Muziek / Muziekgames / Prog Ladder 2021
zoeken in:
0
geplaatst: 6 mei 2021, 22:21 uur
Ronde 1 - Ladder 51:
Puntentelling: 4–3-2-1
20 IQ - Common Ground
19 Ayreon - Isis and Osiris +4
15 Archive - Collapse / Collide +1
15 Fish - View from the Hill +3
9 Moon Halo - The Veil
5 The Pineapple Thief - Remember Us +2
4 Godspeed You! Black Emperor - Sleep
3 UK - In the Dead of the Night
Nieuwe ladder vanaf vrijdag 7 mei 19:00 uur.
90
Heerlijke trio (zang hè !) bij Ayreon ! Vraag mij altijd wel af wat onze Schotse poëet vond van de teksten die hij van Lucassen moest zingen. Iets met
en
. Fish solo is zo mooi ! Toch heb ik echt nog even getwijfeld met de puntenverdeling wbt The Pineapple Thief. De band (en juist ook dit nummer) komt steeds beter binnen. Dat ‘schurende’ halverwege. Heerlijk ! En daarna gaat ‘Remember Us’ pas lekker echt los. Archive blijft leuk voor in de sportschool.
20 IQ - Common Ground
19 Ayreon - Isis and Osiris +4
15 Archive - Collapse / Collide +1
15 Fish - View from the Hill +3
9 Moon Halo - The Veil
5 The Pineapple Thief - Remember Us +2
90
Heerlijke trio (zang hè !) bij Ayreon ! Vraag mij altijd wel af wat onze Schotse poëet vond van de teksten die hij van Lucassen moest zingen. Iets met
en
. Fish solo is zo mooi ! Toch heb ik echt nog even getwijfeld met de puntenverdeling wbt The Pineapple Thief. De band (en juist ook dit nummer) komt steeds beter binnen. Dat ‘schurende’ halverwege. Heerlijk ! En daarna gaat ‘Remember Us’ pas lekker echt los. Archive blijft leuk voor in de sportschool.
0
geplaatst: 6 mei 2021, 23:16 uur
Ronde 1 - Ladder 51:
24 IQ - Common Ground +4
21 Ayreon - Isis and Osiris +2
18 Fish - View from the Hill +3
15 Archive - Collapse / Collide
9 Moon Halo - The Veil
6 The Pineapple Thief - Remember Us +1
100
Makkelijke ladder dit..... Ik kan het behoorlijk met meneer eens zijn, al is het onbegrijpelijk dat deze man die mij ooit mee nam fietsend door de slagvelden rondom Ieper niet geraakt wordt door het prachtige nummer van IQ en het hier zonder punten laat..... Schande!
24 IQ - Common Ground +4
21 Ayreon - Isis and Osiris +2
18 Fish - View from the Hill +3
15 Archive - Collapse / Collide
9 Moon Halo - The Veil
6 The Pineapple Thief - Remember Us +1
100
Makkelijke ladder dit..... Ik kan het behoorlijk met meneer eens zijn, al is het onbegrijpelijk dat deze man die mij ooit mee nam fietsend door de slagvelden rondom Ieper niet geraakt wordt door het prachtige nummer van IQ en het hier zonder punten laat..... Schande!
3
Casartelli (moderator)
geplaatst: 6 mei 2021, 23:18 uur
Bonk schreef:
Ben blij dat ik bij het stemmen niet allerlei afwegingen meeneem in hoeverre een nummer een herkansingsronde verdient, maar gewoon de punten geef in volgorde van kwaliteit, wordt het een stuk simpeler van
Ben blij dat ik bij het stemmen niet allerlei afwegingen meeneem in hoeverre een nummer een herkansingsronde verdient, maar gewoon de punten geef in volgorde van kwaliteit, wordt het een stuk simpeler van
Jacoto schreef:
Nog even inhakend op dit bovenstaand bericht, het is al wel van een paar dagen geleden, maar ik zie het nu pas:
Bonk, je zit meestal met het ladderinvullen aan de achterkant van de 24 uur, vandaar mijn opmerking: Ik kan me niet voorstellen dat je niet rond die tijd even met een schuin oog kijkt hoe de situatie in de middenmoot van de ladder ervoor staat, dus wie er met jouw punten wel of niet doorgaan.
Ik doe dat soms wel. Niet dat ik hiermee voor mijn gevoel vals speel, het komt meer door het feit dat ik bepaalde nummers, laat ik geen namen noemen, slecht kan hebben.
