MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2021 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Smiths

Ik had toch wel verwacht dat Well I Wonder het zou halen.

El Ninjo schreef:
Pff, dacht ik dat we verlost waren van dat oersaaie zeikerige zaaddodende nummer van The Korgis...helaas...weer terug in de lijst.

Heb speciaal daarom vandaag gestemd. Maar zonder die 1ste plek had jij het ook vlaggen.

Jammer, dit was de uitgelezen kans om dat intens zaaddodende nummer van MSP te lozen, had wel geruild mogen worden met Well I Wonder. Verder een prima uitslag in een weinig verheffende ladder (te vergelijking mijn nummer 1 in deze ladder was in de huidige ladder niet eens in de buurt van punten gekomen).

Wel opvallend dat na The Beatles ook een ander MuMe-icoon het zwaarder lijkt te krijgen: gisteren Morrissey onderaan, nu The Smiths uitgeschakeld...

Titmeister schreef:
Wel opvallend dat na The Beatles ook een ander MuMe-icoon het zwaarder lijkt te krijgen: gisteren Morrissey onderaan, nu The Smiths uitgeschakeld...

Misschien, maar Lucy is toch wel een andere categorie Beatles-song dan Well I Wonder in het Smiths-oeuvre.

AstroStart schreef:
(quote)

Misschien, maar Lucy is toch wel een andere categorie Beatles-song dan Well I Wonder in het Smiths-oeuvre.

Eens, ik mis hem ook niet per se, maar er zijn tijden geweest dat elke scheet van The Smiths standaard de lijst in vloog...

Wilde nog stemmen, maar zag toen dat het helaas al twee over zeven was. Maar de enige van de afvallers die ik punten had gegeven (Xavier Rudd en The Babys) hadden het dan ook niet gehaald. Dat nummer van The Smiths ga ik niet missen, ze hebben genoeg beters in de lijst.

Mooie prestatie weer van Placebo's beste track

Ronde 1 - Ladder 109:
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. Procol Harum - A Whiter Shade Of Pale [339] 567
2. Interpol - Leif Erikson [79] 552
3. Townes Van Zandt - Waitin' Around To Die [231] 492
4. The Roots feat. Erykah Badu & Eve - You Got Me [1342] 427
5. The Cranberries - Linger [1030] 415
6. Duran Duran - Girls On Film [1423] 405
7. Todd Terje - Inspector Norse [1492] 405
8. Radiohead - Burn The Witch [492] 392
9. The The - This Is The Day [419] 358
10. Coldplay - Clocks [1289] 352
11. Wu-Tang Clan - C.R.E.A.M. [1688] 318
12. Crosby, Stills, Nash & Young - Almost Cut My Hair [1559] 313
13. The Sound - Sense Of Purpose [1083] 302
14. James Brown - The Payback [laxus11] 300
15. Johan - Oceans [1160] 298

Uitgeschakeld, echter - de beste 95 afvallers plaatsen zich alsnog.

16. Slint - Washer [765] 276
17. The Zombies - She's Not There [1730] 268
18. Tool - Eulogy [1650] 252
19. Marillion - Easter [Casartelli] 185
20. Nat King Cole - Nature Boy [starbright boy] 123

70 stemmers deze ronde.

Zowel Slint als The Zombies gaan het redden, de rest ligt eruit.

Dit heeft weer gevolgen voor de 5 nummers in de gevarenzone van de afvallerlijst. Zowel The Shins - So Says I als The Alan Parsons Project - Don't Answer Me liggen eruit en Boudewijn de Groot en Daft Punk schuiven door naar de onderste 5.

91. Boudewijn de Groot - Als de Rook om Je Hoofd Is Verdwenen
92. Daft Punk - Da Funk
93. Weyes Blood - Andromeda
94. Yann Tiersen - Comptine D'un Autre Été: L'après-Midi
95. The Nits - Cars & Cars

Ik had het mooiste nummer van Marillion wel een plekje in de ladder gegund, maar in deze sterke ladder had ik er zelf ook geen punten voor over helaas... Verder al mijn favorieten binnenboord gelukkig

De uitslag van Marillion valt me wel tegen, Procol verrast me daarentegen weer positief!

The Payback en wss The Zombies door

Poeha schreef:
Mooie prestatie weer van Placebo's beste track

Ik ben het met je eens dat het een heel mooie prestatie is, maar ik ben het niet met je eens dat The Bitter End Placebo's beste track zou zijn, waar haal je dat?

Eulogy tho Tool krijgt klappen.

Is er überhaupt al een Tool geplaatst? Die arme jongens hebben het niet onder de markt.

Tools beste (Vicarious) heeft het nochtans met vlag en wimpel gehaald hoor.

Arno schreef:
Is er überhaupt al een Tool geplaatst? Die arme jongens hebben het niet onder de markt.

Ja, Schism, Vicarious en Aenema zijn ruimschoots door. Lateralus staat heel hoog bij de afvallers, dus die redt het ook wel, en Forty Six & Two (toch bij lange na niet hun beste nummer) wipte onlangs met een fotofinish Santorini uit de ladder. Lijkt me toch geen slechte score

Zonde dat één van de beste van Tool hier sneuvelt... Maar alweer een te sterke ladder tegenover sommige anderen.

