Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2021 [Uitslagen Ladders]
zoeken in:
0
geplaatst: 18 augustus 2021, 23:56 uur
Poeha schreef:
Eigenlijk is zo'n alfabetische lijst wel erg confronterend. Als je ziet hoe vaak een R.E.M., Radiohead, The Doors, Lana Del Rey, The Cure, David Bowie, etc. in de top 1000 voorkomen, maar geen enkel nummer van Toto (bijvoorbeeld)

Zijn wij dan zo'n stelletje eenheidsworsten bij elkaar?
Je zou haast zeggen dat er weinig diversiteit in de lijst aanwezig is. Uiteraard kun je met 1000 nummers prima voldoen aan "diversiteit" an sich.
Eigenlijk is zo'n alfabetische lijst wel erg confronterend. Als je ziet hoe vaak een R.E.M., Radiohead, The Doors, Lana Del Rey, The Cure, David Bowie, etc. in de top 1000 voorkomen, maar geen enkel nummer van Toto (bijvoorbeeld)

Zijn wij dan zo'n stelletje eenheidsworsten bij elkaar?
Je zou haast zeggen dat er weinig diversiteit in de lijst aanwezig is. Uiteraard kun je met 1000 nummers prima voldoen aan "diversiteit" an sich.
Toto is eenheidsworstmuziek...
0
geplaatst: 20 augustus 2021, 17:39 uur
Ik zal denk ik weer meedoen. Ik hoop deze keer vol te houden. In principe als ik een keer een ronde meedoe, zit ik goed voor de rest v/h jaar, en zal ik wat nummers beter leren kennen. Volgend jaar kan ik de andere 1000 (en meer) dan wel eens luisteren.
Ik hoop dat ik nog op tijd zal zijn voor vandaag. Het zal moeilijk worden, maar er zitten gelukkig ook wel wat nummers bij die ik ken dus die kan ik wel skippen (Papillon, Hotel California), voor de nummers te beluisteren die ik nog niet ken.
Wel toevallig omdat ik juist wou kijken wanneer de volgende ronde zou starten. Blijkt het gewoon vandaag te zijn.
Ik hoop dat ik nog op tijd zal zijn voor vandaag. Het zal moeilijk worden, maar er zitten gelukkig ook wel wat nummers bij die ik ken dus die kan ik wel skippen (Papillon, Hotel California), voor de nummers te beluisteren die ik nog niet ken.
Wel toevallig omdat ik juist wou kijken wanneer de volgende ronde zou starten. Blijkt het gewoon vandaag te zijn.
0
geplaatst: 20 augustus 2021, 19:11 uur
Redelijke ladder, paar nieuwe liedjes ontdekt (en op 1, 2 en 3). Mariners Apartment Complex heb ik wel al eens gehoord, maar nu vond ik het echt wel goed. Funkadelic en Fela Kuti zijn heerlijk om naar te luisteren. Radiohead is ook mooi, maar blijft nooit echt hangen bij mij, en Radiohead heeft betere liedjes. De rest is ok/goed tot slecht.
Bob Dylan vind ik extreem overschat. Ik heb het vaak over The Beatles die overschat zijn, maar Bob Dylan staat op dat vlak nog een paar tredes boven hen qua overschat zijn. Wellicht meest overschatte muzikant ooit. Neil Young zat ook in deze ladder, en dat vond ik toch veel beter. Had eigenlijk wel 7e kunnen staan bij mij. Dire Straits zegt me trouwens ook nog steeds niet veel. Can viel behoorlijk tegen. Had ik veel meer van verwacht. Verder behoorlijk wat nummers waarvan ik niet begrijp wat ze hier doen.
EDIT: Ik trek mijn woorden al terug na het luisteren van Eleanor Rigby. Beatles blijven toch de meest overschatte band. Ik vind het gewoon een barslecht nummer. En dan zijn 2 minuten volhouden al lang een chore.
Bob Dylan vind ik extreem overschat. Ik heb het vaak over The Beatles die overschat zijn, maar Bob Dylan staat op dat vlak nog een paar tredes boven hen qua overschat zijn. Wellicht meest overschatte muzikant ooit. Neil Young zat ook in deze ladder, en dat vond ik toch veel beter. Had eigenlijk wel 7e kunnen staan bij mij. Dire Straits zegt me trouwens ook nog steeds niet veel. Can viel behoorlijk tegen. Had ik veel meer van verwacht. Verder behoorlijk wat nummers waarvan ik niet begrijp wat ze hier doen.
