Muziek / Muziekgames / Prog Ladder 2021
zoeken in:
0
geplaatst: 4 juni 2021, 09:27 uur
Ronde 2 - Ladder 5:
Puntentelling 4-3-2-1
34 Genesis - Dancing with the Moonlit Knight
30 Supertramp - Fool's Overture +4
23 Yes - Awaken +2
19 Porcupine Tree - Blackest Eyes
17 The Gathering - Eleanor +1
15 Spock's Beard - The Light
6 Tool - Fear Inoculum
6 Anima Mundi - Spring Knocks on the Door of Men +3
Nieuwe ladder vanaf vrijdag 4 juni 19.00 uur.
150
Puntentelling 4-3-2-1
30 Supertramp - Fool's Overture +4
23 Yes - Awaken +2
19 Porcupine Tree - Blackest Eyes
17 The Gathering - Eleanor +1
15 Spock's Beard - The Light
6 Tool - Fear Inoculum
6 Anima Mundi - Spring Knocks on the Door of Men +3
150
1
geplaatst: 4 juni 2021, 10:50 uur
Ronde 2 - Ladder 5:
Puntentelling 4-3-2-1
30 Supertramp - Fool's Overture
23 Yes - Awaken
21 Porcupine Tree - Blackest Eyes +2
17 The Gathering - Eleanor
16 Spock's Beard - The Light +1
10 Anima Mundi - Spring Knocks on the Door of Men +4
9 Tool - Fear Inoculum +3
160
Het ziet er vrij kansloos uit voor mijn favorieten uit deze ladder. Nouja, ze hebben in ieder geval de top 300 gehaald
Puntentelling 4-3-2-1
30 Supertramp - Fool's Overture
23 Yes - Awaken
21 Porcupine Tree - Blackest Eyes +2
16 Spock's Beard - The Light +1
10 Anima Mundi - Spring Knocks on the Door of Men +4
9 Tool - Fear Inoculum +3
160
Het ziet er vrij kansloos uit voor mijn favorieten uit deze ladder. Nouja, ze hebben in ieder geval de top 300 gehaald

0
geplaatst: 4 juni 2021, 12:57 uur
El Stepperiño schreef:
...Het ziet er vrij kansloos uit voor mijn favorieten uit deze ladder. Nouja, ze hebben in ieder geval de top 300 gehaald
...Het ziet er vrij kansloos uit voor mijn favorieten uit deze ladder. Nouja, ze hebben in ieder geval de top 300 gehaald
Jammer idd, maar ik vermoedde het al; de nostalgie voor de prog-dino's is sterker dan gehoopt. Ik zou zelf liever wat vernieuwing / verversing in de lijst zien zonder de oldskool prog giganten teniet te doen. Die blijven invloedrijk en zijn in meer of mindere mate bepalend geweest voor de ontwikkeling van het progressieve rock genre.
Maar er zijn ook zoveel goeie, mooie nieuwe bands die hedendaagse prog(metal) maken en eer verdienen. Dat zij daarbij beinvloed zijn door de oudere garde zegt toch eigenlijk al genoeg over de kwaliteit van die oudere garde...
Misschien kunnen we met z'n allen 's nadenken over de spelregels voor de ladder van volgend jaar; hoe krijgen we er wat meer vernieuwing in ?

2
geplaatst: 4 juni 2021, 13:03 uur
ProGNerD schreef:
Misschien kunnen we met z'n allen 's nadenken over de spelregels voor de ladder van volgend jaar; hoe krijgen we er wat meer vernieuwing in ?
Tja, het begint Er toch echt mee dat die "nieuwere band" ook liedjes moet maken op het niveau van de oudjes zoal o.a. , Yes, Genesis, Pink Floyd en VDGG.

