Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2021 [Uitslagen Ladders]
zoeken in:
1
geplaatst: 1 november 2021, 21:24 uur
Ik stem al een hele tijd niet meer mee, maar bizar is toch de afwezigheid van The War On Drugs. En al helemaal van Thinking Of A Place. Enkel musicmeter blijft achter wat dat nummer betreft. Nu het ook helemaal terecht hoog binnenkwam in de tijdloze van stubru.
0
geplaatst: 2 november 2021, 08:36 uur
gerre schreef:
Ik stem al een hele tijd niet meer mee, maar bizar is toch de afwezigheid van The War On Drugs. En al helemaal van Thinking Of A Place. Enkel musicmeter blijft achter wat dat nummer betreft. Nu het ook helemaal terecht hoog binnenkwam in de tijdloze van stubru.
Zeker niet naar RateYourMusic kijken dan

0
geplaatst: 2 november 2021, 09:40 uur
Thinking of a Place staat daar wel top 1000 aller tijden: Thinking of a Place by The War on Drugs (Single, Heartland Rock): Reviews, Ratings, Credits, Song list - Rate Your Music - rateyourmusic.com
Dat is voor een nummer uit de 10s vrij groot op RYM geloof ik.
Maar goed, hier staat die ook ruim top 1000 lijkt me.
0
geplaatst: 2 november 2021, 09:42 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Thinking of a Place staat daar wel top 1000 aller tijden: Thinking of a Place by The War on Drugs (Single, Heartland Rock): Reviews, Ratings, Credits, Song list - Rate Your Music - rateyourmusic.comDat is voor een nummer uit de 10s vrij groot op RYM geloof ik.
Ook niet top 160 though, dat is mijn punt. En als je de stemgemiddeldes van hun albums op RYM bekijkt, en daarna de stemgemiddeldes op Musicmeter, dan lijken ze hier nog tamelijk groot te zijn in vergelijking (zie ook de Witte Trui)

1
geplaatst: 2 november 2021, 09:50 uur
Doe ik zelden, maar als Thinking of a Place daar lager staat dan hier, weten ze iig iets; wat een eindeloze snoozeplaat...
0
geplaatst: 2 november 2021, 09:50 uur
ArthurDZ schreef:
Ook niet top 160 though, dat is mijn punt. En als je de stemgemiddeldes van hun albums op RYM bekijkt, en daarna de stemgemiddeldes op Musicmeter, dan lijken ze hier nog tamelijk groot te zijn in vergelijking (zie ook de Witte Trui)
(quote)
Dat zegt niet zoveel, want de stemgemiddeldes liggen daar over het algemeen een flink stuk lager dan hier.
0
geplaatst: 2 november 2021, 11:39 uur
El Ninjo schreef:
Voor de plaatsing van alle afvallers in de eindrangschikking worden ook de voorafgaande rondes meegenomen...dat pakt voor Vapour Trail niet zo goed uit...komt uiteindelijk op plaats 201 terecht in de eindstand.
(quote)
Voor de plaatsing van alle afvallers in de eindrangschikking worden ook de voorafgaande rondes meegenomen...dat pakt voor Vapour Trail niet zo goed uit...komt uiteindelijk op plaats 201 terecht in de eindstand.
Ja, daarom ook de aanhalingstekens, ik had al verwacht dat het nog wel wat weg zou zakken op basis van vorige ronden. Al is dat nog iets meer dan ik had verwacht, wel jammer, want dat scheelt dus minimaal 41 plaatsen.
1
geplaatst: 2 november 2021, 12:03 uur
Titmeister schreef:
Doe ik zelden, maar als Thinking of a Place daar lager staat dan hier, weten ze iig iets; wat een eindeloze snoozeplaat...
(quote)
Dat is nu toch net de bedoeling. De ultieme onthaasting-song. Grote klasse en onmiskenbaar een monument uit de tennies.
0
geplaatst: 2 november 2021, 12:43 uur
gerre schreef:
Als je vorige ronde had meegestemd en punten had gegeven aan Red Eyes had de grootste TWOD-kraker het gewoon tot de Top-160 geschopt

Ook in De Witte Trui scoort Red Eyes al geruime tijd beter dan Thinking of a Place.