Natuurlijk gaat het om de muziek, duidelijke zaak, maar het spelelement in dit topic van winnaars en verliezers van wie er door gaat en wie niet, daar mag een mens toch ook plezier aan beleven?
Ik citeer nog even wat ik hier eerder over schreef:Nog even inhakend op dit bovenstaand bericht, het is al wel van een paar dagen geleden, maar ik zie het nu pas:
Bonk, je zit meestal met het ladderinvullen aan de achterkant van de 24 uur, vandaar mijn opmerking: Ik kan me niet voorstellen dat je niet rond die tijd even met een schuin oog kijkt hoe de situatie in de middenmoot van de ladder ervoor staat, dus wie er met jouw punten wel of niet doorgaan.
Ik doe dat soms wel. Niet dat ik hiermee voor mijn gevoel vals speel, het komt meer door het feit dat ik bepaalde nummers, laat ik geen namen noemen, slecht kan hebben.
Natuurlijk gaat het om de muziek, duidelijke zaak, maar het spelelement in dit topic van winnaars en verliezers van wie er door gaat en wie niet, daar mag een mens toch ook plezier aan beleven?
Casartelli schreef:
Iedereen moet [...] stemmen zoals dat hem goeddunkt.
[Echter], Tactisch stemmen (omdat het beste nummer al ver voor staat, terwijl er voor de nummer twee nog iets op het spel staat) wordt niet op prijs gesteld.
Er is voor mij als organisator een principieel verschil tussen enerzijds afwijken van je voorkeursvolgorde omdat je persoonlijk van mening bent dat een nummer onvoldoende prog voor een prog ladder is, omdat je vooraf van mening bent dat een bepaald nummer een ondergeschoven subgenre/afkomst/geslacht/weet-ik-wat representeert of om welke andere vooraf voor jezelf vastgestelde reden en anderzijds afwijken van je voorkeursvolgorde op grond van de tussenstand op dat moment. Het levert een ongetrouw beeld van de uitslag op en is niet fair tegenover de andere nummers en hun nomineerders. Bovendien wordt het daarmee lonend om zo lang mogelijk te wachten met stemmen en dan de uitslag zo veel mogelijk naar eigen inzicht te sturen. Dat we live de tussenstand bijhouden mag de spanning wat verhogen, maar is in de eerste plaats van praktisch nut zodat de verwerking mij zo min mogelijk werk kost.
Ten slotte doe je er ook je favoriete nummer mee te kort. Het stempercentage in deze ronde bepaalt immers mede de loting en de totaalscore in de volgende ronde.
En nee, we zijn geen van allen roomser dan de paus, maar we maken hier gezamenlijk een toplijst en ik verwacht van elke deelnemer dat hij dat in grote lijnen op een faire manier doet. Dat Bonk in het algemeen laat stemt, is algemeen bekend, maar dat hij dat doet om de stand zo veel mogelijk naar zijn hand te zetten (via punten die erg strijdig zijn met zijn daadwerkelijke voorkeursvolgorde) is een indruk die ik nooit gekregen heb. Iemand bij wie ik die indruk op den duur wel wat kreeg, heb ik daar de afgelopen dagen op aangesproken.Iedereen moet [...] stemmen zoals dat hem goeddunkt.
[Echter], Tactisch stemmen (omdat het beste nummer al ver voor staat, terwijl er voor de nummer twee nog iets op het spel staat) wordt niet op prijs gesteld.
Er is voor mij als organisator een principieel verschil tussen enerzijds afwijken van je voorkeursvolgorde omdat je persoonlijk van mening bent dat een nummer onvoldoende prog voor een prog ladder is, omdat je vooraf van mening bent dat een bepaald nummer een ondergeschoven subgenre/afkomst/geslacht/weet-ik-wat representeert of om welke andere vooraf voor jezelf vastgestelde reden en anderzijds afwijken van je voorkeursvolgorde op grond van de tussenstand op dat moment. Het levert een ongetrouw beeld van de uitslag op en is niet fair tegenover de andere nummers en hun nomineerders. Bovendien wordt het daarmee lonend om zo lang mogelijk te wachten met stemmen en dan de uitslag zo veel mogelijk naar eigen inzicht te sturen. Dat we live de tussenstand bijhouden mag de spanning wat verhogen, maar is in de eerste plaats van praktisch nut zodat de verwerking mij zo min mogelijk werk kost.
