Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2021 [Uitslagen Ladders]
zoeken in:
1
geplaatst: 14 oktober 2021, 22:36 uur
4/7 En dat kan met Elbow nog 5 worden.
Op zich een boeiende ladder, veel genres waardoor ik dacht dat t wel eens alle kanten op kon gaan maar dat bleek niet zo. Het gaat redelijk op volgorde van de einduitslag van vorig jaar al zullen oudgedienden Queen en Iggy toch een aardig stukje stijgen en Coltrane een heel mooie binnenkomst.
Het meest blij ben ik met New Order en hopelijk stijgt dat poppareltje nog een beetje door maar deze 7de plek met een flink gat naar de 6de plaats belooft nog niet veel goeds.
Op zich een boeiende ladder, veel genres waardoor ik dacht dat t wel eens alle kanten op kon gaan maar dat bleek niet zo. Het gaat redelijk op volgorde van de einduitslag van vorig jaar al zullen oudgedienden Queen en Iggy toch een aardig stukje stijgen en Coltrane een heel mooie binnenkomst.
Het meest blij ben ik met New Order en hopelijk stijgt dat poppareltje nog een beetje door maar deze 7de plek met een flink gat naar de 6de plaats belooft nog niet veel goeds.
1
geplaatst: 14 oktober 2021, 22:38 uur
5/7 een record voor mij, sinds ik het bijhoud.
True Faith inderdaad
True Faith inderdaad

0
geplaatst: 14 oktober 2021, 22:47 uur
Money Trees voorlopig nog de beste nieuwkomer. Ik vind het zelf geen absolute topper binnen het oeuvre van Kendrick Lamar.
Welke nieuwkomers zijn er nog in de race?
1
geplaatst: 14 oktober 2021, 22:48 uur
Jammer van die eerdere Prince nummers die het niet redden, maar het ging mij om het snoepje Raspberry Beret. En die gaat meedoen met de bovenste 160 

0
geplaatst: 14 oktober 2021, 22:51 uur
Poeha schreef:
Jammer van die eerdere Prince nummers die het niet redden, maar het ging mij om het snoepje Raspberry Beret. En die gaat meedoen met de bovenste 160
Ik ben geen Prince-fan en had Raspberry Beret niet in mijn top-7, maar deze gun ik het absoluut. Controversy had ik het trouwens ook gegund.
0
geplaatst: 14 oktober 2021, 22:54 uur
Teunnis schreef:
Money Trees voorlopig nog de beste nieuwkomer. Ik vind het zelf geen absolute topper binnen het oeuvre van Kendrick Lamar.
Prince & The Revolution - I Would Die 4 U en John Coltrane - My Favorite Things zijn al uitgeschakeld in deze ronde en Kendrick Lamar - Money Trees zal het ook niet gaan redden. (welke het hoogste komt hangt niet alleen van deze ronde af maar ook van de percentages uit de vorige 3 rondes).
Danny Brown - Ain't It Funny speelt in de huidige ladder mee en Fela Kuti & The Africa '70 - Water No Get Enemy komt in ladder 12 aan bod.
0
geplaatst: 14 oktober 2021, 22:55 uur
Oh ja, hangt natuurlijk niet alleen af van deze ronde. Het zijn, op Prince na, allemaal hele mooie namen als hoogste binnenkomer. Ik hoop op Danny Brown.
0
geplaatst: 14 oktober 2021, 23:12 uur
Teunnis schreef:
Ik vind het zelf geen absolute topper binnen het oeuvre van Kendrick Lamar.
Ik vind het zelf geen absolute topper binnen het oeuvre van Kendrick Lamar.

Mijn absolute Kendrick-favoriet.
0
geplaatst: 15 oktober 2021, 08:11 uur
Het ziet er al slecht uit voor Ride zo, was te verwachten. Wel erg teleurstellend.
0
geplaatst: 15 oktober 2021, 08:21 uur
In ieder geval blij dat Winning weer goed scoort, verder wel logische uitslag ook. De populariteit van Bobby Womack snap ik niet zo, er zijn toch veel betere soulnummers? Deze van New Order is erg leuk, maar top 400 wat overdreven. Gemiste kansen voor wat lekker nieuw bloed, balen dat Prince nu boven Elbow staat.
0
geplaatst: 15 oktober 2021, 09:45 uur
Bijzonder matige uitslag, de beste 7 nummers staan zowat onderaan en die nummers van New Order, Prince en Elbow staan veel te hoog.
0
geplaatst: 15 oktober 2021, 10:32 uur
Toch wel een puike prestatie van My Favorite Things, volgend jaar richting top 100!? 

