MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 1993

zoeken in:
Edgar18 bedankt, prima jaartje en een sterke winnaar (mijn nummer 2 in het finalelijstje).

Ok ik ben definitief te elitair voor dit spelletje

Edgar dank voor de organisatie weer!

Prima winnaar. Het volk heeft gesproken.

Prima winnaar! Bedankt Edgar18 voor de organisatie!

Mooie winnaar, Bedankt Edgar!

Een klap in het gezicht van de babybloed drinkende elite! Thanks voor deze mooie editie Edgar18.

Fi donc, de aarde wordt steeds platter.

Bedankt Edgar18.

Echt jammer voor Katy Song.
Wel een mooie editie. Edgar thx.

wint creep nou

Merci Edgar. Juiste winnaar.

Ik dacht dat ik baalde van Red Eyes, maar dit is toch nog een tikje erger. Mijn eigen geboortejaar, wat echt stampvol zit met briljante nummers - beste jaar van de 90's? - en dan kiezen jullie een vierderangs Radiohead als Song van het Jaar? Bizar.

Desondanks bedankt voor de organisatie Edgar18

Radiohead op 1 . Zo dacht ik erover:

01. Souls of Mischief - 93 'Til Infinity
02. Slowdive - When the Sun Hits
03. Smashing Pumpkins - Disarm
04. Morphine - Cure for Pain
05. Red House Painters - Katy Song

06. The Breeders - Cannonball
07. Underworld - Rez
08. Orbital - Halcyon + On + On
09. The The - Slow Emotion Replay
10. Afghan Whigs - Debonair
11. A Tribe Called Quest - Electric Relaxation

12. Radiohead - Creep

Nooit gedacht dat Radiohead nog eens dé love-or-hateband van MuMe zou worden.

Arno schreef:
Nooit gedacht dat Radiohead nog eens dé love-or-hateband van MuMe zou worden.

Hoge bomen vangen veel wind

Bedankt Edgar18! '93 gaat voor mij wel de boeken in als een van de beste muziekjaren ever!

aerobag schreef:
'93 gaat voor mij wel de boeken in als een van de beste muziekjaren ever!
Dat commentaar heb ik vaker gelezen afgelopen weken. Mij viel het jaar juist wat tegen. Genoeg fijne muziek, maar voor mij persoonlijk weinig echte uitschieters.

Edgar18 schreef:
(quote)
Dat commentaar heb ik vaker gelezen afgelopen weken. Mij viel het jaar juist wat tegen. Genoeg fijne muziek, maar voor mij persoonlijk weinig echte uitschieters.

Ik moet ook wel zeggen dat ik vooral persoonlijk op mijn wenken bediend werd, vooral ook hoe sterk '93 verspreid was over meerdere genres.

Naast een fenomenaal hiphop jaar ook mijn 2 favo '90s bands (Stereolab + Yo La Tengo) op de top van hen kunnen.

Combineer dat ook nog eens met zeer sterke electronica releases, de betere alternatieve rock (+ een bruisende noise rock scene) , de opkomst van Björk en Fishmans én een uiterst creatieve en onderbelichte post-punk scene in Rusland... dan heb je mij aan het watertanden hahaha.

Thanks Edgar!

Briljant jaar inderdaad - 1993. Een gouden tijd voor heel veel verschillende genres (elektronica, hiphop, rock/shoegaze, techno, ...) - en dit geldt eigenlijk voor de hele periode 1991-1995. Creep zou nog niet in mijn top-1000 van 1993 staan, maar er staan niettemin veel parels in deze finale, waaronder zowaar twee hiphopclassics en in Katy Song een #2 die ik ook tot mijn top-5 van dat jaar reken (hoewel Strawberry Hill van hetzelfde album misschien nog wel beter is).

Mausie schreef:
Hoge bomen vangen veel wind

Zou goed kunnen, maar voor mij gaat dat hier toch niet op. Bij geen enkel nummer van b.v. OK Computer, Kid A of In Rainbows zou ik zo'n statement expliciet maken.
Ik vind Radiohead t.t.v. Creep juist nog niet bepaald een hoge boom

Ik blijf het ook een hairscratcher vinden, die overwinning van Creep. Ik probeer het los te laten, maar is niet makkelijk.

Gaan we hier nog mee verder?

Geduld, we zijn nog bezig met nagenieten van de overwinning van Creep.

Edgar18 schreef:
De jaarfinale van het Song van het Jaar 2020 topic is inmiddels aardig op stoom. Misschien is de afloop van dat topic (vorig jaar 13 april) een goed moment om hier een nieuwe editie op te zetten.
Dit zei Edgar erover in de kersteditie van SvhJ, bijna dus

Gast
geplaatst: vandaag om 03:40 uur

geplaatst: vandaag om 03:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.