Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2021 [Uitslagen Ladders]
zoeken in:
1
geplaatst: 24 oktober 2021, 20:26 uur
Dance Lover schreef:
En van alle Pink Floyd klassiekers, is de Gekke Diamant toch wel veruit het meest belegen. Dus blij dat we daar vanaf zijn en doorgaan met Wish You Were Here & Comfortably Numb.
En van alle Pink Floyd klassiekers, is de Gekke Diamant toch wel veruit het meest belegen. Dus blij dat we daar vanaf zijn en doorgaan met Wish You Were Here & Comfortably Numb.

De Diamant belegen noemen, oké, maar dan zijn die andere twee dat op zeker. Doe mij maar Echoes, van wat er deze ronde nog over was. Waar zijn de oudere Floyds trouwens gebleven?
2
geplaatst: 24 oktober 2021, 20:27 uur
Je bent zelf suf. Mag top-5 finale zijn voor mij.
Dat AF, Pumpkins en Oasis in de afgelopen ladder afvallen is dan weer volstrekt onbegrijpelijk.
0
geplaatst: 24 oktober 2021, 20:32 uur
Afgelopen ladder was een matige ladder, met een heel prettige uitslag. Van de duidelijk vier beste nummer heeft alleen mijn Beatles-favo het niet gered.
0
geplaatst: 24 oktober 2021, 20:54 uur
2/7 En dan ook nog eens mijn nr 5 en 7 of te wel wederom een zeer matige uitslag
0
geplaatst: 24 oktober 2021, 22:20 uur
Wat is eigenlijk de hoogste notering ooit voor Sonic Youth? Heb niet het idee dat ze ooit de halve finale hebben gehaald.
0
geplaatst: 25 oktober 2021, 09:03 uur
Zoveel mogelijk Pink Floyd en Sonic Youth weren uit de top 32. Da's het beste.
Maar ach, Would? in de finale en dan vind ik alles best.
Maar ach, Would? in de finale en dan vind ik alles best.
0
geplaatst: 25 oktober 2021, 19:50 uur
Ronde 4 - Ladder 14
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 160 van onze Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.
1. Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels) [9] 625
2. Sigur Rós - Svefn-G-Englar [66] 528
3. Talk Talk - Life's What You Make It [45] 518
4. Nina Simone - Four Women [479] 472
5. Sam Cooke - A Change Is Gonna Come [176] 460
6. The Stone Roses - I Wanna Be Adored [224] 448
7. The Cure - Pictures Of You [73] 444
Uitgeschakeld, echter - de beste 20 afvallers plaats zich alsnog.
8. The Church - Under The Milky Way [46] 436
9. Radiohead - Everything In Its Right Place [246] 421
10. Nick Drake - Pink Moon [329] 411
11. Jacques Brel - Ne Me Quitte Pas [588] 402
12. Damien Rice - 9 Crimes [309] 373
13. Het Goede Doel - Alles Geprobeerd [427] 370
14. U2 - Where The Streets Have No Name [247] 359
15. Bill Withers - Ain't No Sunshine [28] 349
16. Pixies - Where Is My Mind? [130] 349
17. Fischer-Z - So Long [1096] 318
18. Franz Ferdinand - Take Me Out [445] 286
19. The Velvet Underground - I'm Waiting For The Man [452] 276
20. The Smashing Pumpkins - Cherub Rock [430] 255
81 stemmers deze ronde
Deze keer een overtuigende zege van Arcade Fire in een toch wel pittige ladder als je kijkt naar de rankings van vorig jaar. Dat is Bill Withers in ieder geval te machtig geworden, deze finalist van vorig jaar gaan we niet meer terugzien in het verdere verloop van de MuMeLadder. Ook meermalen ex-finalist Where Is My Mind moet een flinke stap terug doen dit jaar.
Daarentegen maakt Nina Simone een hele mooie sprong vooruit, doen the Stone Roses het niet voor het eerst deze editie erg goed en voegt ook Sam Cooke zich dit jaar weer bij de beste 160.
The Church red het ook via de beste afvallerslijst en datzelfde geldt ook voor Radiohead.
De afvallerslijst na 14 ladders.