0
geplaatst: 15 oktober 2021, 11:04 uur
Gaat er nog überhaupt iets nltaligs de volgende ronde halen? Ster van gorky is wel snel tanende sinds ie de finale haalde
0
geplaatst: 15 oktober 2021, 11:42 uur
Vijf kandidaten nog over. Boudewijn de Groot, Frank Boeijen Groep, Eefje de Visser, Het Goede Doel en Spinvis. Op basis van de loting geef ik die laatste de meeste kans. Boudewijn de Groot haalde in het verleden nog weleens de top 100, maar die zakt nu ook ieder jaar iets verder weg.
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 15 oktober 2021, 13:31 uur
5/7 waarbij ik ervan uitga dat Prince het wel redt. Mijn volledige top 3 door, top!
2
geplaatst: 15 oktober 2021, 14:04 uur
luigifort schreef:
0/7 want niet gestemd
0/7 want niet gestemd
Nou dan mag je heel blij zijn dat True Faith t gehaald heeft want anders waren J. De Witt en ik je even komen opzoeken

0
geplaatst: 15 oktober 2021, 14:15 uur
Gelukkig is Nick Drake vijfde en niet achtste anders had ik niet meer durven stemmen.
2
geplaatst: 15 oktober 2021, 14:46 uur
vigil schreef:
Nou dan mag je heel blij zijn dat True Faith t gehaald heeft want anders waren J. De Witt en ik je even komen opzoeken
(quote)
I used to think that the day would never come

2
geplaatst: 15 oktober 2021, 15:30 uur

Dat zal je regretten hoor

Maar wellicht komen we nooit aan want Maybe I've forgotten
The name and the address

1
geplaatst: 15 oktober 2021, 15:44 uur
vigil schreef:

The name and the address
(quote)

The name and the address
Disappointed...encore...

