Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #5 (Reggae zonder Bob)!
zoeken in:
2
geplaatst: 3 september 2021, 15:28 uur
luigifort schreef:
Nee, die van Boner..
Nee, die van Boner..
Hij gaat dan vast naar een belastingvrij paradijs...
1
geplaatst: 3 september 2021, 15:53 uur
Bono acted like he never got money
And he wants me to go without
Well, it's too late tonight
To drag his cash into the light
One billion, we don't get to share it...

And he wants me to go without
Well, it's too late tonight
To drag his cash into the light
One billion, we don't get to share it...

0
geplaatst: 3 september 2021, 16:18 uur
1
geplaatst: 3 september 2021, 16:48 uur
1. Zooropa
2. Beautiful Day
3. Stay (Faraway, So Close)
4. Hold Me, Thrill Me, Kiss Me, Kill Me*
5. Elevation*
6. Discotheque*
7. Numb*
8. Staring at the Sun
9. Lemon
10. Please
11. City of Blinding Lights
12. Electrical Storm*
13. If God Will Send His Angels*
14. Sometimes You Can't Make It on Your Own
15. Magnificent
16. Stuck in a Moment You Can't Get Out Of
17. Vertigo
18. Walk On
19. Miss Sarajevo
20. Kite*
2. Beautiful Day
3. Stay (Faraway, So Close)
4. Hold Me, Thrill Me, Kiss Me, Kill Me*
5. Elevation*
6. Discotheque*
7. Numb*
8. Staring at the Sun
9. Lemon
10. Please
11. City of Blinding Lights
12. Electrical Storm*
13. If God Will Send His Angels*
14. Sometimes You Can't Make It on Your Own
15. Magnificent
16. Stuck in a Moment You Can't Get Out Of
17. Vertigo
18. Walk On
19. Miss Sarajevo
20. Kite*
1
geplaatst: 3 september 2021, 16:52 uur
1. Elevation*
2. Numb*
3. Magnificent
4. If God Will Send His Angels*
5. Discotheque*
6. Hold Me, Thrill Me, Kiss me, Kill Me*
7. City of Blinding Lights
8. Stuck in a Moment You Can't Get Out Of
9. Walk On
10. Lemon
11. Sometimes You Can't Make It on Your Own
12. Miss Sarajevo
13. Staring at the Sun
14. Vertigo
15. Stay (Faraway, So Close)
Alfabetische volgorde:
Beautiful Day
Electrical Storm*
Kite*
Please
Zooropa
Alles nog eens rustig de revue laten passeren en dat viel me bepaald niet tegen. De mannen hebben toch nog wel wat aardigs uitgebracht na 1992.
Die eerste twee zijn geweldig, altijd al gevonden en dat gaat ook nooit veranderen (waarschijnlijk bedoelde Johnny Marr dat ook in het geval van Elevation, alleen verwoordde hij het nogal rottig). Daarna een hele reeks met goede tot prima nummers waarbij Discotheque en Lemon me hernieuwd aangenaam verrasten. Daarentegen hoef ik die laatste vijf verder niet meer vrijwillig te horen. Daarvoor in de plaats zou o.a. Sweetest Thing een welkome finalist zijn geweest.
2. Numb*
3. Magnificent
4. If God Will Send His Angels*
5. Discotheque*
7. City of Blinding Lights
8. Stuck in a Moment You Can't Get Out Of
9. Walk On
10. Lemon
11. Sometimes You Can't Make It on Your Own
12. Miss Sarajevo
13. Staring at the Sun
14. Vertigo
15. Stay (Faraway, So Close)
Alfabetische volgorde:
Beautiful Day
Electrical Storm*
Kite*
Please
Zooropa
Alles nog eens rustig de revue laten passeren en dat viel me bepaald niet tegen. De mannen hebben toch nog wel wat aardigs uitgebracht na 1992.
Die eerste twee zijn geweldig, altijd al gevonden en dat gaat ook nooit veranderen (waarschijnlijk bedoelde Johnny Marr dat ook in het geval van Elevation, alleen verwoordde hij het nogal rottig). Daarna een hele reeks met goede tot prima nummers waarbij Discotheque en Lemon me hernieuwd aangenaam verrasten. Daarentegen hoef ik die laatste vijf verder niet meer vrijwillig te horen. Daarvoor in de plaats zou o.a. Sweetest Thing een welkome finalist zijn geweest.