EDIT: Ik trek mijn woorden al terug na het luisteren van Eleanor Rigby. Beatles blijven toch de meest overschatte band. Ik vind het gewoon een barslecht nummer. En dan zijn 2 minuten volhouden al lang een chore.
0
geplaatst: 20 augustus 2021, 21:40 uur
Ronde 3 - Ladder 1:
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 1000 van onze Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.
1. Radiohead - Street Spirit (Fade Out) [4] 677
2. Neil Young - Like A Hurricane [117] 468
3. Lana Del Rey - Mariners Apartment Complex [153] 450
4. Prince and the Revolution - Let's Go Crazy [124] 414
5. Bob Dylan - Hurricane [408] 381
6. Funkadelic - Maggot Brain [514] 381
7. Fela Kuti & The Africa '70 - Water No Get Enemy [yeahyeahyeah] 373
Uitgeschakeld, echter - de beste 100 afvallers plaatsen zich alsnog.
8. U2 - With Or Without You [616] 362
9. Editors - Papillon [120] 355
10. Dire Straits - Brothers In Arms [328] 346
11. Billie Holiday - Strange Fruit [343] 341
12. M83 - Wait [338] 320
13. Julia Holter - Feel You [972] 288
14. Noir Désir - Le Vent Nous Portera [478] 282
15. Built to Spill - I Would Hurt A Fly [1411] 269
16. Pixies - Gigantic [949] 246
17. Eagles - Hotel California [1341] 237
18. The Zombies - Time Of The Season [617] 216
19. OutKast - Ms. Jackson [897] 201
20. Can - Vitamin C [1558] 193
68 stemmers deze ronde
Mooie entree van Fela Kuti, direct de top 400 in. Verder maken ook Funkadelic en Bob Dylan de stap naar de bovenste 400 in onze lijst.
Wat betreft de afvallers...om vorig jaar bij de beste 50 afvallers te horen had je toen een minimaal stempercentage van 5,18% nodig. Als ik dat nu even als leidraad neem dan zouden zowel U2 als Editors een grote kans maken om alsnog door te gaan en zou Dire Straits net tekort gaan komen.
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 1000 van onze Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.
1. Radiohead - Street Spirit (Fade Out) [4] 677
2. Neil Young - Like A Hurricane [117] 468
3. Lana Del Rey - Mariners Apartment Complex [153] 450
4. Prince and the Revolution - Let's Go Crazy [124] 414
5. Bob Dylan - Hurricane [408] 381
6. Funkadelic - Maggot Brain [514] 381
7. Fela Kuti & The Africa '70 - Water No Get Enemy [yeahyeahyeah] 373
8. U2 - With Or Without You [616] 362
9. Editors - Papillon [120] 355
10. Dire Straits - Brothers In Arms [328] 346
11. Billie Holiday - Strange Fruit [343] 341
12. M83 - Wait [338] 320
13. Julia Holter - Feel You [972] 288
14. Noir Désir - Le Vent Nous Portera [478] 282
15. Built to Spill - I Would Hurt A Fly [1411] 269
16. Pixies - Gigantic [949] 246
17. Eagles - Hotel California [1341] 237
18. The Zombies - Time Of The Season [617] 216
19. OutKast - Ms. Jackson [897] 201
20. Can - Vitamin C [1558] 193
68 stemmers deze ronde
Mooie entree van Fela Kuti, direct de top 400 in. Verder maken ook Funkadelic en Bob Dylan de stap naar de bovenste 400 in onze lijst.
Wat betreft de afvallers...om vorig jaar bij de beste 50 afvallers te horen had je toen een minimaal stempercentage van 5,18% nodig. Als ik dat nu even als leidraad neem dan zouden zowel U2 als Editors een grote kans maken om alsnog door te gaan en zou Dire Straits net tekort gaan komen.
0
geplaatst: 20 augustus 2021, 23:57 uur
Lekker uitslagje hoor, met Maggot Brain terug (?) in de top-400 en Fela Kuti mag altijd door van mij. Beter 200 keer Fela Kuti in de top-400 dan geen. Billie door als beste afvaller had het helemaal afgemaakt. Nu hoop ik dat alle afvallers definitief klaar zijn.
0
geplaatst: 21 augustus 2021, 07:46 uur
Het viel te verwachten dat er spaanders zouden vallen in deze ladder, maar erg blij met het resultaat van Fela's beste en ook Maggot Brain en Hurricane terug in de top 400 is een prima resultaat 

