Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2021 [Uitslagen Ladders]
zoeken in:
0
geplaatst: 9 november 2021, 14:28 uur
Bij mij begint Good Morning, Captain wel altijd zo'n 31 minuten eerder, en dan is ie vrijwel onovertroffen. Maar zo los is ie ook goed te pruimen.
Al verwacht ik dat een finale verder lastig wordt.
Al verwacht ik dat een finale verder lastig wordt.
1
geplaatst: 9 november 2021, 14:28 uur
Omg, GMC in de finale zou echt een knaller van jewelste zijn.
Volgende ronde maar even niet vergeten mee te stemmen dan, al is het maar omdat ik Kendrick in de afgelopen ladder wat plekjes hoger had kunnen helpen.
Volgende ronde maar even niet vergeten mee te stemmen dan, al is het maar omdat ik Kendrick in de afgelopen ladder wat plekjes hoger had kunnen helpen.
0
geplaatst: 9 november 2021, 14:35 uur
En voor Mazzy Star hebben jullie normaal nog een stemmer als ik niet vergeet mee te doen in de volgende ronde en finale. En zonder mijn hulp al op 1 in de ladder.
0
geplaatst: 9 november 2021, 15:43 uur
Slint door is zalig. Heeft misschien de tijdsgeest wat mee. Bij moderne groepen als Black Country, New Road lees ik verwijzingen naar, jawel, Slint. Niet dat het een noodzakelijk verband is, ben heel blij dat deze cultsong in de top 100 staat.
2
geplaatst: 9 november 2021, 15:54 uur
Al even ter info....de Witte Trui heeft het weekend van 12 december al gekaapt bij Radio Orinoco en aangezien ook 28 november al bezet is (en ook wel heel kort dag voor een finalelijstje) zal de ladder ontknoping dus op Sinterklaasavond 5 december gaan plaatsvinden...niet ideaal maar het is niet anders. Moet geloof ik ivm Sinterklaas dan ook nog even uitgezocht worden in hoeverre de uitzending van de gehele top 100 helemaal live kan plaatsvinden.
0
geplaatst: 9 november 2021, 16:12 uur
Lioness niet in de top 80 is een grote verrassing. Sinds 2013 slechts één keer de finale gemist (2016, #47). King Kunta en Blacker The Berry zitten elkaar een beetje in de weg, jammer genoeg.
Wat nieuwe lege plekjes in de finale, altijd leuk. Ieder jaar dezelfde 32 koppen is ook zo voorspelbaar. Hopelijk dat Silent Shout gaat profiteren en weer een rentree maakt bij de bovenste 32.
Wat nieuwe lege plekjes in de finale, altijd leuk. Ieder jaar dezelfde 32 koppen is ook zo voorspelbaar. Hopelijk dat Silent Shout gaat profiteren en weer een rentree maakt bij de bovenste 32.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 9 november 2021, 16:25 uur
Dat dat apathische misbaksel van Songs: Ohia niet door is, is zo ongeveer het enige positieve aan de uitslag van gisteren.
0
geplaatst: 9 november 2021, 16:28 uur
Lioness, Kunta en Archive niet in de finale zou op zich wel voor een mooie nieuwe kwaliteitsimpuls kunnen zorgen 

0
geplaatst: 9 november 2021, 17:18 uur
De beste nummers van Pearl Jam en Sigur Rós zo laag
Starman is toch ook echt wel een persoonlijke Bowie favoriet.
Slint vind ik niks en ik hoor toch echt liever Kendrick dan Mobb Deep.
Starman is toch ook echt wel een persoonlijke Bowie favoriet.Slint vind ik niks en ik hoor toch echt liever Kendrick dan Mobb Deep.
1
geplaatst: 9 november 2021, 17:56 uur
Het zal nog even spannend blijven voor de uitslag komt....want ik ga er straks vandoor voor een concert van Whispering Sons in Gent.
0
geplaatst: 9 november 2021, 18:03 uur
gerre schreef:
Slint door is zalig. Heeft misschien de tijdsgeest wat mee. Bij moderne groepen als Black Country, New Road lees ik verwijzingen naar, jawel, Slint. Niet dat het een noodzakelijk verband is, ben heel blij dat deze cultsong in de top 100 staat.
