MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2021 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Oef, nou ja hopen dat Silent Shout aan de goede kant van de streep blijft... En Thunder Road is ook finalewaardig.

Da's zo mogelijk nog een mindere uitslag

Prima fout dus

Ronde 5 - Ladder 6
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 80 van onze Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. Pearl Jam - Black [15] 650
2. New Order - Blue Monday [5] 481
3. Echo & The Bunnymen - The Killing Moon [18] 462
4. Talk Talk - Life's What You Make It [45] 446
5. Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84) [29] 442
6. 16 Horsepower - Black Soul Choir [89] 441
7. The Beatles - Eleanor Rigby [71] 437
8. The Clash - London Calling [72] 434

Uitgeschakeld, echter - de beste 16 afvallers plaats zich alsnog.

9. The Velvet Underground - Heroin [127] 418
10. Portishead - Glory Box [42] 416
11. DJ Shadow - Stem / Long Stem [30] 403
12. The Blue Nile - Tinseltown In The Rain [114] 387
13. R.E.M. - Nightswimming [100] 319
14. R.E.M. - Losing My Religion [143] 318
15. Joy Division - Decades [83] 315
16. Elbow - One Day Like This [204] 258
17. DJ Shadow - Building Steam With A Grain Of Salt [300] 251
18. The Velvet Underground - Sunday Morning [170] 250
19. Tame Impala - Let It Happen [166] 246
20. Portishead - We Carry On [157] 226

76 stemmers deze ronde

Ladder 6 bevatte 9 top 80 nummers van vorig jaar en 5 finalisten van vorig jaar waarvan 1 uit de top 10.
Van die 9 top 80 noteringen van vorig jaar zien 2 niet terug bij de bovenste 8 waaronder finalist DJ Shadow. Ex-finalist van een aantal jaar geleden, 16 Horsepower springt weer terug de top 80 in dit jaar.
Het verhaal van deze ladder zit echter in de afvallers en m.n. in de scores van de afvallers. Want zowel The Velvet Underground, Portishead, DJ Shadow als The Blue Nile scoren zo goed qua stempercentage dat ze gewoon alle 4 via de afvallerslijst door zullen gaan.

De afvallerslijst na 6 ladders.
Volgens de kort door de bocht statistiek zou je bij de bovenste 12 van deze lijst moeten staan om door te gaan. Zoals gezegd nestelen The Velvet Underground, Portishead, DJ Shadow en The Blue Nile zich in die top 12.
Aan de onderkant vallen uit deze ladder in ieder geval alle nummers vanaf R.E.M. - Nightswimming definitief af en uit de vorige ladders zijn we nu ook R.E.M. - Drive, The Rolling Stones - Sympathy For The Devil, Fela Kuti & The Africa '70 - Water No Get Enemy en Underworld - Born Slippy .NUXX definitief kwijt.
Het houdt ook in dat zowel Sufjan Stevens als Neil Young ineens aan de verkeerde kant van de scheidslijn terecht zijn gekomen.
Sam Cooke - A Change Is Gonna Come is nu het eerste nummer wat op de schopstoel zit.

1 The Velvet Underground - Heroin
2 Portishead - Glory Box
3 DJ Shadow - Stem / Long Stem
4 Nick Drake - Northern Sky
5 The Rolling Stones - Gimme Shelter
6 Leonard Cohen - Famous Blue Raincoat
7 Sufjan Stevens - Casimir Pulaski Day
8 The Blue Nile - Tinseltown In The Rain
9 Sonic Youth - Teen Age Riot
10 Bruce Springsteen - The River
11 Kendrick Lamar - Sing About Me, I'm Dying of Thirst
12 The Knife - Silent Shout

De virtuele scheidslijn volgens de kort door de bocht statistiek.

13 Sufjan Stevens - Chicago
14 Neil Young - Like A Hurricane
15 R.E.M. - Find The River
16 Sam Cooke - A Change Is Gonna Come

The Clash is toch sowieso door?

Dit had een mooie kans kunnen zijn om dat stem nummer te lozen maar alsnog gaat het door.

Wel een goede uitslag verder 5/7 (6/8 als je The Blue Nile mee telt)

VU en Portishead zijn mooi dat ze mee doorgaan, maar vn DJ Shadow en vooral The Blue Nile is het spijtig dat ze de plekjes innemen van de betere nummers die nu net onder de scheidingslijn vallen.

Oh wow, 4 extra nummers die doorgaan - tis maar goed dat luigifort geband is, die had een rolberoerte gekregen

Het zijn overigens wel die 4 extra nummers die de uitslag acceptabel maken, want bij de eerste 8 staat maar 1 nummer waar ik op heb gestemd. Jammer verder vooral van Decades, had ik veel liever verder gehad dan Love Will Tear Us Apart.

4/7 En de andere 4 liedjes vind ik eigenlijk ook wel prima net zoals Stem en Tinseltown dus ik ben zeker tevreden.

