MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2021 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Poek schreef:
Volgend jaar Mart Hoogkamer bij de laatste 32, twee vliegen in één klap!

jordidj1 heeft een betere suggestie https://media.giphy.com/media/tij5WY72bJkIzCQlZr/giphy.gif

Casartelli (moderator)
Arno schreef:
Het recentste nummer is 17 jaar oud.
Fijn, dan hebben we in elk geval geen overlap met de Witte Trui finale.

Gretz schreef:
(quote)

jordidj1 heeft een betere suggestie (afbeelding)

Is dat het kleinkind van Ronald Koeman?

Dick Fijn in de finale ...of is dat toch stiekem een jonge Louis die juichen roept ?

Casartelli schreef:
(quote)

Ik zit even in de zeurmodus dus die analyse laat ik nog even schieten...

El Ninjo schreef:
Dick Fijn in de finale ...of is dat toch stiekem een jonge Louis die juichen roept ?

Over Nederlandstalig + Louis gesproken, deze deed het vanochtend ook goed bij mij

Casartelli schreef:
(quote)

Moet het nog even narekenen, maar ook dit lijkt een unicum te zijn sinds de Trui in 2013 van start ging

Edit: nope, helaas ook in 2018

Gretz schreef:
(quote)

Over Nederlandstalig + Louis gesproken, deze deed het vanochtend ook goed bij mij

Jammer alleen dat hij van de week op de fiets over een wortel van een van die hoge bomen uitgleed

El Ninjo schreef:

Louis zit in een rolstoel niet in een truck

Gretz schreef:
En het is ook vrij bijzonder te noemen dat de 10s helemaal ontbreken, terwijl die nog het verst in het geheugen liggen.

Vind je dat zo bijzonder Geert? Ik heb het niet helemaal uitgeplozen, maar volgens mij ligt de gemiddelde leeftijd van de MuMeladder ladder stemmer aan de hoge kant, uitgaande van het feit dat degene die hier als kuikens bestempeld worden ook allemaal al richting de 30 kruipen. Ben benieuwd wat er zou gebeuren als we ooit een influx van stemmers <25 jaar zouden krijgen

Dan krijgen we wellicht Tyler, the Creator of Frank Ocean in de finale, ik ben voor!

Gretz schreef:
(quote)

Moet het nog even narekenen, maar ook dit lijkt een unicum te zijn sinds de Trui in 2013 van start ging

Edit: nope, helaas ook in 2018

https://i.imgur.com/j9Lsk7U.png

Gretz schreef:
En het is ook vrij bijzonder te noemen dat de 10s helemaal ontbreken, terwijl die nog het verst in het geheugen liggen.

*dichtst in het geheugen. Arme Geert, nu al vroegdement. Verder wat mijn mede honeybear/kuiken aero zegt.

Arrie schreef:
Dan krijgen we wellicht Tyler, the Creator of Frank Ocean in de finale, ik ben voor!

Zijn dat nu de grootste namen bij de kids? Ik heb echt zwaar geen idee waar de meerwaardezoekers van die leeftijd (die zouden kunnen aarden op MuMe) naar luisteren, volg alleen de charts een beetje maar dat zegt ook niet alles, tien jaar geleden luisterde ik ook niet naar David Guetta en Pitbull.

aerobag schreef:
Ik heb het niet helemaal uitgeplozen, maar volgens mij ligt de gemiddelde leeftijd van de MuMeladder ladder stemmer aan de hoge kant, uitgaande van het feit dat degene die hier als kuikens bestempeld worden ook allemaal al richting de 30 kruipen. Ben benieuwd wat er zou gebeuren als we ooit een influx van stemmers <25 jaar zouden krijgen

Goed punt. Ik denk dat we wel kunnen stellen dat de nieuwe aanwas op MuMe al geruime tijd gering is. Veel van de kuikens die al sinds jaar en dag trouw deelnemen aan de Ladderspellen schreven zich in op MuMe toen ze nog een tiener waren. Maar anno 2021 zijn tieners of jonge adolescenten op MuMe een zeldzaamheid.

Ik vraag me soms ook wel eens af hoe anders de MuMeLadder eruit zou zien als 30-40% van de stemmers vrouw zou zijn i.p.v. de 1-2% nu

En als we dan eens een killer van een jonge snaak erbij krijgen, wordt ie geband.

Arrie schreef:

Of Africa van Toto?

ArthurDZ schreef:

(quote)

Zijn dat nu de grootste namen bij de kids?

In ieder geval twee voorbeelden, voor zover ik kan inschatten. Maar ik ben zelf ook alweer 30, dus wat weet ik er van...