Ten slotte doe je er ook je favoriete nummer mee te kort. Het stempercentage in deze ronde bepaalt immers mede de loting en de totaalscore in de volgende ronde.
Er zijn enkele andere ladderspellen op deze site waar dit gedrag wat structureler voorkwam, wat tot vervelende discussies leidde (en tot voorstellen om te proberen dat te omzeilen, kortom, een hoop gezeur). Ik hoop dat dat hier niet nodig is - dat het Prog Ladderpubliek daar te volwassen voor is, zullen we maar zeggen. Maar indien echt nodig, kan ik als organisator altijd nog besluiten iemands punten niet mee te tellen.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 6 mei 2021, 23:26 uur
Ronde 1 - Ladder 51:
28 IQ - Common Ground +4
22 Ayreon - Isis and Osiris +1
18 Fish - View from the Hill
18 Archive - Collapse / Collide +3
9 Moon Halo - The Veil
6 The Pineapple Thief - Remember Us
5 UK - In the Dead of the Night +2
110
28 IQ - Common Ground +4
22 Ayreon - Isis and Osiris +1
18 Archive - Collapse / Collide +3
9 Moon Halo - The Veil
5 UK - In the Dead of the Night +2
110
ProGNerD schreef:
Dit vroege nummer van IQ kende ik niet, maar verdient zeker een punt; klinkt op een of andere manier wat frisser / minder donker dan hun latere werk.
Dit vroege nummer van IQ kende ik niet, maar verdient zeker een punt; klinkt op een of andere manier wat frisser / minder donker dan hun latere werk.
meesterdch schreef:
al is het onbegrijpelijk dat deze man die mij ooit mee nam fietsend door de slagvelden rondom Ieper niet geraakt wordt door het prachtige nummer van IQ en het hier zonder punten laat..... Schande!
Dus...al is het onbegrijpelijk dat deze man die mij ooit mee nam fietsend door de slagvelden rondom Ieper niet geraakt wordt door het prachtige nummer van IQ en het hier zonder punten laat..... Schande!
3
geplaatst: 6 mei 2021, 23:43 uur
Wat Casartelli hierboven al aangeeft, viel mij ook al wat langer op. Ik vind het wel jammer dat meer mensen elkaar daarvan begint te beschuldigen en ik vind het nog minder om te lezen dat anderen dit blijkbaar ook doen, althans als ik lees dat je anders stemt omdat je een nummer ertussen niet fijn vindtJacoto vind ik dat in zekere zin egoïstisch, maar ook onterecht. Eigenlijk zeg je dus dat je jouw mening dan belangrijker vindt dan de gemiddelde mening hier en bepaal je dat jouw spelplezier, het bepalen wie afvallen en doorgaan, belangrijker is dan van diegene die baalt dat een nummer niet doorgaat, misschien wel het nummer dat diegene heeft genomineerd. Misschien heb ik je verkeerd begrepen, dan hoor ik dat graag.
Ik moet daardoor wel zeggen dat ik minder fanatiek ben geworden in het stemmen, al volg ik de ladder we dagelijks en probeer ik nieuwe muziek te ontdekken. Het lijkt mij echter leuker als we wel allemaal eerlijk stemmen op rangorde van wat we het beste vinden (of wanneer het even goed is, wat we misschien dan net progressiever vinden).
Zoiets valt natuurlijk wel te voorkomen door een aanpassing van de spelregels, maar ik weet niet of dat de discussies hier er leuker op zou maken en je zit dan wel met het werk op een iemands schouders terecht komt: stem doorgeven middels pm, om 7 uur wordt de eindstand bekend gemaakt door degene die het bijhoudt en de nieuwe ladder geplaatst. Maarja, nogmaals ik zou de verhaaltjes hier dan wel missen, en zou iemand niet willen opzadelen met het extra werk.
Ik moet daardoor wel zeggen dat ik minder fanatiek ben geworden in het stemmen, al volg ik de ladder we dagelijks en probeer ik nieuwe muziek te ontdekken. Het lijkt mij echter leuker als we wel allemaal eerlijk stemmen op rangorde van wat we het beste vinden (of wanneer het even goed is, wat we misschien dan net progressiever vinden).
