Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2021 [Uitslagen Ladders]
zoeken in:
2
geplaatst: 16 november 2021, 21:27 uur
Een van de finalisten uit de herkansingsladder bevat trouwens een pianosolo gespeeld door een muzikant die ook bekend is als tv-presentator.
0
geplaatst: 16 november 2021, 21:49 uur
Mausie schreef:
Hoe er mensen kunnen haten op The The is mij een raadsel. Vanaf die eerste gitaarklanken kan je toch niets anders doen dan een grote grijns op je gezicht toveren?
Dat klopt wel. Hoe er mensen kunnen haten op The The is mij een raadsel. Vanaf die eerste gitaarklanken kan je toch niets anders doen dan een grote grijns op je gezicht toveren?
Mocht dat nummer pardoes voorbijkomen dan krijg ik ook altijd een grijns op m'n gezicht. Een grijns als in, mooi, over een kleine 4 minuten is het gelukkig weer voorbij.
0
geplaatst: 16 november 2021, 21:51 uur
Edgar18 schreef:
Op basis van de lijstjes had ik goede hoop dat die het ging redden.
Op basis van de lijstjes had ik goede hoop dat die het ging redden.
Ik ook en volgens mij dan voor het eerst een eigen nominatie in de finale geloof ik

Toch goed gedaan uiteraard!
Dat Prince geen dubbele slag ging maken was wel duidelijk. Die heeft het dit jaar goed gedaan, maar zo goed om met twee nummers in de finale te staan was ietwat te hoog gegrepen helaas.
1
Onweerwolf
geplaatst: 16 november 2021, 21:52 uur
JoaMuse schreef:
Een van de finalisten uit de herkansingsladder bevat trouwens een pianosolo gespeeld door een muzikant die ook bekend is als tv-presentator.
Is dat dat nummer met die riff waar Mausie heel raar van gaat grijnzen?
0
geplaatst: 16 november 2021, 21:53 uur
aERodynamIC schreef:
Ik ook en volgens mij dan voor het eerst een eigen nominatie in de finale geloof ik :-
Ik juist voor het eerst in jaren (vijf, zes) geen. Waardeloze finale Ik ook en volgens mij dan voor het eerst een eigen nominatie in de finale geloof ik :-

