Muziek / Muziekgames / Saga Meter
zoeken in:
1
Mssr Renard
geplaatst: 8 december 2020, 19:06 uur
Sir Spamalot schreef:
Mijn ogen zijn ook dat niet meer of ik heb mijn verkeerde bril aan maar in de lijst mis ik nog "Mouse in a Maze". De lijst zelf is verre van misselijk (understatement, geloof me).
Mijn ogen zijn ook dat niet meer of ik heb mijn verkeerde bril aan maar in de lijst mis ik nog "Mouse in a Maze". De lijst zelf is verre van misselijk (understatement, geloof me).
Mouse in a Maze gaat er in, makker!
1
geplaatst: 8 december 2020, 19:23 uur
Saga - Silent Knight is het enige album dat ik van het debuut t/m Behaviour niet heb (allemaal op LP). Images at Twilight en Behaviour samen in één koop waren de eerstelingen die onopvallend de revue passeerden. Daarna kwam The Very Best Of op CD en werd er meer verzameld, die 1e liveplaat was de laatste. Niets aan de lijst toe te voegen maar wel animo om mee te doen, mits er YouTube-tracks gepost worden of dan wel daar te vinden zijn. Heb nog steeds geen Spotify-account.
1
Mssr Renard
geplaatst: 8 december 2020, 19:46 uur
B.Robertson schreef:
Saga - Silent Knight is het enige album dat ik van het debuut t/m Behaviour niet heb (allemaal op LP). Images at Twilight en Behaviour samen in één koop waren de eerstelingen die onopvallend de revue passeerden. Daarna kwam The Very Best Of op CD en werd er meer verzameld, die 1e liveplaat was de laatste. Niets aan de lijst toe te voegen maar wel animo om mee te doen, mits er YouTube-tracks gepost worden of dan wel daar te vinden zijn. Heb nog steeds geen Spotify-account.
Wens is direct ingewilligd, want ik wilde het ook met youtube-fragmenten doen.
Fijn dat je meedoet!
1
geplaatst: 8 december 2020, 22:22 uur
Ik wil graag toevoegen:
No Regrets
The Interview
Listen to your heart
Intermission
Slow Motion
No Regrets
The Interview
Listen to your heart
Intermission
Slow Motion
1
geplaatst: 8 december 2020, 22:59 uur
Mssr Renard schreef:
Ik eens users taggen of er interesse is.
B.Robertson, namsaap, vielip, Barney Rubble, Pitchman, Marco van Lochem, Aad Bannink, DeWP, Sir Spamalot, BlauweVla, dynamo d, musicborst, Casartelli, Ceasar, c-moon, MrEd63, Arjan Hut, habada
Ik eens users taggen of er interesse is.
B.Robertson, namsaap, vielip, Barney Rubble, Pitchman, Marco van Lochem, Aad Bannink, DeWP, Sir Spamalot, BlauweVla, dynamo d, musicborst, Casartelli, Ceasar, c-moon, MrEd63, Arjan Hut, habada
Ok, ik doe mee !

0
Mssr Renard
geplaatst: 9 december 2020, 08:10 uur
Voorlopige startlijst (deze ga ik dan later husselen, zodat de nummers willekeurig aan bod komen):
10,000 Days
Anywhere You Wanna Go
Back to the Shadows
Book of Lies
Careful Where You Step
Catwalk
Don't Be Late (Chapter Two)
Don't Make a Sound
Framed
Giant
Go with the Flow
(Goodbye) Once upon a Time
Gotta Love It
Heaven Can Wait
How Long?
Humble Stance
Ice Nice
Images (Chapter One)
Intermission
It's Time (Chapter Three)
Let It Slide
Listen to Your Heart
Mind Over Matter
Mouse in a Maze
No Regrets (Chapter 5)
Odd Man Out
On the Air
On the Loose
Once Is Never Enough
Only Time Will Tell
Out of the Shadow
Perfectionist
Pitchman
Scratching the Surface
Six Feet Under
Slow Motion
Social Orphan
Take a Chance
That's How We Like It!
The Call
The Flyer
The Human Condition
The Interview
The Learning Tree
Time Bomb
Time's Up
Tired World (Chapter Six)
Trust
Uncle Albert's Eyes (Chapter 13)
Walking on Thin Ice
We'll Meet Again (Chapter 15)
What Do I Know?
