Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2021 [Uitslagen Ladders]
zoeken in:
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 4 november 2021, 11:01 uur
3/7 waaronder deze van U2. Zou nog mooier zijn als we deze kunnen vasthouden en The Unforgettable Fire kunnen dumpen, maar een mens kan ook te veel vragen.
0
geplaatst: 4 november 2021, 13:56 uur
Nouja, het is niet dat er brandhout voor in de plaats in is gekomen, maar dat Cloudbusting is toch wel tien keer mooier dan dat geknepen Wuthering Heights. Kate, oh Kate, wat doe je me aan.
0
geplaatst: 4 november 2021, 16:07 uur
De rechtstreeks geplaatsten zijn vooralsnog poep deze ronde. Het zijn de afvallers die het hem moeten doen.
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 4 november 2021, 20:20 uur
4/7.Ik zou tevreden moeten zijn maar de laatste plaats van Sigur Ros slaat natuurlijk nergens op. Zeker top 100 materiaal
0
geplaatst: 4 november 2021, 21:47 uur
Ronde 5 - Ladder 3
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 80 van onze Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.
1. Mazzy Star - Fade Into You [55] 643
2. David Bowie - Life On Mars? [33] 596
3. Radiohead - Exit Music (For A Film) [14] 565
4. Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street [16] 523
5. Burial - Ashtray Wasp [77] 473
6. The Sound - Winning [54] 465
7. Massive Attack feat. Shara Nelson - Unfinished Sympathy [38] 455
8. Talk Talk - Such A Shame [81] 435
Uitgeschakeld, echter - de beste 16 afvallers plaats zich alsnog.
9. Sonic Youth - Teen Age Riot [105] 434
10. R.E.M. - Find The River [95] 425
11. The Rolling Stones - Sympathy For The Devil [96] 414
12. Underworld - Born Slippy .NUXX [109] 410
13. Joy Division - Atmosphere [74] 395
14. Bruce Springsteen - Jungleland [266] 379
15. Tori Amos - Winter [63] 371
16. The Church - Under The Milky Way [46] 345
17. Curtis Mayfield - Superfly [472] 342
18. Nirvana - Smells Like Teen Spirit [67] 313
19. The Cure - Lullaby [119] 313
20. Björk - Human Behaviour [1017] 304
86 stemmers deze ronde
Ladder 3 bevatte 11 top 80 nummers van vorig jaar, 2 finalisten van vorig jaar waarvan geen enkele uit de top 10.
Van die 11 top 80 noteringen raken we er wederom 4 kwijt, we gaan Joy Division, Tori Amos, The Church en Nirvana niet meer terug zien in de volgende ronde.
De overige 7 top 80 noteringen van vorig jaar vormen in deze ladder ook de top 7 al is het wellicht opvallend dat de 2 finalisten van vorig jaar slechts een 3e en 4e plaats scoren en dat de ladder gewonnen is door Mazzy Star.
Ex-finalist Talk Talk sluit dit jaar weer aan in de top 80 na daar vorig jaar net buiten te zijn gevallen. Sonic Youth, die 1 punt tekort kwam voor rechtstreekse plaatsing, mag hopen op de ontsnappingsclausule via de afvallerslijst. Voor R.E.M. wordt dat gezien het behaalde percentage al iets lastiger, dat zal er om gaan hangen. De rest zal het niet gaan redden denk ik.
De afvallerslijst na 3 ladders.
Volgens de kort door de bocht statistiek zou je bij de bovenste 6 van deze lijst moeten staan om door te gaan. Sonic Youth nestelt zich voorlopig op plaats 4 net boven Bruce Springsteen. R.E.M. komt net onder Neil Young uit.
Aan de onderkant vallen uit deze ladder in ieder geval alle nummers vanaf Bruce Springsteen - Jungleland definitief af en uit de vorige ladders zijn we nu ook Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face, The Cure - Pictures Of You, Pink Floyd - Wish You Were Here, Stevie Wonder - Living For The City en Radiohead - Everything In Its Right Place definitief kwijt.
Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea is nu het eerste nummer wat op de schopstoel zit.
1 Nick Drake - Northern Sky
2 Leonard Cohen - Famous Blue Raincoat
3 Sufjan Stevens - Casimir Pulaski Day
4 Sonic Youth - Teen Age Riot
5 Bruce Springsteen - The River
6 Neil Young - Like A Hurricane
De virtuele scheidslijn volgens de kort door de bocht statistiek.
7 R.E.M. - Find The River
8 The Rolling Stones - Sympathy For The Devil
9 Underworld - Born Slippy .NUXX
10 Talking Heads - Psycho Killer
11 New Order - True Faith
12 Joy Division - Atmosphere
13 Kate Bush - Cloudbusting
14 Pixies - Debaser
15 Simple Minds - Someone Somewhere In Summertime
16 Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 80 van onze Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.
1. Mazzy Star - Fade Into You [55] 643
2. David Bowie - Life On Mars? [33] 596
3. Radiohead - Exit Music (For A Film) [14] 565
4. Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street [16] 523
5. Burial - Ashtray Wasp [77] 473
6. The Sound - Winning [54] 465
7. Massive Attack feat. Shara Nelson - Unfinished Sympathy [38] 455
8. Talk Talk - Such A Shame [81] 435
Uitgeschakeld, echter - de beste 16 afvallers plaats zich alsnog.
9. Sonic Youth - Teen Age Riot [105] 434
10. R.E.M. - Find The River [95] 425
11. The Rolling Stones - Sympathy For The Devil [96] 414
12. Underworld - Born Slippy .NUXX [109] 410
13. Joy Division - Atmosphere [74] 395
14. Bruce Springsteen - Jungleland [266] 379
15. Tori Amos - Winter [63] 371
16. The Church - Under The Milky Way [46] 345
17. Curtis Mayfield - Superfly [472] 342
18. Nirvana - Smells Like Teen Spirit [67] 313
19. The Cure - Lullaby [119] 313
20. Björk - Human Behaviour [1017] 304
86 stemmers deze ronde
Ladder 3 bevatte 11 top 80 nummers van vorig jaar, 2 finalisten van vorig jaar waarvan geen enkele uit de top 10.
Van die 11 top 80 noteringen raken we er wederom 4 kwijt, we gaan Joy Division, Tori Amos, The Church en Nirvana niet meer terug zien in de volgende ronde.
De overige 7 top 80 noteringen van vorig jaar vormen in deze ladder ook de top 7 al is het wellicht opvallend dat de 2 finalisten van vorig jaar slechts een 3e en 4e plaats scoren en dat de ladder gewonnen is door Mazzy Star.
Ex-finalist Talk Talk sluit dit jaar weer aan in de top 80 na daar vorig jaar net buiten te zijn gevallen. Sonic Youth, die 1 punt tekort kwam voor rechtstreekse plaatsing, mag hopen op de ontsnappingsclausule via de afvallerslijst. Voor R.E.M. wordt dat gezien het behaalde percentage al iets lastiger, dat zal er om gaan hangen. De rest zal het niet gaan redden denk ik.
De afvallerslijst na 3 ladders.
Volgens de kort door de bocht statistiek zou je bij de bovenste 6 van deze lijst moeten staan om door te gaan. Sonic Youth nestelt zich voorlopig op plaats 4 net boven Bruce Springsteen. R.E.M. komt net onder Neil Young uit.
Aan de onderkant vallen uit deze ladder in ieder geval alle nummers vanaf Bruce Springsteen - Jungleland definitief af en uit de vorige ladders zijn we nu ook Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face, The Cure - Pictures Of You, Pink Floyd - Wish You Were Here, Stevie Wonder - Living For The City en Radiohead - Everything In Its Right Place definitief kwijt.
Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea is nu het eerste nummer wat op de schopstoel zit.
1 Nick Drake - Northern Sky
2 Leonard Cohen - Famous Blue Raincoat
3 Sufjan Stevens - Casimir Pulaski Day
4 Sonic Youth - Teen Age Riot
5 Bruce Springsteen - The River
6 Neil Young - Like A Hurricane
De virtuele scheidslijn volgens de kort door de bocht statistiek.
7 R.E.M. - Find The River
8 The Rolling Stones - Sympathy For The Devil
9 Underworld - Born Slippy .NUXX
10 Talking Heads - Psycho Killer
11 New Order - True Faith
12 Joy Division - Atmosphere
13 Kate Bush - Cloudbusting
14 Pixies - Debaser
15 Simple Minds - Someone Somewhere In Summertime
16 Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea
0
geplaatst: 4 november 2021, 21:53 uur
Wow, Mazzy Star boven Bowie, Radiohead en Cave
zou mooi zijn als die eens de finale zou halen. Verder een uitstekende uitslag, maar liefst 5/7 door
Born Slippy ipv Such a Shame zou perfect zijn geweest.
zou mooi zijn als die eens de finale zou halen. Verder een uitstekende uitslag, maar liefst 5/7 door
Born Slippy ipv Such a Shame zou perfect zijn geweest.
0
geplaatst: 4 november 2021, 21:53 uur
Mazzy Star op weg naar de finale, let's go!
En duimen voor R.E.M.
En duimen voor R.E.M.
0
geplaatst: 4 november 2021, 21:55 uur
Top-2 is prima en de top-2 die het net niet of wel halen ook 
Dus 2/7 of 4/7. Dus matig of erg goed.

