijken op vrijdagochtend was wel tricky, was soms moeilijk wakker blijven.

Maar muziek luisteren deed ik niet tijdens college. Wel ooit Ajax -Gremio geluisterd op oordopjes tijdens de Franse les (hadden ze ons maar vrij moeten geven...).

Door It's A Beautiful Day was ik alle interesse die ik had in U2 in één klap verloren, is ook nooit meer goedgekomen daarna.

avatar van luigifort
Filmwetenschappen volgde ik ook in het LAK, van een lerares die Bordewijk heette. Na het college werd dan een film gedraaid, vaak vage zwart/wit meuk uit de jaren 20/30 etc. Battleship Potemkin, Man met de Camera van Dziga Vertov etc. Geinig weetje: degene die dan verantwoordelijk was voor de filmprojectie was Eva Jinek (ver voor ze later beroemd werd), assistent van docent Bordewijk

Ajax - Gremio keken alle leerlingen live in de aula bij ons op de middelbare. Geen geweldige school, maar dat kon nog net

It's a Beautiful Day vond ik in het begin nog wel ok, maar het was ook de leader van de NOS tijdens de OS in Sydney, vond het wel wat hebben toen. Inmiddels niet meer...

avatar van herman
Ja, Ciska Bordewijk inderdaad. Dat van Eva Jinek wist ik niet, leuk weetje. Ik zat ook meestal achterin de zaal, bij te komen van de Discothèque van de avond ervoor.

avatar van luigifort
Ik ging ook altijd achteraan zitten, zo dicht mogelijk bij de deur van de filmprojectie, om zoveel mogelijk op te vangen van Eva, ze zag er toen veel leuker uit dan nu

avatar van ArthurDZ
De stemmen zijn geteld en dit zijn ze, de 11 gelukkigen die het mee mogen uitvechten in ronde 2:

20 Hold Me, Thrill Me, Kiss me, Kill Me
17 Discotheque
17 Elevation
17 Kite
17 Numb
15 No Line On The Horizon
13 If God Will Send His Angels
11 Electrical Storm
11 Mofo
10 Original Of The Species
9 Cedarwood Road
9 Wake Up Dead Man

avatar van ArthurDZ
Dank aan de 30 (!) deelnemers! Hiermee mogen jullie aan de slag voor ronde 2. De tien minste nummers uit dit rijtje mogen jullie elimineren. De 12 vaakst genoemde liedjes verlaten het strijdtoneel.

Deadline voor dit klusje: woensdagavond 23u59. Finale zal dan opgezet worden ergens donderdagochtend.

Beautiful Day
Cedarwood Road*
City of Blinding Lights
Electrical Storm*
Every Breaking Wave
Discotheque*
Elevation*
Hold Me, Thrill Me, Kiss me, Kill Me*
If God Will Send His Angels*
Kite*
Lemon
Magnificent
Miss Sarajevo
Mofo*
Moment of Surrender
No Line On The Horizon*
Numb*
Original Of The Species*
Please
Sometimes You Can't Make It on Your Own
Staring at the Sun
Stay (Faraway, So Close)
Stuck in a Moment You Can't Get Out Of
Sweetest Thing
The Blackout
The Little Things That Give You Away
The Saints Are Coming
Vertigo
Wake Up Dead Man*
Walk On
Window In The Skies
Zooropa

Greatest Hits of U2 vanaf 1993 - playlist by Arthur De Zutter | Spotify - open.spotify.com

avatar van Fathead
Beautiful Day
Cedarwood Road*
Magnificent
Miss Sarajevo
Moment of Surrender
The Blackout
The Little Things That Give You Away
The Saints Are Coming
Vertigo
Window In The Skies

avatar van luigifort
Cedarwood Road*
City of Blinding Lights
Elevation*
Moment of Surrender
Original Of The Species*
The Blackout
The Little Things That Give You Away
The Saints Are Coming
Vertigo
Window In The Skies

avatar van Renoir
herman schreef:
Ja, Ciska Bordewijk inderdaad.

Nee hoor, Cobi. J.M. Bordewijk-Knotter

avatar van ArthurDZ
ik zie trouwens dat ik een foutje gemaakt heb: No Line On The Horizon kreeg 15 voorkeursstemmen, maar is ervantussen gevallen. Heb hem nu toegevoegd aan de eliminatielijst en Spotifylijst. Fathead en luigifort, verandert dit iets voor jullie?

avatar van luigifort
Renoir schreef:
(quote)

Nee hoor, Cobi. J.M. Bordewijk-Knotter

Ik dacht ook al, Cobi id. Maar jij kent haar dus ook?

avatar van luigifort
ArthurDZ schreef:
ik zie trouwens dat ik een foutje gemaakt heb: No Line On The Horizon kreeg 15 voorkeursstemmen, maar is ervantussen gevallen. Heb hem nu toegevoegd aan de eliminatielijst en Spotifylijst. Fathead en luigifort, verandert dit iets voor jullie?

Nope

avatar van Renoir
luigifort schreef:
(quote)

Ik dacht ook al, Cobi id. Maar jij kent haar dus ook?


Jazeker, ik ken haar goed. Twee jaar lang een assistentschap bij haar gedaan in de jaren 80. Op 21 juni 1988 promoveerde ze, op de dag van de EK-wedstrijd Nederland - Duitsland (2-1). Ik was op haar promotiefeest, maar ben die avond even ontsnapt naar mijn kamer op de Breestraat. Ik was precies op tijd voor de gelijkmaker en de winnende treffer van Van Basten. Daarna weer terug naar het feest. Dat waren nog eens tijden! Eva Jinek was is geen velden of wegen te bekennen.

avatar van Renoir
Beautiful Day
Cedarwood Road*
Every Breaking Wave
If God Will Send His Angels*
Moment of Surrender
Original Of The Species*
The Little Things That Give You Away
The Saints Are Coming
Wake Up Dead Man*
Window In The Skies

avatar van luigifort
Eva lag nog in de wieg

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Discotheque
Elevation
Hold Me, Thrill Me, Kiss me, Kill Me
Lemon
Magnificent
No Line On The Horizon
Sweetest Thing
The Little Things That Give You Away
Wake Up Dead Man
Zooropa

avatar van Fathead
luigifort schreef:
(quote)

Nope
nee

avatar van aERodynamIC
City of Blinding Lights
Every Breaking Wave
Kite*
Miss Sarajevo
Moment of Surrender
Sweetest Thing
The Blackout
The Little Things That Give You Away
The Saints Are Coming
Window In The Skies

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:37 uur

geplaatst: vandaag om 12:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.