Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2021 [Uitslagen Ladders]
zoeken in:
2
geplaatst: 27 oktober 2021, 19:32 uur
Fijne uitslag. Die gladde meuk van Killers/Editors/Keane eruit voor Stevie Wonder en Funkadelic.
1
geplaatst: 27 oktober 2021, 19:39 uur
Koenr schreef:
Fijne uitslag. Die gladde meuk van Killers/Editors/Keane eruit voor Stevie Wonder en Funkadelic.
De toastjes mogen op tafel inderdaad
Sinds wanneer hou jij van die gladde meuk van Stevie though
0
geplaatst: 27 oktober 2021, 19:41 uur
Gatver, wat een abominabele uitslag. Alle moderne klassiekers uit de 21ste eeuw eruit gebonjourd, net als de twee beste ooit van The Cure. Zeker dat je je niet misteld hebt, Erminio?
2
geplaatst: 27 oktober 2021, 19:41 uur
Sinds de memorabele dag dat hij Editors uit onze top 160 weerde.
Johnny Marr zal ook opgelucht ademhalen.
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 27 oktober 2021, 19:43 uur
Inclusief The Beach Boys 4 uit 7, zo ken ik me weer
0
geplaatst: 27 oktober 2021, 19:46 uur
Jammer van Desintegration, het bosje ben ik redelijk zat ( gechargeerde toon ) maar Desintegration zou moeiteloos Top 10 hebben gescoord in de finale. 
Verder is dit duidelijk niet het jaar van de indierock......

Verder is dit duidelijk niet het jaar van de indierock......
0
geplaatst: 27 oktober 2021, 19:52 uur
The Killers eruit kan echt niet, maar heel erg blij met Living For the City. Fantastisch nummer! 

1
geplaatst: 27 oktober 2021, 19:57 uur
Gister bij War On Drugs werd er 1 keer "he, on-topic!" geroepen en hup daar kwam de bezem...
1
geplaatst: 27 oktober 2021, 20:02 uur
3/7 En een mooie stijging voor Teenage Kicks dus ik ben redelijk tevreden
1
geplaatst: 27 oktober 2021, 20:03 uur
1
geplaatst: 27 oktober 2021, 20:10 uur
Daar groeien de kuikens ook lekker van hoor

Maar, he, on-topic!

1
geplaatst: 27 oktober 2021, 20:12 uur
On topic id, heb net wat shambala op, maar die uitslag ziet er nog steeds hetzelfde uit 

0
geplaatst: 27 oktober 2021, 20:21 uur
Koenr schreef:
Dit idd, met die toevoeging dat dit net de enige Killers is die ik goed vind en de verkeerde Stevie door is (al is Living for the City ook goed).
3x The Cure blijkt ook wel 1 te veel. Jammer dat Disintegration of The Same Deep Water As You niet geruild was met Just Like Heaven, want beide nummers zijn echt een straatlengte beter...
0
geplaatst: 27 oktober 2021, 20:45 uur
Voorwaar geen slechte uitslag. Fijn dat ook Good Vibrations nog even mee mag. Wel jammer van die gladde meuk van Keane, daar heb ik nou net een zwak voor. Ook Sir Duke had ik er nog graag bij gehad. Gelukkig is het net iets betere Living for the City wel door.
1
geplaatst: 27 oktober 2021, 20:55 uur
Balen van Disintegration en The Same Deep Water As You. Met recht behorend tot het allerbeste van The Cure. Volgend jaar dan maar weer de omgekeerde route.
0
geplaatst: 27 oktober 2021, 21:47 uur
Hele fijne uitslag. Zelfs de juiste Stevie die doorgaat. En flink wat zwaar overschatte toestanden (Keane, The Killers, Editors) worden geloosd.
3
geplaatst: 27 oktober 2021, 22:21 uur
De haat voor indierock begint lachwekkende vormen aan te nemen. Dit anthem van The Killers hoort gewoon dik in de top 160 thuis! Living for the City is een leuk nummer, maar eigenlijk was deze ronde er al eentje te ver. Fijne en terechte sprong van Etta James trouwens!
2
geplaatst: 27 oktober 2021, 22:23 uur
De haat voor soul begint lachwekkende vormen aan te nemen. Dit anthem van Stevie Wonder mag gewoon zo in de finale terecht. Mr. Brightside is wel aardig (nouja...), maar eigenlijk had ie de top 2000 niet eens hoeven halen. Fijne en terechte sprong van Etta James trouwens!
0
geplaatst: 27 oktober 2021, 22:52 uur
Ik verbaas me ook altijd over de hoge notering van The Killers. Als ik niet beter zou weten, zou ik hem ook niet in de top-2000 verwachten. Stevie Wonder is onder de soulartiesten ook verre van mijn favoriet, maar ik zie hem wel liever ver komen.
0
geplaatst: 27 oktober 2021, 23:01 uur
Killers, Qotsa, dat soort dingen vallen goed bij de emohipsters en daar hebben we er hier nou eenmaal veel van helaas...
3
geplaatst: 27 oktober 2021, 23:51 uur
Mr. Brightside is typisch zo'n tijdloos rockanthem dat zowel door de mainstream als de alternatieve muziekwereld breed omarmd wordt. Hoge noteringen in de Top 2000, V500, Kink 1600, 3FM Top 1000 enz. en meestal ook in de MuMeLadder. En wordt ook in behoorlijke mate aanbeden op RYM en de Pitchfork-achtige recensiesites. + elke London Calling 🇧🇪 een van de grootste crowdpleasers
(ja toch stardust_be
)
Dus het was imo vrij normaal geweest dat ie bij ons ook nog een ronde mee was gegaan. Maar goed, de democratische meerderheid beslist dit jaar anders. Dat is net de charme van de Ladder ook, dat ie ook in de hogere regionen zeker niet geheel statisch is
(ja toch stardust_be
)Dus het was imo vrij normaal geweest dat ie bij ons ook nog een ronde mee was gegaan. Maar goed, de democratische meerderheid beslist dit jaar anders. Dat is net de charme van de Ladder ook, dat ie ook in de hogere regionen zeker niet geheel statisch is