0
geplaatst: 4 juni 2021, 13:21 uur
Ronde 2 - Ladder 5:
Puntentelling 4-3-2-1
37 Genesis - Dancing with the Moonlit Knight +3
34 Supertramp - Fool's Overture +4
25 Yes - Awaken +2
22 Porcupine Tree - Blackest Eyes +1
16 Spock's Beard - The Light
10 Anima Mundi - Spring Knocks on the Door of Men
9 Tool - Fear Inoculum
Puntentelling 4-3-2-1
37 Genesis - Dancing with the Moonlit Knight +3
34 Supertramp - Fool's Overture +4
25 Yes - Awaken +2
22 Porcupine Tree - Blackest Eyes +1
9 Tool - Fear Inoculum
0
geplaatst: 4 juni 2021, 13:22 uur
Rudi S schreef:
Tja, het begint Er toch echt mee dat die "nieuwere band" ook liedjes moet maken op het niveau van de oudjes zoal o.a. , Yes, Genesis, Pink Floyd en VDGG.
Dit is precies de crux: die zijn er dus genoeg, echter wellicht niet helemaal passend in de "oer-prog" stijl, maar hedendaagser en soms zelfs vernieuwend, maar zeker prog(metal).
M.a.w: het prog genre zelf blijft zich ontwikkelen en dit heeft ook invloed op wat op een bepaald moment 'het beste" is...
1
geplaatst: 4 juni 2021, 13:28 uur
Rudi S schreef:
(quote)
Ok boomer

0
geplaatst: 4 juni 2021, 13:38 uur
Ja of je zou een ander spel kunnen starten waar je niet per sé de top 300 prog allertijden samenstelt, maar met een andere insteek. Bijvoorbeeld nieuwe progbands leren kennen of van een bepaalde tijd (90s, zero's, tens etc). Ik gooi slechts een balletje op, heb voorlopig geen tijd (ook niet na de progladder) om dit zelf te organiseren...
2
Casartelli (moderator)
geplaatst: 4 juni 2021, 14:29 uur
ProGNerD schreef:
Jammer idd, maar ik vermoedde het al; de nostalgie voor de prog-dino's is sterker dan gehoopt. Ik zou zelf liever wat vernieuwing / verversing in de lijst zien zonder de oldskool prog giganten teniet te doen. Die blijven invloedrijk en zijn in meer of mindere mate bepalend geweest voor de ontwikkeling van het progressieve rock genre.
In een progcompetitie waar alleen al een relatief triviale band als The Pineapple Thief meer noteringen heeft dan Emerson Lake & Palmer, Gentle Giant, Kansas, Soft Machine, Van Der Graaf Generator en de complete RPI-scene bij elkaar en dan klagen dat er te weinig nieuwe en te veel oude prog in staat... je moet maar durven.Jammer idd, maar ik vermoedde het al; de nostalgie voor de prog-dino's is sterker dan gehoopt. Ik zou zelf liever wat vernieuwing / verversing in de lijst zien zonder de oldskool prog giganten teniet te doen. Die blijven invloedrijk en zijn in meer of mindere mate bepalend geweest voor de ontwikkeling van het progressieve rock genre.
En dan hebben we de hele sloot Porcupine Tree / Steven Wilson solo, Anathema, Gazpacho, Riverside enzovoorts enzoverder nog niet eens gehad.
Ik deel wel je mening dat al wat buiten de progmainstream valt er wat bekaaid af komt. Maar aangezien elke tweede of derde zin bij jou specifiek over progmetal gaat, weet ik ook niet hoever we elkaar verder nog vinden.

