menu

Muziek / Muziekgames / De Witte Trui [Editie 2021]

zoeken in:
Onweertrui (hoe tag je hier)
Boys In The Better Land is van 2019, niet 2018.

avatar van remcodulac
gerre (boven je tekstbox, derde van rechts): 2019 was een re-release.

Ah, gaan we zo weer beginnen? Hehe. Het voelt voor iedereen als 2019. Maar in de strikte zin zal je gelijk hebben.

avatar van Onweerwolf
gerre schreef:
Onweertrui (hoe tag je hier)
Boys In The Better Land is van 2019, niet 2018.


2018.

Boys In The Better Land / Chequeless Reckless | Discogs

avatar van VladTheImpaler

Dat is wel een andere versie, de versie die hier mee doet komt wel uit 2019.

avatar van Onweerwolf
VladTheImpaler schreef:
(quote)

Dat is wel een andere versie, de versie die hier mee doet komt wel uit 2019.


Serieus?


avatar van Poek
VladTheImpaler schreef:
(quote)

Ja volgens mij wel. Dit is de 2018 (Darklands) versie; Fontaines D.C. - Boys In The Better Land (Darklands Version) - YouTube


Maar da's dan nog een andere versie dan die op de single uit 2018 waarnaar Onweerwolf linkt neem ik aan? Want die zou een speelduur van 5'43'' hebben.

Beetje gek ook: de vinylsingle is blijkbaar anders dan de mp3-single.

avatar van Onweerwolf
Dit is inderdaad vreemd. Verschillen ze onderling ook erg of is het een fade out ipv een outro oid?

avatar van Teunnis
De speelduur verschilt, het tempo is anders en de nieuwere versie herhaalt meerdere delen van de tekst een keer meer.

avatar van VladTheImpaler
Poek schreef:
Maar da's dan nog een andere versie dan die op de single uit 2018 waarnaar Onweerwolf linkt neem ik aan? Want die zou een speelduur van 5'43'' hebben.

Beetje gek ook: de vinylsingle is blijkbaar anders dan de mp3-single.

Volgens mij staat die single ook op Spotify, en daar heeft ie ook een speelduur van 4:26. Welke versie die van 5:43 is, weet ik dan ook niet. En zoals Teunnis al zegt, is er wel een aardig verschil tussen de Darklands en album versie.

avatar van Onweerwolf
Ik heb het gewoon aangepast naar 2019. Dank voor het attenderen.

avatar van Onweerwolf
Er zijn al weer 25 lijstjes ingeleverd, met dank aan Porcupine Head voor de zojuist verwerkte #25.

Keep 'm coming.

avatar van Mausie
Mausie (crew)
Maakt de versie uit dan? Ik had begrepen dat je naar de versie van je eigen keuze luistert, omdat het niet mogelijk is om meerdere versies te nomineren.

avatar van Onweerwolf
Mausie schreef:
Maakt de versie uit dan? Ik had begrepen dat je naar de versie van je eigen keuze luistert, omdat het niet mogelijk is om meerdere versies te nomineren.


Dat klopt, iedereen mag het voor zichzelf invullen. Maar het is wel relevant of we 2018 of 2019 nemen voor de notering natuurlijk.

avatar van Arrie
Als het ook mogelijk is om de Darklands versie in te vullen voor jezelf, dan zou je toch alsnog naar de oudste release kijken?

avatar van Onweerwolf
Arrie schreef:
Als het ook mogelijk is om de Darklands versie in te vullen voor jezelf, dan zou je toch alsnog naar de oudste release kijken?


Nah, we nemen gewoon de release die bedoeld is bij het nomineren en dat is volgens mij gewoon de bekende versie. Dat is de officiële notering.

Iedereen mag altijd zelf een andere versie invullen, maakt niet uit wat voor versie. Al is het een cover van je buurman onder de douche met het raam open.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
24 nummers zijn gerangschikt en met de bovenste 12 is de organisator van dienst verblijd. 7 nieuwkomers... ik zie dat dat er vorig jaar 10 waren en het jaar daarvoor zelfs 14. Roesten we vast?

Ik ben de volgende nummers kwijt:

1. PJ Harvey - The Glorious Land (2011)
3. Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) (2010)
5. The National - Bloodbuzz Ohio (2010)
8. The National - Conversation 16 (2010)
13. Arcade Fire - Ready To Start (2010)
19. Phosphorescent - Song For Zula (2013)
23. Röyksopp & Robyn - Monument (2014)

en krijg daar nieuwe nummers 5, 11, 12, 17, 18, 20 en 21 voor terug. De gesneuvelde 2010-nummers volgen uit de definitie, maar het blijft toch hangen op een stevige achteruitgang. Gemiddeld cijfer is een 7,0. De verlaging t.o.v. vorig jaar komt ongeveer voor de helft voor de rekening van de oud/nieuw wisseling en voor de andere helft van een lagere waardering van de bestaande nummers.

Vorig jaar was de WT-finale eenmalig sterker dan de MML-finale. Hoewel ook laatstgenoemde dit jaar verder achteruit boerde, is de Witte Trui dit jaar weer 'ouderwets' zwakker. De nummers 1 en 2 zitten nog net in de onderste regionen van mijn recentste V500-inzending, daarna breekt de middenmoot aan, waarbij het al ver voor de nummer 12 ophoudt finalewaardig te zijn.