Why Not?
Wildest Dreams
Wind Him Up
Without You
You Know I Know (Chapter 12)
You and the Night
You're Not Alone
(You Were) Never Alone
10,000 Days
Anywhere You Wanna Go
Back to the Shadows
Book of Lies
Careful Where You Step
Catwalk
Don't Make a Sound
Framed
Giant
Go with the Flow
Gotta Love It
Heaven Can Wait
How Long?
Humble Stance
Ice Nice
Images (Chapter One)
Intermission
It's Time (Chapter Three)
Let It Slide
Listen to Your Heart
Mind Over Matter
Mouse in a Maze
No Regrets (Chapter 5)
Odd Man Out
On the Air
On the Loose
Once Is Never Enough
Only Time Will Tell
Out of the Shadow
Perfectionist
Pitchman
Scratching the Surface
Six Feet Under
Slow Motion
Social Orphan
Take a Chance
That's How We Like It!
The Call
The Flyer
The Human Condition
The Interview
The Learning Tree
Time Bomb
Time's Up
Trust
Walking on Thin Ice
What Do I Know?
Why Not?
Wildest Dreams
Wind Him Up
Without You
You and the Night
You're Not Alone
(You Were) Never Alone
1
Mssr Renard
geplaatst: 10 december 2020, 09:03 uur
c-moon, Casartelli, Ceasar, Pitchman, B.Robertson, musicborst, Sir Spamalot, SBube, vielip
Ik zou nat het weekend willen beginnen. Kennen jullie nog users die eventueel zouden willen meedoen, dan hoor ik het graag. Ik heb nog nooit zoiets als dit gedaan, dus ik hoop dat ik het goed doe.
De bedoeling is dat ik een nummer +video/audio plaats en dat we dan twee dagen de tijd krijgen om er een oordeel en cijfer aan te plakken van 0 tot 10. Daar komt dan een gemiddelde uit en dan hebben we aan het eind een top-10 of top nogwat.
De startlijst is nu:
10,000 Days
Anywhere You Wanna Go
Back to the Shadows
Book of Lies
5 Careful Where You Step
Catwalk
Don't Make a Sound
Framed
10 Giant
Go with the Flow
Gotta Love It
Heaven Can Wait
15 How Long?
Humble Stance
Ice Nice
Images (Chapter One)
Intermission
20 It's Time (Chapter Three)
Let It Slide
Listen to Your Heart
Mind Over Matter
Mouse in a Maze
25 No Regrets (Chapter 5)
Odd Man Out
On the Air
On the Loose
Once Is Never Enough
30 Only Time Will Tell
Out of the Shadow
Perfectionist
Pitchman
Scratching the Surface
35 Six Feet Under
Slow Motion
Social Orphan
Take a Chance
That's How We Like It!
40 The Call
The Flyer
The Human Condition
The Interview
The Learning Tree
45 Time Bomb
Time's Up
Trust
50 Walking on Thin Ice
What Do I Know?
Why Not?
Wildest Dreams
55 Wind Him Up
Without You
You and the Night
You're Not Alone
60 (You Were) Never Alone
Ik zou nat het weekend willen beginnen. Kennen jullie nog users die eventueel zouden willen meedoen, dan hoor ik het graag. Ik heb nog nooit zoiets als dit gedaan, dus ik hoop dat ik het goed doe.
De bedoeling is dat ik een nummer +video/audio plaats en dat we dan twee dagen de tijd krijgen om er een oordeel en cijfer aan te plakken van 0 tot 10. Daar komt dan een gemiddelde uit en dan hebben we aan het eind een top-10 of top nogwat.
De startlijst is nu:
10,000 Days
Anywhere You Wanna Go
Back to the Shadows
Book of Lies
5 Careful Where You Step
Catwalk
Don't Make a Sound
Framed
10 Giant
Go with the Flow
Gotta Love It
Heaven Can Wait
15 How Long?
Humble Stance
Ice Nice
Images (Chapter One)
Intermission
20 It's Time (Chapter Three)
Let It Slide
Listen to Your Heart
Mind Over Matter
Mouse in a Maze
25 No Regrets (Chapter 5)
Odd Man Out
On the Air
On the Loose
Once Is Never Enough
30 Only Time Will Tell
Out of the Shadow
Perfectionist
Pitchman
Scratching the Surface
35 Six Feet Under
Slow Motion
Social Orphan
Take a Chance
That's How We Like It!