Volgens de kort door de bocht statistiek zou je bij de bovenste 14 van deze lijst moeten staan om door te gaan. Aangezien in deze ladder zowel The Church als Radiohead het gaan redden betekent dat voor Ride dat het in de "virtuele ranking" nu weer terug aan de verkeerde kant van de virtuele scheidslijn te staan.
Aan de onderkant liggen alle afvallers uit deze ladder er vanaf Nick Drake allemaal definitief uit en in de afvallerslijst is het doek definitief gevallen voor zowel Massive Attack - Inertia Creeps als Pink Floyd - Shine on You Crazy Diamond (Parts I-V).
Neil Young & Crazy Horse - Cortez The Killer is nu de eerste in de rij om als volgende af te vallen.
1 Leonard Cohen - Famous Blue Raincoat
2 Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása
3 The Church - Under The Milky Way
4 Prince and the Revolution - Raspberry Beret
5 Television - Marquee Moon
6 Archive - Controlling Crowds
7 Curtis Mayfield - Superfly
8 The Velvet Underground - Sunday Morning
9 Pearl Jam - Alive
10 Radiohead - Everything In Its Right Place
11 Arctic Monkeys - I Bet You Look Good On The Dancefloor
12 Elbow - One Day Like This
13 Nirvana - Smells Like Teen Spirit
14 R.E.M. - Losing My Religion
De virtuele scheidslijn volgens de kort door de bocht statistiek
15 Ride - Vapour Trail
16 AC/DC - Whole Lotta Rosie
17 Visage - Fade To Grey
18 Radiohead - Pyramid Song
19 Tom Waits - Martha
20 Neil Young & Crazy Horse - Cortez The Killer
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 160 van onze Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.
1. Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels) [9] 625
2. Sigur Rós - Svefn-G-Englar [66] 528
3. Talk Talk - Life's What You Make It [45] 518
4. Nina Simone - Four Women [479] 472
5. Sam Cooke - A Change Is Gonna Come [176] 460
6. The Stone Roses - I Wanna Be Adored [224] 448
7. The Cure - Pictures Of You [73] 444
Uitgeschakeld, echter - de beste 20 afvallers plaats zich alsnog.
8. The Church - Under The Milky Way [46] 436
9. Radiohead - Everything In Its Right Place [246] 421
10. Nick Drake - Pink Moon [329] 411
11. Jacques Brel - Ne Me Quitte Pas [588] 402
12. Damien Rice - 9 Crimes [309] 373
13. Het Goede Doel - Alles Geprobeerd [427] 370
14. U2 - Where The Streets Have No Name [247] 359
15. Bill Withers - Ain't No Sunshine [28] 349
16. Pixies - Where Is My Mind? [130] 349
17. Fischer-Z - So Long [1096] 318
18. Franz Ferdinand - Take Me Out [445] 286
19. The Velvet Underground - I'm Waiting For The Man [452] 276
20. The Smashing Pumpkins - Cherub Rock [430] 255
81 stemmers deze ronde
Deze keer een overtuigende zege van Arcade Fire in een toch wel pittige ladder als je kijkt naar de rankings van vorig jaar. Dat is Bill Withers in ieder geval te machtig geworden, deze finalist van vorig jaar gaan we niet meer terugzien in het verdere verloop van de MuMeLadder. Ook meermalen ex-finalist Where Is My Mind moet een flinke stap terug doen dit jaar.
Daarentegen maakt Nina Simone een hele mooie sprong vooruit, doen the Stone Roses het niet voor het eerst deze editie erg goed en voegt ook Sam Cooke zich dit jaar weer bij de beste 160.
The Church red het ook via de beste afvallerslijst en datzelfde geldt ook voor Radiohead.
De afvallerslijst na 14 ladders.
Volgens de kort door de bocht statistiek zou je bij de bovenste 14 van deze lijst moeten staan om door te gaan. Aangezien in deze ladder zowel The Church als Radiohead het gaan redden betekent dat voor Ride dat het in de "virtuele ranking" nu weer terug aan de verkeerde kant van de virtuele scheidslijn te staan.
Aan de onderkant liggen alle afvallers uit deze ladder er vanaf Nick Drake allemaal definitief uit en in de afvallerslijst is het doek definitief gevallen voor zowel Massive Attack - Inertia Creeps als Pink Floyd - Shine on You Crazy Diamond (Parts I-V).
