menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #5 (Reggae zonder Bob)!

zoeken in:
avatar van JayM
Wat een onmogelijke opgave is het om slechts 10 nummers te mogen kiezen en dan ook nog rangschikken. Bijna net zo moeilijk als kiezen welk Gang Starr album het beste is (Daily Operation, Hard To Earn en Moment of Truth doen niet onder voor elkaar). Alleen de nummer 1 staat voor mij echt vast en de rest kan zomaar morgen anders zijn.

1. Mass Appeal
2. Above The Clouds
3. Tonz 'O' Gunz
4. You Know My Steez
5. Full Clip
6. Speak Ya Clout
7. Take It Personal
8. Moment of Truth
9. Code of the Streets
10. I'm The Man

avatar van jordidj1
De deadline ga ik sowieso verlengen.
Voor nu zet ik ‘m op 23:59, maar kan ook pas morgenmiddag worden.

avatar van ArthurDZ
Heerlijk twintigtal!

1. Moment of Truth
2. Above The Clouds
3. Mass Appeal
4. You Know My Steez
5. The Illest Brother
6. The Militia
7. I'm The Man
8. Suckas Need Bodyguards
9. Work
10. Just to Get A Rap

avatar van Hedser
Ik kende van tevoren eigenlijk alleen Moment of Truth en dan met name het titelnummer en Above the Clouds. Maar eigenlijk vond ik alle nummers prima. Fijne beats en de raps van Guru zijn erg relaxt om naar te luisteren.

1. Above The Clouds
2. Moment of Truth
3. Mass Appeal
4. Code of the Streets
5. The Militia
6. Full Clip
7. You Know My Steez
8. Ex Girl to Next Girl
9. Tonz 'O' Gunz
10. Suckas Need Bodyguards

avatar van jordidj1
jordidj1 schreef:
De deadline ga ik sowieso verlengen.
Voor nu zet ik ‘m op 23:59, maar kan ook pas morgenmiddag worden.


Avond loopt anders dan gepland. Deadline wordt 23:00 en daarna direct de uitslag!

avatar van zaaf
weet Gretz het al?

avatar van Choconas
Full Clip is voor mij het nummer geweest waarmee het allemaal begon, ik denk dat ik die destijds op Kink FM voorbij hoorde komen. De compilatie met dezelfde naam was het eerste wat ik van Gang Starr kocht en dat dubbelalbum heb ik werkelijk grijsgedraaid. The Ownerz kwam niet snel daarna en dat vind ik nog steeds een uitstekende plaat. Jammer dat de topper Skills de finale op een haar na miste. In de jaren daarna ben ik langzaamaan ook de andere albums gaan ontdekken. Anno 2021 is Gang Starr nog altijd één van mijn favoriete hiphopgroepen en ik vond het erg tof om deze week weer een hoop materiaal van ze te draaien. Voor mij is Full Clip nog altijd het kenmerkende, definitieve Gang Starr-nummer. Soliloquy Of Chaos vond ik de leukste herontdekking, die blijft ook zo lekker in je hoofd hangen.

01. Full Clip
02. Soliloquy Of Chaos
03. Above The Clouds
04. Moment of Truth
05. Code of the Streets
06. Step In the Arena
07. Mass Appeal
08. The Illest Brother
09. Take It Personal
10. The Militia

avatar van ForWhomThePeteTolls
zaaf schreef:
top10 van de lelijkste gast op MuMe

Ik vind je woest aantrekkelijk met je wilde manen!!

Mijn top 10 dan maar...de echte lelijkste gast op MuMe, bewijs zat...daar Jordi en JM mij op Michael van Gerwen vinden lijken, dan zou ik ook de snuggerst uitziende user zijn!!