2
geplaatst: 4 juni 2021, 14:37 uur
Ronde 2 - Ladder 5:
Puntentelling 4-3-2-1
39 Genesis - Dancing with the Moonlit Knight +2
34 Supertramp - Fool's Overture
26 Yes - Awaken +1
22 Porcupine Tree - Blackest Eyes
20 The Gathering - Eleanor +3
13 Tool - Fear Inoculum +4
1 8 0
Dat de genialiteit van Tool hier enigszins ondergewaardeerd wordt, valt niet te ontkennen, al moet ik zeggen dat we, op Spock's Beard en Anima Mundi na, hier wel te doen hebben met 6 uitstekende songs, waarbij ik liever Tool en The Gathering door had gehad voor Porcupine Tree en Supertramp. 'Fools overture' is goed, maar die andere 5 zijn beter en Supertramp zelf heeft ook veel betere nummers.
Puntentelling 4-3-2-1
39 Genesis - Dancing with the Moonlit Knight +2
26 Yes - Awaken +1
22 Porcupine Tree - Blackest Eyes
20 The Gathering - Eleanor +3
13 Tool - Fear Inoculum +4
1 8 0
Dat de genialiteit van Tool hier enigszins ondergewaardeerd wordt, valt niet te ontkennen, al moet ik zeggen dat we, op Spock's Beard en Anima Mundi na, hier wel te doen hebben met 6 uitstekende songs, waarbij ik liever Tool en The Gathering door had gehad voor Porcupine Tree en Supertramp. 'Fools overture' is goed, maar die andere 5 zijn beter en Supertramp zelf heeft ook veel betere nummers.
1
geplaatst: 4 juni 2021, 15:11 uur
Casartelli schreef:
En dan hebben we de hele sloot Porcupine Tree / Steven Wilson solo, Anathema, Gazpacho, Riverside enzovoorts enzoverder nog niet eens gehad.
Ik deel wel je mening dat al wat buiten de progmainstream valt er wat bekaaid af komt. Maar aangezien elke tweede of derde zin bij jou specifiek over progmetal gaat, weet ik ook niet hoever we elkaar verder nog vinden.
(quote)
In een progcompetitie waar alleen al een relatief triviale band als The Pineapple Thief meer noteringen heeft dan Emerson Lake & Palmer, Gentle Giant, Kansas, Soft Machine, Van Der Graaf Generator en de complete RPI-scene bij elkaar en dan klagen dat er te weinig nieuwe en te veel oude prog in staat... je moet maar durven.En dan hebben we de hele sloot Porcupine Tree / Steven Wilson solo, Anathema, Gazpacho, Riverside enzovoorts enzoverder nog niet eens gehad.
"Iets wordt triviaal genoemd als het onbeduidend is of alledaags. Het woord kan een neutrale betekenis hebben (met name in de exacte wetenschappen), maar het kan ook negatief van inhoud zijn."
TPT is dus objectief gezien eigenlijk inferieur?

2
Casartelli (moderator)
geplaatst: 4 juni 2021, 15:21 uur
El Stepperiño schreef:
"Iets wordt triviaal genoemd als het onbeduidend is of alledaags. Het woord kan een neutrale betekenis hebben (met name in de exacte wetenschappen), maar het kan ook negatief van inhoud zijn."
Inferieur is natuurlijk een beetje een naar woord."Iets wordt triviaal genoemd als het onbeduidend is of alledaags. Het woord kan een neutrale betekenis hebben (met name in de exacte wetenschappen), maar het kan ook negatief van inhoud zijn."
Ik geloof dat ik mijn relatie met The Pineapple Thief hier al eens uiteengezet heb. Maar ten overvloede: ook ik vind dat ze best een paar mooie nummers hebben. Ze hadden ook wel een redelijk eigen sound (met name voordat ze op de progmetal-bandwagon sprongen). Dat was ook een tijdje best modern of, zo je wilt, progressief.
Maar meer dan 20 jaar na de oprichting is het totaalplaatje bij mij toch wel dat van een band waarvan de muziek wat veel op riffjes en zogenaamde spanningsopbouw leunde en weinig op daadwerkelijk pakkende liedjes, dat veel van hun nummers wel wat onderling inwisselbaar waren, etc.
Dus hoort The Pineapple Thief hier thuis? Ja hoor. Met een liedje of 2 á 3? Prima. Maar in een Top 300 maar liefst 9 nummers (het aantal van de laatste editie)? Dat vind ik persoonlijk toch wel schromelijk overdreven.
Speciaal voor ProGNerD ook meteen maar even een linkje naar de breakdown van de releasejaren van de vorige editie. Nogmaals: voor een stroming waarvan toch wel vrij algemeen aanvaard is dat de hoogtijdagen zo rond de periode 1969-1976 lagen...
2
geplaatst: 4 juni 2021, 15:29 uur
Dan gaan ze al haast bij de bands horen waarbij een beperking wordt opgelegd wat betreft nominaties hè...
Toch blijf ik van mening dat we hier te maken hebben met de smaak van alle deelnemers en daar kunnen we ons over beklagen maar ook over verblijden. Ik kies voor dat laatste, waarbij het mij persoonlijk niet veel uitmaakt of mijn favoriet op nummer 278 of 239 eindigt. Ik geef mijn stemmen per ladder en ben erg benieuwd wat de rest ervan vindt, maar ga me er niet (buitenproportioneel) druk over maken
Toch blijf ik van mening dat we hier te maken hebben met de smaak van alle deelnemers en daar kunnen we ons over beklagen maar ook over verblijden. Ik kies voor dat laatste, waarbij het mij persoonlijk niet veel uitmaakt of mijn favoriet op nummer 278 of 239 eindigt. Ik geef mijn stemmen per ladder en ben erg benieuwd wat de rest ervan vindt, maar ga me er niet (buitenproportioneel) druk over maken

