MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2021 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
El Ninjo schreef:
Als Massive Attack de finale haalt zou het deze keer van mij met Inertia Creeps mogen zijn, blijf dit toch hun mooiste vinden.

Mijn favo van het album, Group Four, mag wel eens genomineerd worden.

Afraid of Everyone . Geweldig nummer, mooi dat ie door is.

Teunnis schreef:
(quote)

Mijn favo van het album, Group Four, mag wel eens genomineerd worden.

Idem voor Black Milk hier.

DCD had natuurlijk door gemoeten...

ArthurDZ schreef:
Hadden we verleden jaar niet beslist dat I Believe In You deze keer de Talk Talk in de finale zou worden?

DAB+ is intussen uitgewerkt

TornadoEF5 schreef:
Afraid of Everyone vind ik één v/d beste nummers van The National. Ben nochtans geen superfan van The National, maar toch tevreden dat dat doorgaat.

Nou hebben we maar één superfan van The National hier, maar ik kan mezelf wel als liefhebber van de muziek omschrijven en ben het er helemaal mee eens - Afraid of Everyone is een van hun beste nummers. Om in het afgezaagde straatje te komen: die mag van mij zo de finale in!

Edit: beste MA-nummer is natuurlijk Angel, kort daarop gevolgd door The Spoils en Dissolved Girl.

Titmeister schreef:
maar ik kan mezelf wel als liefhebber van de muziek omschrijven

Ze staan op 1 in je artiestenlijst...

Johnny Marr schreef:
(quote)

Ze staan op 1 in je artiestenlijst...

Dat heet een understatement

Afraid of Everyone is natuurlijk geweldig. Mag wel i.p.v. de bloedbus in de finale

jordidj1 schreef:
Afraid of Everyone is natuurlijk geweldig. Mag wel i.p.v. de bloedbus in de finale

Dit.

Ja, als de loting hen gunstig gezind is, zal ik daar waarschijnlijk ook toe bijdragen.

TornadoEF5 schreef:
Ja, als de loting hen gunstig gezind is, zal ik daar waarschijnlijk ook toe bijdragen.

Door jou staat of valt de lijst, Tornado. Dat je 't ff weet.

Johnny Marr schreef:
(quote)

Door jou staat of valt de lijst, Tornado. Dat je 't ff weet.

Ik ben 1 persoon v/d ongeveer 70 tot 80 meestemmen. We zijn als collectief verantwoordelijk. Maar ik doe mijn best om mijn steentje bij te dragen.

Hij gaat als een tornado door die ladders heen...

Zelden zo'n zeikerig en zijig nummer als Afraid of Everyone gehoord

luigifort schreef:

Voor de moment zelfs als een tornado door alles. Ik redeneer ook wel dat als ik de nummers nu beluister (50 dagen), ik hopelijk al zeker de helft goed ken tegen de volgende ronde, en dat het dan eenvoudiger of makkelijker is om elke dag mee te doen. Al gaat het tempo ook nu wel nog, zolang ik actief bezig ben met muziek.

luigifort schreef:

Bij de ladder van vandaag kun je gerust die tornado gebruiken. Na de eerste schifting hield ik 2 leuke nummers over. Gister kwam ik punten tekort. Nuff said.

Je weet niet wat je zegt. Prachtige ladder, punten tekort.

Titmeister schreef:
Edit: beste MA-nummer is natuurlijk Angel, kort daarop gevolgd door The Spoils en Dissolved Girl.

Als we Group Four negeren, is dit ook mijn top-3.

TornadoEF5 schreef:
(quote)

Voor de moment zelfs als een tornado door alles. Ik redeneer ook wel dat als ik de nummers nu beluister (50 dagen), ik hopelijk al zeker de helft goed ken tegen de volgende ronde, en dat het dan eenvoudiger of makkelijker is om elke dag mee te doen. Al gaat het tempo ook nu wel nog, zolang ik actief bezig ben met muziek.

Eerste jaar meeluisteren is veruit het meest tijdrovend.

Voor een ervaren MML-rot als ik, hoef je na Ronde 1 eigenlijk niet eens meer te luisteren wanneer je eens een dagje geen tijd/zin hebt. Maar het liefst luister ik nog wel wat fragmenten en af en toe nog een nummer in het geheel om het geheugen op frissen of met goede moed een nummer weer eens een kans te geven.

Ronde 3 - Ladder 11:
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 400 van onze Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. Radiohead - Let Down [25] 664
2. The Cure - Pictures Of You [73] 578
3. Elliott Smith - Waltz #2 (XO) [86] 499
4. Prince - 1999 [582] 485
5. The O'Jays - Back Stabbers [335] 458
6. Arctic Monkeys - I Bet You Look Good On The Dancefloor [206] 449
7. Interpol - Untitled [274] 411

Uitgeschakeld, echter - de beste 50 afvallers plaatsen zich alsnog.

