menu

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2021 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
avatar van marsupilami
Dat ziet er niet al te best uit voor Suds & Soda

avatar van Coma Cat
Ik denk dat het niet veel te maken heeft met stemmen op artiest wat betreft Kendrick en ATCQ. Ik vind ATCQ heel goed, maar dit nummer is voor mij geen hoogtepunt in hun oeuvre.

m.A.A.d City is meer een track voor de pure hiphop-liefhebber en inderdaad een echte fan favourite, terwijl deze ATCQ (met catchy baslijntje en refrein) het bij een groter publiek goed kan doen.

avatar van Edgar18
Was m.A.A.d City niet de winnaar van de Greatest Hits editie die we met K. Dot hebben gespeeld?

avatar van jordidj1
Edgar18 schreef:
Was m.A.A.d City niet de winnaar van de Greatest Hits editie die we met K. Dot hebben gespeeld?


Volgens de Geert-wiki wel

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
jordidj1 schreef:
Volgens de Geert-wiki wel
Is er een deletionist in de zaal?

avatar van Gretz
Casartelli schreef:
(quote)
Is er een deletionist in de zaal?

OT: even verderop bij de Nederlandsche Wikipedianen wel

https://i.vgy.me/n6G0qL.png

Onderste twee artikelen heb ik in 2007 (!) uit het Duits / Engels vertaald en wil een zekere deletionist (die niet snapt hoe het concept van unieke Google-hits in elkaar steekt) nu van Wikipedia af bonjouren (nickname zal waarschijnlijk nog wel een belletje doen rinkelen.)

avatar van Arrie
Die kerel gaat ook echt al jouw bijdragen nu af? Wat een figuur.

avatar van Gyzzz
Coma Cat schreef:
Ik denk dat het niet veel te maken heeft met stemmen op artiest wat betreft Kendrick en ATCQ. Ik vind ATCQ heel goed, maar dit nummer is voor mij geen hoogtepunt in hun oeuvre.

m.A.A.d City is meer een track voor de pure hiphop-liefhebber en inderdaad een echte fan favourite, terwijl deze ATCQ (met catchy baslijntje en refrein) het bij een groter publiek goed kan doen.

Sluit ik me bij aan. We The People haalt bij lange na mijn ATCQ top-10 niet, terwijl m.A.A.d. City m.i. wel een van de betere Kendricks is (en bovendien de meest als favo aangevinkte track van het album op MuMe).

avatar van jordidj1
Vreemd. We The People is een asociaal goed nummer en zette de rest van de ladder echt te kijk (op m.A.A.d city na dan)

Misschien wel de beste Tribe-track.

avatar van El Ninjo
Ronde 3 - Ladder 48
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 400 van onze Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. Love - Alone Again Or [101] 577
2. Pulp - Common People [103] 544
3. Bruce Springsteen - Thunder Road [106] 508
4. Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr. [35] 504
5. AC/DC - Whole Lotta Rosie [379] 454
6. Kendrick Lamar - The Blacker The Berry [320] 435
7. Nas - N.Y. State of Mind [353] 423

Uitgeschakeld, echter - de beste 50 afvallers plaats zich alsnog.

8. Leonard Cohen - Famous Blue Raincoat [298] 418
9. Fischer-Z - So Long [1096] 384
10. Stevie Wonder - Higher Ground [1186] 346
11. Bronski Beat - Smalltown Boy [644] 326
12. Car Seat Headrest - Drunk Drivers / Killer Whales [333] 325
13. Roxy Music - Love Is The Drug [1191] 315
14. System Of A Down - Chop Suey! [1002] 309
15. Tom Petty & The Heartbreakers - Refugee [973] 293
16. Nancy Sinatra & Lee Hazlewood - Summer Wine [1316] 288
17. Damien Rice - The Blower's Daughter [482] 283
18. Eels - Last Stop: This Town [600] 270
19. Fleet Foxes - White Winter Hymnal [727] 215
20. Tom Waits - Ol'55 [750] 183

74 stemmers deze ronde

Een uitslag bijna geheel in lijn met de ranking van vorig jaar. Alleen Car Seat Headrest valt buiten de (top 400) boot dit jaar. Leonard Cohen redt het via de afvallerslijst en de grootste verrassing is wellicht dat ook Fischer-Z zich via de afvallerslijst gaat plaatsen.

De afvallerslijst na 48 ladders.
Volgens de kort door de bocht statistiek zou je nu bij de bovenste 48 in deze lijst moeten staan om door te gaan.
Aangezien we in deze ladder met Leonard Cohen en Fischer-Z weer 2 nummers hadden die zich plaatsen is Morrissey weer aan de verkeerde kant van de virtuele streep beland en staat Blackbird nu net weer goed. Het blijft razend spannend onderin wie er net wel en wie er net niet mee zal gaan naar ronde 4.
Suds & Soda (dEUS) en Rhiannon (Fleetwood Mac) hebben nu wel definitief het loodje gelegd.
Met nog 2 ladders te gaan zijn A Tribe Called Quest en Morrissey de nummers die het grootste gevaar lopen de eindstreep van deze ronde net niet te halen.