Voor de scorebordjournalistiek:
Gemiddeld cijfer: 7,0 (2020: 7,4 - 2019: 7,6 - 2018: 7,2 - 2014: 7,0)
MuMeLadder: 7,1 (2020: 7,3 - 2019: 7,7 - 2018: 7,4 - 2017: 7,6 - 2016: 7,5 - 2015: 7,6 - 2014: 7,6 - 2013: 7,2 - 2012: 7,0 - 2011: 6,5)
Nederlandstalige ladder: 7,8 (2014: 8,1)
Prog ladder: 8,8 (2018: 9,0 - 2017: 8,8 - 2016: 8,9 - 2015: 8,9)

avatar van Joren999
Onweerwolf schreef:
(quote)


Nah, we nemen gewoon de release die bedoeld is bij het nomineren en dat is volgens mij gewoon de bekende versie. Dat is de officiële notering.

Iedereen mag altijd zelf een andere versie invullen, maakt niet uit wat voor versie. Al is het een cover van je buurman onder de douche met het raam open.

Mijn buren zingen helaas geen nummers uit de Witte Trui...

Ik mag eigenlijk niet klagen want ik heb de laatste ronde niet meegestemd, maar ik vind de finale maar matig.. Lana del Rey ben ik eigenlijk wel klaar mee, dat is heel snel stoffig geworden (hoewel Mariners nog wel aardig is), verder veel middle of the road wat mij betreft.. Phosphorescent ga ik erg missen en de nummers van The National ook. Maar we gaan er wat van maken!

avatar van sj0n88
Slechts drie nummers waar ik helemaal niks mee kan (en die onvoldoende zouden scoren). Dat valt alleszins mee in vergelijking met voorgaande jaren. Het aantal nummers van TWOD in de halve finales was wel aan de hoge kant. Toch fijn dat twee van hun beste nummers de finale wél hebben gehaald. Ik mis The National ook wel in dit lijstje, maar de conclusie mag toch ook echt wel worden getrokken dat zij hun beste tijd al hebben gehad (wat natuurlijk geen schande is). Met nummers van High Violet en Boxer maken ze immers geen aanspraak meer op de jongerentrui.

avatar van Teunnis
01-07: ★ ★ ★ ★ ★
08-13: ★ ★ ★ ★ ☆
14-17: ★ ★ ★ ★
18-19: ★ ★ ★ ☆
20-20: ★ ★ ★
21-22: ★ ★ ☆
23-23: ★ ★
24-24: ★ ☆

Zodra we buiten mijn top-12 komen gaat het niveau met grote stappen achteruit. Mijn #13 is nog uitmuntend, vanaf de #18 wordt ik al wat onverschillig en de laatste vier nummers zijn onvoldoende tot zwaar onvoldoende.

avatar van Glen Hansard
Alle 12 tracks waar ik vorig jaar op heb gestemd zijn er dit jaar ook weer bij, toch hebben vier daarvan plaats moeten maken voor tracks die er vorig niet instonden. Al met al een heel fijne finale. En helemaal geen National meer .

avatar van dumb_helicopter
01-02: ★ ★ ★ ★ ★
03-06: ★ ★ ★ ★ ☆
07-15: ★ ★ ★ ★
16-22: ★ ★ ★ ☆
23-24: ★ ★ ★

Niveau ligt dicht bij elkaar deze editie, maar ik mis nog enkele echte toppers om het feest compleet te maken.

avatar van AstroStart
Genoeg toppers gelukkig (zeven stuks). De top 12 was vrij makkelijk te maken. 13-20 hebben een hartje op Spotify, 21-24 niet.

01-07: ★ ★ ★ ★ ★
08-09: ★ ★ ★ ★ ☆
10-12: ★ ★ ★ ★
13-20: ★ ★ ★ ☆
21-24: ★ ★ ☆

avatar van Arno
Supersterke finale. Mijn hele top 12 is ***** waard. De eerste 9 staan in m'n top 100 aller tijden, de bovenste 6 halen zelfs top 50.

En over de hele finale bekeken zijn er maar twee of drie songs die ik een onvoldoende zou geven.

avatar van hoi123
Vorig jaar stuurs geen lijstje opgestuurd omdat ik de finale niet veel waard vond, maar het is natuurlijk veel leuker om te zeiken als je wel een beetje betrokken bent. Qua niveau is deze finale nog vrij gevarieerd: de top-2 behoort tot mijn all-time favourites, tot en met de nummer 14 loopt het vervolgens van erg tof naar prima genietbaar, en vervolgens zakt het steeds dieper naar nummers waar ik echt een actieve hekel aan heb. Maakt het meespelen dit jaar eigenlijk wel leuk, want dan ben ik wel meer invested.

Verder misschien volgend jaar wat meer meespelen om een finale te krijgen waar ik me meer in kan herkennen.

01-03: ★ ★ ★ ★ ★
04-09: ★ ★ ★ ★ ☆
10-11: ★ ★ ★ ★
12-14: ★ ★ ★ ☆
15-17: ★ ★ ★
18: ★ ★ ☆
19-21: ★ ★
22-24: ★ ☆

Lijstje ingediend. Obv onderstaande statistieken hebben we toch flink aan kwaliteit ingeleverd.

Uit: 1, 3, 6, 8, 10, 12, 24 (gemiddeld 9,1)
In: 5, 6, 12, 19, 20, 21, 24 (gemiddeld 15,3)

1-3: 5*
4-6: 4,5*
7-10: 4*
11-13: 3,5*
14-16: 3*
17-21: 2,5*
22-24: 2*

avatar van TornadoEF5
Als ik het niet vergeet, doe ik ook nog mee.

avatar van Onweerwolf
Geheel toevallig stuurde 50tracks net het 50e lijstje met finale tracks.

avatar van marsupilami
Mijn lijstje ook ingediend,
Uit: 2,5,7,13,14,18,20 (Gemiddeld 11,2)
In: 6,10,11,13,15,21,24 (Gemiddeld 14,2)

Gast
geplaatst: vandaag om 06:32 uur

geplaatst: vandaag om 06:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.