0
geplaatst: 4 juni 2021, 16:10 uur
Ronde 2 - Ladder 5:
Puntentelling 4-3-2-1
43 Genesis - Dancing with the Moonlit Knight +4
29 Yes - Awaken +3
24 Porcupine Tree - Blackest Eyes +2
20 The Gathering - Eleanor
13 Tool - Fear Inoculum
11 Anima Mundi - Spring Knocks on the Door of Men +1
Puntentelling 4-3-2-1
43 Genesis - Dancing with the Moonlit Knight +4
29 Yes - Awaken +3
24 Porcupine Tree - Blackest Eyes +2
20 The Gathering - Eleanor
13 Tool - Fear Inoculum
11 Anima Mundi - Spring Knocks on the Door of Men +1
1
geplaatst: 4 juni 2021, 17:11 uur
Casartelli schreef:
Ik heb te lang door Zuidoost Azië gereisd om nog te geloven in ego, dus ik zal het me niet aantrekken
, maar ten eerste klaag ik niet en ten tweede ben ik breed georiënteerd binnen het prog spectrum en moet idd toegeven meer en meer (ook) erg geïnteresseerd te zijn in de ruigere kant 
Maar laten we vooral wat open minded door polderen, misschien komen we er met z'n allen uiteindelijk wel uit, of op z'n minst "agree to disagree"; ik houd hier wel van...

0
geplaatst: 4 juni 2021, 17:29 uur
El Stepperiño schreef:
Dan gaan ze al haast bij de bands horen waarbij een beperking wordt opgelegd wat betreft nominaties hè...
Dat zeg ik... 
2
geplaatst: 4 juni 2021, 17:39 uur
El Stepperiño schreef:
Ik geef mijn stemmen per ladder en ben erg benieuwd wat de rest ervan vindt, maar ga me er niet (buitenproportioneel) druk over maken
Ik geef mijn stemmen per ladder en ben erg benieuwd wat de rest ervan vindt, maar ga me er niet (buitenproportioneel) druk over maken
Verstandig, ik bedoel een aantal weken geleden kon je niet eens naar de kapper