1 Pete Rock & C.L. Smooth - They Reminisce over You (T.R.O.Y.)
2 Leonard Cohen - Famous Blue Raincoat
3 David Bowie - Ziggy Stardust
4 Archive - Again
5 Talking Heads - Born Under Punches (The Heat Goes On)
6 The Velvet Underground - I'm Waiting For The Man
7 The Undertones - Teenage Kicks
8 Depeche Mode - Everything Counts
9 Depeche Mode - Never Let Me Down Again
10 The Doors - Break On Through (To The Other Side)
11 Radiohead - Karma Police
12 Joy Division - Transmission
13 Björk - Human Behaviour
14 INXS - Never Tear Us Apart
15 Marvin Gaye - Mercy Mercy Me (The Ecology)
16 The Killers - Mr. Brightside
17 U2 - With Or Without You
18 Het Goede Doel - Alles Geprobeerd
19 The Smashing Pumpkins - Today
20 Kendrick Lamar - Money Trees
21 The Beatles - Strawberry Fields Forever
22 Joy Division - The Eternal
23 Editors - Munich
24 Michael Jackson - Don't Stop 'til You Get Enough
25 Talking Heads - Crosseyed And Painless
26 Fela Kuti - Sorrow, tears & blood
27 DJ Shadow - Building Steam With A Grain Of Salt
28 Roxy Music - In Every Dream Home A Heartache
29 Anne Clark - Our Darkness
30 Iggy Pop - Lust For Life
31 Joe Jackson - Real Men
32 Nick Drake - At The Chime Of A City Clock
33 Leonard Cohen - You Want It Darker
34 The Smashing Pumpkins - Cherub Rock
35 Editors - Papillon
36 Prince and the Revolution - Erotic City
37 Stevie Wonder - I Wish
38 Kendrick Lamar - Swimming Pools (Drank)
39 Radiohead - Lucky
40 U2 - I Will Follow
41 Fischer-Z - So Long
42 Dire Straits - Telegraph Road
43 The National - England
44 Pixies - Gouge Away
45 Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder
46 Radiohead - How To Disappear Completely
47 Fela Kuti & The Africa '70 - Zombie
48 The Beatles - Blackbird

De virtuele scheidslijn volgens de kort door de bocht statistiek

49 Morrissey - Everyday Is Like Sunday
50 A Tribe Called Quest - We The People...

avatar van Mausie
Mausie (crew)
Zonde van deze indie rock anthem van Car Seat Headrest. Had daar graag AC/DC (leuke band, maar absoluut geen top 400 materiaal) of Fischer-Z voor ingeruild.

Op zich een goede uitslag, met Kenny, Nas en Cohen door. Waarom die meuk van AC/DC door is, is mij dan weer een raadsel. Verder duimen voor ATCQ de komende 2 ladders, maar dat lijkt een hopeloze zaak.

avatar van vigil
1/7

Maarrrr Fischer Z maakt weer bijna alles goed

Dus toch nog 2!

Verder mooie stijging van Stevie en (voorlopig) een mooie daling van Suf!

avatar van laxus11
4/7 dus prima maar al die hip-hop hoeft niet zo van mij maar ieder zijn ding.

avatar van dumb_helicopter
Blij met AC/DC, ultiem hardrocknummer dat steeds top-100 zou moeten staan. Vreemd dat er zo op afgegeven wordt: dit is toch echt niet de flauwe meuk zoals bv. Thunderstruck?

Verder wel eens dat CSH een spijtige afvaller is die mocht ingewisseld word één van de twee beste afvallers uit deze ladder.

avatar van johan de witt
Top-2 is prima, verder drama, drama, drama

avatar van marsupilami
Blij met Whole Lotta Rosie, da's dan samen met Master of Puppets, de enige 'metal' in de top 400. En dan maar klagen over de lage scores van hiphop en soul

avatar van aerobag
marsupilami schreef:
Blij met Whole Lotta Rosie, da's dan samen met Master of Puppets, de enige 'metal' in de top 400. En dan maar klagen over de lage scores van hiphop en soul


Ook geen Black Sabbath en Iron Maiden in de top 400? Damn, en Whole Lotta Rosie is niet eens metal.