40 The Call
The Flyer
The Human Condition
The Interview
The Learning Tree
45 Time Bomb
Time's Up
Trust
50 Walking on Thin Ice
What Do I Know?
Why Not?
Wildest Dreams
55 Wind Him Up
Without You
You and the Night
You're Not Alone
60 (You Were) Never Alone
1
geplaatst: 10 december 2020, 09:09 uur
Ik heb eigenlijk niks aan te dragen. Alle nummers die ik tof vind en ken staan er al wel in geloof ik.
1
Mssr Renard
geplaatst: 10 december 2020, 09:14 uur
vielip schreef:
Ik heb eigenlijk niks aan te dragen. Alle nummers die ik tof vind en ken staan er al wel in geloof ik.
Mooi zo. En als je het allemaal tof vind, dan wordt het een leuke, muzikale tijd.
1
geplaatst: 10 december 2020, 15:33 uur
Overigens mogen we van mij gewoon alle Saga-nummers door de jaren heen gaan doen of is dat niet gebruikelijk, ik doe mee met de Marillion-meter, ik heb niet het idee, dat daar een voorselectie gemaakt is!?
0
Mssr Renard
geplaatst: 10 december 2020, 15:38 uur
SBube schreef:
Overigens mogen we van mij gewoon alle Saga-nummers door de jaren heen gaan doen of is dat niet gebruikelijk, ik doe mee met de Marillion-meter, ik heb niet het idee, dat daar een voorselectie gemaakt is!?
Dan wordt het wat mij betreft zo enorm veel en komt er ook van Steel Umbrellas en Human Condition en Pleasure and the Pain elk nummer aan bod.
Ook de korte instrumentals van Generation13 en pianostukjes van Jim Gilmour. Ik denk dat het zo goed is, dan zij we ook niet zo lang bezig en hoeft niemand zich door de mindere songs heen te worstelen.
0
geplaatst: 10 december 2020, 17:36 uur
SBube schreef:
Inderdaad daat geen voorselectie
1
geplaatst: 10 december 2020, 17:56 uur
Ik vind het prima zo Renard. Je hebt groot gelijk. Het moet voor jou ook leuk blijven om te doen.
0
Mssr Renard
geplaatst: 10 december 2020, 18:00 uur
En niemand wil toch deze afluisteren voor zijn plezier?
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 10 december 2020, 18:26 uur
Ik ben aan het luisteren, as we speak. Er zat niet één, maar twee reclames voor het Youtube-clipje, dus de algoritmen zien er wel brood in.
0
Mssr Renard
geplaatst: 10 december 2020, 18:49 uur
Casartelli schreef:
Ik ben aan het luisteren, as we speak. Er zat niet één, maar twee reclames voor het Youtube-clipje, dus de algoritmen zien er wel brood in.
Ik hoop dat de reclameliedjes beter zijn.
In elk geval klopt de titel als een bus!
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 10 december 2020, 19:29 uur
Het eten was klaar, dus ik heb hem inderdaad niet afgeluisterd. Het had allemaal wat subtieler gekund, maar zo slecht is dit toch ook weer niet?
0
Mssr Renard
geplaatst: 10 december 2020, 19:54 uur
Casartelli schreef:
Het eten was klaar, dus ik heb hem inderdaad niet afgeluisterd. Het had allemaal wat subtieler gekund, maar zo slecht is dit toch ook weer niet?
Dat vinden Saga-fans wel.
Maar als EDM/Techno-kenner vind ik dit nou ook niet bijster interessant hoor.
1
geplaatst: 10 december 2020, 20:41 uur
ok, ik geef je er 6, kies zelf maar welke je er niet bij wilt van die 6

God Knows
Ashes To Ashes (Chapter 11)
Worlds Apart (Chapter 16)
The Cross #1
Don't Forget To Breathe
If I Were You
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 10 december 2020, 20:55 uur
Mssr Renard schreef:
Maar als EDM/Techno-kenner vind ik dit nou ook niet bijster interessant hoor.
