MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2021 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Fela is niet ve(e)la an

Smiths, Stranglers, Kate

Duffe uitslag

luigifort schreef:
(quote)

Mensen als jij hebben geen kaas gegeten van schoonheid

Leuk als eerste kennismaking als je 10 of zo bent. Maar uit de hele nominatielijst van R.E.M. toch echt wel de zwakste hoor. En dan ben ik nog een liefhebber.

Nou, dan ben je duidelijk geen liefhebber. Dat ben ik en Nightswimming staat in mijn top 3 R.E.M.

Nummers 8 en 9 hoefden voormij als beste afvallers ook geenszins door. Gelukkig hebben we Staralfur nog om deze matige uitslag te compenseren.

Nightswimming bashen en dan blij zijn met dat zijige walvissengezang Rest my case

luigifort schreef:
Nightswimming bashen en dan blij zijn met dat zijige walvissengezang Rest my case

Het verschil tussen echte schoonheid en kitsch. Als je Starálfur beluisterd had, zou je trouwens weten dat dit niet bepaald een vb is van wat jij walvissengezang noemt in hun oeuvre.

Ik heb het een paar keer beluisterd en ok ze hebben ergere voorbeelden van walvissengezang.

5/7 en Famous Blue Raincoat door, ik klaag niet.

Maar het allerbelangrijkste: Fela's Water Get No Enemy weer (ruim) door, wat fantastisch!

En dan te bedenken dat ik dit nummer in 2018 tevergeefs nomineerde, hij was toen in maart al klaar en haalde de eindlijst niet. Het kan verkeren!

luigifort schreef:
Fela is niet ve(e)la an

Mensen als jij hebben geen kaas gegeten van schoonheid

luigifort schreef:
Nou, dan ben je duidelijk geen liefhebber. Dat ben ik en Nightswimming staat in mijn top 3 R.E.M.

Je bent nu nog 10 toch? Dan mag dat nog net

1/7 (R.E.M.) en dan nog net 1 afvaller er bij wat 2 maakt. Zeer matige uitslag dus

vigil schreef:
(quote)

Je bent nu nog 10 toch? Dan mag dat nog net

Als 10 jarige begrijp ik deze zin niet

luigifort schreef:
(quote)

Als 10 jarige begrijp ik deze zin niet

Het is middernacht dus ik ga even zwemmen

vigil schreef:
(quote)

Het is middernacht dus ik ga even zwemmen

In bacardi lemon?

De uitslag komt aardig in de buurt van perfect eigenlijk. Zelfs zonder Kate Bush en Burial en met Ride weer aan de verkeerde kant van de streep. Maar Spinvis, Fela Kuti, Sigur Ros en Leonard Cohen allemaal door is meer dan ik had durven hopen.

Choconas schreef:

En dan te bedenken dat ik dit nummer in 2018 tevergeefs nomineerde, hij was toen in maart al klaar en haalde de eindlijst niet. Het kan verkeren!

Ik denk dat ik de komende jaren en jaar mijn Camille Yarbrough nominatie herhaal. Tot die het wel gaat redden. Dit geeft wel wat moed en ik en een paar anderen hebben Yonkers ook na jaren de lijst in gekregen (in de onderste regionen weliswaar, maar hij zit er al een paar jaar bij nu).

Prachtige top 3! Ik mis alleen nog The Stranglers in de hoogste regionen. Bizar trouwens dat Sympathy For The Devil zo hoog staat en stond, dit behoort toch niet tot het beste werk van de Stones?

Titmeister schreef:
De val van Fela is wel pijnlijk though, die vergeef ik alleen als we Water No Get Enemy daarvoor terugkrijgen...

Jullie zijn vergeven met Famous Blue Raincoat, Angel en Staralfur ook door, is het een prachtige uitslag. Dan neem ik R.E.M. en Spinvis als bijvang wel voor lief.

En hernomineren is vaak zinvol; mensen stemmen toch vaak op nummers die ze kennen en des te vaker een nummer voorbijkomt, des te groter de kans dat ie het haalt... Denk dat ik komend jaar Drip Drip in de herkansing gooi.

Mausie schreef:
Bizar trouwens dat Sympathy For The Devil zo hoog staat en stond, dit behoort toch niet tot het beste werk van de Stones?

Huh? Volgens mij behoort Sympathy for the Devil met Gimme Shelter en Paint It Black tot de opperklassiekers van de Stones...

Mausie schreef:
Prachtige top 3! Ik mis alleen nog The Stranglers in de hoogste regionen. Bizar trouwens dat Sympathy For The Devil zo hoog staat en stond, dit behoort toch niet tot het beste werk van de Stones?

47 MuMe Rolling Stones fans can't be wrong

Titmeister schreef:
Huh? Volgens mij behoort Sympathy for the Devil met Gimme Shelter en Paint It Black tot de opperklassiekers van de Stones...

Ik zie nu dat ik twee nummers door elkaar haal, ik bedoelde Jumpin' Jack Flash ik neem mijn woorden weer terug.

