MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #5 (Reggae zonder Bob)!

zoeken in:
DjFrankie (moderator)
A Cleaner Light
A Loon
Arnica Montana
Cold Water Coming
Deep Wilson
Listerine
Mississippi Kite
Spain
White Suckers
Your Ghost

Ik heb overwogen om mee te doen maar ik ken alleen haar eerste solo-album goed. En voor de rest even geen tijd en energie om me in de rest te verdiepen....

Haar eerste soloalbum zal wel haar beste blijven, maar op haar recentere albums blijken ook knappe dingen te staan.

A Loon
Echo
Halfway Home
In Shock
Like You
Me and My Charms
Pretty Polly
Secret Codes
Your Dirty Answer
Your Ghost

Ik ben een weekendje weg, wie weet haak ik later in de week nog aan.

Beestung
Cuckoo
Hips and Makers
Houdini Blues
Me and My Charms
Some Catch Flies
SRB
Teeth
The Letter
Your Ghost

DjFrankie (moderator)
Bizar hoe weinig Listerine wordt genoemd. Oud winnaar van alt 152 en een hele mooie.

DjFrankie schreef:
Bizar hoe weinig Listerine wordt genoemd. Oud winnaar van alt 152 en een hele mooie.

stond bij mij ook hoog maar ja 10 is best weinig wie weet mogen we nog een paar extra nomineren om tot een lijst te komen

10 is inderdaad best weinig. Gaat bij mij ten kosten van de latere albums, vrees ik.

A Cleaner Light
A Loon
Clay Feet
Deep Wilson
Listerine
Shake
Sno Cat
Stained
Sundrops
Trouble

Ik vind Learn to Sing... en Sky Motel wel haar beste albums. Daar klinkt ze toch het meest als een band en minder acoustisch.

Daar scheiden onze wegen. Learn to Sing en (vooral) Sky Motel hebben een paar geweldige nummers, maar als album hoor ik dan liever de meer akoestische Strange Angels en The Grotto

Nog ruim twee uur, beste mensen. Laat je stem niet verloren gaan!

Zoals min of meer gevreesd was er nog niet heel veel animo voor de vrije nominatieronde. Hopelijk gaat dat wat aantrekken nu we meer toegespitste lijsten krijgen om te spelen, eerst de tweede ronde en dan de grote finale.

Ook niet geheel onverwacht was er nogal wat verdeeldheid onder de stemmers; de zes mensen die genomineerd hebben kwamen tot 47 unieke nominaties. Ik zie het vooral als een teken van de hoge kwaliteit in de breedte van Kristin's werk.

Drie nummers kwamen er tot 3 of 4 stemmen en plaatsten zich daarmee voor de finale. Dan waren er ook nog elf nummers met 2 stemmen. Ik voel niet veel voor een tie-break, dus ik heb hiervan de zeven met de meeste stemmen bij de albums op deze site aan de finale toegevoegd. Enigszins arbitrair en nogal in het voordeel van Hips and Makers ten opzichte van Strange Angels, maar de vier afvallers met twee stemmen gaan sowieso door naar de tweede ronde.

De volgende nummers hebben zich hiermee geplaatst voor de finale, later deze week:
A Cleaner Light
A Loon
Cold Water Coming
Deep Wilson
Echo
In Shock
Listerine
Me and My Charms
Some Catch Flies
Your Ghost

Zoals gezegd gaan de vier afvallers voor de finalelijst met 2 stemmen door naar de tweede ronde. Van de overige 33 genomineerden heb ik er 16 geselecteerd op basis van stemmen op het nummer bij het album, stemmen op het album zelf en het willen zien van minstens een nummer van elk album.
Wordt het toch nog een soort uitgestelde startlijst, maar dan minus de tien meest populaire nummers.

Dit zijn de nummers waaruit jullie er tien mogen kiezen waarvan jullie vinden dat ze in de finalelijst thuishoren:

Arnica Montana
Beestung
Clay Feet
Cuckoo
Halfway Home
Heaven
Hips and Makers
Hope
Houdini Blues
Like You
Mississippi Kite
Pretty Polly
Secret Codes
Shake
Spain
Stained
Sundrops
The Letter
Wild Vanilla
Your Dirty Answer

Daarvoor krijgen jullie tot woensdag 20:00 uur.
De spotify-playlist voor de tweede ronde vind je hier: Kristin Hersh MM GH Ronde 2 - playlist by Remco van der Meer | Spotify - open.spotify.com

Beestung
Clay Feet
Cuckoo
Hips and Makers
Hope
Houdini Blues
Mississippi Kite
Pretty Polly
The Letter
Your Dirty Answer

ik hoef er ook niet lang over na te denken

Clay Feet
Halfway Home
Hope
Houdini Blues
Like You
Mississippi Kite
Spain
Sundrops
Wild Vanilla
Your Dirty Answer

Beetje rare opzet ineens.