0
geplaatst: 15 oktober 2021, 21:18 uur
Ronde 4 - Ladder 4
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 160 van onze Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.
1. Radiohead - Paranoid Android [6] 636
2. Mazzy Star - Fade Into You [55] 589
3. Bruce Springsteen - Thunder Road [106] 498
4. Mobb Deep - Shook Ones Pt. II [150] 495
5. The National - Fake Empire [88] 493
6. The National - Bloodbuzz Ohio [37] 488
7. Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea [121] 398
Uitgeschakeld, echter - de beste 20 afvallers plaats zich alsnog.
8. Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms [104] 396
9. U2 - Bad [171] 396
10. Bruce Springsteen - Born To Run [179] 393
11. Fleetwood Mac - The Chain [178] 377
12. Björk - Jóga [349] 348
13. Anne Clark - Our Darkness [344] 347
14. Muse - Knights Of Cydonia [269] 332
15. Joy Division - Transmission [227] 325
16. Miles Davis - All Blues [376] 322
17. The National - England [336] 309
18. Danny Brown - Ain't It Funny [hoi123] 299
19. Leonard Cohen - You Want It Darker [314] 292
20. Radiohead - Karma Police [128] 267
80 !! stemmers deze ronde
Met 9 nummers uit de top 160 in deze ladder en op de ene nieuwkomer na allemaal nummers die vorig jaar in de top 400 stonden was dit een behoorlijk pittige ladder. Uiteindelijk zijn van de top 160 nummers er 2 buiten de boot gevallen en dat zijn Nick Cave & the Bad Seeds - Into My Arms en Radiohead - Karma Police.
De uitslag is eigenlijk vrij in lijn met de ranking van vorig jaar en de artiesten met dubbele of driedubbele noteringen daar hebben daar denk ik zo goed als geen hinder van ondervonden.
Van de afvallers zal er, gezien de behaalde percentages, aan het einde van de rit geen enkele bij de bovenste 20 gaan belanden.
De afvallerslijst na 4 ladders.
Volgens de kort door de bocht statistiek zou je bij de bovenste 4 van deze lijst moeten staan om door te gaan. Doordat er in deze ladder door de afvallers niet goed gescoord is komt R.E.M. in de "virtuele ranking" nu weer aan de goede kant van de virtuele scheidslijn te staan.
Aan de onderkant liggen alle nummers uit deze ladder vanaf Bjork er nu al definitief uit en is nu ook het doek gevallen voor Orchestral Manoeuvres in the Dark - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc), Prince - Controversy, Pulp - Disco 2000 en Nick Cave & The Bad Seeds - Push The Sky Away
Spinvis - Kom Terug is de eerstvolgende die er nu uit gaat vliegen.
1 Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása
2 Prince and the Revolution - Raspberry Beret
3 Elbow - One Day Like This
4 R.E.M. - Losing My Religion
De virtuele scheidslijn volgens de kort door de bocht statistiek
5 Ride - Vapour Trail
6 AC/DC - Whole Lotta Rosie
7 Frank Ocean - Pyramids
8 Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
9 U2 - Bad
10 Queen - Innuendo
11 Bruce Springsteen - Born To Run
12 Otis Redding - (Sittin' On) The Dock Of The Bay
13 dEUS - Nothing Really Ends
14 Bob Dylan - Like A Rolling Stone
15 Townes Van Zandt - Waitin' Around To Die
16 Fleetwood Mac - The Chain
17 Iggy Pop - The Passenger
18 Band of Horses - The Funeral
19 Kendrick Lamar - Money Trees
20 Spinvis - Kom Terug
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 160 van onze Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.
1. Radiohead - Paranoid Android [6] 636
2. Mazzy Star - Fade Into You [55] 589
3. Bruce Springsteen - Thunder Road [106] 498
4. Mobb Deep - Shook Ones Pt. II [150] 495
5. The National - Fake Empire [88] 493
6. The National - Bloodbuzz Ohio [37] 488
7. Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea [121] 398
Uitgeschakeld, echter - de beste 20 afvallers plaats zich alsnog.
8. Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms [104] 396
9. U2 - Bad [171] 396
10. Bruce Springsteen - Born To Run [179] 393
11. Fleetwood Mac - The Chain [178] 377
12. Björk - Jóga [349] 348
13. Anne Clark - Our Darkness [344] 347
14. Muse - Knights Of Cydonia [269] 332
15. Joy Division - Transmission [227] 325
16. Miles Davis - All Blues [376] 322
17. The National - England [336] 309
18. Danny Brown - Ain't It Funny [hoi123] 299
19. Leonard Cohen - You Want It Darker [314] 292
20. Radiohead - Karma Police [128] 267
80 !! stemmers deze ronde
Met 9 nummers uit de top 160 in deze ladder en op de ene nieuwkomer na allemaal nummers die vorig jaar in de top 400 stonden was dit een behoorlijk pittige ladder. Uiteindelijk zijn van de top 160 nummers er 2 buiten de boot gevallen en dat zijn Nick Cave & the Bad Seeds - Into My Arms en Radiohead - Karma Police.
De uitslag is eigenlijk vrij in lijn met de ranking van vorig jaar en de artiesten met dubbele of driedubbele noteringen daar hebben daar denk ik zo goed als geen hinder van ondervonden.
Van de afvallers zal er, gezien de behaalde percentages, aan het einde van de rit geen enkele bij de bovenste 20 gaan belanden.
De afvallerslijst na 4 ladders.
Volgens de kort door de bocht statistiek zou je bij de bovenste 4 van deze lijst moeten staan om door te gaan. Doordat er in deze ladder door de afvallers niet goed gescoord is komt R.E.M. in de "virtuele ranking" nu weer aan de goede kant van de virtuele scheidslijn te staan.
Aan de onderkant liggen alle nummers uit deze ladder vanaf Bjork er nu al definitief uit en is nu ook het doek gevallen voor Orchestral Manoeuvres in the Dark - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc), Prince - Controversy, Pulp - Disco 2000 en Nick Cave & The Bad Seeds - Push The Sky Away
Spinvis - Kom Terug is de eerstvolgende die er nu uit gaat vliegen.
1 Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása
2 Prince and the Revolution - Raspberry Beret
3 Elbow - One Day Like This
4 R.E.M. - Losing My Religion
De virtuele scheidslijn volgens de kort door de bocht statistiek
5 Ride - Vapour Trail
6 AC/DC - Whole Lotta Rosie
7 Frank Ocean - Pyramids
8 Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
9 U2 - Bad
10 Queen - Innuendo
11 Bruce Springsteen - Born To Run