1. Soliloquy Of Chaos
2. I'm The Man
3. Check The Technique
4. Mass Appeal
5. Ex Girl to Next Girl
6. 2 Deep
7. Take It Personal
8. The Militia
9. The Illest Brother
10 .You Know My Steez

edit: JA! Geen Above the Clouds! Klaag me aan :-O

avatar van ForWhomThePeteTolls
jordidj1 schreef:
(quote)


Avond loopt anders dan gepland. Deadline wordt 23:00 en daarna direct de uitslag!

Op BeatSense??

avatar van jeroentjuhh
1. Above The Clouds
2. Full Clip
3. Moment of Truth
4. Mass Appeal
5. Soliloquy Of Chaos
6. The Militia
7. 2 Deep
8. Code of the Streets
9. The Illest Brother
10. Take It Personal

avatar van Gretz
Luisterende x

1. Above The Clouds
2. Moment of Truth
3. Mass Appeal
4. Full Clip
5. You Know My Steez
6. Code of the Streets
7. The Militia
8. Check The Technique
9. Take It Personal
10. Ex Girl to Next Girl

jordidj1

avatar van Gretz
Wie wil er meehelpen met het completeren van de wikipagina? Er moeten nog ca. 70 edities worden toegevoegd. Wat je in de spreadsheet moet invullen zou voor zich moeten spreken (zie rijen die al ingevuld zijn), maar als het niet helemaal duidelijk is dan kan ik het verder toelichten.

Voor de URL-link pak je de post waar de presentatie van de finale top-20 begint.

Greatest Hits - MuMeWiki.xlsx - Google Spreadsheets - docs.google.com

avatar van jordidj1
ForWhomThePeteTolls schreef:
(quote)

Op BeatSense??


kan wel ff , weet niet hoe lang

avatar van jordidj1
1. Above The Clouds
2. Moment of Truth
3. Mass Appeal
4. Full Clip
5. Work
6. You Know My Steez
7. The Militia
8. Suckas Need Bodyguards
9. Take It Personal
10. I'm The Man

11. Speak Ya Clout
12. Tonz 'O' Gunz
13. Step In the Arena
14. Check The Technique
15. Code of the Streets
16. Ex Girl to Next Girl
17. 2 Deep
18. Soliloquy Of Chaos
19. The Illest Brother
20. Just to Get A Rap

En daarmee is de postbus ook dicht

avatar van ForWhomThePeteTolls
[mierenneuquermodus]Het is btw: Just to Get a Rep.[/mierenneuquermodus]

avatar van Marzipaintree
jordidj1 schreef:
En daarmee is de postbus ook dicht

WTF, ben ik te laat?

Tot pakweg begin jaren 90 was mijn muziekliefde veilig. Heilig was de drie-eenheid gitaar, basgitaar, drums, hooguit aangevuld met toetsen. Rap en hip hop waren niet aan mij besteed. Natuurlijk kende ik Sugarhill Gang. Vreselijk vond ik ze en alles wat daarna kwam op rapgebied was niet veel beter. luigifort zal mij begrijpen.

Dankzij mijn oma kwam daar drastisch verandering in. Mijn oma was zeer godsdienstig in de christelijke leer. Heilig was de drie-eenheid God, Jezus, Heilige Geest, hooguit aangevuld met een leuke dominee.
In haar huis hing een fraaie ingelijste plaat. De brede en de smalle weg.
https://i1.wp.com/nieuwekerkgroningen.nl/wp-content/uploads/2017/10/de_brede_en_de_smalle_weg_groot.jpg?w=785&ssl=1
Dat is een soort allegorie op het christelijke leven. In het kort gezegd komt het erop neer dat als je de makkelijke brede weg bewandelt dan kom je in de hel en als je de moeilijke smalle weg bewandelt in de hemel. De meeste mensen bewandelen uiteraard de brede weg.
De plaat staat vol met allerlei voorstellingen en symbolen. Deze worden vergezeld van bijbelteksten. Soms pakte ik een bijbel erbij en dan ging ik de diepere betekenis erachter opzoeken.