Dus 2/7 of 4/7. Dus matig of erg goed.
0
geplaatst: 4 november 2021, 21:58 uur
Nirvana en The Church zijn wel pijnlijke afvallers. Hadden gerust geruild kunnen worden voor een matige Cave en Burial, waarvan ik van beide niet begrijp waarom iedereen daar zo lyrisch over is.
0
geplaatst: 4 november 2021, 22:02 uur
Arrie schreef:
Ja, heb ook het gevoel dat het er dit jaar inzit. Hoewel ik niet altijd punten kan geven aan Mazzy Star, mogen ze er absoluut bij wat mij betreft, topsong!
2
geplaatst: 4 november 2021, 22:10 uur
Ik gun het Mazzy Star ook wel. Leuk voor de afwisseling op mijn plek 32
2
geplaatst: 4 november 2021, 22:59 uur
Wat Jordi zegt, zeker een kanshebber voor plekje 32. Onbegrijpelijk dat het voor het tweede jaar op rij zo goed scoort.
0
geplaatst: 4 november 2021, 23:13 uur
Het was wel een heel moeilijke ladder om te rangschikken.
Ik heb ook een boontje voor Mazzy Star.
Ik zette het nummer in de bovenste regionen.
Jammer wel van Tori Amos.
Ik heb ook een boontje voor Mazzy Star.
Ik zette het nummer in de bovenste regionen.
Jammer wel van Tori Amos.
0
geplaatst: 4 november 2021, 23:19 uur
0
geplaatst: 4 november 2021, 23:22 uur
Wisselend tevreden. Ik ben erg voor Mazzy Star in de finale en juich altijd voor Bowie ten tijde van Honky Dory en dan Burial nog. Maar de Joy Division die door moest valt er juist uit. De top 4 uit de afvallerslijst zijn echt moetjes (in de zin van moeten door). Hopen dat daar niet teveel geks meer gebeurd. Met The Sound heb ik bar weinig en dit is ook een van radiohoofden die ik goed zou kunnen missen,
0
geplaatst: 4 november 2021, 23:26 uur
Jammer van het mooiste nummer van Joy Division en van Underworld......
Wel blij met Burial, Mazzy Star en Bowie op finalekoers.
Wel blij met Burial, Mazzy Star en Bowie op finalekoers.