0
geplaatst: 21 augustus 2021, 08:14 uur
Erg zonde van Wait idd, door De Witte Trui helemaal verslingerd geraakt aan dat nummer. Van Julia Holter en Built to Spill viel niet veel meer te verwachten op basis van vorig jaar, alsnog prima stijgingen voor beiden 

0
geplaatst: 21 augustus 2021, 10:01 uur
Mijn favorieten gaan door. Cruciale stem hier voor Fela Kuti en Funkadelic (beiden kende ik nog niet voor gisteren, dus die hebben hun tegendeel met elk een mooi episch nummer bewezen, en als beloning dus de volgende ronde). Verder gaan Lana en Thom ook door. Maar Prince en vooral Bob Dylan hadden niet door moeten gaan van mij. Ik snap echt de obsessie van mensen in het algemeen met Bob Dylan in de verste verte niet.
0
geplaatst: 21 augustus 2021, 10:03 uur
Er klopt iets niet met Dark Age van The Sound. Er zit een heel erg lang akelige pauze in in het lied (heel abrupt). Is daar iets mis mee op Spotify?
Sowieso vond ik het tot dat punt een erg saai nummer, maar wil iemand verifiëren dat er iets niet mis is met dat liedje?
Sowieso vond ik het tot dat punt een erg saai nummer, maar wil iemand verifiëren dat er iets niet mis is met dat liedje?
0
geplaatst: 21 augustus 2021, 10:07 uur
TornadoEF5 schreef:
Er klopt iets niet met Dark Age van The Sound. Er zit een heel erg lang akelige pauze in in het lied (heel abrupt). Is daar iets mis mee op Spotify?
Ik heb een versie zonder die stilte in mijn iTunes staan. Zou het lekker negeren. Prachtig nummer overigens, met een meer dan relevante tekst voor de huidige staat van de wereld.
0
geplaatst: 21 augustus 2021, 10:16 uur
TornadoEF5 schreef:
Nee, die pauze hoort erbij, daarna volgt een "verborgen" nummer (In the Hothouse).
Er is hooguit iets mis met jou als je het een erg saai nummer vindt, maar dat is een ander verhaal! Nee hoor, geintje, ieder zijn smaak.