Is ook 30 jaar oud dat album.
0
geplaatst: 9 november 2021, 18:18 uur
Casartelli schreef:
Dat dat apathische misbaksel van Songs: Ohia niet door is, is zo ongeveer het enige positieve aan de uitslag van gisteren.
Apathisch lijkt me toch wel het laatste dat van toepassing is op de muziek van Songs: Ohia.
1
geplaatst: 9 november 2021, 18:38 uur
Fijn dat we verlost zijn van het pathetische gezeik en gejammer van Lioness!
Standaard #32 bij mij....
Verder een uitslag met ups ( Mobb Deep/Slint/Lana ) en downs ( geen Archive/Sigur Ros/The Blacker the Berry/Starman ).
Standaard #32 bij mij....Verder een uitslag met ups ( Mobb Deep/Slint/Lana ) en downs ( geen Archive/Sigur Ros/The Blacker the Berry/Starman ).
0
geplaatst: 9 november 2021, 18:59 uur
Waarom is in hemelsnaam zo ongeveer het meest overschatte nummer van de hele Mumeladder weer door? Ik ben niet echt een Depeche Mode-fan (al heb ik er ook geen hekel aan) maar zelfs in hun oeuvre zou dit nummer nog niet eens de top 50 halen. Het gaat weer onbegrijpelijk makkelijk door en dan lozen we nog 3 interessante finalisten ook.
Inderdaad een uitslag met ups en downs verder, maar dit is misschien niet echt een verrassing maar ik tast nog steeds wel volkomen in het duister wat iedereen toch in dat saaie monotone Enjoy The Silence-gedreutel hoort. Er is grof geschut nodig geweest in het verleden om hem van 32 af te houden (dan moeten dingen als Led Zep, het diamantje van Pink Floyd of Muse de finale ook halen).
Inderdaad een uitslag met ups en downs verder, maar dit is misschien niet echt een verrassing maar ik tast nog steeds wel volkomen in het duister wat iedereen toch in dat saaie monotone Enjoy The Silence-gedreutel hoort. Er is grof geschut nodig geweest in het verleden om hem van 32 af te houden (dan moeten dingen als Led Zep, het diamantje van Pink Floyd of Muse de finale ook halen).
0
geplaatst: 9 november 2021, 19:02 uur
Volledig mee eens, sb. Werkelijk niets interessants aan dat nummer.
0
geplaatst: 9 november 2021, 19:08 uur
Zeg ik ook al langer, maar de wansmaak weelt hier tierig bij momenten.
2
geplaatst: 9 november 2021, 19:09 uur
Dat heb ik dan weer met Street Spirit.
En dat is weer niet bij lange na het populairste nummer van de band. Blijft vreemd dat dat hier zo goed scoort.
En dat is weer niet bij lange na het populairste nummer van de band. Blijft vreemd dat dat hier zo goed scoort.
1
geplaatst: 9 november 2021, 19:19 uur
starbright boy schreef:
Waarom is in hemelsnaam zo ongeveer het meest overschatte nummer van de hele Mumeladder weer door? Ik ben niet echt een Depeche Mode-fan (al heb ik er ook geen hekel aan) maar zelfs in hun oeuvre zou dit nummer nog niet eens de top 50 halen.
Tja als je dit soort uitspraken, niet voor het eerst, al doet over EtS, voor wat betreft waar het thuishoort binnen hun oeuvre, dan kun je je er voor in de toekomst maar beter niet meer druk over maken, want EtS behoort zeker tot hun formidabele top 25 (voor mij top 10). En zo zal de meerderheid hier de komende jaren ook wel blijven stemmen. Prachtig in al zijn eenvoud.Waarom is in hemelsnaam zo ongeveer het meest overschatte nummer van de hele Mumeladder weer door? Ik ben niet echt een Depeche Mode-fan (al heb ik er ook geen hekel aan) maar zelfs in hun oeuvre zou dit nummer nog niet eens de top 50 halen.