Ik ben blij met de uitslag, 6/7 inclusief The Blue Nile, maar het is nu wel peentjes zweten voor absolute toppers van Sufjan Stevens en The Knife.

Decades is een mooi nummer, maar so is Love Will Tear Us Apart, enig probleem is dat die laatste meer afgespeeld wordt en meer gekend is, waardoor verzadigheid onvermijdelijk toch wel eens zal optreden. Hetzelfde krijg je met A Forest.

Vind eigenlijk dat van zowel Portishead, als Velvet Underground als DJ Shadow nu (misschien) het verkeerde nummer doorgaat,

Oei, vergeten te stemmen. Ging bijna mis

Edgar18 schreef:
Ook de loting van King Kunta en The Blacker the Berry in één ladder is jammer, ik ben bang dat die elkaar in de weg gaan zitten.
En dan ook nog Shook Ones Pt. II erbij! Net even de stemmen doorgescrold en ik vrees met grote vreze dat beide exit zijn. Mobb Deep daarentegen geef ik een goede kans, dat zou wel een knappe prestatie zijn.

Ronde 5 - Ladder 7
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 80 van onze Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out [3] 646
2. Depeche Mode - Enjoy The Silence [13] 541
3. The Beatles - A Day In The Life [10] 528
4. Mobb Deep - Shook Ones Pt. II [150] 489
5. U2 - The Unforgettable Fire [90] 459
6. Lana Del Rey - Venice Bitch [58] 445
7. Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr. [35] 435
8. Slint - Good Morning, Captain [217] 421

Uitgeschakeld, echter - de beste 16 afvallers plaats zich alsnog.

9. Nina Simone - Four Women [479] 394
10. Songs: Ohia - Lioness [27] 393
11. David Bowie - Starman [99] 387
12. Kendrick Lamar - King Kunta [32] 385
13. Kendrick Lamar - The Blacker The Berry [320] 370
14. Nick Drake - Day Is Done [108] 368
15. David Bowie - Space Oddity [94] 352
16. Led Zeppelin - Stairway To Heaven [53] 333
17. Archive - Controlling Crowds [31] 326
18. Deep Purple - Child In Time [188] 324
19. Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása [470] 303
20. Pearl Jam - Alive [131] 301

82 stemmers deze ronde

Ladder 7 bevatte 9 top 80 nummers van vorig jaar en 5 finalisten van vorig jaar waarvan 2 uit de top 10.
Van die 9 top 80 noteringen van vorig jaar zien 3 finalisten niet terug bij de bovenste 8 t.w. Lioness, King Kunta en Controlling Crowds. En alle 3 deze nummers liggen er ook definitief uit zoals alle afvallers in deze ladder niet hoog genoeg scoren om via de afvallerslijst door te mogen gaan.
Mobb Deep gaat een mooie sprong wagen de top 80 in en ex-finalist U2 komt weer terug de top 80 binnen.

De afvallerslijst na 7 ladders.
Volgens de kort door de bocht statistiek zou je bij de bovenste 14 van deze lijst moeten staan om door te gaan. Zoals gezegd gaat geen enkel nummer uit deze ladder door.
Dat houdt in dat er in de ranking van de afvallerslijst helemaal niets veranderd in de top 16 maar dat de virtuele scheidslijn wel 2 plaatsen naar onder is gezakt waardoor zowel Sufjan Stevens als Neil Young ineens weer aan de goede kant van de scheidslijn terecht gekomen zijn. Dat houdt in dat ze beide denk ik ook wel zo goed als zeker definitief doorzijn, of het moet weer heel gek gaan lopen in de laatste ladder met 3 of 4 afvallers die bovengemiddeld hoog scoren.
En dus mogen R.E.M. - Find The River en Sam Cooke - A Change Is Gonna Come nog steeds een klein beetje hopen waarbij R.E.M. net iets meer dan Sam.

1 The Velvet Underground - Heroin
2 Portishead - Glory Box
3 DJ Shadow - Stem / Long Stem
4 Nick Drake - Northern Sky
5 The Rolling Stones - Gimme Shelter
6 Leonard Cohen - Famous Blue Raincoat
7 Sufjan Stevens - Casimir Pulaski Day
8 The Blue Nile - Tinseltown In The Rain
9 Sonic Youth - Teen Age Riot
10 Bruce Springsteen - The River
11 Kendrick Lamar - Sing About Me, I'm Dying of Thirst
12 The Knife - Silent Shout
13 Sufjan Stevens - Chicago
14 Neil Young - Like A Hurricane

De virtuele scheidslijn volgens de kort door de bocht statistiek.

15 R.E.M. - Find The River
16 Sam Cooke - A Change Is Gonna Come

Wat een stomme uitslag. Nou, alle ballen maar op Lana, Slint en Mobb Deep dan maar.

(en hopelijk Neil Young ook nog)

edit: Edgar18 had gelijk

De prestatie van Controlling Crowds dit jaar maakt de finaleplek van verleden jaar nog extra random. Geweldig nummer wel, mocht gerust vaste klant worden van mij.

