menu

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2021 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
avatar van dumb_helicopter
chevy93 schreef:
Sow, drie grote klassiekers die hier (bijna) gewipt worden.

Opvallend dat Thin Lizzy nog doorgaat gezien het gat met de nummer 15. Maar de nummer laatst heeft ook wel een erg povere score. Eerste onder de 100 punten?


Flaming Lips hadden dacht ik ook erg laag gescoord.

avatar van MRDammann
Jammer van Boudewijn de Groot. Hoe Sterk Is De Eenzame Fietser is één van de eerste albums die ik ooit heb beluisterd en ik heb Terug Van Weggeweest altijd heel mooi gevonden.

avatar van Mausie
Mausie (crew)
Jeetje wat jammer van No Milk Today! Hopelijk redt ie het nog net. Voor mij een van de leukste ontdekkingen tot nu toe. Snap soms echt niks van jullie, wat een heerlijke oldie! Zou graag een van de vele Beatles noteringen ervoor inwisselen, beetje afwisseling in de 60s pop kan geen kwaad.

avatar van aerobag
Het beste nieuws is dat koeboy Dan doordendert

avatar van johan de witt
Zijn er dit jaar minder nieuwe binnenkomers dan ooit of lijkt dat maar zo?

avatar van El Ninjo
Daar valt nog weinig van te zeggen na 18 ladders....aan het einde van Ronde 1 de balans maar eens opmaken.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
MRDammann schreef:
Jammer van Boudewijn de Groot. Hoe Sterk Is De Eenzame Fietser is één van de eerste albums die ik ooit heb beluisterd en ik heb Terug Van Weggeweest altijd heel mooi gevonden.
Een van de mooiste Nederlandse nummers ooit, maar wel duidelijk een voor de fijnproevers... van het resultaat hier had ik geen enkele verwachting.

avatar van chevy93
aerobag schreef:
Het beste nieuws is dat koeboy Dan doordendert
Hij is dan ook een grote speler.

johan de witt schreef:
Zijn er dit jaar minder nieuwe binnenkomers dan ooit of lijkt dat maar zo?

Volgens mij op dit moment gemiddeld 1 per ladder. Aan dit tempo gaan we dus maar net boven de 100 nieuwkomers zitten dit jaar, denk ik. De helft minder dan vorig jaar?

avatar van SBube
Jammer van een klassieker als War!

avatar van johan de witt
gerre schreef:
(quote)

Volgens mij op dit moment gemiddeld 1 per ladder. Aan dit tempo gaan we dus maar net boven de 100 nieuwkomers zitten dit jaar, denk ik. De helft minder dan vorig jaar?

1 per ladder is nog veel als je de laatste uitslagen ziet. En een aantal daarvan zijn ook re-entry’s.

Het lijkt een aardig vastgeroeste lijst te worden, met nog maar weinig kans voor vers bloed.

avatar van aerobag
chevy93 schreef:
(quote)
Hij is dan ook een grote speler.


Hij zou alle andere nominaties mee de dood in sleuren als dit zijn eindpunt zou zijn

avatar van dominicano fonso
Spijtig dat de Climax Blues Band er zo goed als zeker uit zal liggen.

avatar van El Ninjo
johan de witt schreef:

Het lijkt een aardig vastgeroeste lijst te worden, met nog maar weinig kans voor vers bloed.


We gaan het zien....jullie zijn er zelf allemaal bij door niet op het verse bloed te stemmen...behalve vaak als het een geijkte naam is....ik zie nu alweer langzaam het patroon ontstaan van minder verschillende artiestnamen in de lijst met meer nrs per artiest, maar dat is blijkbaar wat we allemaal ook willen.

avatar van ArthurDZ
Ergens ook wel logisch dat de meeste nominaties niet fluitend door de eerste stemronde fietsen, toch? Je moet opboksen tegen 2000 nummers die zichzelf al eerder bewezen hebben in deze doelgroep, niet bepaald makkelijk.

avatar van Simon77
Ik wil zelf vers bloed echt wel een kans geven, maar in het huidige systeem kom ik al snel aan 7 favorieten die ik punten wil geven / in de lijst vind horen. Dan wordt het al lastig voor nieuwe nominaties.

