MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2021 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Mooie sprong van Built to Spill! The Pharcyde en vooral Eminem vind ik echt een stuk minder dan het gros van de hiphop noteringen in de lijst, dus erg verrast door hun hoge scores. Heb toch het gevoel dat er nu wat positieve discriminatie wordt toegepast door een groep users om de genre verdeling in de lijst recht te trekken

Het diversiteitsmonster wint steeds meer terrein op MuMe. Vroeger ging het om de beste songs, nu om tot een zo representafief (lees divers) mogelijke lijst te komen...

Ik geniet enorm van het gejammer na elke uitslag. Is dat slecht?

Nee, hoor. Wil je ook wat popcorn, Mastroianni?

Geen heel beste ladder en dus ook geen heel beste uitslag.

Dat Eefje zo goed scoort verbaast mij niet echt meer maar om nou elke scheet van haar door te laten gaan.

Mooie uitslag met BtS en Eminem die stijgen, maar wat Eefje met De Parade in de top-1000 staat te doen, ontgaat me volledig.

Dat wil Gretz je vast wel even uitleggen

luigifort schreef:
Nr. 5 tm 8 is wel een historisch dieptepunt ja...

5 tot en met 13 eigenlijk

Bicep
Sportschool?

luigifort schreef:
Dat wil Gretz je vast wel even uitleggen

Nostalgie naar De Parade misschien

luigifort schreef:
Nr. 5 tm 8 is wel een historisch dieptepunt ja...

Een metalklassieker, een indierockklassieker, een hiphopklassieker en, nou ja, Stan: het had een stuk slechter gekund. Ik mis alleen Purple Haze bij de bovenste 9.

De echte Parade ja...

Choconas schreef:
een indierockklassieker

Eerder de songs:ohia van Indierock

luigifort schreef:
(quote)

Eerder de songs:ohia van Indierock

Tja, als je echte kwaliteit niet weet te waarderen, wordt het natuurlijk nooit wat!

Ik erken de kwaliteit van je avatar

Ha! Dat is tenminste iets!

luigifort schreef:
Het diversiteitsmonster wint steeds meer terrein op MuMe. Vroeger ging het om de beste songs, nu om tot een zo representafief (lees divers) mogelijke lijst te komen...

Het kan natuurlijk ook zijn dat de beste songs uit een bepaald genre ondervertegenwoordigd waren en nu een inhaalbeweging maken. So what? Zo lang het in verhouding blijft en de lijst niet te eenzijdig is. Dit jaar doet hiphop het goed, vorig jaar oa soul.

luigifort schreef:
Bicep
Sportschool?
Ik ben wel een sportieve gozer, ja!

Topuitslag. Met Nelly en Bicep erbij was het helemaal te gek.

Zie Sophie bv... de ultieme haatplaat hier...

laxus11 schreef:
Dat Eefje zo goed scoort verbaast mij niet echt meer maar om nou elke scheet van haar door te laten gaan.

Vorig jaar stonden er slechts vijf nummers van Eefje de Visser in de Ladder (afkomstig van drie succesvolle albums). Niet meer dan logisch dat er met Bitterzoet - waarmee Eefje nog harder is doorgebroken bij de mainstream - er nog enkele klassiekers-in-de-dop bij komen die hopelijk vaste waardes zullen blijven

Er zijn dit jaar vier nieuwe nummers van Eefje genomineerd (De Parade, Stilstand, Oh en Bitterzoet). Die hebben Ronde 1 allemaal overleefd, zij het met moeite. Jong van het vorige album heeft het speelveld echter moeten verlaten, dus echt niet alle nummers van haar hebben succes in dit spel

In de MML begint ze qua populariteit langzaam in de buurt te komen van Spinvis en Boudewijn de Groot

laxus11 mag blij zijn dat Zwarte Zon en Lange Vinnen niet genomineerd zijn, die hadden er ook nog prima bij gekund

Geweldige prestatie van The Pharcyde - Passin' Me By. Een van de ultieme hiphopklassiekers. Je zou er van op je kop gaan hangen.
Zou wel zonde zijn als Nelly Furtado het met haar beste track net niet zou redden.

En Eefje?

Zwarte Zon mag er nog wel bij ja

luigifort schreef:

Euhm. Ja, totaal niet waar dus. Want de beste songs van andere genres horen natuurlijk ook in een top 2000. Niemand heeft er wat aan als we 34 nummers van Eefje, 32 nummers van Marillion, 46 nummers van Radiohead en 86 nummers van The Beatles nomineren natuurlijk.

luigifort schreef:
19e man man

Die mag toch überhaupt blij zijn dat ie de lijst haalt? Een grijze middenmoter in de grijze massa van de 90's britpop

Verder prima uitslag, al zag ik dat ik The Undertones over het hoofd heb gezien met stemmen (had ze alsnog niet verder geholpen, dat scheelt)

TornadoEF5 schreef:
(quote)

Euhm. Ja, totaal niet waar dus. Want de beste songs van andere genres horen natuurlijk ook in een top 2000. Niemand heeft er wat aan als we 34 nummers van Eefje, 32 nummers van Marillion, 46 nummers van Radiohead en 86 nummers van The Beatles nomineren natuurlijk.

Nee, maar wel 20 van The Smiths, 20x Depeche Mode, 20 x New Order etc

luigifort schreef:
(quote)

Nee, maar wel 20 van The Smiths, 20x Depeche Mode, 20 x New Order etc

Ja het is wat overdreven. Maar ik begrijp het ook wel. Het zijn bekende groepen met een status, waar iedeeen (behalve ik) veel van kent, en het zijn inderdaad muziekbands die veel betekend hebben voor de muziekwereld. Anderzijds is en wordt er heel veel goede muziek gemaakt, en die worden vervolgens hun plekje wel wat ontzegd door het grote aantal nummers van dergelijke groepen inderdaad, of bvb. David Bowie.

[Moet er ook nog eens bijgezegd worden dat ik wel "fan" ben van Radiohead, maar niet echt van de meeste liedjes van Radiohead die hier genomineerd worden. The Bends is één van hun minste albums. Letterlijk de drie of vier minste liedjes van OK Computer staan in de lijst. Bij Kid A en Amnesiac kan ik me dan wel weer vinden in de nominaties. Maar bij In Rainbows staan mijn favorieten er opnieuw niet tussen. A Moon Shaped Pool ken ik nog niet zo goed, maar daar staat enkel "Daydreaming" in tussen. Nouja, Radiohead is meer een erg brede groep met weinig echte "klassiekers". In elk ander universum zouden ze nooit zo bekend geworden zijn als ze nooit Creep, The Bends en OKC geproduceerd zouden hebben, want hun latere albums zouden nooit een commercieel succes geweest zijn zonder de status die ze toen hadden.]

TornadoEF5 schreef:
In elk ander universum zouden ze nooit zo bekend geworden zijn als ze nooit Creep, The Bends en OKC geproduceerd zouden hebben, want hun latere albums zouden nooit een commercieel succes geweest zijn zonder de status die ze toen hadden.

Mijn hersenen doen pijn.

Johnny Marr schreef:
(quote)

Mijn hersenen doen pijn.

De vierdubbele ontkenning

Leuk, die ironie. Maar The Bends is niet het enige goede album van Radiohead: Pablo Honey was ook nog erg goed. Wat betreft de latere albums: je kan beter naar Mieke Telkamp luisteren.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:25 uur

geplaatst: vandaag om 08:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.