1
geplaatst: 4 juni 2021, 18:08 uur
Ronde 2 - Ladder 5:
Puntentelling 4-3-2-1
46 Genesis - Dancing with the Moonlit Knight +3
38 Supertramp - Fool's Overture +4
29 Yes - Awaken
24 Porcupine Tree - Blackest Eyes
22 The Gathering - Eleanor +2
14 Tool - Fear Inoculum +1
11 Anima Mundi - Spring Knocks on the Door of Men
Zeker mee eens dat er meer Tool in de lijst mag , maar dan wel het oudere werk; het nieuwe werk is een stuk minder spannend, wat mij betreft. En ja, dan winnen de oudjes het.
Puntentelling 4-3-2-1
46 Genesis - Dancing with the Moonlit Knight +3
38 Supertramp - Fool's Overture +4
29 Yes - Awaken
24 Porcupine Tree - Blackest Eyes
22 The Gathering - Eleanor +2
14 Tool - Fear Inoculum +1
11 Anima Mundi - Spring Knocks on the Door of Men
Zeker mee eens dat er meer Tool in de lijst mag , maar dan wel het oudere werk; het nieuwe werk is een stuk minder spannend, wat mij betreft. En ja, dan winnen de oudjes het.
3
geplaatst: 4 juni 2021, 19:04 uur
Hoop woorden hier over Oud en Nieuw. Ik moet eerlijk zeggen dat ik geniet van beide ! En beste Casartelli Rudi S, El Stepperiño en ProGNerD. Kom eens een weekje naar Walcheren. Daar verdwijnen ego’s vrij snel en maken dan plaats voor berusting, zelf perspectief en het uitzicht op prachtige landschappen en onze schone vrouwen. Ik heet jullie graag welkom..
Ronde 2 - Ladder 6:
Puntentelling 4-3-2-1
Rush - Xanadu
Pure Reason Revolution - Ghosts & Typhoons
Marillion - Brave
Peter Gabriel - Signal to Noise
Gazpacho - I've Been Walking Part 2.
Oceansize - Women Who Love Men Who Love Drugs
Big Big Train - Victorian Brickwork
Harmonium - Histoires Sans Paroles
Nieuwe ladder vanaf zaterdag 5 juni 19.00 uur.
Ronde 2 - Ladder 6:
Puntentelling 4-3-2-1
Rush - Xanadu
Pure Reason Revolution - Ghosts & Typhoons
Marillion - Brave
Peter Gabriel - Signal to Noise
0
geplaatst: 4 juni 2021, 19:09 uur
Ronde 2 - Ladder 6:
Puntentelling 4-3-2-1
4 Peter Gabriel - Signal to Noise
3 Rush - Xanadu
2 Pure Reason Revolution - Ghosts & Typhoons
1 Marillion - Brave
Puntentelling 4-3-2-1
4 Peter Gabriel - Signal to Noise
3 Rush - Xanadu
1 Marillion - Brave
0
geplaatst: 4 juni 2021, 19:12 uur
Helaas te laat voor de vorige. Anima Mundi had van mij de volle mep gekregen. Voor wat het waard is.
Dit is echt een hele sterke ladder met mijn favoriet van Peter Gabriel, Rush, Oceansize en Big Big Train. En dan ook nog sterke tracks van Gazpacho, PRR en Harmonium... dus te weinig punten.
Ronde 2 - Ladder 6:
Puntentelling 4-3-2-1
8 Peter Gabriel - Signal to Noise +4
5 Rush - Xanadu +2
3 Big Big Train - Victorian Brickwork +3
1 Harmonium - Histoires Sans Paroles +1
1 Marillion - Brave
Dit is echt een hele sterke ladder met mijn favoriet van Peter Gabriel, Rush, Oceansize en Big Big Train. En dan ook nog sterke tracks van Gazpacho, PRR en Harmonium... dus te weinig punten.
Ronde 2 - Ladder 6:
Puntentelling 4-3-2-1
8 Peter Gabriel - Signal to Noise +4
5 Rush - Xanadu +2
3 Big Big Train - Victorian Brickwork +3
1 Harmonium - Histoires Sans Paroles +1
1 Marillion - Brave
1
geplaatst: 4 juni 2021, 19:29 uur
Rudi S schreef:
(quote)
Ik ben nog altijd niet naar de kapper geweest, mensen herkennen mij niet eens meer