Zoiets valt natuurlijk wel te voorkomen door een aanpassing van de spelregels, maar ik weet niet of dat de discussies hier er leuker op zou maken en je zit dan wel met het werk op een iemands schouders terecht komt: stem doorgeven middels pm, om 7 uur wordt de eindstand bekend gemaakt door degene die het bijhoudt en de nieuwe ladder geplaatst. Maarja, nogmaals ik zou de verhaaltjes hier dan wel missen, en zou iemand niet willen opzadelen met het extra werk.
7
geplaatst: 7 mei 2021, 00:03 uur
Ik zal niet beweren dat ik Roomser ben dan de Paus, maar wat ik wel zonder enige terughoudendheid kan beweren: ik luister de ladder vaak op de terugweg van werk in de auto, wat de reden is dat ik vaak laat stem (één van de weinige voordelen van werken in de zorg in deze tijden is dat je vaker dan gemiddeld naar het werk mag) en tijdens dat beluisteren van die ladder bepaal ik welke nummers welke punten krijgen en die vul ik dan in zodra ik weer thuis ben. Die volgorde die ik tijdens het luisteren bepaald heb, heb ik nog nooit aangepast vanwege de huidige stand. Ik zie daar persoonlijk ook echt niet de lol van in.
0
geplaatst: 7 mei 2021, 08:01 uur
Ronde 1 - Ladder 51:
29 IQ - Common Ground 1
22 Ayreon - Isis and Osiris
21 Archive - Collapse / Collide 3
9 Moon Halo - The Veil
9 UK - In the Dead of the Night 4
6 Godspeed You! Black Emperor - Sleep 2
29 IQ - Common Ground 1
21 Archive - Collapse / Collide 3
9 Moon Halo - The Veil
9 UK - In the Dead of the Night 4
6 Godspeed You! Black Emperor - Sleep 2
0
geplaatst: 7 mei 2021, 08:05 uur
Ronde 1 - Ladder 51:
29 IQ - Common Ground
24 Archive - Collapse / Collide +3
22 Fish - View from the Hill +4
11 Moon Halo - The Veil +2
9 UK - In the Dead of the Night
7 Godspeed You! Black Emperor - Sleep +1
29 IQ - Common Ground
24 Archive - Collapse / Collide +3
22 Fish - View from the Hill +4
11 Moon Halo - The Veil +2
7 Godspeed You! Black Emperor - Sleep +1
0
geplaatst: 7 mei 2021, 08:52 uur
Ronde 1 - Ladder 51:
31 IQ - Common Ground +2
25 Archive - Collapse / Collide +1
22 Fish - View from the Hill
11 Moon Halo - The Veil
11 Godspeed You! Black Emperor - Sleep +4
9 The Pineapple Thief - Remember Us +3
140
31 IQ - Common Ground +2
25 Archive - Collapse / Collide +1
22 Fish - View from the Hill
11 Moon Halo - The Veil
11 Godspeed You! Black Emperor - Sleep +4
9 The Pineapple Thief - Remember Us +3
140
1
geplaatst: 7 mei 2021, 09:12 uur
Voor mij geldt hetzelfde als voor Bonk wat betreft het stemmen. En het is maar een spel. Het is soms jammer je favorieten net te zien sneuvelen maar het gevolg van tactisch stemmen is dat het nummer waarschijnlijk de volgende ronde (als het dan hakken over de sloot is doorgegaan) waarschijnlijk een nog grotere nederlaag gaat incasseren
wat ik echt jammer vind is als mensen tactisch stemmen om een nummer er juist uit te stemmen, dat vind ik ronduit unfair.
wat ik echt jammer vind is als mensen tactisch stemmen om een nummer er juist uit te stemmen, dat vind ik ronduit unfair.
0
geplaatst: 7 mei 2021, 10:19 uur
Dat mijn post niet in dank afgenomen is had ik wel verwacht.
Misschien heb ik het bericht toch te zwart/wit gesteld. Het gaat me niet zozeer om de eigen nominaties voorrang te geven, maar meer om bij nummers waar ik een hekel aan heb (en die heb ik bij sommige) net het verschil te maken.
Het zal misschien een paar keer voorgekomen zijn dat ik i.p.v. 3 punten er 4 heb uitgedeeld, maar verder heb ik geen schrikbarende verschillen teweeg gebracht.
Zoals ik al in die post schreef, heb ik nooit het idee gehad om vals te spelen.
Tot slot mijn excuses naar Bonk. Dat ik zijn naam daarmee in verband heb gebracht is natuurlijk niet slim van me geweest. Bonk is wel de laatste die ik ervan verdenk te gaan sjoemelen met de punten.