Neil Young & Crazy Horse - Cortez The Killer is nu de eerste in de rij om als volgende af te vallen.
1 Leonard Cohen - Famous Blue Raincoat
2 Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása
3 The Church - Under The Milky Way
4 Prince and the Revolution - Raspberry Beret
5 Television - Marquee Moon
6 Archive - Controlling Crowds
7 Curtis Mayfield - Superfly
8 The Velvet Underground - Sunday Morning
9 Pearl Jam - Alive
10 Radiohead - Everything In Its Right Place
11 Arctic Monkeys - I Bet You Look Good On The Dancefloor
12 Elbow - One Day Like This
13 Nirvana - Smells Like Teen Spirit
14 R.E.M. - Losing My Religion
De virtuele scheidslijn volgens de kort door de bocht statistiek
15 Ride - Vapour Trail
16 AC/DC - Whole Lotta Rosie
17 Visage - Fade To Grey
18 Radiohead - Pyramid Song
19 Tom Waits - Martha
20 Neil Young & Crazy Horse - Cortez The Killer
0
geplaatst: 25 oktober 2021, 20:20 uur
Bill Withers zakt wel erg als een baksteen, maar de stijging van Nina Simone en Sam Cooke maakt veel goed. En het lot van Ride blijft een zijden draadje.
0
geplaatst: 25 oktober 2021, 20:30 uur
Weer niet gestemd
Desondanks een mooie uitslag; Nina is on fire dit jaar
ook mooi dat de beste Stone Roses en een van de beste Radioheads door zijn. Bills DAB lijkt uitgewerkt, das toch spijtig.
Desondanks een mooie uitslag; Nina is on fire dit jaar
ook mooi dat de beste Stone Roses en een van de beste Radioheads door zijn. Bills DAB lijkt uitgewerkt, das toch spijtig.
0
geplaatst: 25 oktober 2021, 21:04 uur
Zeven prima liedjes die door zijn. En ook daaronder staan nog zeker vijf pareltjes. IJzersterkte ladder dit, jammer dat er zoveel moois afvalt. Zeker als je ziet wat voor troep er nog bij de bovenste twintig van de afvallerslijst staat.
0
geplaatst: 25 oktober 2021, 21:13 uur
Bill en de Pixies zijn toch wel een aderlating. Sam Cooke daarentegen is dan weer geweldig. Nina Simone had niet zo gehoeven.
0
geplaatst: 25 oktober 2021, 21:28 uur
Mooie uitslag!
En dat Bill de finale niet haalt, maakt mij weinig uit ( tekstueel geniaal, melodieus matig ).
Hij heeft vele betere nummers.
En dat Bill de finale niet haalt, maakt mij weinig uit ( tekstueel geniaal, melodieus matig ).
Hij heeft vele betere nummers.
0
geplaatst: 25 oktober 2021, 21:41 uur
Pixies zo laag 
Daar had elk van de nummers 3 tot 6 toch voor ingewisseld kunnen worden.

Daar had elk van de nummers 3 tot 6 toch voor ingewisseld kunnen worden.
0
geplaatst: 26 oktober 2021, 09:55 uur
Jammer dat Jacques Brel ons verlaat. Wel mooi dat 'ie gestegen is, maar volgens mij zegt dat meer over de belabberde prestatie vorig jaar.
0
geplaatst: 26 oktober 2021, 10:14 uur
De MuMeladder heeft Jacques verlaten, ook al smeekte hij juist om dat niet te doen 

0
geplaatst: 26 oktober 2021, 10:17 uur
Nina.
Wel jammer van Bill, al blijft het prachtig dat hij überhaupt een keer de finale heeft gehaald.
Pixies hebben zat betere nummers, dus daar kan ik prima mee leven.
Wel jammer van Bill, al blijft het prachtig dat hij überhaupt een keer de finale heeft gehaald.Pixies hebben zat betere nummers, dus daar kan ik prima mee leven.
1
geplaatst: 27 oktober 2021, 12:32 uur
Die afvallerslijst, tsja, voor mij de ultieme veronica/3fm-liedjes nu op 11 t/m 14 en dan op 15-18 toch een paar stukjes genot. Dat gaat wel pijn doen. Dus óf alle afvallers moeten het slecht doen, of er mogen nog wel wat mooie afvallers bij..
* denotes required fields.