0
geplaatst: 4 juni 2021, 19:39 uur
Ronde 2 - Ladder 6:
Puntentelling 4-3-2-1
8 Peter Gabriel - Signal to Noise
8 Rush - Xanadu +3
4 Big Big Train - Victorian Brickwork +1
5 Harmonium - Histoires Sans Paroles +4
1 Marillion - Brave
2 Gazpacho - I've Been Walking Part 2. +2
Allemaal sterk
Puntentelling 4-3-2-1
8 Peter Gabriel - Signal to Noise
8 Rush - Xanadu +3
4 Big Big Train - Victorian Brickwork +1
5 Harmonium - Histoires Sans Paroles +4
1 Marillion - Brave
2 Gazpacho - I've Been Walking Part 2. +2
Allemaal sterk
0
geplaatst: 4 juni 2021, 19:46 uur
Ronde 2 - Ladder 6:
Puntentelling 4-3-2-1
12 Peter Gabriel - Signal to Noise +4
10 Rush - Xanadu +2
5 Pure Reason Revolution - Ghosts & Typhoons +3
5 Harmonium - Histoires Sans Paroles
4 Big Big Train - Victorian Brickwork
2 Gazpacho - I've Been Walking Part 2.
1 Oceansize - Women Who Love Men Who Love Drugs +1
1 Marillion - Brave
40
Het einde vanaf 6:07 van Oceansizes ‘Women Who Love Men Who Love Drugs’ is zeer mooi
Puntentelling 4-3-2-1
12 Peter Gabriel - Signal to Noise +4
10 Rush - Xanadu +2
5 Pure Reason Revolution - Ghosts & Typhoons +3
1 Oceansize - Women Who Love Men Who Love Drugs +1
1 Marillion - Brave
40
Het einde vanaf 6:07 van Oceansizes ‘Women Who Love Men Who Love Drugs’ is zeer mooi
1
geplaatst: 4 juni 2021, 20:00 uur
meneer schreef:
Kom eens een weekje naar Walcheren. Daar verdwijnen ego’s vrij snel en maken dan plaats voor berusting, zelf perspectief en het uitzicht op prachtige landschappen en onze schone vrouwen. Ik heet jullie graag welkom..
Kom eens een weekje naar Walcheren. Daar verdwijnen ego’s vrij snel en maken dan plaats voor berusting, zelf perspectief en het uitzicht op prachtige landschappen en onze schone vrouwen. Ik heet jullie graag welkom..
Leuk ik kom, vraagje mag de rest van onze motorbende ook mee ?

0
geplaatst: 4 juni 2021, 20:06 uur
Ronde 2 - Ladder 6:
Puntentelling 4-3-2-1
13 Peter Gabriel - Signal to Noise +1
12 Rush - Xanadu +2
9 Pure Reason Revolution - Ghosts & Typhoons +4
4 Marillion - Brave +3
1 Oceansize - Women Who Love Men Who Love Drugs
50
Voor mij steekt Pure Reason Revolution hier echt met kop en schouders bovenuit; geweldig staaltje hedendaagse prog; verdient wat mij betreft zeker een plek in de eindlijst !
(jammer dat de punten al op waren; het voor mij onbekende Oceansize vond ik ook wel de moeite waard...)
Puntentelling 4-3-2-1
13 Peter Gabriel - Signal to Noise +1
12 Rush - Xanadu +2
9 Pure Reason Revolution - Ghosts & Typhoons +4
4 Marillion - Brave +3
1 Oceansize - Women Who Love Men Who Love Drugs
50
Voor mij steekt Pure Reason Revolution hier echt met kop en schouders bovenuit; geweldig staaltje hedendaagse prog; verdient wat mij betreft zeker een plek in de eindlijst !
(jammer dat de punten al op waren; het voor mij onbekende Oceansize vond ik ook wel de moeite waard...)
2
geplaatst: 4 juni 2021, 20:11 uur
Natuurlijk ! Maar sta niet raar te kijken als ze plots kwijlend en kwispelend, getemd, haartjes nat en netjes gekamd, aan de 0.0 en hun motoren vervangen zijn door halsbanden aangelijnd door onze schone vrouwen die met hun stiletto hakken ze links en rechts mennen. Ik weet wat onze Walcherse vrouwen met zulke buitenstaanders doen.
3
geplaatst: 4 juni 2021, 20:24 uur
meneer het was maar een grapje ik ben bang van motoren en trouwens ook van vrouwen met stiletto hakken. 

1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 4 juni 2021, 20:27 uur
ProGNerD schreef:
Pure Reason Revolution [...] geweldig staaltje hedendaagse prog
Vier punten kan ik zeker niet beloven, maar op dit punt vinden we elkaar toch alvast Pure Reason Revolution [...] geweldig staaltje hedendaagse prog

meneer schreef:
Kom eens een weekje naar Walcheren.
Hoe zit het daar met de quarantaineplicht?Kom eens een weekje naar Walcheren.
* denotes required fields.