0
geplaatst: 21 augustus 2021, 11:13 uur
Oei, gisteren vergeten. Daar gaat het fantastische Brothers in Arms, al had ik die nog lang geen volle punten kunnen geven. Maar zelfs een vierde plaats had al wel eens genoeg kunnen zijn.
Voor de rest wel een prima uitslag. Wait vind ik als M83-liefhebber juist wat overgewaardeerd, dus die kan ik wel missen.
Voor de rest wel een prima uitslag. Wait vind ik als M83-liefhebber juist wat overgewaardeerd, dus die kan ik wel missen.
0
geplaatst: 21 augustus 2021, 11:51 uur
Nu maar hopen dat Papillon het ook inderdaad zal gaan redden.
1
geplaatst: 21 augustus 2021, 12:32 uur
Mexicanobakker schreef:
Oei, gisteren vergeten. Daar gaat het fantastische Brothers in Arms, al had ik die nog lang geen volle punten kunnen geven. Maar zelfs een vierde plaats had al wel eens genoeg kunnen zijn.
Ja, van mijn favoriete groepen zitten vaak niet mijn favoriete nummers er tussen. Eigenlijk is dat nooit het geval. De uitzondering is Slowdive, maar er staat ook van hen geen enkel nummer van Pygmalion er tussen. Best vreemd gezien het hoger eindigt dan Souvlaki in de MuMe top 40. Al kan het wel zijn dat de rollen in de eindlijst weer omgedraaid worden (of het reüniealbum hoger komt te staan, daar heb ik geen zicht op). Crazy for You is het toegankelijkste nummer van dat album.
Van Cocteau Twins staat er sowieso te weinig in, maar mijn favoriete nummers heeft niemand ooit genomineerd. Vermoedelijk ga ik minstens 1 plekje bewaren voor hen als ik 7 nummers mag nomineren op het einde v/d maand (Lorelei of The Thinner The Air zijn grote kanshebbers). Van Sweet Trip ga ik ook sowieso 1 nummer nomineren, maar ik moet nog eens nadenken over het nummer dat ik kies. Wellicht kies ik voor een nummer van You'll Never Know Why omdat ik dat een toegankelijker album vind. Er zal iemand nog Bela Lugosi's Dead moeten nomineren. Misschien nog een nummer van de EP's van My Bloody Valentine. Seagull van Ride is ook een optie. Over de rest moet ik nog eens nadenken maar Candy Says, Run Into Flowers. Misschien ook nog een nummer van Against All Logic of Ichiko Aoba. Van yeule zou Poison Arrow of Pixel Affection de beste keuze zijn. En bij Grimes verschil ik sowieso al te veel van mening met de gebruikers van de site om er zelfs al aan te willen beginnen, maar "Dream Fortress" zou mijn nominatie uiteraard zijn.
Eigenlijk heb ik meer dan 7 plekjes nodig.
0
geplaatst: 21 augustus 2021, 12:40 uur
TornadoEF5 schreef:
De struggles van lijstjesmakers in een notendop.
0
geplaatst: 21 augustus 2021, 13:43 uur
Mexicanobakker schreef:
Same hier. Het was ook wel een bizar sterke ladder.Oei, gisteren vergeten. Daar gaat het fantastische Brothers in Arms, al had ik die nog lang geen volle punten kunnen geven. Maar zelfs een vierde plaats had al wel eens genoeg kunnen zijn.
1
geplaatst: 21 augustus 2021, 14:58 uur
TornadoEF5 schreef:
Ja, van mijn favoriete groepen zitten vaak niet mijn favoriete nummers er tussen. Eigenlijk is dat nooit het geval. De uitzondering is Slowdive, maar er staat ook van hen geen enkel nummer van Pygmalion er tussen. Best vreemd gezien het hoger eindigt dan Souvlaki in de MuMe top 40. Al kan het wel zijn dat de rollen in de eindlijst weer omgedraaid worden (of het reüniealbum hoger komt te staan, daar heb ik geen zicht op). Crazy for You is het toegankelijkste nummer van dat album.
(quote)
Rutti

Van Cocteau Twins staat er sowieso te weinig in, maar mijn favoriete nummers heeft niemand ooit genomineerd. Vermoedelijk ga ik minstens 1 plekje bewaren voor hen als ik 7 nummers mag nomineren op het einde v/d maand (Lorelei of The Thinner The Air zijn grote kanshebbers).
Volgens mij heeft Lorelei meerdere keren meegedaan, maar dat zal dan wel lang geleden zijn geweest.
Misschien nog een nummer van de EP's van My Bloody Valentine. […] Misschien ook nog een nummer van Against All Logic of Ichiko Aoba
Honey Power