Het lijkt me het beste dat ik bij dit spel van verdere deelname afzie.
Misschien heb ik het bericht toch te zwart/wit gesteld. Het gaat me niet zozeer om de eigen nominaties voorrang te geven, maar meer om bij nummers waar ik een hekel aan heb (en die heb ik bij sommige) net het verschil te maken.
Het zal misschien een paar keer voorgekomen zijn dat ik i.p.v. 3 punten er 4 heb uitgedeeld, maar verder heb ik geen schrikbarende verschillen teweeg gebracht.
Tot slot mijn excuses naar Bonk. Dat ik zijn naam daarmee in verband heb gebracht is natuurlijk niet slim van me geweest. Bonk is wel de laatste die ik ervan verdenk te gaan sjoemelen met de punten.
3
geplaatst: 7 mei 2021, 10:45 uur
Jacoto schreef:
Volgens mij is dat laatste absoluut geen reden toe als je zo eerlijk en open bent en je eigen aandeel in een discussie reflecteert. Ik zou gewoon proberen je hekel voor een bepaald nummer aan de kant te zetten en dat is er volgens mij helemaal niets aan te merken op je stemgedrag. Het feit dat je het toegeeft zegt mij voldoende, je bent niet geniepig en ik denk dat je prima in staat bent om gewoon de cijfers in te vullen op basis van wat jij het beste vindt.
2
geplaatst: 7 mei 2021, 10:45 uur
Hoi Jacoto,
Ik vind het tof dat je je scherpe kantjes in je post wat nuanceert en openlijk aangeeft dat je het betreurt dat je Bonk noemde. Petje af. En je punt snap ik ook wel. Misschien toch - een tikkeltje onbewust - een puntje meer voor een favoriet die er wat minder goed voorstaat. Dat is volgens mij ook niet zo het probleem. Dat zullen vast meer mensen wel eens gedaan hebben. 4 punten ipv 3. Dat werk, zoals je zelf al zei.
Maar:
Dat is toch helemaal niet nodig? Jij hebt toch geen onoorbare dingen gedaan? De discussie op zichzelf is alleen maar goed. Je vond dat je iets te ver ging in je post - snap ik - en je biedt je excuses aan. Dan is het toch goed?
Ik hoop dat je gewoon mee blijft doen met dit spelletje. Meer zielen, meer vreugd! Ik waardeer je bijdragen in ieder geval zeker!
Ik vind het tof dat je je scherpe kantjes in je post wat nuanceert en openlijk aangeeft dat je het betreurt dat je Bonk noemde. Petje af. En je punt snap ik ook wel. Misschien toch - een tikkeltje onbewust - een puntje meer voor een favoriet die er wat minder goed voorstaat. Dat is volgens mij ook niet zo het probleem. Dat zullen vast meer mensen wel eens gedaan hebben. 4 punten ipv 3. Dat werk, zoals je zelf al zei.
Maar:
Jacoto schreef:
Dat is toch helemaal niet nodig? Jij hebt toch geen onoorbare dingen gedaan? De discussie op zichzelf is alleen maar goed. Je vond dat je iets te ver ging in je post - snap ik - en je biedt je excuses aan. Dan is het toch goed?
Ik hoop dat je gewoon mee blijft doen met dit spelletje. Meer zielen, meer vreugd! Ik waardeer je bijdragen in ieder geval zeker!
5
geplaatst: 7 mei 2021, 11:09 uur
Oh, waarom , ik zou zeggen blijf lekker meespelen.
Het is toch maar een spelletje hoewel ik de irritatie wel snap als deelnemers er hier een soort van " Wie is de mol" van willen maken.
En het goede nieuws is : Casper is heus geen boa die loert op een tafeltje dat na 18:00 nog buiten staat en de nieuwe Kayak is vandaag te beluisteren

0
geplaatst: 7 mei 2021, 11:44 uur
Ronde 1 - Ladder 51:
33 IQ - Common Ground +2
25 Archive - Collapse / Collide
25 Fish - View from the Hill +3
23 Ayreon - Isis and Osiris +1
13 The Pineapple Thief - Remember Us +4
11 Moon Halo - The Veil
11 Godspeed You! Black Emperor - Sleep
150
Redelijke ladder, waarbij vooral The Pineapple Thief en Fish er ruim bovenuit komen wat mij betreft. Alleen Godspeed, etc. vond ik niet al te boeiend. Dat heb ik vaker met deze band. Ik word er niet enthousiast van.