0
geplaatst: 2 november 2021, 18:06 uur
Als er een band deze deze eeuw is doorgebroken waar heel de wereld de lovend over is en waar ik echt maar dan ook echt helemaal geen zak aan vind is The War On Drugs wel. Snap echt helemaal niets van die band ondanks herhaaldelijke pogingen.
2
geplaatst: 2 november 2021, 18:22 uur
Een van de weinige huidige bands die ik echt goed vind (maar dat zal niemand verbazen gok ik zo
)
)
0
geplaatst: 2 november 2021, 20:09 uur
starbright boy schreef:
Als er een band deze deze eeuw is doorgebroken waar heel de wereld de lovend over is en waar ik echt maar dan ook echt helemaal geen zak aan vind is The War On Drugs wel.
Waarvan akte.Als er een band deze deze eeuw is doorgebroken waar heel de wereld de lovend over is en waar ik echt maar dan ook echt helemaal geen zak aan vind is The War On Drugs wel.
Juist mooi dat er zo'n fijne band is "opgestaan". Ze hebben prachtige singles voortgebracht, nog steeds trouwens. Of ze wereldwijd zijn doorgebroken, dat zou kunnen, maar dat verdienen ze zeker. Mooie afwisseling met o.a. de meeste Top40 meuk die tegenwoordig voorbijkomt.
2
geplaatst: 2 november 2021, 21:46 uur
Waarom heeft luigifort een ban? Dat is een van de gangmakers van dit forum (en ook nog iemand met goede smaak).
0
geplaatst: 2 november 2021, 22:10 uur
Ronde 5 - Ladder 1
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 80 van onze Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.
1. Arcade Fire - Rebellion (Lies) [2] 652
2. Kate Bush - Wuthering Heights [11] 624
3. Marvin Gaye - What's Going On [39] 527
4. Joy Division - Love Will Tear Us Apart [40] 517
5. Bobby Womack - Across 110th Street [51] 506
6. The Doors - Riders On The Storm [61] 488
7. Pulp - Common People [103] 484
8. Massive Attack feat. Horace Andy - Angel [82] 483
Uitgeschakeld, echter - de beste 16 afvallers plaats zich alsnog.
9. Nick Drake - Northern Sky [21] 455
10. Sufjan Stevens - Casimir Pulaski Day [237] 441
11. Neil Young - Like A Hurricane [117] 426
12. Talking Heads - Psycho Killer [133] 405
13. Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea [121] 385
14. Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face [463] 379
15. The Cure - Pictures Of You [73] 378
16. Radiohead - Everything In Its Right Place [246] 352
17. The Sundays - Here's Where The Story Ends [80] 339
18. Portishead - Roads [180] 286
19. Amy Winehouse - Back To Black [243] 253
20. Joy Division - She's Lost Control [203] 220
86 stemmers deze ronde
Ladder 1 bevatte 3 finalisten van vorig jaar en 1 van die finalisten, t.w. Nick Drake, heeft het al moeilijk want weet zich niet bij de top 8 te plaatsen. Nu denk ik dat ie het o.b.v. het stempercentage nog wel gaat redden evenals Sufjan Stevens.
Zowel The Cure als The Sundays vallen uit de top 80 weg dit jaar, Pulp keert daar weer terug en ook Massive Attack's Angel komt de top 80 binnen. Verder bevat de uitslag van deze ladder eigenlijk geen enkele verrassing als je kijkt naar de scores van vorig jaar.
De afvallerslijst na 1 ladder.
Volgens de kort door de bocht statistiek zou je bij de bovenste 2 van deze lijst moeten staan om door te gaan. Verder valt er nu nog niet heel veel over te zeggen.
1 Nick Drake - Northern Sky
2 Sufjan Stevens - Casimir Pulaski Day
De virtuele scheidslijn volgens de kort door de bocht statistiek.
3 Neil Young - Like A Hurricane
4 Talking Heads - Psycho Killer
5 Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea
6 Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face
7 The Cure - Pictures Of You
8 Radiohead - Everything In Its Right Place
9 The Sundays - Here's Where The Story Ends
10 Portishead - Roads
11 Amy Winehouse - Back To Black
12 Joy Division - She's Lost Control
13
14
15
16
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 80 van onze Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.