Alucinao

amuletum

1
geplaatst: 21 augustus 2021, 15:25 uur
TornadoEF5 schreef:
Mijn favorieten gaan door. Cruciale stem hier voor Fela Kuti en Funkadelic
Mijn favorieten gaan door. Cruciale stem hier voor Fela Kuti en Funkadelic
Jij mag blijven

0
geplaatst: 21 augustus 2021, 18:13 uur
Teunnis schreef:
Rutti
Volgens mij heeft Lorelei meerdere keren meegedaan, maar dat zal dan wel lang geleden zijn geweest.
Honey Power
Alucinao
amuletum
(quote)
Rutti

(quote)
(quote)
Honey Power

Alucinao

amuletum
Eigenlijk echt beschamend dat als Lorelei al meerdere malen heeft meegedaan niet eens in de top 2000 weet te handhaven. Zeker al voor een site / userbase dat een voorkeur heeft voor oudere muziek. In de "Greatest Hits" of heeft Lorelei nipt gewonnen van Musette and Drums. Musette and Drums weet zich nu wel hier te handhaven, doet nog altijd mee dacht (en hoop) ik. Dan moet Lorelei toch ook kunnen meedoen. Pandora (for Cindy) is het tweede beste nummer van dat album. Donimo vind ironisch genoeg het minste nummer van Treasure, maar was tot voor kort enige nummer in de top 2000. Dit jaar eruit. Er zijn hier wat fans aanwezig van Garlands (disproportioneel veel ivgl met Heaven or Las Vegas, wellicht door de grotere rockinvloeden en meer aansluiten met de typische muziek uit de early 80s), dus een Shallow then Halo dat 3e eindigde, moet hier ook wel kunnen standhouden. The Thinner The Air wil ik zelf nomineren, mooiste nummer van Victorialand, en is pas recent enorm geklikt nu ik meer naar Victorialand luister dan naar de andere albums.
Enkel BBK klikt niet helemaal, en de laatste 2 albums heb ik nog niet beluisterd. Ook de EP's zou ik eens moeten herbeluisteren. BBK was wel een soort album waar ze nog zochten naar de sound van HOLV (het beste dream pop album of één v. toch, en zeker ook typisch voor de sound van toen). Treasure is de andere must. Garlands is hun oorsprong maar iets atypischer voor de CT zoals ze later bekend zouden worden. Victorialand is een soort van "rustiger en hemelser" uitstapje. en Head over Heels is een erg goede tussenstap van de sound van Garlands naar Treasure.
Rutti is inderdaad een heel mooi nummer. Zelf ook groot fan van J's Heaven, Miranda, Crazy for You en Trellisaze, alsof ze alle vijf mijn favoriet nummer aller tijden kunnen zijn, zelfde gevoel als Halfaxa dus waar ik dat ook met 5-6 nummers heb. De beste 5-6 nummers van Grimes staan allemaal op Halfaxa voor mij, gevolgd door nummers zoals Genesis, We Appreciate Power, RealiTi (demo), Violence, New Gods, Song for Ric. Art Angels heeft ook mooie nummers en is als geheel goed, maar iets minder memorabel of mijn ding (Pin en Art Angels zijn goed, maar ze zijn allemaal wel goed, maar ik heb het meer voor andere nummers van Grimes). Haar bonusnummers en unreleased enzovoort zijn allemaal verrassend goed. Slowdive heeft veel nummers van Souvlaki en Slowdive (2017) ook, en meestal zijn dat mijn favoriete nummers van hen uit die albums die hier staan. Dagger en Sing hadden er eigenlijk ook wel bijgemogen. Slomo eigenlijk ook wel. En Machine Gun vind ik iets minder dan weer.
Bij MBV staan er gewoon te weinig op. Oké, de 2 mooiste van Loveless staan in de top 2000. Only Shallow is meer toegankelijker. To Here Knows When is ook heel mooi. I Only Said vind ik ook heel mooi. Sometimes ook wel.
