MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #5 (Reggae zonder Bob)!

zoeken in:
15. Sometimes You Can't Make It On Your Own (68) (13) en de nummer 1 van All Day Watcher

Deed als middenmotor deze finale wat middenmotors meestal doen, en belandde in het midden van de eerste helft.

14. Please (73) (15) en de nummer 1 van 50tracks en Mastroianni

Ook deze Poppert ontbrak het wat aan echt hoge posities om potten te breken, maar mede dankzij twee grote fans werd toch nog een 14de plek veiliggesteld.

13. Magnificent (74) (16)

Eén stemmetje meer, één puntje meer, en dus één plekje hoger voor deze enige afgevaardigde van No Line On The Horizon, tevens jongste deelnemer van deze finale. Heeft het dus best aardig gedaan, ook al mocht deze bij niemand bovenaan staan. De derde en laatste deelnemer deze editie die die eer niet kreeg.

12. Elevation* (81) (16) en de nummer 1 van Poeha

Een paar nummers werden deze editie gebombardeerd tot 'slechtste nummer ooit', waaronder deze. Dan is een 12de positie toch alleraardigst te noemen.

11. Numb* (87) (16) en de nummer 1 van Fathead en west

Schoot bijzonder goed uit de startblokken en stond zelfs heel eventjes top 5, maar daarna werd het sprokkelen voor The Edge. Zelfs een late nummer 1-positie bij west kon niet verhinderen dat de boot met de top 10 gemist werd, al scheelde het uiteindelijk slechts twee luttele puntjes. Wat dus betekent dat drie Zooropa-tracks de top 10 hebben gehaald en aldus het meest succesvolle album van deze editie bekend is.

Oef jammer, net geen Top 10 voor Elevation en Numb.

En Mofo wordt hier overigens wel érrug gemist

Heb vorige week nog een podcast beluisterd waar Arthur te gast was. Ging onze Arthur even vertellen dat Musicmeter top is. Met leuke spelletjes. In de krochten van youtube.

ArthurDZ schreef:
Ook het minste genoemd van alle deelnemers, en dan voornamelijk lage scores.

Ik vind mijn derde plaats niet echt laag

10. Stuck In A Moment You Can't Get Out Of (89) (17) en de nummer 1 van johan de witt en Poek

Was lange tijd de enige ATYCLB-track die het goed deed hier, terwijl z'n vier albumgenoten ergens onderaan bungelden. Uiteindelijk viel deze op het einde nog wat terug, terwijl een ander liedje van dit album net op stoom kwam. Maar uiteindelijk kon een top 10-positie voor dit emotionele pareltje nog net veiliggesteld worden.

9. Beautiful Day (93) (15) en de nummer 1 van Alicia en Simon77

En die albumgenoot eindigt, ondanks twee stemmen minder, nipt één plekje hoger. Haalde vorige U2 GH-editie als enige post 1993-nummer de finale, als ik het me goed herinner, dan is deze 9de positie toch een beetje een tegenvaller. Hoewel het er zoals gezegd lang veel slechter uitzag voor deze wereldhit. Maar ja, ook dit liedje kreeg deze editie de nodige tegengas, één user noemde dit zelfs de I Gotta Feeling van U2! Gekke herman Maar dan mag je al blij zijn met een top 10-notering, natuurlijk.

8. City of Blinding Lights (94) en de nummer 1 van laxus11

De hoogstgenoteerde van de atoombom. Dat ik zojuist in Youtube 'Cindy of blinding lights' heb ingetypt, geeft wel aan dat het na een vermoeiende dag toch wel dringend tijd is om te gaan slapen (was daarnet naar Cindy Lee aan het luisteren, vandaar waarschijnlijk). Maar eerst nog even deze presentatie afmaken, natuurlijk.

7. Electrical Storm* (100) (17) en de nummer 1 van Casartelli, aERodynamIC en pureshores

En zo kon de hoogstgenoteerde jaren '00 track deze editie nog net de 100 punten aantikken! Met de plechtige belofte dat ik deze nog eens een kans ga geven binnenkort, want kennelijk mis ik hier toch iets.