Bijster interessant is ook wel weer een overstatement. De benadering doet mij een beetje denken aan de elektronische flirts van Alan Parsons in zijn nadagen.Maar als EDM/Techno-kenner vind ik dit nou ook niet bijster interessant hoor.
0
geplaatst: 12 december 2020, 00:30 uur
Inderdaad , de slechtste plaat die ze hebben gemaakt. Ze proberen te modern te klinken en verloochenen hun eigen sound. Ik heb deze cd om compleet te blijven, maar het is een barre teleurstelling.
1
geplaatst: 14 december 2020, 21:04 uur
Ik moet eerlijk zeggen dat ik Saga een beetje ben kwijt geraakt in de loop der tijd (of is het andersom?), maar ik doe graag mee.
2
Mssr Renard
geplaatst: 15 december 2020, 09:35 uur
Jester, c-moon, Pitchman, vielip, B.Robertson, Casartelli, SBube, Sir Spamalot, Ceasar, musicborst, gaucho
Om de twee dagen wordt er een lied gepost (met youtube video, indien voorradig)
Geef een cijfer van 1 t/m 10 en een verhaal is ook leuk.
Na twee dagen volgt er een nieuw lied. De selectie songs heb ik in excel via ASELECT() willekeurig gerangschikt, dus uit de volgorde blijkt niets.
De eerste song is Gotta Love It.
Saga was na het ontslaan van Steve Negus en Jim Gilmour plotseling in 1986 een trio. Dit hield de band een aantal jaren vol. Maar door het aannemen van sessiemuzikanten op drums en toetsen, was de sound van Saga een beetje zoek. De band zat op dit moment bij Bonaire (label was ook in bezit van manager Clive Corcoran) en die wilde koste wat kost de Amerikaanse markt veroveren. Maar het lukte de band niet om weer een Worlds Apart te schrijven, waardoor ze ook het opgebouwde momentum in Europa een beetje kwijt raakten.
Voor de verzamelplaat The Works uit 1991 schreef het trio Sadler/Crichton/Crichton nog een tweetal nieuwe songs en een cover op, die opgenomen werden met drummer Graham Lear van Santana. Het nummer sluit mooi aan op de sound van Wildest Dreams en Beginner's Guide maar was ook al een beetje een voorschot op de gitaargerichte sound van Security of Illusion. Gotta Love It verscheen nog op single (7" en cd-maxi) maar kwamen alleen uit in Duitsland. Hét land waar Saga altijd populair zal blijven.
Overigens betekende The Works ook het einde van de samenwerking met Clive Corcoran als manager en daarmee was Saga ook even zonder label. In 1992/1993 zal een nieuw hoofdstuk aanbreken (nieuw label, nieuwe manager en de band weer als oorspronkelijk kwintet bij elkaar), maar daarover later meer.
Geniet van de AOR-rock van Gotta Love It:
Om de twee dagen wordt er een lied gepost (met youtube video, indien voorradig)
Geef een cijfer van 1 t/m 10 en een verhaal is ook leuk.
Na twee dagen volgt er een nieuw lied. De selectie songs heb ik in excel via ASELECT() willekeurig gerangschikt, dus uit de volgorde blijkt niets.
De eerste song is Gotta Love It.
Saga was na het ontslaan van Steve Negus en Jim Gilmour plotseling in 1986 een trio. Dit hield de band een aantal jaren vol. Maar door het aannemen van sessiemuzikanten op drums en toetsen, was de sound van Saga een beetje zoek. De band zat op dit moment bij Bonaire (label was ook in bezit van manager Clive Corcoran) en die wilde koste wat kost de Amerikaanse markt veroveren. Maar het lukte de band niet om weer een Worlds Apart te schrijven, waardoor ze ook het opgebouwde momentum in Europa een beetje kwijt raakten.