Don Cappuccino, wanneer ga jij hier eindelijk eens wat aan doen

avatar van Don Cappuccino
aerobag schreef:


Don Cappuccino, wanneer ga jij hier eindelijk eens wat aan doen


Ik kan niet alles hè, een 20 minuten durend atmosferisch blackmetalnummer in de Song van het Jaar-finale is een eerste stap.

avatar van marsupilami
Paranoid van Black Sabbath zit blijkbaar ook nog bij de top 400. En met wat goede wil zou je Rage Against the Machine ook nog kunnen melden, maar da's toch al een twijfelgeval.
Verder ook nog wel Deep Purple en Led Zeppelin...

RATM is nu metal, dat zou ik eerder onder metal scharen dan AC/DC, wat gewoon hardrock is. Verder wel eens dat metal een ondergeschoven kindje is, maar dat geldt wel voor meer genres: wereldmuziek, country, r&b, jazz (al is daar dit jaar wel een inhaalslag), electronic, reggae, hitparadepop.

avatar van Choconas
Titmeister schreef:
RATM is nu metal

Hooguit nu metal avant la lettre dan. Indertijd noemden we dat genre cross-over, een mix van rock, hiphop, punk, funk en metal.

Rond die tijd was ik 5, dus had ik nog geen uitgesproken mening over de benaming van die stroming maar het is wel vaker zo dat stijlen pas in retrospectief worden benoemd. RATM wordt toch over het algemeen gezien als de godfather van de nu metal.

avatar van Poeha
dumb_helicopter schreef:
Blij met AC/DC, ultiem hardrocknummer dat steeds top-100 zou moeten staan. Vreemd dat er zo op afgegeven wordt
Ik begrijp dat ook totaal niet. Het zijn wel de jonkies hier die zo reageren en die waarschijnlijk de impact van een Rosie niet zo meekrijgen/hebben meegekregen. Andere belevingswereld, zelfs op deze site. Terecht dat Rosie in de top 400 staat, evenals een Paranoid.
Gelukkig is de invloed van de groter wordende groep "jonkies" nog niet van doorslaggevend effect, zodat de oude klasbakken nog even mee kunnen, voordat ze definitief als ouwe meuk worden afgeschreven.

avatar van Choconas
Titmeister schreef:
Rond die tijd was ik 5, dus had ik nog geen uitgesproken mening over de benaming van die stroming maar het is wel vaker zo dat stijlen pas in retrospectief worden benoemd. RATM wordt toch over het algemeen gezien als de godfather van de nu metal.

Hahaha, vijf, dat valt je dan ook niet aan te rekenen! Ik zou zeggen dat RATM nooit nu metal is geweest, ook niet in retrospectief, maar het staat buiten kijf dat zij een van de belangrijkste voorlopers of oervaders van de nu metal zijn (samen met onder meer Urban Dance Squad, Fishbone, Primus en Red Hot Chili Peppers). De eerste nu metal-band die echt groot werd, was denk ik Korn.

avatar van Don Cappuccino
Choconas schreef:

Hahaha, vijf, dat valt je dan ook niet aan te rekenen! Ik zou zeggen dat RATM nooit nu metal is geweest, ook niet in retrospectief, maar het staat buiten kijf dat zij een van de belangrijkste voorlopers of oervaders van de nu metal zijn (samen met onder meer Urban Dance Squad, Fishbone, Primus en Red Hot Chili Peppers). De eerste nu metal-band die echt groot werd, was denk ik Korn.


Voeg Helmet en Faith No More nog toe aan de voorloper/oervaderrij, en misschien zelfs wel Godflesh (geen nu-metal natuurlijk, maar wel invloedrijk daarop). Helmet en Godflesh zijn grote inspiraties voor Korn geweest, dat inderdaad wel gezien kan worden als de eerste grote nu-metalband.

avatar van jordidj1
Tja, ik nomineerde Death dit jaar, maar als jullie niet willen hè

avatar van starbright boy
Wat er nu goed is aan Fischer Z is heb ik nooit begrepen (met gemak de nummer 20 van de lijst voor mij). Verder kan ik prima leven met de uitslag.

avatar van Choconas
Don Cappuccino schreef:
Voeg Helmet en Faith No More nog toe aan de voorloper/oervaderrij, en misschien zelfs wel Godflesh (geen nu-metal natuurlijk, maar wel invloedrijk daarop). Helmet en Godflesh zijn grote inspiraties voor Korn geweest, dat inderdaad wel gezien kan worden als de eerste grote nu-metalband.

Faith No More zat ik ook aan te denken, maar die vergat ik gek genoeg te noemen. Helmet is ook een goede aanvulling, hun invloed hoor je bijvoorbeeld sterk terug op de eerste Deftonesplaten.

avatar van El Ninjo
Ronde 3 - Ladder 49
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 400 van onze Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. Pink Floyd - Shine on You Crazy Diamond (Parts I-V) [112] 687
2. Kate Bush - The Man With The Child In His Eyes [201] 548
3. Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea [121] 506
4. The Smiths - This Charming Man [190] 506
5. Keane - Bedshaped [219] 422
6. R.E.M. - The One I Love [145] 408
7. PJ Harvey - Down By The Water [753] 389

Uitgeschakeld, echter - de beste 50 afvallers plaats zich alsnog.

