MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2021 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
johan de witt schreef:
Zet er dan tenminste nog een stand bij voor beste afvallers tot nu toe in het kader van de transparantie.

Dat laatste doe ik ook wel, heb ik in voorgaande jaren en in ronde 1 ook gedaan (alleen door de drukte en achterstand in ronde 2 is dat er daar wat bij ingeschoten helaas)....maar pas als we op de helft zijn of zo en e.e.a. min of meer gestabiliseerd is.

aerobag schreef:
(quote)

Haha, de wraak van El Ninjo

Haha hoewel dit wel een van de betere Remmerts is, is het natuurlijk volledig terecht dat ie gewipt is; de 7 nummers erboven zijn veel sterker. Wel een prima uitslag dus, al had ik This Must Be the Place en Xtal ook nog wel graag door gezien.

El Ninjo schreef:
(quote)

Dat laatste doe ik ook wel, heb ik in voorgaande jaren en in ronde 1 ook gedaan (alleen door de drukte en achterstand in ronde 2 is dat er daar wat bij ingeschoten helaas)....maar pas als we op de helft zijn of zo en e.e.a. min of meer gestabiliseerd is.

Ja, dat is waar. Ook een leuke lijst om te volgen.
Zo haalde Suede het via die lijst net in de vorige ronde herinner ik me. Zo zie je maar dat of persoonlijke favorieten het wel of niet redden in deze discussie totaal geen rol speelt.

Dat nummer van R.E.M. vond ik opnieuw waarschijnlijk één van de minste van de hele ladder. Ik snap echt niet wat anderen in die groep zien. Ik ben dus blij dat het nummer niet doorgaat. Voor de rest kan ik me vinden in de uitslag, al hoorde ik liever het andere nummer van Talking Heads, had Xtal wel mogen doorgaan, en vind ik Pale Blue Eyes niet echt op waarde geschat.

Die guilty pleasure song van vandaag

Wel goede ladder opnieuw. Paar verrassingen. Gisteren was ook wel heel sterk.

Bij de Beatles en Arcade Fire zal ik de genialiteit waarschijnlijk ook nooit zien. Hoe meer ik naar hen luister, hoe meer ik me eraan begin te ergeren.

Ronde 3 - Ladder 9:
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 400 van onze Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. Pixies - Debaser [50] 536
2. Sinéad O'Connor - Troy [60] 426
3. Simon & Garfunkel - The Sound Of Silence [539] 375
4. Talk Talk - Renée [341] 365
5. The Doors - People Are Strange [453] 362
6. Björk - Bachelorette [312] 347
7. Arctic Monkeys - When The Sun Goes Down [234] 344

Uitgeschakeld, echter - de beste 50 afvallers plaatsen zich alsnog.

8. Joe Jackson - Real Men [439] 341
9. Slowdive - When The Sun Hits [657] 328
10. Atmosphere - Painting [787] 319
11. Olive - You're Not Alone [1149] 309
12. The Beatles - In My Life [580] 302
13. Eels - Susan's House [513] 300
14. The Box Tops - The Letter [1179] 293
15. Portishead - The Rip [199] 291
16. Pearl Jam - Rearviewmirror [754] 286
17. The Waterboys - This Is The Sea [648] 286
18. BROCKHAMPTON - BOOGIE [1375] 266
19. Oasis - Wonderwall [851] 252
20. Big Thief - Cattails [883] 172

65 stemmers deze ronde

Buiten de terugval van Portishead niet echt veel bijzonderheden te melden denk ik over deze uitslag. Joe Jackson gaat zich wel plaatsen bij de beste 50 afvallers, Slowdive (kijkend naar wat vorig jaar nodig was) gaat waarschijnlijk net wat tekort komen.

Joe

Olive zal ook wel aardig gaan stijgen

Zwakke uitslag. Veel persoonlijke favorieten die het onderspit delven, maar dan wel JJ of bweurk die doorgaan.

Oei, deze is wel matig ja! Vooral Slowdive ook bizar dat kampvuur liedje Wonderwall de top 1000 haalt.

Mausie schreef:
Oei, deze is wel matig ja! Vooral Slowdive ook bizar dat kampvuur liedje Wonderwall de top 1000 haalt.