1. Arcade Fire - Rebellion (Lies) [2] 652
2. Kate Bush - Wuthering Heights [11] 624
3. Marvin Gaye - What's Going On [39] 527
4. Joy Division - Love Will Tear Us Apart [40] 517
5. Bobby Womack - Across 110th Street [51] 506
6. The Doors - Riders On The Storm [61] 488
7. Pulp - Common People [103] 484
8. Massive Attack feat. Horace Andy - Angel [82] 483
Uitgeschakeld, echter - de beste 16 afvallers plaats zich alsnog.
9. Nick Drake - Northern Sky [21] 455
10. Sufjan Stevens - Casimir Pulaski Day [237] 441
11. Neil Young - Like A Hurricane [117] 426
12. Talking Heads - Psycho Killer [133] 405
13. Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea [121] 385
14. Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face [463] 379
15. The Cure - Pictures Of You [73] 378
16. Radiohead - Everything In Its Right Place [246] 352
17. The Sundays - Here's Where The Story Ends [80] 339
18. Portishead - Roads [180] 286
19. Amy Winehouse - Back To Black [243] 253
20. Joy Division - She's Lost Control [203] 220
86 stemmers deze ronde
Ladder 1 bevatte 3 finalisten van vorig jaar en 1 van die finalisten, t.w. Nick Drake, heeft het al moeilijk want weet zich niet bij de top 8 te plaatsen. Nu denk ik dat ie het o.b.v. het stempercentage nog wel gaat redden evenals Sufjan Stevens.
Zowel The Cure als The Sundays vallen uit de top 80 weg dit jaar, Pulp keert daar weer terug en ook Massive Attack's Angel komt de top 80 binnen. Verder bevat de uitslag van deze ladder eigenlijk geen enkele verrassing als je kijkt naar de scores van vorig jaar.
De afvallerslijst na 1 ladder.
Volgens de kort door de bocht statistiek zou je bij de bovenste 2 van deze lijst moeten staan om door te gaan. Verder valt er nu nog niet heel veel over te zeggen.
1 Nick Drake - Northern Sky
2 Sufjan Stevens - Casimir Pulaski Day
De virtuele scheidslijn volgens de kort door de bocht statistiek.
3 Neil Young - Like A Hurricane
4 Talking Heads - Psycho Killer
5 Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea
6 Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face
7 The Cure - Pictures Of You
8 Radiohead - Everything In Its Right Place
9 The Sundays - Here's Where The Story Ends
10 Portishead - Roads
11 Amy Winehouse - Back To Black
12 Joy Division - She's Lost Control
13
14
15
16
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 2 november 2021, 22:11 uur
El Ninjo schreef:
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 160
Top 80?Rechtstreeks geplaatst voor de Top 160
0
geplaatst: 2 november 2021, 22:46 uur
4/8 nu hoefde er van mij maar 2 door in deze sufkutten ladder en die 2 hebben het ook gered (mijn nr 3 overigens ook) dus tevreden.
0
geplaatst: 2 november 2021, 23:02 uur
Valt meteen behoorlijk tegen deze uitslag. Als Drake en Stevens het redden wordt het wel een aardig stuk beter.
0
geplaatst: 2 november 2021, 23:38 uur
1/8 slechts. Vooral de keuze voor net deze Joy Division vind ik onbegrijpelijk.
1
geplaatst: 3 november 2021, 00:48 uur
Jammer dat uitgerekend deze Doors en Joy Division weer door zijn, behoren beide niet tot hun beste nummers (al kan ik met deze Joy Division beter leven dan met deze Doors).
0
geplaatst: 3 november 2021, 06:48 uur
0
geplaatst: 3 november 2021, 06:57 uur
Hopelijk gaat Northern Sky inderdaad door. Wat een prachtig nummer.
0
geplaatst: 3 november 2021, 07:57 uur
Weinig verrassingen, tenzij Casimir Pulaski Day alsnog doorgaat. Wel blij met Angel 

* denotes required fields.