1
geplaatst: 3 september 2021, 17:23 uur
1. Lemon
2. Hold Me, Thrill Me, Kiss me, Kill Me*
3. City of Blinding Lights
4. Zooropa
5. Electrical Storm*
6. Vertigo
7. Stuck in a Moment You Can't Get Out Of
8. Discotheque*
9. Beautiful Day
10. If God Will Send His Angels*
3. City of Blinding Lights
4. Zooropa
5. Electrical Storm*
6. Vertigo
7. Stuck in a Moment You Can't Get Out Of
8. Discotheque*
9. Beautiful Day
3
geplaatst: 3 september 2021, 17:24 uur
Veel liefde voor
https://images.albertsons-media.com/is/image/ABS/184080250?$ecom-pdp-desktop$&defaultImage=Not_Available&defaultImage=Not_Available
Gewoon hun beste track ooit!
https://images.albertsons-media.com/is/image/ABS/184080250?$ecom-pdp-desktop$&defaultImage=Not_Available&defaultImage=Not_Available
Gewoon hun beste track ooit!

2
geplaatst: 3 september 2021, 18:14 uur
Achtung Baby is het beste en meest consistente album dat U2 ooit heeft uitgebracht, daar kunnen we kort over zijn. De jeugdige onbevangenheid en branie van Boy komt bij mij op de tweede plaats en dan zijn er nog een paar ontzettend sterke platen die in de jaren '80 uitkwamen. Na Achtung Baby werd de productie wat grilliger. Zooropa is een prima plaat, die niet zo ver van het geluid van Achtung Baby afstaat (dat viel me bijvoorbeeld op bij het herbeluisteren van Stay, prachtig nummer dat zo op Achtung Baby had gekund), Pop heeft zo zijn momenten (Discothèque, Staring at the Sun, Please), maar All That You Can't Leave Behind is echt om te huilen zo slecht! Wat een beroerde plaat! Met How to Dismantle an Atomic Bomb en No Line on the Horizon wisten ze zich weer enigszins te revancheren. Op Songs of Innocence en Songs of Experience ten slotte staan wel een aantal aardige nummers, maar daar klinken ze toch een beetje als een schim van zichzelf (geen nummer haalde dan ook de finale).
Wat betekent dit nu voor dit finalelijstje? Relatief veel Zooropa en Pop en een paar nummers uit de jaren '00. Verder nog de onvoorstelbaar prachtige samenwerking met Pavarotti op Miss Sarajevo (al had ik liever niet gelezen dat het eigenlijk enorme klootzakken zijn). Maar het beste nummer uit de periode vanaf 1993 staat wat mij betreft niet op een studioalbum, maar op de soundtrack van Batman Forever. Wat een achtbaan is dat nummer toch, ook anno 2021 nog! De verzamelaar The Best of 1990-2000 staat hier inmiddels al jaren in de kast (met daarop beide nummers), maar in de jaren '90 had ik ze op een cassettebandje staan dat ik destijds grijs heb gedraaid.
01. Hold Me, Thrill Me, Kiss me, Kill Me*
02. Stay (Faraway, So Close)
03. Miss Sarajevo
04. Zooropa
05. Discotheque*
06. Vertigo
07. Staring at the Sun
08. Magnificent
09. Lemon
10. Numb*
11. Beautiful Day
12. Please
Wat betekent dit nu voor dit finalelijstje? Relatief veel Zooropa en Pop en een paar nummers uit de jaren '00. Verder nog de onvoorstelbaar prachtige samenwerking met Pavarotti op Miss Sarajevo (al had ik liever niet gelezen dat het eigenlijk enorme klootzakken zijn). Maar het beste nummer uit de periode vanaf 1993 staat wat mij betreft niet op een studioalbum, maar op de soundtrack van Batman Forever. Wat een achtbaan is dat nummer toch, ook anno 2021 nog! De verzamelaar The Best of 1990-2000 staat hier inmiddels al jaren in de kast (met daarop beide nummers), maar in de jaren '90 had ik ze op een cassettebandje staan dat ik destijds grijs heb gedraaid.