0
geplaatst: 28 oktober 2021, 07:19 uur
luigifort schreef:
Killers, Qotsa, dat soort dingen vallen goed bij de emohipsters en daar hebben we er hier nou eenmaal veel van helaas...
Je zei zelf eerder dat je Go With the Flow en First it Giveth van QOTSA goede nummers vond, dus jij bent eigenlijk onder al dat 80's-gruis toch ook gewoon een emohipster dan?
Anders gewoon inconsequent en foutief stereotyperend, maar daar kon ik me al langer in vinden.
4
geplaatst: 28 oktober 2021, 07:40 uur
Haat voor Indie? Hallo, die nummers staan nog steeds in de top 400 toch, of heb ik het nou zo misbegrepen
stelletje dramaqueens 
stelletje dramaqueens 
1
geplaatst: 28 oktober 2021, 08:57 uur
Gyzzz schreef:
Ik verbaas me ook altijd over de hoge notering van The Killers. Als ik niet beter zou weten, zou ik hem ook niet in de top-2000 verwachten. Stevie Wonder is onder de soulartiesten ook verre van mijn favoriet, maar ik zie hem wel liever ver komen.
Mr. Brightside is wel echt een festivalweide-anthem, maar op een MuMe zou ik die persoonlijk ook wat lager verwachten dan in de Radio 2 Top 2000.
1
geplaatst: 28 oktober 2021, 09:26 uur
dumb_helicopter schreef:
Je zei zelf eerder dat je Go With the Flow en First it Giveth van QOTSA goede nummers vond, dus jij bent eigenlijk onder al dat 80's-gruis toch ook gewoon een emohipster dan?
Anders gewoon inconsequent en foutief stereotyperend, maar daar kon ik me al langer in vinden.
(quote)
Je kunt niet lezen. Ik zei niet dat ik het goede nummers vond, ik zei alleen dat ik ze beter vond dan dat doorsneegedrocht.
0
geplaatst: 28 oktober 2021, 22:00 uur
Ronde 4 - Ladder 17
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 160 van onze Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.
1. Radiohead - Exit Music (For A Film) [14] 642
2. DJ Shadow - Stem / Long Stem [30] 587
3. The Rolling Stones - Gimme Shelter [85] 569
4. U2 - The Unforgettable Fire [90] 512
5. Kate Bush - Cloudbusting [56] 466
6. Amy Winehouse - Back To Black [243] 423
7. Prince and the Revolution - Let's Go Crazy [124] 422
Uitgeschakeld, echter - de beste 20 afvallers plaats zich alsnog.
8. Curtis Mayfield - (Don't Worry) If There's A Hell Below, We're All Going To Go [1092] 417
9. The Cure - Fascination Street [172] 404
10. Suzanne Vega - Luka [148] 403
11. The Waterboys - The Whole Of The Moon [107] 375
12. The Stone Roses - I Am The Resurrection [265] 374
13. The Cure - In Between Days [310] 349
14. Joni Mitchell - River [374] 340
15. Radiohead - How To Disappear Completely [191] 322
16. Japan - Nightporter [272] 300
17. Patti Smith Group - Dancing Barefoot [355] 253
18. Air - All I Need [286] 249
19. New Order - Ceremony [519] 248
20. INXS - Never Tear Us Apart [842] 245
79 stemmers deze ronde
Een uitslag die, kijkende naar de ranking van vorig jaar, volgens het boekje was geweest als niet Amy Winehouse maar the Waterboys in de top 7 had gestaan. Verder gaat Curtis Mayfield een megasprong in de lijst maken want die plaatst zich met gemak bij de beste 20 afvallers. Voor the Cure en Suzanne Vega wordt het nagelbijten want zij nemen nu de plaatsen 19 en 20 in met nog 3 ladders te spelen. De rest ligt er op zeker uit.
De afvallerslijst na 17 ladders.
Volgens de kort door de bocht statistiek zou je bij de bovenste 17 van deze lijst moeten staan om door te gaan. Aangezien in deze ladder alleen Curtis Mayfield het zeker red betekent het dat Ride in de "virtuele ranking" nog steeds net aan de goede kant van de virtuele scheidslijn blijft staan.
Aan de onderkant liggen alle afvallers uit deze ladder vanaf The Waterboys er definitief uit en van de afvallerslijst vallen, door The Cure en Suzanne Vega, nu ook Visage - Fade To Grey, Radiohead - Pyramid Song en Tom Waits - Martha definitief af.
Suzanne Vega - Luka is wel direct ook de eerste in de rij om als volgende af te vallen.
