MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2021 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
catdog schreef:
Huh? Waarom zakt Ain’t No Sunshine nou weer terug?
Of Child in Time stijgt, 't is maar net hoe je ernaar kijkt.

DAB voorbij?

Soul scoort overigens meestal minder dan rock in de eerste ronde, maar naar mate er minder van overblijft, scoren de overblijvers wel relatief gezien beter...

marsupilami schreef:
Pfew, gelukkig deed er nog een Frans nummer mee, anders had mijn nominatie weer kansloos onderaan geëindigd

Ik vond het een hele prettige ontdekking.

Alhoewel, ontdekking... ik meen het eerst stuke te herkennen. Vermoedelijk een techno- of misschien electronummer, en misschien een remix of sample, maar kan ook zijn dat het er alleen op lijkt. Iemand die me kan helpen? Titmeister GrafGantz

EDIT: de tekst die ik me herinnerde was “We aaaaare the age of ....” misschien dat dit helpt

Heeft The Horrors nog wel Sea Within a Sea in de race?

EDIT: ik herinnerde me plots dat ze al voorbij zijn gekomen dit jaar. En ook nog eens door dan is het verlies van Still Life niet zo erg.

gerre schreef:
(quote)

Omdat het een wat vreemde keuze is uit hun repertoire?Geen single zeker? Vorig jaar zal wel toevalstreffer geweest zijn.

Hun allerbeste nummer.

Erg zonde van Still Life van The Horrors, kan wel wat nummers bedenken die plaats mogen maken.

Alleen al in de uitslag van dezelfde ladder al een stuk of tien

Still Life

catdog schreef:
Huh? Waarom zakt Ain’t No Sunshine nou weer terug?

Euhh hij gaat als tweede door in een eerste ronde??

Ontzettend jammer van Still Life. Overigens een statistisch sterke ladder met 14 nummers in de top 1200. De nieuwe nominaties waren hier kansloos.

Scorpion_21 schreef:
(quote)

Euhh hij gaat als tweede door in een eerste ronde??

Ja, niks aan de hand hoor. Maar gezien de scores van enkele andere (ex) finale kandidaten in deze ronde vond ik het resultaat toch wat tegenvallen.

Texas had ik graag in de lijst gezien, die andere 4 zal ik niet missen.

Texas was inderdaad een mooie toevoeging geweest. En met Violently verdwijnt een van de beste Archives uit de lijst, erg jammer. Gelukkig doet Lights het pakken beter.

Casartelli (moderator)
Die van Texas heb ik in het verleden ook wel eens bijna genomineerd. Enfin, had om het resultaat dus niet gehoeven. Verder is er altijd ruimte voor meer Archive in de lijst, maar Violently zal ik persoonlijk niet zo hard missen.

ArthurDZ schreef:
Sona was wel een topontdekking gelukkig. Dank poet!

Via een andere weg kwam ik ook bij Sona Diabate uit en herinnerde me ik deze fijne nominatie. Ze blijkt te zijn doorgebroken als lid van Les Amazones de Guinée en hun bekendste nummer is Samba. Hier een kleine bio

sokra schreef:
(quote)

Via een andere weg kwam ik ook bij Sona Diabate uit en herinnerde me ik deze fijne nominatie. Ze blijkt te zijn doorgebroken als lid van Les Amazones de Guinée en hun bekendste nummer is Samba. Hier een kleine bio
Nice! Over die Europetour die tot haar album leidde heb ik ook nog dit verhaal gevonden. Mocht je geen zin hebben om de link te openen: het vertelt hoe Gretz haar ontdekt heeft toen hij met een bus vol met Nationalmeisjes hun tour in toenmalig Oost-Duitsland achterna reed.

Dank aan iedereen die van Sona genoten heeft trouwens. En hophop voor Skip James!

123poetertjes schreef:
Nationalmeisjes

Klinkt alsof het een lieve alt-right beweging betreft.

Dat is nog zacht uitgedrukt, vraag maar aan jordidj1. Gaat ook nog allemaal vals geld in omloop daar.

cosmic kid (moderator)
Uitslag Ronde 1 - Ladder 12:

Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. The Cure - Lullaby [119]
2. Leonard Cohen - Suzanne [240]
3. Muse - Bliss [676]
4. dEUS - Nothing Really Ends [446]
5. Tim Hardin - How Can We Hang On To A Dream? [802]
6. Fleetwood Mac - Rhiannon (Will You Ever Win) [348]
7. Aaliyah feat. Timbaland - Try again [524]
8. The Postal Service - Such Great Heights [546]
9. Anne Clark - Sleeper In Metropolis [910]
10. Can - Vitamin C [1558]
11. Sigur Rós - Ný Batterí [1283]
12. Can - Halleluhwah [1679]
13. Depeche Mode - A Question Of Time [1520]
14. Grouper - Heavy Water / I'd Rather Be Sleeping [hoi123]
15. James - Getting Away With It (All Messed Up) [1932]

Uitgeschakeld, echter - de beste 95 afvallers plaatsen zich alsnog.

16. Dire Straits - Money For Nothing [996] 302
17. Beach House - Space Song [curufin] 301
18. Skip James - Hard Time Killin' Floor Blues [sokra] 264
19. The Prodigy - Firestarter [1874] 245
20. First Aid Kit - Rebel Heart [kaj_666] 172

80 stemmen deze ronde, Dire Straits en Beach House mogen hopen op de volgende ronde. De rest acht ik kansloos

DIre Straits én Prodigy eruit Jezus leeft!

Die draak van Dire Straits eruit?

Can gelukkig allebei door

Draak

Jammer van DS in deze mindere ladder

The Prodigy

123poetertjes schreef:
(quote)
Nice! Over die Europetour die tot haar album leidde heb ik ook nog dit verhaal gevonden. Mocht je geen zin hebben om de link te openen: het vertelt hoe Gretz haar ontdekt heeft toen hij met een bus vol met Nationalmeisjes hun tour in toenmalig Oost-Duitsland achterna reed.

Günter Gretz ik ga stuk

Kijk die Aaliyah gewoon weer stoer meedoen dit jaar. Trots.

Eigenzinnige nieuwkomer. Ik zou Grouper bij voorbaat volstrekt kansloos achten.

Heyyy, Grouper de lijst in!! Leuk.

Met 'slechts' 80 stemmers heeft DS een netjes percentage. Dat zou nog wel goed moeten komen.

Blij dat beide Cans ruimschoots geconsolideerd hebben, daar had ik wel een beetje angst voor...

Yeah James!

Gast
geplaatst: vandaag om 06:25 uur

geplaatst: vandaag om 06:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.