Jumpin' Jack Flash behoort ook tot het beste werk van de Stones hoor nochtans Je bent vanochtend wel erg in de war blijkbaar

Zeker niet tot het beste werk wel tot de klassiekers, dat dan weer wel

Zeer content met deze uitslag! Fela Kuti

En van alle Pink Floyd klassiekers, is de Gekke Diamant toch wel veruit het meest belegen. Dus blij dat we daar vanaf zijn en doorgaan met Wish You Were Here & Comfortably Numb.

Arcade Fire heeft trouwens geen best jaar; No Cars Go & Sprawl II niet bij de beste 160 meer en nu weer Rebellion dat flink klop krijgt van Debaser.

Koenr schreef:
Haha, toch nog een Fela door deze ronde.
Met kans op een tweede, want Zombie, de beste van de vier, (ex aequo met Gentleman) moet nog komen.

Nu we een aantal (relatief) kortere Fela tracks in de lijst hebben kan ik komend jaar Confusion wel nomineren.

Ronde 4 - Ladder 13
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 160 van onze Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. Prince and the Revolution - When Doves Cry [19] 562
2. Sonic Youth - Teen Age Riot [105] 553
3. David Bowie - Starman [99] 518
4. Neil Young - Like A Hurricane [117] 417
5. Alice in Chains - Would? [68] 414
6. Red House Painters - Katy Song [282] 398
7. Portishead - We Carry On [157] 380

Uitgeschakeld, echter - de beste 20 afvallers plaats zich alsnog.

8. The Smashing Pumpkins - Disarm [162] 358
9. Arcade Fire - Intervention [110] 344
10. Sufjan Stevens - Fourth Of July [494] 332
11. A Flock Of Seagulls - I Ran (So Far Away) [306] 329
12. Nick Cave & The Bad Seeds - Red Right Hand [239] 329
13. Oasis - Don't Look Back In Anger [207] 327
14. Big Star - Thirteen [244] 321
15. Blondie - Atomic [548] 305
16. Talk Talk - It's My Life [194] 293
17. The Beatles - Strawberry Fields Forever [311] 272
18. PJ Harvey - Down By The Water [753] 252
19. Michael Jackson - Don't Stop 'til You Get Enough [1072] 208
20. The Smashing Pumpkins - Today [437] 188

71 stemmers deze ronde

Wederom een Arcade Fire die uit de top 160 wegvalt en Disarm haalt wederom de top 160 net niet. Alle afvallers liggen er hier definitief uit. Red House Painters doet in deze ladder de beste zaken en komt de top 160 binnen.

De afvallerslijst na 13 ladders.
Volgens de kort door de bocht statistiek zou je bij de bovenste 13 van deze lijst moeten staan om door te gaan. Aangezien alle afvallers in deze ladder afvallen komt Ride in de "virtuele ranking" nu weer terug aan de goede kant van de virtuele scheidslijn te staan.
Aan de onderkant liggen alle afvallers uit deze ladder er allemaal al definitief uit en is er dus niks veranderd in de afvallerslijst.
Pink Floyd - Shine on You Crazy Diamond (Parts I-V) is de eerste in de rij om als volgende af te vallen.

1 Leonard Cohen - Famous Blue Raincoat
2 Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása
3 Prince and the Revolution - Raspberry Beret
4 Television - Marquee Moon
5 Archive - Controlling Crowds
6 Curtis Mayfield - Superfly
7 The Velvet Underground - Sunday Morning
8 Pearl Jam - Alive
9 Arctic Monkeys - I Bet You Look Good On The Dancefloor
10 Elbow - One Day Like This
11 Nirvana - Smells Like Teen Spirit
12 R.E.M. - Losing My Religion
13 Ride - Vapour Trail

De virtuele scheidslijn volgens de kort door de bocht statistiek

14 AC/DC - Whole Lotta Rosie
15 Visage - Fade To Grey
16 Radiohead - Pyramid Song
17 Tom Waits - Martha
18 Neil Young & Crazy Horse - Cortez The Killer
19 Massive Attack - Inertia Creeps
20 Pink Floyd - Shine on You Crazy Diamond (Parts I-V)

Katy Song

Ben sowieso wel blij met alles dat door is. Zelfs waar ik niet zelf op heb gestemd vind ik goed.

4/7 eindelijk weer een fatsoenlijke uitslag.
En Ride weer aan de goede kant

El Ninjo schreef:
Verder is Fela Kuti nu officieel de hoogste nieuwe binnenkomer in onze lijst..

en Bagagedrager nog volop in de race om het hoogstgenoteerde NL-talige nummer te worden.

Lang niet Spinvis zijn beste.

8 Pearl Jam - Alive
9 Arctic Monkeys - I Bet You Look Good On The Dancefloor
10 Elbow - One Day Like This
11 Nirvana - Smells Like Teen Spirit
12 R.E.M. - Losing My Religion

Wat een suf rijtje

Gast
geplaatst: vandaag om 19:29 uur

geplaatst: vandaag om 19:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.