MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2021 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Heather

Jammer van RHCP, fijne herontdekking was dat!

dumb_helicopter schreef:
10 nieuwe nominaties in één ladder is wel wat overdreven vind ik...

Hoeveel nieuwe nominaties zijn er maximaal mogelijk in één ladder?

Mooie scores voor T.R.O.Y. en Love is the Drug

Absurd dat hier zoveel nieuwe nominaties in een ladder zaten (zouden best max. 5 mogen zijn), zo krijgen de vaste songs het wel heel gemakkelijk en speelt (on)geluk met de loting een te grote rol. Maar dit punt is al aangehaald, verdeling kan volgend jaar nog verbeterd worden. Los hiervan ben ik zeer content met de nieuwkomers van Shearwater en Boards of Canada!

Elke uitslag met Debaser op 1 en This Charming Man op 2 zou geschrapt moeten worden maar ik tel mijn zegeningen en dat zijn er op zich nog wel wat met een spectaculaire uitslag van Roxy Music en, nog belangrijker, The Call en James weer of opnieuw in de lijst der lijsten

stardust_be schreef:
(zouden best max. 5 mogen zijn)
Oftewel: overal 5?

chevy93 schreef:
(quote)
Oftewel: overal 5?
Zoveel nieuwe nominaties zijn er niet voor aantal ladders dat we dit jaar spelen maar 4 tot 5 nieuwe per ladder zou zeker moeten lukken

Wat een gezeur steeds over de hoeveelheid nominaties in een ladder. De liedjes met de meeste punten gaan gewoon door, veel eerlijker kan het niet. Komende ladder kent vijf fantastische nominaties, ik ga er vanuit dat ze alle vijf met gemak doorgaan

Het mag dan geen te best resultaat gehaald hebben, toch mijn complimenten aan tbouwh voor de nominatie van The Unthanks. Kende het niet, maar wat een mooi nummer!

Ook jammer van Childish Gambino.

Zo, stromen er eindelijk meerdere nominaties de ladder in, is het weer niet goed

Edgar18 schreef:
Wat een gezeur steeds over de hoeveelheid nominaties in een ladder. De liedjes met de meeste punten gaan gewoon door, veel eerlijker kan het niet.

Ok, laten we dan ook maar geen gewogen loting meer doen, het gaat blijkbaar alleen maar om wie de meeste punten binnensleept...

Zit wat in, de gewogen loting is ook een vorm van manipulatie.

Casartelli (moderator)
vigil schreef:
Elke uitslag met Debaser op 1 en This Charming Man op 2 zou geschrapt moeten worden maar ik tel mijn zegeningen en dat zijn er op zich nog wel wat met een spectaculaire uitslag van Roxy Music en, nog belangrijker, The Call en James weer of opnieuw in de lijst der lijsten
Naast dat ik het met al het bovenstaande eens ben, benoem ik ook graag nog even de fraaie debuutscore van Shearwater.

Boards Of Canada, Shearwater en The Call

T.R.O.Y. ruim door, Gentleman in de lijst, alleen jammer van Redbone. Ik zie het probleem niet zo.

arcade monkeys schreef:
Het mag dan geen te best resultaat gehaald hebben, toch mijn complimenten aan tbouwh voor de nominatie van The Unthanks. Kende het niet, maar wat een mooi nummer!

Ook hier van dat!

arcade monkeys schreef:

Helaas heb ik het nummer zelf niet eens een duwtje in de rug kunnen geven omdat ik te druk was om erg te hebben in het stemmen. Het gaat uiteindelijk (ook) om gebruikers die nieuwe dingen kunnen ontdekken, zeggen we dan maar

Mausie schreef:
Ok, laten we dan ook maar geen gewogen loting meer doen, het gaat blijkbaar alleen maar om wie de meeste punten binnensleept...
Die zou er van mij (in ronde één) ook best uit mogen ja. Iets met resultaten uit het verleden en garanties voor de toekomst. Genoeg liedjes die bewijzen dat posities uit voorgaande edities weinig zeggen. Als liedjes populair zijn (genoeg punten halen ) komen ze toch wel bovendrijven.

Edgar18 schreef:
(quote)
Die zou er van mij (in ronde één) ook best uit mogen ja. Iets met resultaten uit het verleden en garanties voor de toekomst. Genoeg liedjes die bewijzen dat posities uit voorgaande edities weinig zeggen. Als liedjes populair zijn (genoeg punten halen ) komen ze toch wel bovendrijven.

Dat klopt niet. Bij een volledig willekeurige loting kan je bijvoorbeeld alleen maar hoge klasseringen bij elkaar in een ladder krijgen. Daardoor redden nummers het niet omdat ze niet populair genoeg zijn, maar omdat de concurrentie te hevig is. Die nummers zouden dan in een zwakke ladder het makkelijk halen.

Wat je vervolgens krijgt, is dat we elk jaar weer die populaire nummers opnieuw kunnen gaan nomineren. Dat noem ik bezigheidstherapie, nergens voor nodig.

cosmic kid (moderator)
Persoonlijk bezien ben ik voorstander van een volledig willekeurige loting. Dat de volledige Top 2000 meedoet vind ik prima en dat er niet meer wordt afgeroomd kan ook mijn goedkeuring wel wegdragen. Laat vervolgens elk nummer maar weer met een schone lei beginnen en vanaf ronde 1 bewijzen in de Ladder der Lijsten te horen.