Gewoon ook een mooi nummer. Het is niet omdat het zeer populair is en constant gedraaid wordt, dat het daarom een minder nummer is.

dumb_helicopter schreef:
(quote)

Gewoon ook een mooi nummer. Het is niet omdat het zeer populair is en constant gedraaid wordt, dat het daarom een minder nummer is.

Niet per se inderdaad, maar in dit geval wel

Verder niet de beste uitslag. Nummers 4 en 6 ruilen voor 9, 10 of 11 had al een pak gescheeld.

People Are Strange

When the Sun Hits net eruit en The Rip helemaal weggevallen, wat een waardeloze uitslag.

En dan plaatst een van de minste songs van Portishead zich natuurlijk een paar ladders eerder gemakkelijk omdat het de hit was. Het hart van de liefhebber huilt.

Mexicanobakker schreef:
En dan plaatst een van de minste songs van Portishead zich natuurlijk een paar ladders eerder gemakkelijk omdat het de hit was. Het hart van de liefhebber huilt.

Dat is een misvatting, Glory Box plaatst zich niet gemakkelijk omdat het een hit was, maar omdat het een steengoed nummer is, één van hun beste. Neemt niet weg dat The Rip inderdaad een beter lot verdiend had, ook een prachtig nummer natuurlijk. Machine Gun is er dan wel weer bij!

Ja triestige uitslag. Zelfs met mijn stem. En zeggen dat Slowdive ik op 1 heb gezet, en Portishead op nummer 3. En aangezien ik vorig jaar niet heb meegedaan, begrijp ik niet goed waarom "The Rip" zoveel zakt. Vorig jaar 199, nu 15e in deze ladder ondanks mijn "nieuwe" derde plaats.

Ik ben fan van Bjork, maar Bachelorette is een enorm overschat nummer. Ik kan 10 tot 20 nummers opnoemen van Bjork die beter zijn. "When The Sun Goes Down" is toch ook niet zo een goed nummer. Als we kritiek leveren omdat Wonderwall geen goed nummer zou moeten zijn (deels omdat het kapotgespeeld wordt overal), dan moeten we weten dat When The Sun Goes Down op zich niet anders is. En wat mensen zien in "Sound of Silence" begrijp ik ook niet.

Verder stoort de 80s bias van de MuMeladder toch soms hoor.

El Ninjo Staat When The Sun Hits hoger dan Genesis of Genesis hoger dan When The Sun Hits?

Zijn toch niet echt typische 80s-nummers, Debaser en Troy.

johan de witt schreef:
Zijn toch niet echt typische 80s-nummers, Debaser en Troy.

Ik heb het ook niet echt over die twee, maar over alle ladders tot nu toe en in deze ladder Talk Talk en Joe Jackson dan.

Goede uitslag alleen Björk had niet gehoeven maar is toch een aardig nummer.

Blij dat The Doors door zijn

laxus11 schreef:
Goede uitslag alleen Björk had niet gehoeven maar is toch een aardig nummer.

Blij dat The Doors door zijn

Ja, ik denk dat met mijn 22 punten ik er wel aan bijgedragen heb, en gezien ik 6, 7 en 8 geen punten gaf zou The Doors dan achtste geweest zijn, maar door de percentages (en 1 stem minder dan in het algemeen) gingen ze het zonder mij ook gehaald hebben.

Ik heb trouwens na Strange Fruit van Nina Simone geluisterd te hebben, nog eens naar Billie Holiday geluisterd met Strange Fruit, en ja... ik denk toch dat ik daar iets gemist had. Die had ik altijd in de top 7 moeten plaatsen. En dat heeft haar mogelijk de volgende ronde gekost, dus mijn excuses.

Misschien kunnen we Nina Simone voor een jaartje in de volgende ronde plaatsen met dit nummer gezien zij dat nog niet gedaan heeft met dit nummer (wel al een paar keer dichtbij in de laatste jaren), en dan volgend jaar weer Billie Holiday?

Casartelli (moderator)
TornadoEF5 schreef:
Ik heb het ook niet echt over die twee, maar over alle ladders tot nu toe en in deze ladder Talk Talk en Joe Jackson dan.
Renée is al evenmin een typisch jaren '80 liedje. Real Men... heel misschien?

Een alternatieve Top 2000-waardige uitslag dit. Het is dat ik persoonlijk geen moer aan Debaser en When the Sun Goes Down vind, maar daarmee zijn er alsnog zes zeer fraaie en diverse nummers door.

