MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2021 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
El Ninjo, zit Sufjan boven of onder het gemiddelde stempercentage van vorig jaar om door te gaan?

4/7 en met Sufjan zou het 5/7 worden. Bovendien ook erg blij met Massive Attack en Nick Drake.

Pulp en Massive door, dat kan ik alleen maar érg mooi vinden.

Mausie schreef:
El Ninjo, zit Sufjan boven of onder het gemiddelde stempercentage van vorig jaar om door te gaan?

4/7 en met Sufjan zou het 5/7 worden. Bovendien ook erg blij met Massive Attack en Nick Drake.

Sufjan zit er wel aardig boven, Neil Young zit er ongeveer op (net onder).

Zou wel leuk zijn als LAH ook nog een ronde meegaat. Al ben ik geen fan van teveel extra nummers door.

johan de witt schreef:
Zou wel leuk zijn als LAH ook nog een ronde meegaat. Al ben ik geen fan van teveel extra nummers door.

Nu vraag ik me wel steeds af he, spreek hier nu Luigi of Johan? Het houdt het wel spannend, zo'n schizofreen dubbelaccount

Ik denk dat de schizofrenie vooral bij jou zit
Maar erg leuk inderdaad. Haha.

Kwalitatief uitermate teleurstellende uitslag: Roberta, Harriet, Beth en Amy afgeserveerd.
Maar ja, als zelfs gretzie er niet vol voor gaat...

remcodulac schreef:
Kwalitatief uitermate teleurstellende uitslag: Roberta, Harriet, Beth en Amy afgeserveerd.
Maar ja, als zelfs gretzie er niet vol voor gaat...

Hmmja, tegen De Rebellie en Het Vliegtuig kunnen nu eenmaal weinig fantastische zangeressen op. Was gewoon een megasterke ladder. Ik zou graag die overschatte Deuren willen inruilen voor een Sundays of Roberta

Tjonge jonge, dat moest wel weer lang duren (wel verwacht), maar we zijn dan eindelijk van deze Roberta Flack verlost.

Poeha schreef:
Tjonge jonge, dat moest wel weer lang duren (wel verwacht), maar we zijn dan eindelijk van deze Roberta Flack verlost.

Tja Arrie zo ben jij de held en net zo snel wordt jij ook weer afgedankt

cosmic kid (moderator)
5/2, inclusief Sufjan & Nick. Ronde 5 kon slechter starten

Ronde 5 - Ladder 2
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 80 van onze Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. The Cure - A Forest [1] 574
2. The Velvet Underground - Venus In Furs [43] 570
3. Sigur Rós - Untitled #8 [24] 509
4. Prince - Sign O' The Times [44] 489
5. Talk Talk - Living In Another World [8] 439
6. Red House Painters - Katy Song [282] 425
7. The National - Fake Empire [88] 418
8. U2 - New Year's Day [233] 414

Uitgeschakeld, echter - de beste 16 afvallers plaats zich alsnog.

9. Leonard Cohen - Famous Blue Raincoat [298] 408
10. Bruce Springsteen - The River [173] 398
11. New Order - True Faith [142] 366
12. Kate Bush - Cloudbusting [56] 361
13. Pixies - Debaser [50] 358
14. Simple Minds - Someone Somewhere In Summertime [177] 356
15. Pink Floyd - Wish You Were Here [91] 337
16. Stevie Wonder - Living For The City [394] 326
17. Pixies - Monkey Gone To Heaven [84] 310
18. Grandaddy - He's Simple, He's Dumb, He's The Pilot [64] 307
19. Nick Drake - River Man [139] 299
20. Sigur Rós - Svefn-G-Englar [66] 236

79 stemmers deze ronde

Ladder 2 bevatte 9 top 80 nummers van vorig jaar, 3 finalisten van vorig jaar waarvan 2 uit de top 10.
Van die 9 top 80 noteringen raken we er maar liefst 4 kwijt, we gaan Kate Bush, Pixies (Debaser), Grandaddy en Sigur Ros (Svefn) niet meer terug zien in de volgende ronde.
Red House Painters, The National en U2 komen daarvoor in de plaats met een rechstreekse plaatsing.
Van de afvallers gaan we Leonard Cohen en Bruce Springsteen denk ik wel terug zien in de volgende ronde, die scoren hoog genoeg (als ik kijk naar wat benodigd was vorig jaar).