Arnica Montana
Beestung
Hips and Makers
Hope
Houdini Blues
Mississippi Kite
Spain
Stained
The Letter
Your Dirty Answer

luigifort schreef:
Beetje rare opzet ineens.

Zou ie het met opzet doen?

zaaf
wat zou er met Remco zijn? geen overleg met luigi....

Halfway Home
Hips and Makers
Houdini Blues
Like You
Mississippi Kite
Pretty Polly
Secret Codes
Spain
Wild Vanilla
Your Dirty Answer

Ik kan niet helemaal volgen wat hier allemaal gebeurt, maar ik neem aan dat er een keer een finale komt. Daar wacht ik op.

Ik heb zo nog een meeting en daarna toch maar eens eten, dus ik zet de deadline voor ronde 2 op 22:00 uur. Er is dus nog tijd voor een lijstje

DjFrankie (moderator)
Arnica Montana
Beestung
Clay Feet
Cuckoo
Hips and Makers
Mississippi Kite
Spain
Stained
Wild Vanilla
Your Dirty Answer

Clay Feet
Heaven
Hope
Like You
Shake
Spain
Stained
Sundrops
Wild Vanilla
Your Dirty Answer

En daarmee komen we tot de volgende twintig waarmee we de finale gaan spelen:

A Cleaner Light
A Loon
Clay Feet
Cold Water Coming
Deep Wilson
Echo
Hips and Makers
Hope
Houdini Blues
In Shock
Like You
Listerine
Me and My Charms
Mississippi Kite
Some Catch Flies
Spain
Stained
Wild Vanilla
Your Dirty Answer
Your Ghost

Hieruit mogen jullie je top 10 selecteren. Laat ik dat maar hetzelfde houden voordat mensen weer in de war raken...

Hier is de spotify-list om jullie daarbij te helpen, mocht dat nodig zijn: https://open.spotify.com/playlist/4PsgxJROHCizlAuVOddQlg?si=c73d6e3aec31449d
Dat ziet er een beetje raar uit maar het lijkt wel te werken

Edit: Werkt dus niet. Voor een werkende spotifylist zie mijn bericht van 23:04

Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik zelf vrijdagavond in Carré zit bij Haven, Heaven of hoe die jongens ook mogen heten, dus jullie hebben zowaar tot vrijdag 23:00 uur om je lijstje hier te posten.

En dan moet ik even kijken hoe snel ik de einduitslag kan plaatsen aangezien ik zaterdag overdag moet schaken. Maar daar valt vast wel een mouw aan te passen.

5 x Hips and Makers
5 x Strange Angels
3 x Sky Motel
3 x Sunny Border Blue
1 x The Grotto
2 x Learn to Sing Like a Star
1 x Crooked

De spreiding valt me nog mee als je ziet dat Hips and Makers veruit het populairste album is.

remcodulac schreef:
Hier is de spotify-list om jullie daarbij te helpen, mocht dat nodig zijn: https://open.spotify.com/playlist/4PsgxJROHCizlAuVOddQlg?si=c73d6e3aec31449d
Dat ziet er een beetje raar uit maar het lijkt wel te werken
Kun je de afspeellijst nog op openbaar zetten? Dan kunnen wij er ook gebruik van maken

Simon77 schreef:
(quote)
Kun je de afspeellijst nog op openbaar zetten? Dan kunnen wij er ook gebruik van maken
Hm, dat stond ie al, volgens mijn Spotify. Ik heb hem verwijderd en weer toegevoegd. Werkt het nu wel?

remcodulac schreef:
(quote)
Hm, dat stond ie al, volgens mijn Spotify. Ik heb hem verwijderd en weer toegevoegd. Werkt het nu wel?

als je'm verwijderd hebt heeft-ie een andere code denk ik

Ik zie de ronde 2 lijst nog wel

ranja schreef:
(quote)

als je'm verwijderd hebt heeft-ie een andere code denk ik
Nee, ik bedoel verwijderd van profiel en weer toegevoegd aan profiel. Dat schijnen de termen te zijn voor prive en openbaar, tegenwoordig.
Maar als het nog steeds niet werkt, dan maak ik wel een nieuwe playlist aan, met een andere code en probeer die hier te delen

Ja, klopt, daar moest ik ook aan wennen (al is vrijwel alles van mij openbaar)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:09 uur

geplaatst: vandaag om 16:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.