1 Leonard Cohen - Famous Blue Raincoat
2 Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása
3 The Church - Under The Milky Way
4 Prince and the Revolution - Raspberry Beret
5 Television - Marquee Moon
6 Archive - Controlling Crowds
7 Curtis Mayfield - Superfly
8 Curtis Mayfield - (Don't Worry) If There's A Hell Below, We're All Going To Go
9 The Velvet Underground - Sunday Morning
10 The Beach Boys - Good Vibrations
11 Pearl Jam - Alive
12 Radiohead - Everything In Its Right Place
13 Arctic Monkeys - I Bet You Look Good On The Dancefloor
14 Elbow - One Day Like This
15 Nirvana - Smells Like Teen Spirit
16 R.E.M. - Losing My Religion
17 Ride - Vapour Trail
De virtuele scheidslijn volgens de kort door de bocht statistiek
18 AC/DC - Whole Lotta Rosie
19 The Cure - Fascination Street
20 Suzanne Vega - Luka
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 160 van onze Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.
1. Radiohead - Exit Music (For A Film) [14] 642
2. DJ Shadow - Stem / Long Stem [30] 587
3. The Rolling Stones - Gimme Shelter [85] 569
4. U2 - The Unforgettable Fire [90] 512
5. Kate Bush - Cloudbusting [56] 466
6. Amy Winehouse - Back To Black [243] 423
7. Prince and the Revolution - Let's Go Crazy [124] 422
Uitgeschakeld, echter - de beste 20 afvallers plaats zich alsnog.
8. Curtis Mayfield - (Don't Worry) If There's A Hell Below, We're All Going To Go [1092] 417
9. The Cure - Fascination Street [172] 404
10. Suzanne Vega - Luka [148] 403
11. The Waterboys - The Whole Of The Moon [107] 375
12. The Stone Roses - I Am The Resurrection [265] 374
13. The Cure - In Between Days [310] 349
14. Joni Mitchell - River [374] 340
15. Radiohead - How To Disappear Completely [191] 322
16. Japan - Nightporter [272] 300
17. Patti Smith Group - Dancing Barefoot [355] 253
18. Air - All I Need [286] 249
19. New Order - Ceremony [519] 248
20. INXS - Never Tear Us Apart [842] 245
79 stemmers deze ronde
Een uitslag die, kijkende naar de ranking van vorig jaar, volgens het boekje was geweest als niet Amy Winehouse maar the Waterboys in de top 7 had gestaan. Verder gaat Curtis Mayfield een megasprong in de lijst maken want die plaatst zich met gemak bij de beste 20 afvallers. Voor the Cure en Suzanne Vega wordt het nagelbijten want zij nemen nu de plaatsen 19 en 20 in met nog 3 ladders te spelen. De rest ligt er op zeker uit.
De afvallerslijst na 17 ladders.
Volgens de kort door de bocht statistiek zou je bij de bovenste 17 van deze lijst moeten staan om door te gaan. Aangezien in deze ladder alleen Curtis Mayfield het zeker red betekent het dat Ride in de "virtuele ranking" nog steeds net aan de goede kant van de virtuele scheidslijn blijft staan.
Aan de onderkant liggen alle afvallers uit deze ladder vanaf The Waterboys er definitief uit en van de afvallerslijst vallen, door The Cure en Suzanne Vega, nu ook Visage - Fade To Grey, Radiohead - Pyramid Song en Tom Waits - Martha definitief af.
Suzanne Vega - Luka is wel direct ook de eerste in de rij om als volgende af te vallen.
1 Leonard Cohen - Famous Blue Raincoat
2 Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása
3 The Church - Under The Milky Way
4 Prince and the Revolution - Raspberry Beret
5 Television - Marquee Moon
6 Archive - Controlling Crowds
7 Curtis Mayfield - Superfly
8 Curtis Mayfield - (Don't Worry) If There's A Hell Below, We're All Going To Go
9 The Velvet Underground - Sunday Morning
10 The Beach Boys - Good Vibrations
11 Pearl Jam - Alive
12 Radiohead - Everything In Its Right Place
13 Arctic Monkeys - I Bet You Look Good On The Dancefloor
14 Elbow - One Day Like This
15 Nirvana - Smells Like Teen Spirit
16 R.E.M. - Losing My Religion
17 Ride - Vapour Trail
De virtuele scheidslijn volgens de kort door de bocht statistiek
18 AC/DC - Whole Lotta Rosie
19 The Cure - Fascination Street