8. The Boxer Rebellion - Diamonds [417] 377
9. dEUS - Roses [251] 375
10. BAP - Kristallnaach [661] 363
11. Simon & Garfunkel - The Boxer [360] 342
12. Talking Heads - Road To Nowhere [562] 341
13. Radiohead - Reckoner [436] 327
14. Martha and the Muffins - Echo Beach [1188] 323
15. Depeche Mode - Walking In My Shoes [692] 305
16. Eminem feat. Dido - Stan [1404] 302
17. Bruce Springsteen - I'm On Fire [1227] 301
18. Alvvays - Archie, Marry Me [1131] 280
19. Kraftwerk - Die Roboter [1216] 280
20. T. Rex - Get It On [1578] 218

76 stemmers deze ronde

Van de 8 top 400 nummers van vorig jaar in deze ladder zijn er 6 door, alleen dEUS en Simon & Garfunkel redden het niet. Verder maakt PJ Harvey de sprong de top 400 in.

De afvallerslijst na 49 ladders.
Volgens de kort door de bocht statistiek zou je nu bij de bovenste 49 in deze lijst moeten staan om door te gaan.
Aangezien er zich uit deze ladder geen enkel nummer geplaatst heeft voor de afvallerslijst is Morrissey weer aan de goede kant van de virtuele streep beland. En staat A Tribe Called Quest als enige nog aan de verkeerde kant van de streep.
Ofwel de situatie is als volgt:
Als er in de laatste ladder geen enkele afvaller is die een stempercentage van 5,1467 % haalt dan gaat A Tribe Called Quest door naar de volgende ronde. Is dat wel het geval dan vliegt A Tribe Called Quest eruit en gaat de betreffende afvaller uit ladder 50 door.
Als er zich 2 nummers plaatsen uit ladder 50 met een stempercentage dat hoger is dan dat van Morrissey, t.w. 5,1515 %, dan vliegen zowel A Tribe Called Quest als Morrissey er uit ten koste van de betreffende afvallers uit ladder 50...en bij 3 hele goed scorende afvallers in de laatste ladder kan ook het doek nog vallen voor Blackbird.

1 Pete Rock & C.L. Smooth - They Reminisce over You (T.R.O.Y.)
2 Leonard Cohen - Famous Blue Raincoat
3 David Bowie - Ziggy Stardust
4 Archive - Again
5 Talking Heads - Born Under Punches (The Heat Goes On)
6 The Velvet Underground - I'm Waiting For The Man
7 The Undertones - Teenage Kicks
8 Depeche Mode - Everything Counts
9 Depeche Mode - Never Let Me Down Again
10 The Doors - Break On Through (To The Other Side)
11 Radiohead - Karma Police
12 Joy Division - Transmission
13 Björk - Human Behaviour
14 INXS - Never Tear Us Apart
15 Marvin Gaye - Mercy Mercy Me (The Ecology)
16 The Killers - Mr. Brightside
17 U2 - With Or Without You
18 Het Goede Doel - Alles Geprobeerd
19 The Smashing Pumpkins - Today
20 Kendrick Lamar - Money Trees
21 The Beatles - Strawberry Fields Forever
22 Joy Division - The Eternal
23 Editors - Munich
24 Michael Jackson - Don't Stop 'til You Get Enough
25 Talking Heads - Crosseyed And Painless
26 Fela Kuti - Sorrow, tears & blood
27 DJ Shadow - Building Steam With A Grain Of Salt
28 Roxy Music - In Every Dream Home A Heartache
29 Anne Clark - Our Darkness
30 Iggy Pop - Lust For Life
31 Joe Jackson - Real Men
32 Nick Drake - At The Chime Of A City Clock
33 Leonard Cohen - You Want It Darker
34 The Smashing Pumpkins - Cherub Rock
35 Editors - Papillon
36 Prince and the Revolution - Erotic City
37 Stevie Wonder - I Wish
38 Kendrick Lamar - Swimming Pools (Drank)
39 Radiohead - Lucky
40 U2 - I Will Follow
41 Fischer-Z - So Long
42 Dire Straits - Telegraph Road
43 The National - England
44 Pixies - Gouge Away
45 Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder
46 Radiohead - How To Disappear Completely
47 Fela Kuti & The Africa '70 - Zombie
48 The Beatles - Blackbird
49 Morrissey - Everyday Is Like Sunday

De virtuele scheidslijn volgens de kort door de bocht statistiek

50 A Tribe Called Quest - We The People...

Gast
geplaatst: vandaag om 10:31 uur

geplaatst: vandaag om 10:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.