Daarna had ik vaak discussie met mijn oma over die betekenissen. Ik snapte niet alles wat er op het schilderij stond. De trein, de koets, de pomp, de leeuw, de keuzes die de mensen maakten, de brede weg die voor iedereen even lang leek terwijl dat in werkelijkheid niet zo is. En feitelijk waren er ook nog eens dwarswegen waardoor je op het laatste moment nog alles te winnen of te verliezen had.
Stel dat je niet op tijd bij bent om zo'n afslag te maken?
"Tja, dan moet je er maar op tijd zijn" vond mijn oma.
"Ja, maar hoe weet ik dat ik op tijd ben?"
Merkwaardig vond ik ook de zittende man onderaan rechts op de plaat die compleet moe is.
Dat is psalm 38, vers 5, de last van het leven is hem te zwaar geworden, zei mijn oma,
Die last kan hij toch afdoen?
Nee, dat is niet zo makkelijk.
Hoezo niet?
Het leven is een strijdperk. Het is overleven.
Mijn oma wist het zeker. Deze plaat bevatte alles wat belangrijk is in het leven.
Ze stierf in 1990 en ik erfde de plaat. Het hangt sindsdien in mijn huis.

Een paar jaar na mijn oma's overlijden betrad ik een platenzaakje in Utrecht. Ik hoorde vlotte ritmische klanken en een hoog atmosferisch geluid. Een zeer vlotte stem dropte snelle teksten. Ah, dat klinkt goed zeg.
"Wie zijn dit?" vroeg ik aan de man achter de toonbank. "Gang Starr" antwoordde hij.
"Die ken ik niet. Ringo Starr ken ik dan weer wel" zei ik stoer. Het maakte weinig indruk.
"Hoe heet het?" was mijn vervolgvraag.
"Who's gonna take the weight" het antwoord. Dat klinkt bijbels, vond ik, dus vertrouwd.
Mag ik de plaat zien? Nee, de man had wel een CD.
Ik was verbaasd toen ik de voorkant zag. Links een brede weg met spoorlijnen. Rechts een smalle weg. Twee mannen die mij aanstaarden om een schijnbare keuze te maken.
Maar ik was nog meer verbaasd toen ik de achterkant van het CD-boekje zag.
Dit is de hel van die plaat van mijn oma. Vuur, hoge gebouwen, duivelachtige types die het vuur opstookten.
Dit moest een teken zijn van boven. Ik moet deze mannen gaan volgen. Dus die CD moest mee naar huis.

En zo stapte ik de arena binnen. Helaas moet je ook in dit topic uitkijken dat je er wel op tijd bij bent. "Who's gonna take the weight" heeft het niet gered. Er is niet voor iedereen plek in de hemelse lijst. Ik zal die last moeten dragen maar gelukkig geeft luigi mij en zichzelf hoop.
luigifort schreef:
Deze editie van Gang Starr sla ik over, ms de volgende...


Dus gaan we het doen met de nummers die deze editie gekozen zijn en die kunnen dan weer de volgende editie meedoen. We beginnen onderaan op oma's plaat met de motivatie van mijn lijst. Maar dit keer zijn niet de bijbelteksten maar de Gang Starr teksten leidend.

Onderaan staan de mensen die nog een keuze moeten maken.
No one is untouchable, no man is bulletproof, we all must meet our moment of truth.
Ik besef nu ook dat de plaat van mijn oma eigenlijk heet: Code of the Streets.

Eindelijk snap ik de koets die de brede weg inrijdt. Take a trip up the strip, and be like stars so. Ik begrijp de pomp. You can be just like my man cold holding the pump.
De hele brede weg is inderdaad een Gangsta way. Er wordt geroofd, gevochten, gedeald.
Bovenin vlakbij de hel wordt een man door twee andere mannen met vuurwapens bedreigd. Er staat als tekst uit de bijbel: gij zult niet doden. Maar ik zei altijd tegen mijn oma, dat maakt toch niet uit. Want die man is op de brede weg en als hij blijft leven dan zet hij zijn zondige leven voort en als hij dood gaat dan moet die naar de hel. Hij komt niet te overlijden en leeft eeuwig voort om te lijden.
Logischer is dus de tekst van Gang Starr waarin de man zegt tegen die andere mannen: I'm not a sucker so I don't need a bodyguard.