33 IQ - Common Ground +2
25 Archive - Collapse / Collide
25 Fish - View from the Hill +3
23 Ayreon - Isis and Osiris +1
13 The Pineapple Thief - Remember Us +4
11 Moon Halo - The Veil
11 Godspeed You! Black Emperor - Sleep
150
Redelijke ladder, waarbij vooral The Pineapple Thief en Fish er ruim bovenuit komen wat mij betreft. Alleen Godspeed, etc. vond ik niet al te boeiend. Dat heb ik vaker met deze band. Ik word er niet enthousiast van.
0
geplaatst: 7 mei 2021, 13:06 uur
Ronde 1 - Ladder 51:
34 IQ - Common Ground +1
28 Archive - Collapse / Collide 3
25 Fish - View from the Hill
23 Ayreon - Isis and Osiris
13 Godspeed You! Black Emperor - Sleep 2
13 UK - In the Dead of the Night 4
13 The Pineapple Thief - Remember Us
11 Moon Halo - The Veil
34 IQ - Common Ground +1
28 Archive - Collapse / Collide 3
25 Fish - View from the Hill
23 Ayreon - Isis and Osiris
13 Godspeed You! Black Emperor - Sleep 2
13 UK - In the Dead of the Night 4
13 The Pineapple Thief - Remember Us
11 Moon Halo - The Veil
0
geplaatst: 7 mei 2021, 16:03 uur
Ronde 1 - Ladder 51:
34 IQ - Common Ground
32 Archive - Collapse / Collide +4
28 Fish - View from the Hill +3
24 Ayreon - Isis and Osiris +1
15 The Pineapple Thief - Remember Us +2
13 Godspeed You! Black Emperor - Sleep
13 UK - In the Dead of the Night
11 Moon Halo - The Veil
Op Collapse/Collide na geen hoogvliegers deze ladder.
Jacoto ik hoop dat je mee blijft doen, volgens mij zijn er "no hard feelings" van wie dan ook hier...
34 IQ - Common Ground
32 Archive - Collapse / Collide +4
28 Fish - View from the Hill +3
24 Ayreon - Isis and Osiris +1
15 The Pineapple Thief - Remember Us +2
13 UK - In the Dead of the Night
11 Moon Halo - The Veil
Op Collapse/Collide na geen hoogvliegers deze ladder.
Jacoto ik hoop dat je mee blijft doen, volgens mij zijn er "no hard feelings" van wie dan ook hier...
1
geplaatst: 7 mei 2021, 16:37 uur
Ronde 1 - Ladder 51:
34 IQ - Common Ground
32 Archive - Collapse / Collide
29 Fish - View from the Hill +1
26 Ayreon - Isis and Osiris +2
18 The Pineapple Thief - Remember Us +3
17 UK - In the Dead of the Night +4
11 Moon Halo - The Veil
Jacoto Je mag 4-3-2-1 uitdelen en op welke manier je dat doet is geheel je eigen beslissing, daar kan dus nooit sprake van valsspelen zijn, einde verhaal, gewoon blijven meedoen en soms stem je ergens tegen, dat is geen valsspelen!
Er zijn velen hier die zetten nooit enkele motivatie bij hun stem, dus je hebt dan ook geen idee hoe ze daartoe gekomen zijn!
Ik heb in ieder geval in deze ladder mijn punten aan de 4 beste songs gegeven.
34 IQ - Common Ground
32 Archive - Collapse / Collide
29 Fish - View from the Hill +1
26 Ayreon - Isis and Osiris +2
18 The Pineapple Thief - Remember Us +3
17 UK - In the Dead of the Night +4
11 Moon Halo - The Veil
Jacoto Je mag 4-3-2-1 uitdelen en op welke manier je dat doet is geheel je eigen beslissing, daar kan dus nooit sprake van valsspelen zijn, einde verhaal, gewoon blijven meedoen en soms stem je ergens tegen, dat is geen valsspelen!
Er zijn velen hier die zetten nooit enkele motivatie bij hun stem, dus je hebt dan ook geen idee hoe ze daartoe gekomen zijn!
Ik heb in ieder geval in deze ladder mijn punten aan de 4 beste songs gegeven.
2
geplaatst: 7 mei 2021, 16:48 uur
Beste Jacoto, ik waardeer de excuses en accepteer ze uiteraard ook. Overigens was het nog niet eens zo zeer dat ik je veel kwalijk nam. Ik heb oprecht liever dat mensen vermoedens of ideeën uitspreken, zodat ik er op kan reageren en aangeven hoe ik er in sta, dan dat men dingen denkt of vermoed, maar dit voor zich houdt.