Voor de verzamelplaat The Works uit 1991 schreef het trio Sadler/Crichton/Crichton nog een tweetal nieuwe songs en een cover op, die opgenomen werden met drummer Graham Lear van Santana. Het nummer sluit mooi aan op de sound van Wildest Dreams en Beginner's Guide maar was ook al een beetje een voorschot op de gitaargerichte sound van Security of Illusion. Gotta Love It verscheen nog op single (7" en cd-maxi) maar kwamen alleen uit in Duitsland. Hét land waar Saga altijd populair zal blijven.
Overigens betekende The Works ook het einde van de samenwerking met Clive Corcoran als manager en daarmee was Saga ook even zonder label. In 1992/1993 zal een nieuw hoofdstuk aanbreken (nieuw label, nieuwe manager en de band weer als oorspronkelijk kwintet bij elkaar), maar daarover later meer.
Geniet van de AOR-rock van Gotta Love It:
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 15 december 2020, 11:55 uur
Ik zette hem op en hoorde wat van die typische latere Saga-harmonieën waar ik niet heel erg kapot van ben. Toen ging ik elders op MuMe een stukje schrijven en merkte ik het nummer eigenlijk pas weer op doordat het afgelopen was. Tja.
6,0
6,0
1
geplaatst: 15 december 2020, 13:01 uur
Een weinig sterke start, maar ik maak me vooralsnog geen zorgen, want ik weet welke nummers er nog meedingen 
Deze Gotta Love It vind ik geen hoogvlieger om het eufimistisch te zeggen. Dat ze die Amerikaanse AOR markt wilden veroveren hoor je iets te goed in de sound, ... gelukkig maakten de heren later, alsook voordien, zoveel betere dingen...
Maar deze, nee, dat is 'em niet voor mij...
Ik ga streng maar rechtvaardig zijn, eerlijk vooral... en ga voor een 5/10.
Gotta Love It - 5

Deze Gotta Love It vind ik geen hoogvlieger om het eufimistisch te zeggen. Dat ze die Amerikaanse AOR markt wilden veroveren hoor je iets te goed in de sound, ... gelukkig maakten de heren later, alsook voordien, zoveel betere dingen...
Maar deze, nee, dat is 'em niet voor mij...
Ik ga streng maar rechtvaardig zijn, eerlijk vooral... en ga voor een 5/10.
Gotta Love It - 5
1
geplaatst: 15 december 2020, 14:00 uur
Ik heb ook dat eerder hier geposte nummer hier meegenomen in mijn beoordeling, ik kende dat nummer en ook deze nog niet, eerlijk gezegd, de eerste is wel heel apart en buitenissig in het Saga-oeuvre en als fan zit/zat je er niet op te wachten, maar als experiment vond ik het niet eens heel erg slecht. Het heeft een Prodigy-vibe en die band kan ik soms ook wel hebben. De gitaren vind ik best fijn! Saga goes dance!
Deze tweede is uit een periode, die mij niet als de beste bijstaat, maar ik vind het juist heel erg lijken op de stijl (guitar driven) van 'Heads or tales' en laat dat nou mijn favoriete Saga-album zijn (met 'Behaviour'). Ik vind het eigenlijk beter als alles op 'Wildest dreams' of 'The beginner's guide to throwing shapes'.
Where's my Money? 6.0
Gotta love it 7.5
Deze tweede is uit een periode, die mij niet als de beste bijstaat, maar ik vind het juist heel erg lijken op de stijl (guitar driven) van 'Heads or tales' en laat dat nou mijn favoriete Saga-album zijn (met 'Behaviour'). Ik vind het eigenlijk beter als alles op 'Wildest dreams' of 'The beginner's guide to throwing shapes'.
Where's my Money? 6.0
Gotta love it 7.5
2
Mssr Renard
geplaatst: 15 december 2020, 14:21 uur
Ik zal anders aan het eind van de huidige selectie nummers nog wat nummers doen, wanneer er behoefte aan is. Dan zal ik alsnog Where's My Money voorbij laten komen.
Voor nu wil ik graag mijn eigen voorgesteld methode hanteren, want ik ik heb nu deze structuur bedacht, en wil daar graag aan vasthouden. Anders snap ik het straks zelf niet meer.
Voor nu wil ik graag mijn eigen voorgesteld methode hanteren, want ik ik heb nu deze structuur bedacht, en wil daar graag aan vasthouden. Anders snap ik het straks zelf niet meer.
* denotes required fields.