01. Hold Me, Thrill Me, Kiss me, Kill Me*
03. Miss Sarajevo
04. Zooropa
05. Discotheque*
06. Vertigo
07. Staring at the Sun
08. Magnificent
09. Lemon
10. Numb*
11. Beautiful Day
12. Please
5
geplaatst: 3 september 2021, 18:51 uur
Bonk schreef:
Vrijwel niemand (ook ik niet) zal ontkennen dat daarvoor veel constanter en meer mooie en goede muziek door ze gemaakt is, maar ik vind dat ze ook na 1993 nog meer dan genoeg mooie nummers gemaakt hebben.
Vrijwel niemand (ook ik niet) zal ontkennen dat daarvoor veel constanter en meer mooie en goede muziek door ze gemaakt is, maar ik vind dat ze ook na 1993 nog meer dan genoeg mooie nummers gemaakt hebben.
Eerlijk gezegd was U2 mij nooit opgevallen tot in 1991 The Fly uitkwam. Ik was gelijk verkocht en ook onder de indruk van de daaropvolgende singles. Ik denk dat uiteindelijk Zooropa mijn eerste album was en daarna Achtung Baby. In die periode heb ik ook oudere albums in huis gehaald, maar die hebben me nooit gegrepen.
Gisteren en vandaag in etappes de hele playlist beluisterd en dat viel me eerlijk gezegd niet mee. Het 90's spul ligt me nog steeds erg goed, zeker als het wat avontuurlijker wordt. Zeker de singles van Pop heb ik helemaal grijsgedraaid. En toen kwam Beautiful Day... ik ben zelden zo teleurgesteld in een band. Alle dwarse elementen eruit, alle avontuur weg. Ingeruild voor een slappe algemene meezinger die me nog het meest doet denken aan Black-Eyed-Peas' I Gotta Feeling. U2 ging weer op veilig, voor het grote geld.
Dieptepunt is nog wel het banale Vertigo, met de koebel een lelijke inhaker op de indierock die toen populair was (Bloc Party, Franz Ferdinand enzo). Zou ik zeker in een top 100 slechtste nummers aller tijden zetten. Bij later werk krijg ik al helemaal een 'Is dit nou Imagine Dragons of U2 of Coldplay'-gevoel, zo generiek wordt het soms.
Gelukkig viel er ook te genieten:
1. Lemon
Is volgens mij gebaseerd op Eno's Fractal Zoom van een jaar eerder. U2 brengt het nummer wel een heel eind verder en zo krijgen we het beste van 2 werelden. Een beetje vergelijkbaar met sommige nummers van Bowie's Berlijn-trilogie, waar The Thin White Duke de muzikale schetsen van Eno prachtig inkleurde.
2. Stay (Faraway, So Close)
Deze ben ik een paar jaar terug enorm gaan herwaarderen, toen 'ie langskwam in het chartstopic dat nu bij 1996 is. Doet me een enorm aan de winter van 1993 denken, toen dit een hit was. Prachtige song en een en al nostalgie. Hun mooiste ballad.
(2,5. Mofo - was U2 maar verder gegaan op deze voet)
3. Discotheque*
Behoudens wat tussendoortjes was het al even geleden dat U2 met nieuw materiaal was gekomen in 1997. Maar Discothèque knalde er meteen enorm in bij mij. Heb het nummer in het begin helemaal grijsgedraaid, wat een klapper. Ooch!
4. Zooropa
Prachtige opener, mooi kakafonisch met die door elkaar gesproken reclameslogans. Uiteindelijk wordt een typische U2-melodie (had zo op de oude platen kunnen staan) gekoppeld aan een wat elektronischer geluid, waarbij het typische uitwaaierende gitaargeluid van The Edge ook nog een hoofdrol speelt.
5. Please
Weer eentje van Pop, het album dat ik in '97 kocht in Moskou, toen ik daar op uitwisseling was. Later heb ik het weggegeven aan een vriend die het helemaal geweldig vond, achteraf wel goed spijt van gehad.