8. Stevie Wonder - I Wish [755] 391
9. Neil Young - The Needle And The Damage Done [386] 363
10. Sigur Rós - Untitled #3 [382] 363
11. Of Montreal - The Past Is A Grotesque Animal [363] 345
12. Muse - Bliss [676] 342
13. Marlena Shaw - California Soul [959] 325
14. Archive - Bullets [529] 294
15. Brian Eno - An Ending (Ascent) [hoi123] 287
16. Nada Surf - Popular [1209] 284
17. The Killers - Somebody Told Me [886] 272
18. Manic Street Preachers - A Design For Life [656] 249
19. Isaac Hayes - Hyperbolicsyllabicsesquedalymistic [1716] 246
20. Editors - Bones [841] 195

75 stemmers deze ronde

Er is flink gestemd op deze ladder, maar liefst 75x. En deze stemmers hebben Neil Young, Sigur Rós en Of Montreal uit de top 400 gegooid en Prince en Stevie Wonder (die gaat zich via de beste afvallerlijst wel plaatsen) er juist ingestemd.

Zo'n sterke ladder en dan zo'n belabberde uitslag. Niet te geloven.

El Ninjo schreef:
Als Massive Attack de finale haalt zou het deze keer van mij met Inertia Creeps mogen zijn, blijf dit toch hun mooiste vinden.

Die is bij mij ook wel gaan groeien, al vind ik Angel en Dissolved Girl nog steeds wel iets beter. Sowieso had ik nooit zoveel met Massive, mede omdat ik Unfinished Sympathy nog altijd wel echt een flop vind, maar ik vind alles op Mezzanine wel beter en beter worden. Heeft voor mij toch wel dezelfde feel als Third.

Maar van mij mogen alle kanshebbers van Mezzanine best een finaleplaats halen, al is eentje wel voldoende.

dumb_helicopter schreef:

Let Down hoort bij mij ook bij die nummers waarvan ik weet dat mensen hem goed vinden, maar waar ik zelf niet zoveel aan vind. Voor mij had die liefde aan Climbing Up The Walls gegeven mogen worden, maar ik accepteer het maar schoorvoetend. Radiohead blijft toch mijn jeugdliefde.

Verder zie ik ook dat mijn favorieten hoofdzakelijk kansloos uitgeschakeld zijn, vrij teleurstellend.

dumb_helicopter schreef:

Niet echt bepaald een goed ladderjaar voor de 00s landfill indie. Dit is al de zoveelste ladder waar de indie pop/rock ferme klappen krijgt.
Daarentegen lijkt vrijwel elke soul-/funknominatie plekken te winnen. Het effect van de Soulladder?

Gretz schreef:
(quote)

Niet echt bepaald een goed ladderjaar voor de 00s landfill indie. Dit is al de zoveelste ladder waar de indie pop/rock ferme klappen krijgt.

Valt toch wel mee? Arctic Monkeys en Interpol scoren gewoon top 400.

Interpol is strict genomen geen landfill indie, hè? Die begonnen al in 1998 met muziek maken en komen bovendien niet uit het VK. Maar Arctic Monkeys wel inderdaad.

Arrie schreef:
(quote)

Valt toch wel mee? Arctic Monkeys en Interpol scoren gewoon top 400.

Niets meer dan je van deze nummers zou mogen verwachten. Wordt tijd dat AM en/of Interpol eens de finale halen hier

Gretz schreef:
Daarentegen lijkt vrijwel elke soul-/funknominatie plekken te winnen. Het effect van de Soulladder?

Het liep in de Soulladder bepaald niet storm (tot de finale), dus dat waag ik te betwijfelen.

De ladder van vandaag lijkt mij wel sterk. 4 nummers die ik eigenlijk op 1 wil zetten, en dan nog 16 nummers moeten beluisteren. Dat is wel voor morgen deze keer. Morgen luister ik 40 nummers normaal gezien (of 36).

Laatste resultaat is een beetje jammer voor Sigur Ros. Die had ik graag willen inruilen voor die landfall indie rock zoals AM. AM vind ik ook al geen "indie rock" meer. Hoeveel views hebben die wel niet voor één van die nummers op AM. Ik bedoel: als zij al als indie worden gecatagoriseerd", dan is alles indie, al kan het goed zijn dat ze ooit indie begonnen zijn, maar dat is toch bijna bij iedereen zo?

Opvallend veel soulnummers in de ladder, en die het dan ook nog goed doen. Een echt instrumenteel jazz-nummer heb ik nog niet zien voorbijkomen bijvoorbeeld. Metal eigenlijk ook niet (tenzij misschien Fade To Black als dat metal is).

Toch mooi dat de Back Stabbers wederom van de partij zijn. Blijft prachtig.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:20 uur

geplaatst: vandaag om 13:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.