1
geplaatst: 4 november 2021, 23:36 uur
2/8 dus erg matig.
Wat mensen nou zo bijzonder vinden aan Mazzy Star begrijp ik dan weer helemaal niks van. Leuk op plek 1300 maar top 80?
En dat gedrocht van Burial ook weer door...
Wat mensen nou zo bijzonder vinden aan Mazzy Star begrijp ik dan weer helemaal niks van. Leuk op plek 1300 maar top 80?
En dat gedrocht van Burial ook weer door...

0
geplaatst: 5 november 2021, 08:04 uur
Fijn dat het prachtige Fade Into You ook in een ladder met zoveel persoonlijke favorieten (waarvan er gelukkig ook 2/3 door zijn) het ook zonder mijn top 3-positie kan.
Sonic Youth graag als afvaller door, zelfs al had ik er niet eens ruimte voor in mijn stemlijst.
Sonic Youth graag als afvaller door, zelfs al had ik er niet eens ruimte voor in mijn stemlijst.
2
geplaatst: 5 november 2021, 09:33 uur
Die stemt gewoon mee hoor via Johan de Witt, die plaatst de punten van hem in een aparte post.
0
geplaatst: 5 november 2021, 09:36 uur
Hopen dat Sonic Youth het idd gewoon gaat redden via de afvallerslijst....denk wel dat finale te hoog gegrepen gaat zijn straks.
0
geplaatst: 5 november 2021, 14:34 uur
In de finale doe ik weer mee, misschien de laatste ladders ook wel, gezien ik toch 36 finalenummers moet luisteren. Tag me anders voor de start voor de volgende ronde eens. Helaas niet echt veel persoonlijke favorieten die overschieten... mijn smaak verschilt veel te veel, wat de reden is waarom ik afhaakte eerder (en ook eventjes minder zin).
0
geplaatst: 5 november 2021, 15:57 uur
Sonic Youth 
Mazzy Star hard op weg naar de finale juich ik ook toe.
Wel jammer dat er wat betreft de afvallers veel nummers net te kort komen (Born Slippy, True Faith, Atmosphere en ook de andere drie vlak onder de scheidslijn vind ik sympathiek), terwijl de afvallers die voorlopig nog net veilig zitten mij echt gestolen kunnen worden (The River en Like a Hurricane).

Mazzy Star hard op weg naar de finale juich ik ook toe.
Wel jammer dat er wat betreft de afvallers veel nummers net te kort komen (Born Slippy, True Faith, Atmosphere en ook de andere drie vlak onder de scheidslijn vind ik sympathiek), terwijl de afvallers die voorlopig nog net veilig zitten mij echt gestolen kunnen worden (The River en Like a Hurricane).
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 5 november 2021, 17:11 uur
Flauwe uitslag. Radiohead en Nick Cave juich ik toe maar zijn niet verrassend te noemen. Van de afvallers betreur ik Find The River het meest.
0
Onweerwolf
geplaatst: 5 november 2021, 18:44 uur
New Years Day in the finale zou mooi zijn. Meest tijdloze nummer dat U2 ooit maakte. 

1
geplaatst: 5 november 2021, 19:28 uur
cosmic kid schreef:
Van de afvallers betreur ik Find The River het meest.
Van de afvallers betreur ik Find The River het meest.
Die leeft nog, hè

Al was het fijn als The River en Find the River van plek konden wisselen.
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 5 november 2021, 19:52 uur
johan de witt schreef:
Die leeft nog, hè
(quote)
Die leeft nog, hè

Je kan ook overdrijven
* denotes required fields.