6. Discotheque* (103) en de nummer 1 van Johnny Marr

Al de hele week dendert de goddelijke gitaarriff van dit nummer door mijn hoofd. Heeft me nog geen moment tegengestoken! Discotheque is overigens echt wel 'the best of the rest', de top 5 heeft namelijk toch wel een gat geslagen met de rest van het deelnemersveld....

aERodynamIC schreef:
(quote)

Ik vind mijn derde plaats niet echt laag

Nou, daarom had ik het ook over 'voornamelijk lage scores'

EttaJamesBrown schreef:
Heb vorige week nog een podcast beluisterd waar Arthur te gast was. Ging onze Arthur even vertellen dat Musicmeter top is. Met leuke spelletjes. In de krochten van youtube.

Oh leuk, hopelijk heb je ervan genoten! Dit najaar komt er misschien wel een vervolg maar goed, als en wanneer horen jullie dan wel nog van mij

5. Staring at the Sun (125) (24) en de nummer 1 van Marco dB en vigil

Bijna alle liedjes die ik gebasht heb toen ik m'n finalelijstje postte, hebben het hier best goed gedaan, stel ik vast. Deze 'zwakke Oasis-jas' haalt hier mooi top 5, na de hele editie lang meegedraaid te hebben in de top 10, dan eens wat hoger, dan eens wat lager. Dan is een 5de plek een logische positie natuurlijk.

ArthurDZ schreef:
Beautiful Day [...] haalde vorige U2 GH-editie als enige post 1993-nummer de finale, als ik het me goed herinner, dan is deze 9de positie toch een beetje een tegenvaller.

Nee, je vergeet Zooropa, die haalde de finale toen ook.

Damn...voor niks die finale lijst nog door zitten nemen want ik ben gewoon te laat met inzenden, ik had in m'n hoofd zitten dat de deadline morgenochtend was

4. Lemon (130) (21) en de nummer 1 van luigifort, Rudi S, ECooper, motel matches, herman en mezelf

Veruit de meeste nummer 1-posities deze editie, maar toch geen podiumplek voor de citroen. Luigifort heeft hier toch genoeg gezegd dat dit, en alleen dit, het beste U2-nummer is? Komt ervan als letterlijk niemand hier goed begrijpend lezen kan natuurlijk!

Choconas schreef:
(quote)

Nee, je vergeet Zooropa, die haalde de finale toen ook.

Oh echt? In mijn herinnering strandde ie net voor de finale in een tie-break. Dat was het moment dat ik het idee kreeg voor deze editie, namelijk. Maar misschien herinner ik het me verkeerd, kan altijd

El Ninjo schreef:
Damn...voor niks die finale lijst nog door zitten nemen want ik ben gewoon te laat met inzenden, ik had in m'n hoofd zitten dat de deadline morgenochtend was

Ai, heel jammer! Hopelijk vond je het niet té vreselijk, al die kutnummers? Wat zou je nummer 1 geweest zijn?

3. Zooropa (136) (20) en de nummer 1 van andré, catdog en EttaJamesBrown

Het minst genoemd van de hele top 5, maar mede dankzij drie nummer 1-noteringen en enkele andere hoge punten toch nog net in de top 3 beland. Zicht op de top 2 was er wel niet meer, die waren echt 'a league of their own' deze editie.

ArthurDZ schreef:

Ai, heel jammer! Hopelijk vond je het niet té vreselijk, al die kutnummers? Wat zou je nummer 1 geweest zijn?

Die moet nog komen

ArthurDZ schreef:
(quote)

Oh echt? In mijn herinnering strandde ie net voor de finale in een tie-break. Dat was het moment dat ik het idee kreeg voor deze editie, namelijk. Maar misschien herinner ik het me verkeerd, kan altijd

Je bent wel warm, hoor. Zooropa zat inderdaad in een tie-break, maar overleefde die wonderwel.

2. Stay (Faraway, So Close) (161) (26) en de nummer 1 van Bonk

Het vaakst genoemd van alle finalisten, maar door het iets lagere aantal nummer 1-noteringen is het Stay niet gelukt om het goud te pakken. Wel liefst acht tweede plekken, dus dan is een tweede plek in het eindklassement ergens wel terecht.