Wat ik echt oprecht heel jammer zou vinden is dat je dit als aanleiding zou zien om te stoppen met dit spel. Ik beschouw je als een gewaardeerde mede-progladderaar, die volgens mij (meestal) ook veel plezier beleeft aan dit spelletje (want meer is het natuurlijk niet) en zou het zonde vinden als je dat plezier jezelf laat ontnemen en ik zou je punten en beschouwingen ook missen.
Wat ik echt oprecht heel jammer zou vinden is dat je dit als aanleiding zou zien om te stoppen met dit spel. Ik beschouw je als een gewaardeerde mede-progladderaar, die volgens mij (meestal) ook veel plezier beleeft aan dit spelletje (want meer is het natuurlijk niet) en zou het zonde vinden als je dat plezier jezelf laat ontnemen en ik zou je punten en beschouwingen ook missen.
0
geplaatst: 7 mei 2021, 17:25 uur
Ronde 1 - Ladder 51:
38 IQ - Common Ground +4
34 Archive - Collapse / Collide +2
29 Fish - View from the Hill
26 Ayreon - Isis and Osiris
21 The Pineapple Thief - Remember Us +3
18 UK - In the Dead of the Night +1
11 Moon Halo - The Veil
190
Toch bijzonder dat in de week van 4 en 5 mei de 2 beste nummers hier zeer goed bij aansluiten.
38 IQ - Common Ground +4
34 Archive - Collapse / Collide +2
29 Fish - View from the Hill
21 The Pineapple Thief - Remember Us +3
18 UK - In the Dead of the Night +1
11 Moon Halo - The Veil
190
Toch bijzonder dat in de week van 4 en 5 mei de 2 beste nummers hier zeer goed bij aansluiten.
0
geplaatst: 7 mei 2021, 18:05 uur
Ronde 1 - Ladder 51:
38 IQ - Common Ground
37 Archive - Collapse / Collide +3
30 Fish - View from the Hill +1
23 The Pineapple Thief - Remember Us +2
18 UK - In the Dead of the Night
17 Godspeed You! Black Emperor - Sleep +4
11 Moon Halo - The Veil
38 IQ - Common Ground
37 Archive - Collapse / Collide +3
30 Fish - View from the Hill +1
23 The Pineapple Thief - Remember Us +2
17 Godspeed You! Black Emperor - Sleep +4
11 Moon Halo - The Veil
1
geplaatst: 7 mei 2021, 18:17 uur
Bij Isis and Osiris was ik in gedachten weer even terug in 013 bij één van de beste en indrukwekkendste concerten die ik mee heb mogen maken. En het deed me weer even realiseren hoeveel ik naar concerten gaan zo langzamerhand echt begin te missen
Ronde 1 - Ladder 51:
39 Archive - Collapse / Collide +2
38 IQ - Common Ground
33 Fish - View from the Hill +3
30 Ayreon - Isis and Osiris +4
23 The Pineapple Thief - Remember Us
18 Godspeed You! Black Emperor - Sleep +1
11 Moon Halo - The Veil
210
Ronde 1 - Ladder 51:
39 Archive - Collapse / Collide +2
38 IQ - Common Ground
33 Fish - View from the Hill +3
30 Ayreon - Isis and Osiris +4
23 The Pineapple Thief - Remember Us
18 Godspeed You! Black Emperor - Sleep +1
11 Moon Halo - The Veil
210
2
geplaatst: 7 mei 2021, 18:26 uur
Ronde 1 - Ladder 51:
42 IQ - Common Ground +4
39 Archive - Collapse / Collide
36 Fish - View from the Hill +3
30 Ayreon - Isis and Osiris
24 The Pineapple Thief - Remember Us +1
20 UK - In the Dead of the Night +2
18 Godspeed You! Black Emperor - Sleep
11 Moon Halo - The Veil
Zeer onder de indruk van IQ. Wow wat een nummer.
42 IQ - Common Ground +4
39 Archive - Collapse / Collide
36 Fish - View from the Hill +3
30 Ayreon - Isis and Osiris
24 The Pineapple Thief - Remember Us +1
20 UK - In the Dead of the Night +2
18 Godspeed You! Black Emperor - Sleep
11 Moon Halo - The Veil
Zeer onder de indruk van IQ. Wow wat een nummer.