En ja, dan maar Shook Ones Pt. II als hiphoppert in de finale? King Kunta is geweldig, maar Sing About Me als hoogste Kendrick is wat mij betreft eigenlijk terechter (maar liefst van al zie ik gewoon The Blacker The Berry shinen in de finale).

ArthurDZ schreef:

En ja, dan maar Shook Ones Pt. II als hiphoppert in de finale? King Kunta is geweldig, maar Sing About Me als hoogste Kendrick is wat mij betreft eigenlijk terechter (maar liefst van al zie ik gewoon The Blacker The Berry shinen in de finale).

Arthur spit die waarheden, Song About Me op de kenny troon zou zeker niet onterecht zijn. The Blacker the Berry ook, naast dat het een geweldig nummer is, nog altijd even relevant.

een slagveld van jewelste deze ladder, maar ik ga alvast dromen van Slint in de finale. En als het niet dit jaar gebeurd, vast en zeker ooit in de komende jaren

Mobb Deep en Slint door dat zou geheid mijn top 2 zijn in de finale, dus laat maar komen

Wel jammer van Kendrick, die heeft duidelijk de hinder gehad van 2 nummers in de ladder, al moet ik heel eerlijk zeggen dat ik een beetje uitgeluisterd ben op King Kunta. Tis dat Sing About Me ook niet mijn favo Kenny is, dan liever Swimming Pools, The Blacker the Berry of M.a.a.d. City, maar ja, je kan niet alles hebben...

Chicago en Silent Shout hebben weer wat lucht gekregen verder overwegend goede uitslag. Deze drie afgevallen finalisten ga ik niet missen in de finale. Supertoffe nummers, maar niet top 32 voor mij. Mobb Deep heb ik hoger zitten, dus mooi dat die door is. Had nog stille hoop voor Starman, daar ben ik de afgelopen weken verslingerd aan geraakt. Maar Bowie had last van de dubbele notering ben ik bang.

Het is mij trouwens een raadsel waarom nou net A Day In The Life van The Beatles het meest populair is. Ze hebben zoveel mooiere nummers

El Ninjo schreef:
Ladder 7 bevatte 9 top 80 nummers van vorig jaar en 5 finalisten van vorig jaar waarvan 2 uit de top 10.
Van die 9 top 80 noteringen van vorig jaar zien 3 finalisten niet terug bij de bovenste 8 t.w. Lioness, King Kunta en Controlling Crowds. En alle 3 deze nummers liggen er ook definitief
Dus ook Stairway to Heaven. Nog wel even het vermelden waard dan maar, jammer genoeg.

Fantastische sprong van Shook Ones Pt. Ii, trouwens, veel beter dan al die Lamar tracks.

Shook Ones door is fantastisch en ruim boven verwachting dus enkel dat maakt me al zeer tevreden.

Blij met U2 maar die Mobb en vooral Slint kan mij gestolen worden (niet mijn ding)

Shook Ones Pt. II, The Unforgettable Fire en Venice Bitch zijn lichtpuntjes, verder is het toch wel huilen met de pet op. Four Women verbetert zich flink, maar kan de reuzenstap jammer genoeg net niet maken. Lioness, Child In Time, Day Is Done en Alive hadden een beter lot verdiend.

3/7 Mwah uitslag dus

Goed te lezen dat Find the River weer de goede kant op gaat, wellicht dat die het in 92ste minuut van dit spel nog gaat redden. Aan de andere kant om dat te bereiken zitten we wel opgescheept met gedrochten als Chicago en Like A Hurricane dus of dat het nou waard is

3x Sufjan vind ik persoonlijk wat overdadig. Maar ik hoop ook dat Like a Hurricane doorgaat, dus die nemen we maar voor lief.

En: Shook Ones > King Kunta, dus prima wissel.

3x Sufjan in de top 80 hoeft van mij ook niet, maar ik hoef geen enkele artiest 3x in de top 80 te zien. Wel heel blij met de verrassend goede scores van Mobb Deep en Slint. Prachtige stijging voor dit nummer van Nina Simone ook.

Ik ben eigenlijk enorm tevreden over de uitslag. Enkel U2 en Sufjan Stevens zijn mwah. The Beatles, ja ok ik begrijp het wel. Klinkt behoorlijk experimenteel. De rest heb ik voor gestemd (en 2 ervan vallen tussen de grootste klassiekers ooit gemaakt: Depeche Mode en The Smiths).

Geen Lioness, dat verbaast me. Maar wel erg blij dat Slint door is. Alleen specifiek deze van Sufjan hoeft voor mij niet zo, en waarom men altijd zo lyrisch is over The Unforgettable Fire is ooit ergens langs me heen gegaan maar ik accepteer het maar.

Good Morning Captain is zelfs één van de mooiste nummers ooit. Grote kans als die de finale haalt dat het 1 of 2 wordt. Alleen al dat begin... . Vrees alleen dat die niet de finale zal halen. Maar top 80 is ook al mooi.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:20 uur

geplaatst: vandaag om 04:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.