Deze vond ik ook geweldig destijds, prachtige song voor Batman Forever. Mooie soundtrack ook sowieso, maar dit was wel de allerfijnste song ervan.
7. Miss Sarajevo
Ik heb het verhaal dat Casartelli postte gelezen en dat doet de band geen goed. Al vond ik het ook wel grappig om te lezen dat de Miss in kwestie deze muziek eigenlijk maar saaie ouwemannenmeuk vond.
Blijft een indrukwekkend nummer toch wel, heb het singletje een periode veel gedraaid. Weet nog wel dat mijn ouders verbaasd waren dat ik muziek van Pavarotti in huis had.8. Numb*
Vooral veel gekeken naar de live-opname van de MTV Awards Show uit dat jaar, waar The Edge dit solo uitvoerde. Briljant nummer, lekker monotoom maar daardoor juist zo bijzonder. Destijds nog uitgekomen op videosingle herinner ik me, een format dat ik verder nauwelijks heb gezien.
9. Staring at the Sun
bubblingunder:
11. Magnificent - maf intro, beetje Oerend Hard
12. Stuck in a Moment You Can't Get Out Of
13. Electrical Storm*
14. Walk On
15. Kite*
16. Elevation*
17. Beautiful Day
18. Sometimes You Can't Make It on Your Own
19. City of Blinding Lights
20. Vertigo
2
geplaatst: 3 september 2021, 18:58 uur
Ik heb die VHS videosingle van Numb 
In 1993 gekocht voor 10 gulden
Geen idee hoe ik die nu nog zou moeten afspelen, heb geen videorecorder meer
Voor de rest in het geheel eens met je bewoordingen over U2 na 1997

In 1993 gekocht voor 10 gulden

Geen idee hoe ik die nu nog zou moeten afspelen, heb geen videorecorder meer

Voor de rest in het geheel eens met je bewoordingen over U2 na 1997

1
geplaatst: 3 september 2021, 19:24 uur
1. Zooropa
3. Staring at the Sun
4. Stay (Faraway, So Close)
5. Stuck in a Moment You Can't Get Out Of
6. Vertigo
7. Beautiful Day
8. Discotheque*
9. Electrical Storm*
10. Walk On
3. Staring at the Sun
4. Stay (Faraway, So Close)
5. Stuck in a Moment You Can't Get Out Of
6. Vertigo
7. Beautiful Day
8. Discotheque*
9. Electrical Storm*
10. Walk On
0
geplaatst: 3 september 2021, 19:35 uur
herman schreef:
Dieptepunt is nog wel het banale Vertigo, met de koebel een lelijke inhaker op de indierock die toen populair was (Bloc Party, Franz Ferdinand enzo). Zou ik zeker in een top 100 slechtste nummers aller tijden zetten.
Dieptepunt is nog wel het banale Vertigo, met de koebel een lelijke inhaker op de indierock die toen populair was (Bloc Party, Franz Ferdinand enzo). Zou ik zeker in een top 100 slechtste nummers aller tijden zetten.
We hebben toch wel redelijk wat overeenkomsten in onze top 10, maar hier zitten we duidelijk niet op één lijn. Vertigo vind ik juist zo'n beetje het beste wat ze na 2000 hebben uitgebracht. Ja, ze sprongen misschien op de Bloc Party-trein, maar al die indierockbandjes waren juist ontzettend schatplichtig aan het geluid wat U2 rond 1980 liet horen. Voor mij is Vertigo een laatste krachtige adrenalinestoot voordat het inderdaad allemaal wel wat minder werd. Dus grappig om te lezen dat jij het in je top 100 slechtste nummers zou zetten. Bij mij komen Stuck in a Moment, Walk On en Elevation (jawel) daarvoor eerder in aanmerking.
1
geplaatst: 3 september 2021, 19:45 uur
Bonk schreef:
Dat ben ik wel met je eens, op enkele nummers na was het geen straf om het allemaal weer eens te beluisteren. Maar ik heb nog even terug gekeken naar de editie van vorig jaar en mijn huidige nummer 4, Zooropa, was daar op een na laatste. Beautiful Day was toen mijn nummer laatst. Ik denk dat van mijn lijstje hier alleen het podium zich met de top 20 had kunnen bemoeien van U2's grootste hits aller tijden. Top 10 was denk ik ook voor mijn nummer 1 buiten bereik geweest.