1
geplaatst: 7 mei 2021, 19:03 uur
Ronde 1 - Ladder 52:
Archive - Lights
Rush - The Weapon
Fates Warning - A Pleasant Shade of Gray XII
Genesis - Ripples
Devin Townsend - Deep Peace
Fish - A Gentleman's Excuse Me
Cardiacs - Is This The Life
Van Der Graaf Generator - The Sleepwalkers
Nieuwe ladder vanaf zaterdag 8 mei 19:00 uur.
Mooi zoals users hier reageren op Jacoto die zeer eerlijk was en ergens het boetekleed aantrok. Ik hoop dan ook dat hij mee blijft doen.
Archive - Lights
Rush - The Weapon
Genesis - Ripples
Cardiacs - Is This The Life
Mooi zoals users hier reageren op Jacoto die zeer eerlijk was en ergens het boetekleed aantrok. Ik hoop dan ook dat hij mee blijft doen.
Casartelli schreef:
Dus...
Dus hebben meesterdch en ik het netjes via WhatsApp bijgelegd. Ach, soms verschillen zelfs onze smakenDus...
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 7 mei 2021, 19:27 uur
meneer schreef:
Dus hebben meesterdch en ik het netjes via WhatsApp bijgelegd. Ach, soms verschillen zelfs onze smaken
Hè, dat is nu toch wel ultiem fijn om te horen Dus hebben meesterdch en ik het netjes via WhatsApp bijgelegd. Ach, soms verschillen zelfs onze smaken

Ik was eigenlijk vooral wel verbaasd om te lezen hoe ProGNerD Common Ground als een lichter IQ-nummer betitelde. Vandaar de koppeling aan de informatieve bijdrage van die andere meester.
1
geplaatst: 7 mei 2021, 19:30 uur
Bonk schreef:
Bij Isis and Osiris was ik in gedachten weer even terug in 013 bij één van de beste en indrukwekkendste concerten die ik mee heb mogen maken. En het deed me weer even realiseren hoeveel ik naar concerten gaan zo langzamerhand echt begin te missen
Erg herkenbaar; ik was daar ook en het voelt bijna als een ander tijdperk...

0
geplaatst: 7 mei 2021, 19:38 uur
Casartelli schreef:
Ik was eigenlijk vooral wel verbaasd om te lezen hoe ProGNerD Common Ground als een lichter IQ-nummer betitelde...
Ik was eigenlijk vooral wel verbaasd om te lezen hoe ProGNerD Common Ground als een lichter IQ-nummer betitelde...
Voor de duidelijkheid: met "lichter" doelde ik op de sound en de zang (leeftijd ?
), niet het onderwerp of de song op zich; die is natuurlijk historisch juist erg relevant...
1
geplaatst: 7 mei 2021, 19:44 uur
ProGNerD schreef:
Voor de duidelijkheid: met "lichter" doelde ik op de sound en de zang (leeftijd ?
), niet het onderwerp of de song op zich; die is natuurlijk historisch juist erg relevant...
Ten tijde van Common Ground nam tijdelijk (2 albums) een andere zanger de plaats in achter de microfoon (Paul Menel) en was de sound ook iets "lichter", dus dat heb je goed gehoord.Voor de duidelijkheid: met "lichter" doelde ik op de sound en de zang (leeftijd ?
0
geplaatst: 7 mei 2021, 19:55 uur
Ronde 1 - Ladder 52:
4 Archive - Lights
3 Genesis - Ripples
2 Cardiacs - Is This The Life
1 Rush - The Weapon
Behoorlijk fijne ladder, kwestie van kill your darlings, nu al..
4 Archive - Lights
3 Genesis - Ripples
1 Rush - The Weapon
Behoorlijk fijne ladder, kwestie van kill your darlings, nu al..
0
geplaatst: 7 mei 2021, 20:04 uur
Ronde 1 - Ladder 52:
8 Archive - Lights 4
4 Genesis - Ripples1
4 Rush - The Weapon 3
2 Fish - A Gentleman's Excuse Me 2
Dit is natuurlijk een veel en veel te sterke ladder voor ronde 1
8 Archive - Lights 4
4 Genesis - Ripples1
4 Rush - The Weapon 3
2 Fish - A Gentleman's Excuse Me 2
Dit is natuurlijk een veel en veel te sterke ladder voor ronde 1

* denotes required fields.