1
geplaatst: 9 november 2021, 19:23 uur
Voor de duidelijkheid, want dat is het blijkbaar niet, ondanks dat ik dacht dat iedereen wel de context zou zien. Als IK een top 50 zou moeten maken zou Enjoy The Silence daar niet instaan. En ik weet dat heel musicmeter en ver daar buiten daar anders over denkt en daar snap ik dus geen reet van, maar het is al 30 jaar zo. Het was namelijk ook nog eens de een na grootste hit die ze ooit hadden in een land waar ze altijd minder populair waren als in bijna de hele rest van Europa (de band heeft zelfs in een paar tours Nederland overgeslagen omdat ze hier vaak voor halfvolle (grote) zalen stonden van het formaat dat in vergelijkbare landen twee keer uitverkocht). Maar ik hoor de nummer 1 en 3 al veel liever (de live-versie van Just Can't Get Enough en People Are People zijn dat).
Overigens zou zowel Street Spirit als Paranoid Android ook mijn Radiohead top 30 niet halen. Creep en Exit music trouwens ook niet. Let Down, die vorig jaar de finale haalde zou daarentegen in de top 3 staan.
Overigens zou zowel Street Spirit als Paranoid Android ook mijn Radiohead top 30 niet halen. Creep en Exit music trouwens ook niet. Let Down, die vorig jaar de finale haalde zou daarentegen in de top 3 staan.
0
geplaatst: 9 november 2021, 19:38 uur
Wel opmerkelijk is dat de eerste acht jaar van de Radio 2 Top 2000 Enjoy the Silence nergens te bekennen was, in tegenstelling to Just Can't Get Enough en People Are People, en dat EtS vervolgens ineens de top 200 binnenkwam en daar bleef. Viel me ineens op.
0
geplaatst: 9 november 2021, 19:47 uur
Datzelfde geldt ook voor Street Spirit. Eerste 8 jaar nergens in de top 2000 en toen opeens top 200 en nooit meer weggeweest.
In die eerste 8 jaar werd die lijst waarschijnlijk op een compleet andere wijze samengesteld.
In die eerste 8 jaar werd die lijst waarschijnlijk op een compleet andere wijze samengesteld.
1
geplaatst: 9 november 2021, 19:48 uur
Dat was in de tijd dat er streep ging door bijna alle 90's muziek en zelfs een deel van de 80's. Dat is destijds gewoon toegegeven. De top 2000 werd toen gemanipuleerd een lijstje dat vooral het toenmalige radio 2-publiek moest dienen en die vonden vaak dat goede muziek op enkele uitzonderingen na (zoals Katie Melua) was gestopt in 1979. Het verschil voor de top 2000 zat hem in de datum. Enjoy The Silence is uit 1990. Ze hebben later in een tempo van een paar per jaar de doorgestreepte platen toegelaten en toen kreeg je de rare tijden dat Nirvana hoog stond en Pearl Jam er helemaal niet instond.
0
geplaatst: 9 november 2021, 19:51 uur
Ja klopt, en ergens zit die cultuur nog steeds in die lijst. Nog steeds wordt veel alternatieve muziek geweerd omdat het niet onder het profiel zou vallen.
1
geplaatst: 9 november 2021, 20:10 uur
Stiekem hoop ik dat Sam Cooke het toch nog gaat redden. #Kwartje is eindelijk gevallen. 

0
geplaatst: 9 november 2021, 20:23 uur
Dance Lover schreef:
Stiekem hoop ik dat Sam Cooke het toch nog gaat redden. #Kwartje is eindelijk gevallen.
En dat na 57 jaar? Toe maar! Bij mij moet ie nog rijpen.

9
geplaatst: 9 november 2021, 21:17 uur
Fijn dat we verlost zijn van het pathetische gezeik en gejammer van Lioness!
Zeg ik ook al langer, maar de wansmaak weelt hier tierig bij momenten.
Ik snap niet goed waarom in sommige reacties zo'n felle toon wordt aangeslagen.
0
geplaatst: 9 november 2021, 21:51 uur
Casartelli schreef:
Je leest hier soms wat. Lol.
0
geplaatst: 9 november 2021, 21:54 uur
Slecht is het natuurlijk niet maar verre van finale materiaal
* denotes required fields.