1
geplaatst: 3 september 2021, 20:13 uur
01. Kite*
03. City of Blinding Lights
04. Beautiful Day
05. Walk On
06. Electrical Storm*
07 Magnificent
08. Elevation*
09. Staring at the Sun
10. Lemon
03. City of Blinding Lights
04. Beautiful Day
05. Walk On
06. Electrical Storm*
07 Magnificent
08. Elevation*
09. Staring at the Sun
10. Lemon
0
geplaatst: 3 september 2021, 20:22 uur
Choconas schreef:
We hebben toch wel redelijk wat overeenkomsten in onze top 10, maar hier zitten we duidelijk niet op één lijn. Vertigo vind ik juist zo'n beetje het beste wat ze na 2000 hebben uitgebracht. Ja, ze sprongen misschien op de Bloc Party-trein, maar al die indierockbandjes waren juist ontzettend schatplichtig aan het geluid wat U2 rond 1980 liet horen.
(quote)
We hebben toch wel redelijk wat overeenkomsten in onze top 10, maar hier zitten we duidelijk niet op één lijn. Vertigo vind ik juist zo'n beetje het beste wat ze na 2000 hebben uitgebracht. Ja, ze sprongen misschien op de Bloc Party-trein, maar al die indierockbandjes waren juist ontzettend schatplichtig aan het geluid wat U2 rond 1980 liet horen.
Ah, die associatie heb ik nooit zo gehad. Meer Gang of Four en Orange Juice. Maar zo heel goed ken ik de vroegste U2 niet. Ik heb Boy denk ik 25 jaar geleden voor het laatst gehoord, ruim voor die lichting bands opkwam.
Heb mijn top 10 van de vorige editie er nog even bijgepakt. Zie dat mijn huidige top 3 toen de finale niet eens haalde. Van de top 10 zouden alleen wat Achtung Baby-nummers nu mijn top 10 halen. Vind het oude werk zeker niet slecht, maar heb er gewoon niet echt een klik mee.
1
geplaatst: 3 september 2021, 21:04 uur
herman schreef:
Ah, die associatie heb ik nooit zo gehad. Meer Gang of Four en Orange Juice. Maar zo heel goed ken ik de vroegste U2 niet. Ik heb Boy denk ik 25 jaar geleden voor het laatst gehoord, ruim voor die lichting bands opkwam.
De vroegste U2 klinkt zoals de meeste opkomende post-punkbands uit die tijd: gedreven, urgent en hoekig. Vergelijkbaar met de debuten van Joy Division, The Sound, Echo + The Bunnymen, The Chameleons en wat dies meer zij. Maar allemaal toch weer met een eigen smoel, wat mij betreft. Verder had je nog eigenzinnige bands als Wire en XTC. Hoe dan ook, een voorname inspiratiebron dus voor de postpunkrevivalbands. Gang Of Four was inderdaad ook invloedrijk, maar dat geluid gaat wat meer richting de punkfunk. Maar goed, ik begrijp dat je wat meer met het geluid van de jaren '90 hebt en wat dat betreft komen we elkaar qua U2 vooral tegen tussen pakweg 1991 en 1997.
0
geplaatst: 3 september 2021, 21:10 uur
Het is nogal wat om die debuutalbums met Boy te vergelijken
Boy is echt wel een paar klassen minder 
0
geplaatst: 3 september 2021, 21:15 uur
Stembussen gesloten, eerst nog even mijn telraam bovenhalen en dan kunnen we beginnen!
0
geplaatst: 3 september 2021, 21:17 uur
ArthurDZ schreef:
Stembussen gesloten, eerst nog even mijn telraam bovenhalen en dan kunnen we beginnen!
Ik ben net bezig, kan het nog snel?