Titmeister schreef:
(quote)

Ja, Schism, Vicarious en Aenema zijn ruimschoots door. Lateralus staat heel hoog bij de afvallers, dus die redt het ook wel, en Forty Six & Two (toch bij lange na niet hun beste nummer) wipte onlangs met een fotofinish Santorini uit de ladder. Lijkt me toch geen slechte score
Oké, ik neem mijn woorden terug. Maar het pijnlijke falen van Eulogy en The Grudge ligt toch vers in het geheugen.

Tool moet sowieso altijd standaard door.

https://media1.gmgroup.be/00/77/67/06.gif

De allerbeste van Tool redt het niet, Easter van Marillion is natuurlijk ook schandalig, als je ziet wat allemaal door is!

El Ninjo schreef:
Pff, dacht ik dat we verlost waren van dat oersaaie zeikerige zaaddodende nummer van The Korgis...helaas...weer terug in de lijst.

Sorry, ik miste hem in de lijst. Vind dat hij daar wel in thuishoort. Beetje saai maar sfeervol nummer.
Zaaddodend weet ik dan weer niet. Daar moet je misschien voor naar een dokter. Zou ook aan wat anders kunnen liggen.

De beste nummers van Tool doen niet eens mee.

Goed nieuws voor de Tool liefhebbers....er was door een fout in de Excel een lijstje niet meegegaan in de automatische berekening....maakte voor de eindstand an sich in ladder 109 niet uit maar wel voor de stempercentages en m.n. dat van Tool.

Tool - Eulogy maakt hierdoor nog een kans om in de ladder te komen, hij staat nu ongeveer op de grens van net wel / net niet.

Betekent wel dat The Nits - Cars & Cars er nu definitief uitligt.

El Ninjo schreef:
Goed nieuws voor de Tool liefhebbers....er was door een fout in de Excel een lijstje niet meegegaan in de automatische berekening....maakte voor de eindstand an sich in ladder 109 niet uit maar wel voor de stempercentages en m.n. dat van Tool.

Tool - Eulogy maakt hierdoor nog een kans om in de ladder te komen, hij staat nu ongeveer op de grens van net wel / net niet.
https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/148258730_10218490551241673_5817304573010891325_n.jpg?_nc_cat=104&ccb=1-3&_nc_sid=825194&_nc_ohc=LsyGCgH-GxoAX9w_vYA&_nc_oc=AQn5NQSTbyGmwJJ_8MHgEyVRKHINy7zGUprilq979e6Wvb7PZ3xHELQfZY-Aht8XV-E&_nc_ht=scontent-bru2-1.xx&oh=17bd0ac20f9e8f6928a30ab84ea0e16e&oe=60A5B135

El Ninjo schreef:

https://pbs.twimg.com/media/ELAjYCxWsAA7pc6?format=jpg&name=small

El Ninjo schreef:
....The Alan Parsons Project - Don't Answer Me liggen eruit ...

heel erg jammer maar weer nomineren dus....

Ronde 1 - Ladder 110:
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. Neil Young - Like A Hurricane [117] 714
2. The Cure - The Same Deep Water As You [230] 604
3. Stevie Wonder - Master Blaster (Jammin') [1446] 454
4. The Band - The Weight [598] 446
5. Fleetwood Mac - Sara [685] 425
6. Antony and The Johnsons feat. Boy George - You Are My Sister [330] 398
7. Eddie Vedder - Society [1047] 395
8. Felix - Don't You Want Me (Hooj Remix) [mauricedegier] 381
9. Lana Del Rey - Born To Die [820] 380
10. First Aid Kit - The Lion's Roar [895] 367
11. Depeche Mode - Precious [1171] 343
12. George Michael - Cowboys And Angels [1239] 316
13. Elbow - The Loneliness Of A Tower Crane Driver [1667] 297
14. Suede - Still Life [1828] 277
15. Boudewijn de Groot feat. Elly Nieman - Prikkebeen [1300] 264

Uitgeschakeld, echter - de beste 95 afvallers plaatsen zich alsnog.

16. Golden Earrings - Just A Little Bit Of Peace In My Heart [1898] 250
17. Split Enz - I Got You [Casartelli] 229
18. Camille Yarbrough - Ain't It a Lonely Feeling [starbright boy] 185
19. Gavin Friday & The Man Seezer - Apologia [Marco dB] 183
20. The Welcome Wagon - Sold! To The Nice Rich Man [Poek] 92

70 stemmers deze ronde.

Alle 5 afvallers liggen er definitief uit

Dit zijn de 5 nummers in de gevarenzone van de afvallerlijst.

91. Björk - Big Time Sensuality
92. Boudewijn de Groot - Als de Rook om Je Hoofd Is Verdwenen
93. Daft Punk - Da Funk
94. Weyes Blood - Andromeda
95. Yann Tiersen - Comptine D'un Autre Été: L'après-Midi

Zo weinig punten voor één van de beste nummers van Sufjan Stevens

Jammer van Split Enz, tweede leuke ontdekking van deze band.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:21 uur

geplaatst: vandaag om 17:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.