1. Hold Me, Thrill Me, Kiss me, Kill Me* (169) (25) en de nummer 1 van Marty McFly, dynamo d en Choconas

Nee deze zag ik niet aankomen, dat moge duidelijk zijn. Door mij zelfs niet opgenomen in de startlijst omdat ik dacht dat dit nu ook weer niet zo'n topfavoriet was, maar dat bleek een flinke misrekening Dit liedje heeft bijna het hele spel bovenaan gestaan, en hoewel Stay helemaal afschudden maar niet leek te lukken, kwam die nummer 1-positie ook nooit echt in gevaar. Een terechte winnaar dit, en ook voor dit nummer geldt dat ik 'm nog eens in de herkansing zal gooien!

Mag ik de 34 (!) deelnemers aan deze finale allemaal van harte bedanken voor hun deelname, en El Ninjo voor z'n poging tot? Om eerlijk te zijn, het is nogal een zware week voor me geweest: het gaat helaas helemaal niet zo goed met mijn oma en ook daarnet hebben we niet bepaald hoopvol nieuws gekregen, dus dan was in dit topic lijstjes bijhouden, punten optellen, meelezen met alle leuke berichtjes en natuurlijk naar die wagonlading U2-muziek luisteren wel steeds een fijne afleiding, zeker vanavond. Heel erg bedankt en tot de volgende! Zo, nu even kijken wie hier als volgende aan de beurt is...

Edit: dat blijkt jordidj1 te zijn met Gang Starr! Take it away Jordimans!

Dank, ArthurDZ en sterkte met je oma!

Zeker een verrassende winnaar. Ik vond hem destijds geweldig, nu wat minder, maar nog steeds heel goed. Denk wel een unicum dat een non-album track wint.

Dank Arthur voor deze speciale U2-week, en veel sterkte met je oma.

Wow, wat een fantastisch podium, dat zijn mijn nummer 1, 2 en 4! (Mijn nummer 3 werd trouwens laatste, maar dat terzijde). Hier ben ik uiteraard zeer content mee. En ja, je moet Hold Me zeker nog een paar keer beluisteren, net zolang tot je hem niet meer uit je hoofd krijgt!

Veel dank voor het organiseren weer, zeker in zo'n zware week, en veel sterkte aan en met je oma!

Thanks Arthur
Ik steek een kaarsje aan voor jullie en je oma.

Bedankt voor deze week Arthur en sterkte met je oma!

Fijn weekje U2, bedankt ArthurDZ.

Staring at the Sun en Stay (Faraway, So Close!) redden de top 5, met de andere drie heb ik niet zo veel.

Edit: Sterkte Arthur

Houd je haaks, Arthur.

Dank ArthurDZ, en veel sterkte.

Dank ArthurDZ voor deze fijne trip deze week, heb al verscheidene cd maxi's bij elkaar gezocht gisteren om dit weekend te gaan beluisteren.
Hoorden eerder vanavond in eetcafe Sweetest thing, ook toevallig....

Sterkte gewenst

Dat trio Beautiful day/Elevation/Vertigo vind ik ook niet veel, maar Walk on is het sufste U2 nummer na 1993 voor mij, dat heeft gewoon niets (had ook The Script kunnen zijn om even een niksvergelijking te maken)

Gang Starr? Kom zaaf, houd Jordi bij de hand.

Helaas zijn de beste nummers net buiten de top 10 geëindigd, maar al met al een fijne update van het U2-oeuvre. Bedankt voor deze "lastige" presentatie, Arthur.
En sterkte met en voor je oma.

Bedankt ArthurDZ!

Enne... Hold Me, Thrill Me, Kiss me, Kill Me is een goede winnaar.

Sterkte met je oma!

Thanks Tuur. Sterkte met alles.

Gang Starr staat klaar qua startlijst - zsm wordt ie opgestart.
Casartelli, wil je de topictitel alvast aanpassen ?

Zojuist even met veel plezier de presentatie van ArthurDZ terug gelezen. Puik werk
Fijn dat het voor jou ook even afleiding geboden heeft. Veel sterkte gewenst.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:42 uur

geplaatst: vandaag om 11:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.