1
geplaatst: 3 september 2021, 21:20 uur
1
geplaatst: 3 september 2021, 21:20 uur
1. Numb*
2. Elevation*
3. Lemon
4. Zooropa
5. Discotheque*
7. Stay (Faraway, So Close)
8. Staring at the Sun
9. Beautiful Day
10 Vertigo
2. Elevation*
3. Lemon
4. Zooropa
5. Discotheque*
7. Stay (Faraway, So Close)
8. Staring at the Sun
9. Beautiful Day
10 Vertigo
1
geplaatst: 3 september 2021, 21:21 uur
luigifort schreef:
Nee, helaas, je mening klopt niet!

4
geplaatst: 3 september 2021, 21:43 uur
Dan is het nu tijd voor... de uitslag!
20. Miss Sarajevo (53) (12)
We zijn allemaal nogal aangeslagen door dat artikel van Casartelli vermoed ik, want dit nummer bungelde de hele tijd in de achterhoede. Uiteindelijk als laatste geëindigd op slechts twee puntjes van de nummer voorlaatst.
19. If God Will Send His Angels* (55) (11)
God zond niks, en al zeker geen engelen, toch zeker niet naar deze Pop-track. Ook het minste genoemd van alle deelnemers, en dan voornamelijk lage scores.
18. Vertigo (60) (11) en de nummer 1 van Funky Bookie
Samen met deze eerste single van How To Dismantle An Atomic Bomb, dan. Kennelijk vonden de meeste deelnemende users de film beter. De eerste van liefst 17 nummer 1's deze finale trouwens! Leuk, die edities waar er niet echt uitgesproken favorieten zijn. Maar helaas Funky Bookie, het heeft niet mogen zijn voor jouw favoriet.
17. Kite* (64) (13) en de nummer 1 van DjFrankie en vielip
Zelfs twee keer bovenaan een top 10 belanden, gaf deze editie geen garanties. De punten stroomden niet bepaald binnen voor dit mooie breekbare liedje van All That You Can't Leave Behind op die twee eerste plekken na, met een 17de positie als gevolg.
16. Walk On (65) (12) en de nummer 1 van Renoir
Albumgenoot Walk On beleefde een echte emotionele rollercoaster deze editie. Kreeg als allerlaatste nummer van iemand punten, bungelde dan nog lange tijd hopeloos onderaan, trok dan plots toch nog een spurt met één eerste en twee tweede plaatsen (geheel tegen de titel van het nummer in dus) en belandde zelfs pardoes in de top 10, om dan weer ver terug te zakken naar plek 16.
20. Miss Sarajevo (53) (12)
We zijn allemaal nogal aangeslagen door dat artikel van Casartelli vermoed ik, want dit nummer bungelde de hele tijd in de achterhoede. Uiteindelijk als laatste geëindigd op slechts twee puntjes van de nummer voorlaatst.
19. If God Will Send His Angels* (55) (11)
God zond niks, en al zeker geen engelen, toch zeker niet naar deze Pop-track. Ook het minste genoemd van alle deelnemers, en dan voornamelijk lage scores.
18. Vertigo (60) (11) en de nummer 1 van Funky Bookie
Samen met deze eerste single van How To Dismantle An Atomic Bomb, dan. Kennelijk vonden de meeste deelnemende users de film beter. De eerste van liefst 17 nummer 1's deze finale trouwens! Leuk, die edities waar er niet echt uitgesproken favorieten zijn. Maar helaas Funky Bookie, het heeft niet mogen zijn voor jouw favoriet.
17. Kite* (64) (13) en de nummer 1 van DjFrankie en vielip
Zelfs twee keer bovenaan een top 10 belanden, gaf deze editie geen garanties. De punten stroomden niet bepaald binnen voor dit mooie breekbare liedje van All That You Can't Leave Behind op die twee eerste plekken na, met een 17de positie als gevolg.
16. Walk On (65) (12) en de nummer 1 van Renoir
Albumgenoot Walk On beleefde een echte emotionele rollercoaster deze editie. Kreeg als allerlaatste nummer van iemand punten, bungelde dan nog lange tijd hopeloos onderaan, trok dan plots toch nog een spurt met één eerste en twee tweede plaatsen (geheel tegen de titel van het nummer in dus) en belandde zelfs pardoes in de top 10, om dan weer ver terug te zakken naar plek 16.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.