Maar van de EP's: You Made Me Realise., Swallow, Glider, Slow en Don't Ask Why vind ik de mooiste nummers en ja Honey Power is ook mooi. Er zijn er nog wel, misschien moet ik een paar nog meer beluisteren. En dan heb je nog de tracks die dan later op een album zijn gekomen. De EP's zijn gewoon niet normaal goed. Elke EP van hun behoort tot de beste EP's ooit gemaakt, en RYM gaat daarmee akkoord blijkbaar. Er staan er 3 bij de 100 beste EP's ooit, 1 in de top 10 en ik dacht dat het vroeger nog beter was op dat vlak, want ze zakken denk ik een klein beetje tegenover vroeger. In die toplijsten is ook niet elke EP origineel. Er staat er één van The Velvet Underground in.... maar dat is een archival van de vier beste nummers van hun bekendste album. De EP's waren ook heel invloedsrijk van MBV. Meestal is het een test voor de bands en artiesten vooraleer ze een LP maken. Of voor elektronische muzikanten vaak ook hun manier om hun muziek te promoten ipv albums.
0
geplaatst: 21 augustus 2021, 18:22 uur
Excuseer voor de dubbelpost.
Alucinao ken ik nog niet. Trouwens nog met FKA Twigs erbij. AAL heb ik nog niet lang geleden ontdekt. Bij Ichiko Aoba ken ik vooral Porcelain van dat laatste album, maar niet het gehele album klikt volledig. Moet het ook wel nog een paar keer luisteren, en dat album uit 2013 blijkbaar ook (want die heeft de MuMe top 40 eindlijst gehaald). Amelatum ken ik ook nog niet. Staat ook niet op een album, dus moet ik ook eens apart beluisteren. [Dat zal ik straks doen, na dit album dat ik nu luister. En erachter kijk ik voor morgen hier al eens voor de MuMeladder]
Voorlopig zou ik Porcelain en If Loving You Was Easy of Fantasy van AAL inzenden, maar voor die twee kan dat nog makkelijk veranderen.
Bij Sweet Trip ga ik wellicht gaan voor Air Supply, al zou Conservation of Two of Milk het ook wel goed doen. Maar Air Supply heeft de balans tussen die twee het best, denk ik. Sowieso zal ik elk jaar wel een nummer van Sweet Trip nomineren, ongeacht of de vorige het gehaald heeft of niet. Vroeg of laat klikt het toch wel bij een paar personen. Kan bijna niet anders. Extreem onderschat op deze site, en eigenlijk overal - buiten RYM - onbegrijpelijk gemist. Velocity : design : comfort is meer elektronisch (glitchgaze), een beetje sneller en quirkier (relatief) en You Will Never Know Why meer dream pop, en wat trager. Tweede is toegankelijker voor hier dus. Derde is een mix van de eerste twee albums met een paar nieuwe invloeden, en is nog maar een paar maand uit. (er zijn nog wel wat eerdere werkjes van voor Velocity : design : comfort maar die heb ik zelf nog niet beluisterd).
Alucinao ken ik nog niet. Trouwens nog met FKA Twigs erbij. AAL heb ik nog niet lang geleden ontdekt. Bij Ichiko Aoba ken ik vooral Porcelain van dat laatste album, maar niet het gehele album klikt volledig. Moet het ook wel nog een paar keer luisteren, en dat album uit 2013 blijkbaar ook (want die heeft de MuMe top 40 eindlijst gehaald). Amelatum ken ik ook nog niet. Staat ook niet op een album, dus moet ik ook eens apart beluisteren. [Dat zal ik straks doen, na dit album dat ik nu luister. En erachter kijk ik voor morgen hier al eens voor de MuMeladder]
Voorlopig zou ik Porcelain en If Loving You Was Easy of Fantasy van AAL inzenden, maar voor die twee kan dat nog makkelijk veranderen.