0
geplaatst: 16 november 2021, 22:03 uur
Van mijn top 4 maar 1 door, gelukkig wel 2 nummers door die ook zeker in mijn top 15 komen. Portishead is ook een leuke finalist, hoewel ik Glory Box nooit als heel bijzonder heb ervaren. Een goed nummer, maar Portishead heeft zeker beter.
0
geplaatst: 16 november 2021, 22:05 uur
Ach ja, de belangrijkste van allemaal wint deze herkansing. Dus ik ben tevreden.
1
geplaatst: 16 november 2021, 22:14 uur
JoaMuse schreef:
Daar kijk ik van op!
2
geplaatst: 16 november 2021, 23:21 uur
Decennia-verdeling
Fifties: 1
Sixties: 3
Seventies: 7
Eighties: 11
Nineties: 8
Nillies:2
Tennies:0
0
geplaatst: 16 november 2021, 23:41 uur
JoaMuse schreef:
En wist je dat bij de opname van het nummer één plek daaronder de zangeres geheel gekleed was?
0
geplaatst: 16 november 2021, 23:54 uur
Poek schreef:
En wist je dat bij de opname van het nummer één plek daaronder de zangeres geheel gekleed was?
(quote)
Oef, daar was ik toch even bang dat Eternal Flame ineens de finale had gehaald.
0
geplaatst: 17 november 2021, 08:45 uur
jordidj1 schreef:
Eternal Flame > Uncertain Smile
Eternal Flame > Uncertain Smile
Daar zijn de meningen dan definitief over verdeeld!
Al mag ik Eternal Flame graag zo stiekem bij een knisperend haardvuur een keer luisteren, en dan dromen dat Susanna toch iets dichterbij was dan alleen die warme stem uit de radio. Susanna, oh Susanna.
0
geplaatst: 17 november 2021, 10:15 uur
Oeps, vergeten te stemmen. Exit Music had het anders alsnog niet gehaald en Troy had dan minder punten tekort gekomen. Het is een schande!
0
geplaatst: 17 november 2021, 10:25 uur
gerre schreef:
Decennia-verdeling
Decennia-verdeling
Oudste finale ooit me dunkt. Met enige afstand
0
geplaatst: 17 november 2021, 10:37 uur
Mexicanobakker schreef:
Al mag ik Eternal Flame graag zo stiekem bij een knisperend haardvuur een keer luisteren, en dan dromen dat Susanna toch iets dichterbij was dan alleen die warme stem uit de radio. Susanna, oh Susanna.
(quote)
Je was zeker de co-writer bij haar eerste solo hits (my side of the bed & unconditional love) ?
1
geplaatst: 17 november 2021, 10:48 uur
johan de witt schreef:
Wanneer mogen we een lijstje insturen?
Wanneer mogen we een lijstje insturen?
Vanaf nu dus...we moesten nog even alles in orde brengen, youtube linkjes, spotify playlist etc...maar iedereen is nu getagd in het normale MuMeLadder topic.
0
geplaatst: 17 november 2021, 10:59 uur
Mooie finale met veel nieuwe aanwinsten tov vorig jaar. Sowieso zijn het voor mij meestal de "incidentele" finalisten die de finale kleuren.
Eruit: 1, 2, 3, 10, 11, 12, 13, 16, 19, 22, 23, 24, 25, 27, 32 (gem 16)
Erin: 1, 3, 5, 6, 7, 8, 11, 13, 14, 15, 18, 19, 23, 27, 28 (gem 13.2)
Eruit: 1, 2, 3, 10, 11, 12, 13, 16, 19, 22, 23, 24, 25, 27, 32 (gem 16)
Erin: 1, 3, 5, 6, 7, 8, 11, 13, 14, 15, 18, 19, 23, 27, 28 (gem 13.2)
0
geplaatst: 17 november 2021, 11:55 uur
Tegenwoordig wordt geen goede muziek meer gemaakt, dat is toch alom bekend?
0
geplaatst: 17 november 2021, 12:18 uur
Tja, de zo enorm belangrijke diversiteit (Miles in de finale!) moet ten koste van een ander paradepaardje gaan heh...
1
geplaatst: 17 november 2021, 12:20 uur
Onzin, dat kan prima allebei. Er hadden best wat moderne platen ingekund zonder af te doen aan de diversiteit.
1
geplaatst: 17 november 2021, 12:23 uur
Tja er kan zo veel... Maar een nummer uit de jaren 50 of ipv bv Enjoy the Silence (om maar eens een tot voor kort vaste finalist te noemen) maakt voor t gemiddelde wel aardig wat uit natuurlijk.
0
geplaatst: 17 november 2021, 12:24 uur
Dat klopt, en Miles ipv Depeche Mode vind ik zelf erg leuk. Tegelijkertijd vind ik het jammer dat er niet wat meer moderne muziek in de finale staat. Dat soort dingen sluiten elkaar niet uit.
1
geplaatst: 17 november 2021, 12:35 uur
Er mag ook wel wat meer Nederlandstalig (en dan niet Spinvis) in de finale. Volgend jaar Mart Hoogkamer bij de laatste 32, twee vliegen in één klap!
0
geplaatst: 17 november 2021, 12:43 uur
Volgend jaar Lana del Rey - Mariners Apartment Complex in de finale 

1
geplaatst: 17 november 2021, 12:43 uur
vigil schreef:
Tja er kan zo veel... Maar een nummer uit de jaren 50 of ipv bv Enjoy the Silence (om maar eens een tot voor kort vaste finalist te noemen) maakt voor t gemiddelde wel aardig wat uit natuurlijk.
Natuurlijk waar, maar het is niet alleen Miles die het gemiddelde jaar omlaag haalt. Ik moet het grafiekje met de decenniaverdeling door de jaren heen nog updaten, maar als het goed is hebben we geen eerdere editie gehad met zo weinig 00s nummers (op 2008 na misschien). En het is ook vrij bijzonder te noemen dat de 10s helemaal ontbreken, terwijl die nog redelijk vers in het geheugen liggen.
* denotes required fields.