TornadoEF5 schreef:

El Ninjo Staat When The Sun Hits hoger dan Genesis of Genesis hoger dan When The Sun Hits?

Staat lager...en er staan al meerdere nummers tussen.

Ronde 3 - Ladder 10:
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 400 van onze Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. The Beatles - A Day In The Life [10] 661
2. Alice in Chains - Would? [68] 534
3. Oasis - Champagne Supernova [134] 480
4. Nick Cave & The Bad Seeds - The Ship Song [220] 430
5. Massive Attack - Inertia Creeps [154] 402
6. The National - Afraid Of Everyone [666] 376
7. The Smiths - I Know It's Over [160] 374

Uitgeschakeld, echter - de beste 50 afvallers plaatsen zich alsnog.

8. Arcade Fire - Reflektor [542] 364
9. Nina Simone - Strange Fruit [659] 363
10. Talk Talk - I Believe In You [70] 359
11. Sharon Van Etten - Seventeen [670] 355
12. Angelo Badalamenti - Laura Palmer's Theme [706] 329
13. Depeche Mode - Blasphemous Rumours [277] 326
14. Ann Peebles - I Can't Stand the Rain [795] 314
15. Blackstreet feat. Dr. Dre en Queen Pen - No Diggity [1783] 285
16. Dead Can Dance - The Host of Seraphim [871] 276
17. Songs: Ohia - The Black Crow [724] 275
18. The Verve - Sonnet [703] 255
19. Ryan Paris - Dolce Vita [1870] 250
20. Doves - Kingdom Of Rust [998] 192

72 stemmers deze ronde

De grote verliezer van deze ladder is wel Talk Talk, die gaat echt een flinke duikeling in onze lijst maken.
The National gaat er dan weer goed op vooruit.
Qua afvallers....Arcade Fire nestelt zich iets boven Slowdive in de afvallerslijst, maar nog steeds op een plaats die waarschijnlijk (net?) geen toegang gaat bieden tot de top 50 afvallers (stempercentage van 5,06 waar vorig jaar 5,18 nodig was voor de top 50).

Hadden we verleden jaar niet beslist dat I Believe In You deze keer de Talk Talk in de finale zou worden?

Mooie uitslag, enkel Reflektor zou nog mee moeten. I Believe In You weer op een meer normale plaats gelukkig.

Choconas schreef:
(quote)

Dat is een misvatting, Glory Box plaatst zich niet gemakkelijk omdat het een hit was, maar omdat het een steengoed nummer is, één van hun beste. Neemt niet weg dat The Rip inderdaad een beter lot verdiend had, ook een prachtig nummer natuurlijk. Machine Gun is er dan wel weer bij!

Oh ja er zijn er ongetwijfeld een hoop die dat vinden, maar bij mij haalt ie de beste 20 nummers van Portishead niet. Waarmee het trouwens nog steeds een 'goed' liedje is, maar van Portishead kan ik op Deep Water na eigenlijk geen minder nummer bedenken. Ik ben er ook niet echt op tegen dat Glory Box door is, is ook gewoon het marquee (ik kom even niet op een goede vertaling hiervoor) nummer van Portishead natuurlijk.

Glory Box is voor mij vooral wat te 'licht' denk ik. Ik heb meer met het nog iets weemoediger werk, waar het ijle en wrange wat vanaf spat. En ik vind de single knip van Glory Box totaal geen dienst doen aan het nummer, dat helpt bij mij ook niet.

Machine Gun kan ik wel prima mee leven ja, dat is toch ook wel een fijne. Daar had die van mijn andere persoonlijke favoriete band, die hier dus ook de mist in ging, dan ook weer mooi naast gekund.

Jammer dat zo'n belegen Beatles de ladder wint en dat zaaddodende nummer van The National de top 7 haalt
En dat terwijl er zat moois nog bij de afvallers zit...

Als Massive Attack de finale haalt zou het deze keer van mij met Inertia Creeps mogen zijn, blijf dit toch hun mooiste vinden.

Blasphemous Rumours maakt ook een duikeling, helaas.
Would? daarentegen doet het wederom geweldig. Zou mooi zijn als die naar de finale doorstoot.

Afraid of Everyone vind ik één v/d beste nummers van The National. Ben nochtans geen superfan van The National, maar toch tevreden dat dat doorgaat.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:00 uur

geplaatst: vandaag om 09:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.