Lana doet het goed in die doelgroep, en ze haalde de finale nog bijna ook, dus er is hoop

AOVV schreef:
En als we dan eens een killer van een jonge snaak erbij krijgen, wordt ie geband.

Sorry

Gretz schreef:
ArthurDZ schreef:
*dichtst in het geheugen. Arme Geert, nu al vroegdement. Verder wat mijn mede honeybear/kuiken aero zegt.
Overigens lijkt mij "verst" voor zowel ver als voor vers een juist gespelde overtreffende trap. Gangbaarder is misschien "meest vers(e)".

Heb een hitparade kuiken (11 jaar) thuis maar geloof niet dat haar muzieksmaak Impact op de MuMe gemeenschap zal hebben: Snelle, Kid Laroi, Susan & Freek, Maan, Olivia Rodrigo en Nothing But Thieves. Toegegeven, aan die laatste ben ik een beetje schuldig ..

Alle op- en aanmerkingen ten spijt, ik vind het gewoon weer een enorm goede finale! Van de 32 nummers zou ik er minimaal 25 een 8 geven. En ik denk ongeveer een 9 of hoger.

In alle commotie had ik me bij een aantal nummers helemaal niet actief gerealiseerd dat ze de finale gehaald hebben, zoals When Doves Cry en Wuthering Heights.

Outlaw104 schreef:
(quote)
(quote)
Overigens lijkt mij "verst" voor zowel ver als voor vers een juist gespelde overtreffende trap. Gangbaarder is misschien "meest vers(e)".
Laat maar, hij is Belg.

In de finale zitten 5 dubbels. We zijn misschien van de 3- of zelfs 4-dubbels van af, maar dat kan nog altijd beter. Al weet ik dat de meesten daar niet van wakker liggen. Er is ontzettend veel goeie muziek gemaakt, dus leg ik de lat graag hoog. Zeker als ik 2 nummers van 1 en dezelfde plaat opmerk, vind ik dat ook beetje jammer.

Dat is alleen Marvin, toch?

De voorselectie is gemaakt en hier ook tevreden. Top 10 is allemaal 8+. Alleen de nummers 30-32 zou ik skippen als ze voorbij kwamen in een playlist.

- Hoogste nieuwkomer/re-entry komt binnen op 5. De laagste op 32.
- Gemiddelde positie van de nieuwkomers is 20 en van de finalisten van vorig jaar is 13. Een groot verschil.
- Van de finalisten van vorig jaar maakt er eentje een sprongetje van maar liefst 11 plaatsen: van rechterrijtje de top 10 in. De grootste daler zakt 6 plaatsen.
- De beste dubbelaar scoort gemiddelde positie 5 (niet al te moeilijk om te raden wie dat is), de slechtste dubbelaar scoort gemiddelde positie 28. Surprise surprise, het is geen U2.

Maar het is een voorselectie en het kan nog veranderen. De komende dagen de playlist eens goed luisteren.

Arrie schreef:

Ik vind het overigens een belediging om te stellen dat Beyoncé meer celeb dan wat anders (dus artiest) is.

Om hier nog 1 keer op terug te komen..Moet toch wel lukken, zeker. Dat gloednieuwe nummer "Be Alive", mag er absoluut wezen. Op en top r&b.

Poek schreef:
(quote)

Of Africa van Toto?
Als dat nog eens zou mogen gebeuren
Laat maar komen die influx van stemmers <25 jaar.

Lijst ingeleverd; wederom een sterke finale!

Veelzeggend dat ik voor mijn laatste luisterbeurt geen idee had wie mijn #32 moest gaan zijn.......

OUT: 3, 4, 5, 7, 8, 10, 12, 17, 18, 21, 24, 25, 27, 30, 32

IN: 1, 4, 5, 6, 8, 11, 13, 14, 16, 19, 21, 26, 27, 31, 32

Hernieuwde interesse voor een nummer dat weer terugkeert in de finale zorgt voor +12 en een 80`s plaat stijgt maar liefst 8 plekken bij mij! En een nieuwe #01, al was het met de hakken over de sloot.

Wat betreft de gemiddelde ouderdom van de 32 finalisten breekt de editie van 2021 het oude record van 2018 ruimschoots. Van 2007 t/m 2009 lag het gemiddelde releasejaar nog wel iets lager.

Gemiddelde leeftijd van de finalisten per editie (2007-2021):
(klik voor groot)
https://i.imgur.com/Ml7Mt9A.png

Gemiddelde (release)jaar van de finalisten per editie (2007-2021):
(klik voor groot)
https://i.imgur.com/A0o51Qt.png

Gast
geplaatst: vandaag om 21:07 uur

geplaatst: vandaag om 21:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.