Bij Sweet Trip ga ik wellicht gaan voor Air Supply, al zou Conservation of Two of Milk het ook wel goed doen. Maar Air Supply heeft de balans tussen die twee het best, denk ik. Sowieso zal ik elk jaar wel een nummer van Sweet Trip nomineren, ongeacht of de vorige het gehaald heeft of niet. Vroeg of laat klikt het toch wel bij een paar personen. Kan bijna niet anders. Extreem onderschat op deze site, en eigenlijk overal - buiten RYM - onbegrijpelijk gemist. Velocity : design : comfort is meer elektronisch (glitchgaze), een beetje sneller en quirkier (relatief) en You Will Never Know Why meer dream pop, en wat trager. Tweede is toegankelijker voor hier dus. Derde is een mix van de eerste twee albums met een paar nieuwe invloeden, en is nog maar een paar maand uit. (er zijn nog wel wat eerdere werkjes van voor Velocity : design : comfort maar die heb ik zelf nog niet beluisterd).
0
geplaatst: 21 augustus 2021, 20:17 uur
Ronde 3 - Ladder 2:
1. Sigur Rós - Svefn-G-Englar [66] 512
2. The Beatles - Eleanor Rigby [71] 490
3. Pearl Jam - Alive [131] 437
4. Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms [104] 426
5. Curtis Mayfield - Superfly [472] 375
6. Underworld - Dirty Epic [1026] 367
7. Editors - The Racing Rats [294] 346
8. Michael Jackson - Don't Stop 'til You Get Enough [1072] 343
9. The Breeders - Cannonball [366] 332
10. Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out) [402] 322
11. Arcade Fire - The Suburbs [664] 291
12. Madonna - Into The Groove [1066] 279
13. Wilco - Impossible Germany [262] 275
14. The Sound - New Dark Age [1320] 262
15. Marvin Gaye - Let's Get It On [649] 259
16. Neutral Milk Hotel - Two-Headed Boy [1811] 248
17. Neil Young - Old Man [525] 247
18. The Smashing Pumpkins - Mayonaise [1042] 239
19. Beastie Boys - Sabotage [640] 236
20. John Lennon - Imagine [1627] 214
65 stemmers deze ronde
Curtis Mayfield en Underworld komen dit jaar de top 400 binnen, The Breeders en Wilco vallen daar dan weer uit.
Wat betreft de afvallers, voorlopig lijkt het me gezien het stempercentage dat Michael Jackson het wel moet redden bij de beste 50 afvallers, The Breeders daarentegen al niet meer.
1. Sigur Rós - Svefn-G-Englar [66] 512
2. The Beatles - Eleanor Rigby [71] 490
3. Pearl Jam - Alive [131] 437
4. Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms [104] 426
5. Curtis Mayfield - Superfly [472] 375
6. Underworld - Dirty Epic [1026] 367
7. Editors - The Racing Rats [294] 346
8. Michael Jackson - Don't Stop 'til You Get Enough [1072] 343
9. The Breeders - Cannonball [366] 332
10. Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out) [402] 322
11. Arcade Fire - The Suburbs [664] 291
12. Madonna - Into The Groove [1066] 279
13. Wilco - Impossible Germany [262] 275
14. The Sound - New Dark Age [1320] 262
15. Marvin Gaye - Let's Get It On [649] 259
16. Neutral Milk Hotel - Two-Headed Boy [1811] 248
17. Neil Young - Old Man [525] 247
18. The Smashing Pumpkins - Mayonaise [1042] 239
19. Beastie Boys - Sabotage [640] 236
20. John Lennon - Imagine [1627] 214
65 stemmers deze ronde
Curtis Mayfield en Underworld komen dit jaar de top 400 binnen, The Breeders en Wilco vallen daar dan weer uit.
Wat betreft de afvallers, voorlopig lijkt het me gezien het stempercentage dat Michael Jackson het wel moet redden bij de beste 50 afvallers, The Breeders daarentegen al niet meer.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 21 augustus 2021, 20:27 uur
Ik geloof dat ik op 5 van de 7 doorgaanders gestemd had. Schrale troost in wat hoogstwaarschijnlijk de sufste ladder van 2021 tot nog toe was. De entree van Superfly in de Top 400 is wel positief te noemen, maar ook die was er (net als de andere 19) in de ladder van vandaag niet aan te pas gekomen.
* denotes required fields.