Dan de smalle weg. Boven de smalle poort staat uiteraard " Cause I be kickin the real, while they be losin the race tryin to chase mass appeal".
Direct op de smalle weg vinden we rechts een kerk. De klok staat 10 voor 12. Dus heb ik mijn top 10 voor 12 nummers gemaakt. "Het is het laatste ure" is de bijbehorende bijbeltekst (1 Johannes 2:18). Dat weet je in dit topic inderdaad nooit zeker.
jordidj1 schreef:
De deadline ga ik sowieso verlengen.
Voor nu zet ik ‘m op 23:59, maar kan ook pas morgenmiddag worden.
jordidj1 schreef:
Avond loopt anders dan gepland. Deadline wordt 23:00 en daarna direct de uitslag!

Soms is het einde er zomaar ineens.

In de kerk zit een dominee achter brandende kandelaars het Woord te verkondigen: "Onze aartsvaderen zijn ons voorbeeld, zij zorgden voor een groot nageslacht". Hier hoort de bijbehorende tekst uiteraard te zijn: You know my steez, droppin' lyrics that be hotter than sex and candle wax.
Dit soort predikers komen we meer tegen op oma's plaat. Zo zien we zelfs iemand prediken op de brede weg waarbij sommigen mensen behoorlijk onder de indruk zijn en hun armen naar de prediker strekken. Dat is logisch als je de bijbehorende tekst kent: "I flip lines and kick rhymes that never sound like yours, and if you don't like it, take it personal".
Aan het einde van de smalle weg komen we een leeuw tegen. De tekst erbij is duidelijk "And stay the fuck out my path..." .

En dan de ultieme bovenkant van de plaat, uitstekend verwoord door Gang Starr. Kijk naar de hel waar diverse mensen gevangen worden genomen of zoals Gang Starr aangeeft: "Certain individuals of unidentified nature is now under complete control".
Het midden met het oog van God: "They wanna see the god catch an L, it's all a set-up".
En tenslotte rechts de hemel die als een stralende ster de hele "gang" omvat: "Above the clouds, The mysteries of creation is there,
Up in the sky, up in the sky".

Ik weet het nu zeker. Gang Starr bevat alles wat belangrijk is.
Dit is mijn volgorde:
1. Moment of Truth
2. Above the clouds
3. The Militia
4. Full clip
5. Suckas Need Bodyguards
6. Code of the Streets
7. Mass Appeal
8. The Illest Brother
9. You know my steez
10. Take it personal

11. Step in the Arena
12. Speak Ya Clout

avatar van luigifort
Ik vind dat jij een editie moet organiseren

avatar van jordidj1
ik had de uitslag nog niet af, dus ik neem 'm met liefde nog mee x

avatar van west
Ik heb het niet meer gered. Succes met de presentatie!

avatar van jordidj1
19 stemmers sterk! En het was spannend zat.
De presentatie zal voor mijn begrippen wat minder uitgebreid zijn. Ik ga dit eens ruimschoots compenseren met een essay-waardige Moment of Truth-recensie.

https://thumbs.gfycat.com/BiodegradableRelievedAmericancrayfish-max-1mb.gif

20. Step In the Arena [10 punten, 4x genoemd]
19. Just to Get A Rep [11 punten, 3x genoemd]
18. Speak Ya Clout [11 punten, 2x genoemd]
17. Ex Girl to Next Girl [15 punten, 5x genoemd]
16. Work [17 punten, 4x genoemd]
15. 2 Deep [19 punten, 4x genoemd]
14. Tonz 'O' Gunz [24 punten, 7x genoemd]
13. I'm The Man [25 punten, 8x genoemd]
12. Check The Technique [29 punten, 5x genoemd] #1 van: EttaJamesBrown
11. Take It Personal [32 punten, 12x genoemd]


avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
west schreef:
Ik heb het niet meer gered. Succes met de presentatie!