De afvallerslijst na 2 ladders.
Volgens de kort door de bocht statistiek zou je bij de bovenste 4 van deze lijst moeten staan om door te gaan. Zoals gezegd scoort Bruce wel hoog genoeg denk ik om dit tot het einde vol te houden, Neil Young is ook nog niet definitief weg maar de rest scoort naar mijn mening te laag om hun plaats in de top 16 de komende 6 ladders vol te houden.
Aan de onderkant vallen uit deze ladder in ieder geval alle nummers vanaf Monkey Gone to Heaven definitief af en uit ladder 1 zijn we nu ook The Sundays, Portishead, Amy Winehouse en Joy Division definitief kwijt.
Radiohead - Everything In Its Right Place is nu het eerste nummer wat op de schopstoel zit.

1 Nick Drake - Northern Sky
2 Leonard Cohen - Famous Blue Raincoat
3 Sufjan Stevens - Casimir Pulaski Day
4 Bruce Springsteen - The River

De virtuele scheidslijn volgens de kort door de bocht statistiek.

5 Neil Young - Like A Hurricane
6 Talking Heads - Psycho Killer
7 New Order - True Faith
8 Kate Bush - Cloudbusting
9 Pixies - Debaser
10 Simple Minds - Someone Somewhere In Summertime
11 Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea
12 Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face
13 The Cure - Pictures Of You
14 Pink Floyd - Wish You Were Here
15 Stevie Wonder - Living For The City
16 Radiohead - Everything In Its Right Place

Jeetje, wat een slagveld. Waanzinnige prestatie van Red House Painters! Zou ook heel blij zijn als Leonard het overleeft.

Ja en Neil moet er ook inblijven

Blij met het overtuigend doorgaan van Velvet Underground, want je moet ergens blij mee zijn. Óok hier duimen voor Leonard en de Sigur Ros nummers staan verkeerd om natuurlijk. Wat ik vreesde lijkt in deze ronde te gebeuren. Mijn favorieten gaan veel vaker niet verder. Mijn top 7 werd 20e, 9e, 2e. 19e, 18e, 12e en 16e. Net niet op Red House Painters gestemd maar er ligt al zoveel uit dat het de volgende ronde wellicht wel mijn lijstje haalt.

Prachtige prestaties van Red House Painters en The National

1/7 en misschien met Cohen nog een 2de. Weer ruk dus

Mooie prestatie van Red House Painters. Donkere song, maar raakt de ziel.
Ook hier hoop ik dat Leonard Cohen een ronde verder mag

U2 profiteert verrassend van die fijne diversiteit in de lijst.

2/7 met LC 3/7, matig

Famous Blue Raincoat, herkansingskrijger

Debaser eruit, helaas, maar dan mogelijk wel The River er voor terug. Toch nog een prima deal.

Wat een slagveld, maar anderzijds ook echt blij met The National en één van de betere van U2.

Mijn top 3 van deze ladder er kansloos uit..idd de verkeerde Sigur Ros door ook....en ik ben best wel een U2 adept vanuit de beginperiode en New Years Day is wel 1 van hun beste van de eerste 3 albums...maar dan nog vond ik top 160 al bizar hoog (te hoog dus) , laat staan top 80.

Cloudbusting en Debaser. Niet gestemd en zou m'n top 2 geweest zijn, maar als ik verschil met de nummers die doorgaan zie had ook ik ze niet kunnen redden.

5/7 geen klachten.

Blij met Katy Song, Fake Empire en (zeer wrs) Famous Blue Raincoat door jammer van U2, maar die nemen we dan maar op de koop toe.

Pixies en Pink Floyd scoren wel matig dit jaar.

Svefn-G-Englar onderaan (waar het nummer hoort in deze ladder overigens), maar dat is toch wel een grote verrassing. Pixies hebben last van elkaar. Cloudbusting er niet bij... Inderdaad een slagveld, alhoewel de top 5 niet al te verrassend is natuurlijk.

Hopelijk gaat Like A Hurricane het alsnog redden. Ik kan mezelf wel voor de kop slaan dat ik die dag vergeten ben te stemmen, want dan had Like A Hurricane aan de goede kant van de streep gestaan.

Simon77 schreef:
U2 profiteert verrassend van die fijne diversiteit in de lijst.
Ging New Year's Day vorige ronde ook niet met de hakken over de sloot door?

Gast
geplaatst: vandaag om 07:48 uur

geplaatst: vandaag om 07:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.