avatar van stardust_be
Ik heb alvast vandaag veel punten gegeven aan die mooie nieuwe nominatie van Au Revoire Simone, hopelijk halen ze (opnieuw) de lijst. Met alle respect aan de nomineerders maar soms zie ik ook nogal obscure nominaties passeren (zoals Climax Blues Band of Sweet Grip) waarvan je wel kan vermoeden dat die het heel moeilijk gaan krijgen om de lijst te halen.

avatar van The Eraser
Zo obscuur is Sweet Trip niet hoor, kijk maar eens op Rateyourmusic .

avatar van dumb_helicopter
Climax Blues Band heeft met de genomineerde song toch ook makkelijk 11.5 miljoen plays op Spotify. Echt obscuur is dat dan toch ook niet meer.

avatar van dumb_helicopter
dominicano fonso schreef:
Spijtig dat de Climax Blues Band er zo goed als zeker uit zal liggen.


Laat die 'zo goed als' er maar al uit.

avatar van stardust_be
dumb_helicopter schreef:
Climax Blues Band heeft met de genomineerde song toch ook makkelijk 11.5 miljoen plays op Spotify. Echt obscuur is dat dan toch ook niet meer.
Het album waar deze song opstaat heeft maar 5 stemmen op mume, die vele spotify luisteraars zitten toch hier niet denk ik Om wat minder bekende songs te introduceren zijn andere topics meer geschikt voor dan de ladder waar ze direct moeten concurreren met de vaste waarden.

dumb_helicopter schreef:
Climax Blues Band heeft met de genomineerde song toch ook makkelijk 11.5 miljoen plays op Spotify. Echt obscuur is dat dan toch ook niet meer.

Was ook gewoon een grote hit in USA en UK. Als het een troost is voor dominicano fonso; ik vond het een leuke nominatie, had hem echt al jaren niet meer gehoord...

Verder idd erg tevreden met de opwaartse beweging van Cowboy Dan

avatar van Edgar18
Sweet Trip zal het toch wel redden? Een van de weinige goede nummers in de ladder van vandaag.

avatar van cosmic kid
cosmic kid (moderator)
johan de witt schreef:
(quote)

1 per ladder is nog veel als je de laatste uitslagen ziet. En een aantal daarvan zijn ook re-entry’s.

Het lijkt een aardig vastgeroeste lijst te worden, met nog maar weinig kans voor vers bloed.


Dat is precies de reden waarom we af en toe afromen en waar we verleden jaar ook voor gewaarschuwd hebben.

avatar van dominicano fonso
Climax Blues Band zat in een moeilijke ladder met heel wat goede songs. Het is leuk om te horen dat Titmeister het een goede nominatie vond.

avatar van Simon77
cosmic kid schreef:
[Dat is precies de reden waarom we af en toe afromen en waar we verleden jaar ook voor gewaarschuwd hebben.
Dan toch liever een vastgeroeste lijst. Afromen vind ik niks.

avatar van Teunnis
Edgar18 schreef:
Sweet Trip zal het toch wel redden? Een van de weinige goede nummers in de ladder van vandaag.

Zou me enorm verbazen. Maar ik hoop met je mee.

avatar van Mausie
Mausie (crew)
Ik ben geen voorstander van vernieuwen om het vernieuwen. Precies wat ArthurDZ zegt, het zou gek zijn als nieuwkomers even met speels gemak de classics eruit gooien.

avatar van DenDimi
Inderdaad, dat afromen is gewoon erg zuur, zeker als er eigen nominaties bij zitten, dan is het allemaal voor niets geweest.

Het zal de komende edities zaak zijn om die nog vergeten classics te nomineren die breed genoeg gedragen worden bij de stemmers hier

Edgar18 schreef:
Sweet Trip zal het toch wel redden? Een van de weinige goede nummers in de ladder van vandaag.


Ik vond hem tof, maar moet hem wel vaker luisteren om hem goed te kunnen plaatsen. Dat is wel een nadeel met dingen die je nog niet kent - het op waarde schatting is lastiger.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:06 uur

geplaatst: vandaag om 09:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.