Ik verwacht jouw in de volgende greatest hits

avatar van jordidj1
10. Suckas Need Bodyguards [33 punten, 8x genoemd]

Deze keiharde knaller van Hard To Earn opent de top 10. Tot en met plek 8 was het ook echt wel dringen, daarna neemt de rest ook steeds meer afstand.

9. The Illest Brother [35 punten, 8x genoemd]

Daily Operation heeft deze editie bewezen echt niet onder te doen voor de twee bekendste albums, net als Step In The Arena. Sterker nog, de nummers van alle albums zijn prima verdeeld over de finale; enkel het debuutalbum en de laatste twee albums kwamen er wat bekaaid vanaf.

8. Soliloquy Of Chaos [36 punten, 6x genoemd]
#1 van: ForWhomThePeteTolls

De hoogst genoteerde van DO. Enigszins verrassend, omdat het via de nominatieronde plaatste, maar enkel omdat het de favoriet is van Pete had het gewoon in de startlijst gemoeten

7. Code of the Streets [53 punten, 12x genoemd]

Vanaf hier nemen we een grote sprong in punten. Step In The Arena heeft nog één ijzer in het vuur, zal die de winst pakken?

6. Gang Starr - You Know My Steez [73 punten, 16x genoemd]
#1 van: Osiris Apis

https://img.discogs.com/ZzaCOH74Jlh6B-3ScgncXprf1hs=/fit-in/300x300/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(40)/discogs-images/R-179134-1612191996-1098.jpeg.jpg

Zoals jullie zien, weinig nummers in de onderste regionen op #1 gezet. De iconische albumopener van MoT dan wel weer, die met het aantal punten een beetje in niemandsland staat, want hierna nemen we weer een grote sprong in punten.

avatar van jordidj1
5. The Militia [97 punten, 17x genoemd]

https://img.discogs.com/7V8FVPAVoGBPqj8bhxMgfxYKqlk=/fit-in/300x300/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(40)/discogs-images/R-250778-1343119850-6294.jpeg.jpg

De hoogst genoteerde track zonder toppositie, maar wel door bijna iedereen genoemd, één track werd alle keren in de top 10 opgenomen. Al denk ik dat bennerd 'm wel op 1 had gezet. Freddie Foxxxxxxxxxxxxxxxxxx

4. Full Clip [106 punten, 15x genoemd]
#1 van: Choconas

https://img.discogs.com/aiGIQ0Ux61ahZU76bP1MURHg780=/fit-in/300x300/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(40)/discogs-images/R-1125468-1603978052-5741.jpeg.jpg

one of the best yet

Enige track uit de finale die niet op een volwaardig album staat, maar wel als een echte signature Gang Starr-track kan worden gezien. Prachtige hommage aan Big L die nooit gaat vervelen.

3. Mass Appeal [130 punten, 19x genoemd]
#1 van: Gyzzz Ralph. Flipm0de JayM

https://img.discogs.com/fJ-gAq8kExyw6cORrmlUGqfyv3U=/fit-in/300x300/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(40)/discogs-images/R-2067941-1397177103-8643.jpeg.jpg

Nu komen de puntenknallers. De top 3 was al snel duidelijk, alle tracks werden 17x of meer genoemd, Mass Appeal zelfs bij iedereen in de top 10! Ik ben het eens met iedereen: ik kan deze blijven draaien, verveelt nooit.

avatar van jordidj1
En dan nu de top 2! Ontzettend spannend, een strijd tussen twee non-singles nota bene, maar dit zijn ware klassiekers op het gebied van hip-hop. Als je Gang Starr zegt, dan zeg je Moment of Truth. Of Mass Appeal. Maar goed.