Natuurlijk kan in theorie een ladder bestaan uit alleen maar top 500 nummers; de praktijk is dat dit zelden tot nooit voorkomt

Maar wat is er erg aan als een nummer het een keer niet haalt? Ik denk dat onze kijk op het belang van een liedje (nominatie?) in deze lijst nogal verschilt.

Daarnaast is de kans op een ladder met enkel "sterke" nummers (wederom resultaten uit het verleden, garanties etc.) statistisch gezien zo goed als nihil.

Edit: die schone lei van cosmic kid dus.

Voor mij persoonlijk regeert de waan van de dag in de Top 2000, wat mij juist erg stoort. En daar ga je naartoe met een willekeurige loting en willekeurige verdeling van nieuwe nominaties wat mij betreft.

cosmic kid (moderator)
Weet ik niet. In de reguliere Top 2000 is de waan van de dag beperkt tot 1 stemweek, wij doen er een vol jaar om tot onze volgorde te komen waardoor ik hoop dat dat effect er uit wordt gefilterd.

Mausie schreef:
Voor mij persoonlijk regeert de waan van de dag in de Top 2000

Euh, dat moet toch een beetje als je een jaarlijkste lijst organiseert? Ik zie hier veel verzoeken van mensen die het random element willen indijken, maar voor mij maakt dat het juist leuk om jaar in jaar uit mee te doen hier.

ArthurDZ schreef:
(quote)

Euh, dat moet toch een beetje als je een jaarlijkste lijst organiseert? Ik zie hier veel verzoeken van mensen die het random element willen indijken, maar voor mij maakt dat het juist leuk om jaar in jaar uit mee te doen hier.

Een beetje randomness ben ik ook wel voor. Maar de ene ladder 10 nominaties en de ander maar 1, is wel het andere uiterste.

cosmic kid schreef:
Persoonlijk bezien ben ik voorstander van een volledig willekeurige loting. Dat de volledige Top 2000 meedoet vind ik prima en dat er niet meer wordt afgeroomd kan ook mijn goedkeuring wel wegdragen. Laat vervolgens elk nummer maar weer met een schone lei beginnen en vanaf ronde 1 bewijzen in de Ladder der Lijsten te horen.

Natuurlijk kan in theorie een ladder bestaan uit alleen maar top 500 nummers; de praktijk is dat dit zelden tot nooit voorkomt

Nee, maar stel dat je de willekeurige volledig doordrijft in de loting dan kan het wel zijn dat je de top-20 van vorig jaar in één ladder krijgt waarbij er 5 uitvallen. Dan krijg je geen consistente ladder. Veel verrassingen dat wel, maar de uitslagen zijn dan appelen met peren vergelijken.

Ik denk dat we deze discussie beter effe laten voor wat ze is. Mij lijkt het logisch dat je een evenwicht zoekt tussen totale willekeur (wat de lijst degradeert, dan speelt enkel toeval een rol) en conservatisme zeg maar. Ik stel enkel gelijkmatige verdeling per ladder voor en velen met mij. Dat is slechts een lichte aanpassing,logisch en helemaal niet ingewikkeld. Nominaties boksen op tegen nummers die de lijst haalden, dat is nu toch net het leuke eraan.

Maar is Nelly Furtado nou door? Laten we even op belangrijkere dingen focussen

Uitslag Ronde 1 - Ladder 24:

Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. Radiohead - Everything In Its Right Place [246] 791
2. Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms [104] 788
3. The Smashing Pumpkins - Cherub Rock [430] 620
4. Nick Drake - Things Behind The Sun [293] 591
5. My Bloody Valentine - Only Shallow [1231] 563
6. Animal Collective - My Girls [1251] 504
7. Matia Bazar - Ti Sento [572] 495
8. Earth, Wind and Fire - Fantasy [Marco dB] 440
9. Nelly Furtado - All Good Things (Come to an End) [1447] 439
10. XTC - Senses Working Overtime [1193] 437
11. Sigur Rós - Glósóli [908] 399
12. Tori Amos - Crucify [865] 398
13. Sufjan Stevens - My Rajneesh [STaRS] 358
14. Fischer-Z - The Worker [1549] 355
15. The Boomtown Rats - I Don't Like Mondays [1848] 295

Uitgeschakeld, echter - de beste 95 afvallers plaatsen zich alsnog.

16. Alicia Keys - Empire State Of Mind (Part II) Broken Down [dynamo d] 290
17. Frank Sinatra - In The Wee Small Hours Of The Morning [sokra] 249
18. NoMeansNo - It's Catching Up [pauljojo] 179
19. Donny Hathaway - Givin' Up [Reijersen] 168
20. Lynyrd Skynyrd - Simple Man [curufin] 141

85 stemmers deze ronde.
Alle afvallers liggen er definitief uit.

BOARDS OF CANADA!

Gast
geplaatst: vandaag om 19:11 uur

geplaatst: vandaag om 19:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.