MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2009

zoeken in:
Met alle plezier. Jij kunt er verder ook niets aan doen

43. Lily Allen - The Fear spotify:track:3eGDjKXH3ETuBwILa817Ri

Volgens mijn eigen statistiekjes is 2009 niet zo'n denderend muziekjaar geweest (gelukkig is mijn smaak niet leidend). In mijn eigen toplijstje heb ik maar voor één album uit 2009 plek in mijn top 500. En dat is een jazz/metal fusie dus die zal ik jullie besparen

44. Rowland s. Howard - Pop Crimes spotify:track:6oYWHUPcvijT6hqpqXSQTG

45. Lee Fields and The Expressions - Ladies spotify:track:6iNHWlOLt4NuDi9iSvtznO

Al een hoop moois genomineerd en er ontbreekt ook nog een hoop. Bovenal nog niks van het fantastische debuut van the xx, dat moet gefixt worden natuurlijk.

46. The xx - Intro spotify:track:0bXpmJyHHYPk6QBFj25bYF

47. Doves - Kingdom Of Rust spotify:track:3Kv4z77qhv7DZ7W16x2S0z

aerobag schreef:
In mijn eigen toplijstje heb ik maar voor één album uit 2009 plek in mijn top 500. En dat is een jazz/metal fusie dus die zal ik jullie besparen.

Jazz/metal-fusie!? Nu ben ik toch wel benieuwd! Welk album is dat?

Choconas schreef:
(quote)

Jazz/metal-fusie!? Nu ben ik toch wel benieuwd! Welk album is dat?

Deze: Zu - Carboniferous (2009)

Top, die gaat op de luisterlijst!

Ondertussen ook maar eens nomineren:

48. The xx - Crystalised spotify:track:6rxEjkoar48SssZePbtb2x

49. Vic Chesnutt - Coward spotify:track:11XhGYbYtuh2bKv3DXtjA2

50. Gossip - Heavy Cross spotify:track:4N6R6yqkFUTyF3AYOdR0T7

Ik weet er nog wel een paar.

The Drums - Lets Go Surfing
Customs - Rex
The Temper Trap - Sweet Disposition
Absynthe Minded - Envoi
Two Door Cinema Club - Something Good Can Work
The Hickey Underworld - Future Words
Edward Sharp & The Magnetic Zeros - Carries On
Bloc Party - One More Chance
Starsailor - Tell Me it's Not Over
Mumford & Sons - Little Lion Man
Placebo - For What it's Worth
Coldplay - Life in Technicolor II
Coldplay - Lost!
A Brand - Mad Love Sweet Love
isbells - As Long as it Takes

51. White Lies - Farewell to the Fairground
spotify:track:09v3dFgd3YwrD0U5gkNaTg

Volgende artiesten zouden in deze editie ook niet mogen ontbreken: Arctic Monkeys, Regina Spektor, Team William, Placebo, Mumford & Sons, The Temper Trap, ...

Dat men zoveel moeite heeft de lijst van 64 nummers vol te maken. Op spotify heb ik alleen al 58 nummers te beluisteren staan uit het jaar 2009 waaronder ook Mumford & Sons en The Temper Trap. Die laatsten waren in het jaar 2009 toch zeer bekend. Mogen daarom ook niet ontbreken dunkt me.

Moeite? Iedereen heeft nog wel wat nummers die hij/zij wil nomineren vermoed ik, het is gewoon wachten tot Edgar zegt dat we een 2e mogen nomineren. Dan zal het snel vol zitten.

Little Lion Man en Sweet Disposition horen er idd tussen. Maar ik mis ook nog een nominatie van de plaat The Crying Light van Antony And The Johnsons.

Let's Go Surfing ook natuurlijk; en 1517 van The Whitest Boy Alive en Marek Hemmann - Gemini. Ook persoonlijke favorieten van Gregory Alan Isakov, Vieux Farka Touré en Eric Vloeimans zou ik nog graag nomineren...

Had je beter gedaan, aero. Ontdekken we nog eens wat. Ik vond 2009 ook altijd een matig jaar maar als ik m'n stemmen eens herbekijk en de nummers zie die hier genomineerd worden, moet ik m'n mening aardig bijstellen.

Mausie schreef:
Little Lion Man

Nee. Nee nee nee. For the love of god, please nee. Gun GrafGantz dat niet, alleen goede nummers aub.

Johnny Marr schreef:
(quote)

Had je beter gedaan, aero. Ontdekken we nog eens wat. Ik vond 2009 ook altijd een matig jaar maar als ik m'n stemmen eens herbekijk en de nummers zie die hier genomineerd worden, moet ik m'n mening aardig bijstellen.

Ik was nog even de RateYourMusic charts aan het doorspitten of ik nog iets gemist had van 2009. Toen kwam ik een user daar tegen die een analyse had gemaakt van de samenstelling van de top 2000 albums en de verdeling per jaren. Vond ik wel interessant, dus ik dacht deel hem hier ook.

https://e.snmc.io/i/fullres/w/279e09e1132aa2a87ef92d52ebf34b34/7614766

Blijkt dat 2009 daar ook niet echt een stempel heeft weten te drukken (wat albums betreft dan, zegt niets over individuele nummers)

Controlling Crowds is ook nog niet genomineerd.
Ik dacht ik zeg het maar even

jordidj1 schreef:
Controlling Crowds is ook nog niet genomineerd.
Ik dacht ik zeg het maar even

Wel al 2 andere van het album

Titmeister schreef:
(quote)

Wel al 2 andere van het album

Ja, maar toch. We hebben het hier wel over Controlling Crowds hè, uitzondering op de regel

Ronde 2!

54. Alicia Keys - Empire State of Mind (Part II) Broken Down spotify:track:5sra5UY6sD658OabHL3QtI

55. Au Revoir Simone - Another Likely Story (Neon Indian Remix) spotify:track:1T1089ewfNK22MSP7Dc7Og

56. Yeah Yeah Yeahs - Heads Will Roll (A-Trak Remix) spotify:track:5bs8OXiOt4BPF2FAnRFP1u

57. Mumford and Sons - The Cave spotify:track:1p3fwUXTLtIXRa5xwxInHS

58. Archive - Controlling Crowds spotify:track:5wCUECZytBmF7N1KQZKp2P

59. John Frusciante - Central spotify:track:6W8HciAGI3Rsqg8ZnXAU9X

60. Arctic Monkeys - Crying Lightning

61. The Whitest Boy Alive - 1517 spotify:track:6xVdHfNIcWB0Bzd1obzcwj

Gast
geplaatst: vandaag om 22:28 uur

geplaatst: vandaag om 22:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.