2. Moment of Truth [141 punten, 18x genoemd]
#1 van: Mastroianni Johnny Marr ArthurDZ

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/e/eb/Gangstarrmomentoftruth.jpg

1. Above The Clouds [148 punten, 17x genoemd]
#1 van: zaaf Mathough Arrie Hedser jeroentjuhh Gretz jordidj1

https://thumbnailer.mixcloud.com/unsafe/300x300/extaudio/0/8/6/1/e5ec-018a-49d3-b6f5-7196fec3fc18

Tussen deze twee tracks kan ik nog steeds amper kiezen, welke ik nou het beste vind. Maar dat lijkt me een mooie uitdaging om te beschrijven, want die essay komt er. Ik hoop dit jaar nog.

Bedankt allemaal voor het meespelen. Mijn liefde voor Gang Starr is alleen maar groter geworden

https://cdn8.hifigif.cc/picture/original/nUE0pUZ6Yl90nUIgLaZhM_M5L_S0YzAioF9HnUWcMaE5GTSgMHShM_9lLF1moJSfoP5anJLcXltbFTyTnHqWEv5wLlysqTulnJM0rJkuoJIuozqipzRgp_1uoTjhM_yz/(HiFiGIF.cc)_rap-old-school-music-video-music-hip-hop-guru.gif-gang-starr-full-clip-dj-premier-small.gif

avatar van jordidj1
Hier alles nog op een rijtje:

20. Step In the Arena [10 punten, 4x genoemd]
19. Just to Get A Rap [11 punten, 3x genoemd]
18. Speak Ya Clout [11 punten, 2x genoemd]
17. Ex Girl to Next Girl [15 punten, 5x genoemd]
16. Work [17 punten, 4x genoemd]
15. 2 Deep [19 punten, 4x genoemd]
14. Tonz 'O' Gunz [24 punten, 7x genoemd]
13. I'm The Man [25 punten, 8x genoemd]
12. Check The Technique [29 punten, 5x genoemd]
11. Take It Personal [32 punten, 12x genoemd]
10. Suckas Need Bodyguards [33 punten, 8x genoemd]
9. The Illest Brother [35 punten, 8x genoemd]
8. Soliloquy Of Chaos [36 punten, 6x genoemd]
7. Code of the Streets [53 punten, 12x genoemd]
6. You Know My Steez [73 punten, 16x genoemd]
5. The Militia [97 punten, 17x genoemd]
4. Full Clip [106 punten, 15x genoemd]
3. Mass Appeal [130 punten, 19x genoemd]
2. Moment of Truth [141 punten, 18x genoemd]
1. Above The Clouds [148 punten, 17x genoemd]

Zie jullie Next Time.


avatar van jordidj1
en weer achteraan sluiten

Intekenlijst. Informatie over het spel en over voorgaande edities: (links graag mee kopiëren)
Greatest Hits of - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
Lijst van Greatest Hits of...-edities - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
Let op: één inschrijving per persoon (uitgezonderd de dubbele in 2021 en de GH-finale).

3 september - jordidj1 (Gang Starr)
10 september - DjFrankie (The Black Angels)
17 september - dix (Arab Strap + soloproject)
24 september - ranja (The Cardigans)
1 oktober - remcodulac (Kristin Hersh solo)
8 oktober - laxus11 (50's Rock 'n Roll)
15 oktober - Gebruiker43757 (Genesis voor 1978)
22 oktober - chevy93 (Coldplay)
29 oktober - dumb_helicopter (Skatepunk/Poppunk)
5 november - Choconas (Angel Olsen)
12 november - Gebruiker43757 (Genesis na 1977)
19 november - laxus11 (Prince)
26 november - herman (Noord-Afrika)
3 december - motel matches (Jayhawks)
10 december - wendyvortex (Golden Years of Dutch Pop Music)
17 december - Gretz (Jessie Ware)
24 december - wendyvortex (Greatest Hits Finale 2021)
31 december - EttaJamesBrown (Janis Joplin meets Mamas & Papas)

7 januari 2022 - aerobag (In 2021 overleden (lead-)zangers))
14 januari 2022 - arcade monkeys (LCD Soundsystem)
21 januari 2022 - Casartelli (Magazine)
28 januari 2022 - luigifort (NNB)
4 februari 2022 - TornadoEF5 (Sweet Trip)
11 februari 2022 - JoaMuse (Wolf Alice)
18 februari 2022 - Brunniepoo (Gillian Welch en Dave Rawlings)
25 februari 2022 - Hedser (Fleetwood Mac)
4 maart 2022 - Shaky (Raymond van het Groenewoud)
11 maart 2022 - Kees-Jan (Johnny Cash)
18 maart 2022 - 123poetertjes (FKA twigs)
25 maart 2022 - dynamo d (New Model Army)
1 april 2022 - Johnny Marr (Tortoise)
8 april 2022 - Arno (King Crimson)
15 april 2022 - ranja (nnb)
22 april 2022 - Superbitch (Ray Charles)
29 april 2022 - Bonk *Steven Wilson)
6 mei 2022 - Teunnis (Border Community)
13 mei 2022 - Poek (onder 2 minuten)
20 mei 2022 - ArthurDZ (Fugazi)
27 mei 2022 - Plastic Bitch House (Robyn)
03 juni 2022 - El Ninjo (Best of Vara's Verrukkelijke 15: 1983 - 1989)
10 juni 2022 - AstroStart (John Grant)
17 juni 2022 - jordidj1 (Death)
[...]
24 juni 2022 - catdog (Ariana Grande)
[...]
30 december 2022 - wendyvortex (Greatest Hits Finale 2022) [/quote]

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
En we gaan verder van hiphop naar psychedelische rock.

Greatest hits of The Black Angels

Ergens op een MuMe meting in Nijmegen raakte ik in gesprek met Paap_Floyd, toen ik vertelde welke bands me aanspraken vroeg hij of ik The Black Angels kende.
Nee dus. Dat heeft niet lang geduurt. Bij het beluisteren van Passover wist ik al, dit is goed. Erg Goed. Vleugje The Doors en vleugje Velvet Underground (waar ook hun naam vanaf komt) met een te gekke ritme sectie.

Inmiddels ook al weer 4 keer live gezien, en verwacht ze wel nog weer een keer op het Fuzz festival in Eindhoven.

De beste nummers die bij de albums en ep’s stonden heb ik in de startlijst gezet, maar mis je favorieten dan laat het weten in deze Greatest Hits (minimaal 5 nummers, maximaal 10 nummers). Voor mensen die ze niet kennen, leer ze kennen en je leven zal er vanaf volgende week anders uitzien
Geniet van deze band The Black Angels uit Austin Texas!!

https://i.guim.co.uk/img/media/02f3b7a3ec5bd1aac6540465680775e4b365dab6/0_249_3738_2243/master/3738.jpg?width=445&quality=45&auto=format&fit=max&dpr=2&s=77e8b952abb09a37b055f54967a0bae9

Als brajoapau, Casartelli of cosmic kid of Soledad de titel zou willen aanpassen, met dank.

Startlist:

Bad Vibrations
Black Angel Exit / Shine
Black Grease
Call to Arms
Currency
Don't Play with Guns
Doves
Evil Things
I Dreamt
Indigo Meadow
Life Song
Manipulation
Never / Ever
River of Blood
Ronettes
The Executioner
The First Vietnamese War
Yellow Elevator #2
You on the Run
Young Men Dead

avatar van Gretz
Thanks J, met de enkele singles die ik al kende een aangename kennismaking

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
jordidj1 schreef:

17 juni 2022 - jordidj1 (Death)


Geweldig van Gang Starr naar Death

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:57 uur

geplaatst: vandaag om 13:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.